تلاش محیطبانان و دامپزشکان برای نجات یک شغال ماده و توله اش بی نتیجه ماند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر برخورد خودروهای عبوری با یک شغال ماده و توله اش، محیط بانان طالقان به اتفاق رئیس اداره دامپزشکی این شهرستان فورا عازم محل مورد نظر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقان گفت: توله شغال در همان لحظه اول تلف شده بود  اما شغال مادر علی رقم آسیب زیاد همچنان زنده بود.

حشمت اله کشیری افزود: با وجود تلاش ریاست شبکه دامپزشکی شهرستان طالقان، شغال ماده نیز به دلیل شدت جراحات وارده پس از حدود یک ساعت تلف شدند.

لاشه ماده شغال و توله اش به جهت جلوگیری از انتشار آلودگی در چاله ای به طور اصولی مدفون گردید.

+141
-223
  

19 دیدگاه

  1. ایان می‌گوید:

    افسوس که ما هر روز شاهد چنین صحنه های دلخراشی هستیم نتیجه بی تدبیر عده ای و ساخت این جاده های شوم بلای جان این حیوانات زیباست

    پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 2

  2. صادق می‌گوید:

    خدا لعنت کنه باعث و بانیش رو!
    من خیلی نگران محیط زیست منطقه شمال هستم اگر اتوبان از جای نامناسب کشیده بشه.

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 2

    • منطقه کهمره سرخی نگین زاگرس می‌گوید:

      من قبلا هم گفتم با افزایش اعتبار و نظارت مستقیم محیط زیست کارفرمایان و مهندسان راه سازی مسیر دیگری رو به عنوان مسیر قطعی در نظر میگیرن. متاسفانه حرف اول تو احداث جاده کوتاه کردن مسیر و کاهش هزینه ها هست و همیشه مسیری انتخاب میشه که هزینه احداث کمتری داشته باشه و اینجوریه که محیط زیست و حیات وحش قربانی تصمیم های غلط ما میشن.

      پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 0

  3. یلدا می‌گوید:

    بسیاری از ترددهای مردم از جمله بعضی از مسافرت ها غیر ضروری است. افرادی را می شناسم که به سفر معتاد هستند. دوستی دارم که دو هفته یکبار به ویلایش در شمال می رود. جالب آنکه این خانم تمام مسیر را خودش می راند. اگر در شهرهای محل سکونت مردم امکانات تفریحی به حد کافی وجود داشت کمتر کسی هوس رفتن به مسافرت می کرد.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

  4. kooshan می‌گوید:

    در این موارد همه عوامل در جهت منفی با هم تناسب و هم افزایی دارند از ساخت غیر اصولی جاده ها بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی و تکه تکه کردن زیستگاههای جانوران بدون در نظر گرفتن تردد حیات وحش از این جاده ها تا نبود مسیرهای امن عبور حیوانات از عرض جاده ها و نیز شیوه رانندگی بسیاری که خودروها را به ارابه های مرگ برای خودشان و دیگران و همچنین جانداران مختلف تبدیل کرده است
    همه نقش مخرب یکدیگر را در این راستا تکمیل می کنند

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  5. زهره می‌گوید:

    مرگ انسانها با وسائط نقلیه را به تقدیر نسبت می دهیم. آیا سرنوشت این مادر و فرزندش هم با تقدیر گره خورده بود. یا تقدیر واژه ای ساختگی است تا که سهل انگاری ها و آینده نانگری ها و ندانم کاری ها را به آن نسبت دهیم!

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

    • افشین می‌گوید:

      تقدیر؟؟؟ تقدیر رو برای من و شما ساختن تا بدبختی هایی که گریبان گیرمون میشه رو قبول کنیم و بگیم کاری از دستمون برنمیاد.
      ننگ بر کسایی که بدون تدبیر و اندیشه در هرجایی وسط زیستگاه حیوانات وحشی بدون مطالعه جاده کشیدند.چقدر حیوانات نادر و کمیاب تو پارک ملی گلستان بخاطر اون جاده ایی که از وسط پارک کشیدن ،دارن تلف میشن؟؟

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  6. مهسا می‌گوید:

    خیلی متاسفم.. واقعا دردناک است تصور زجری که کشیدند.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  7. انسی می‌گوید:

    دیگه نمی تونم گریه کنم، از این همه کارهای انسان مثلا اشرف مخلوقات دیگه نمی دونم به کجا پناه ببرم، حیوانات آخرین پناهگاهم بودن، حالا این انسان داره بهترین دوستام رو نابود میکنه، خیلی وقت پیش قصد خودکشی داشتم، ما به خاطر حیوانات زنده موندم تا هر چه قدر کم، بهشون کمک کنم، حالا که دیگه مادرها و بچه هارو با هم میکشن، آیا دلیلی برای زنده ماندن هست؟
    ای انسان، بدون که من از هرکسی برای تو خطرناک ترم، چون از تو نفرت دارم.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

    • پروین می‌گوید:

      انسی خانم دلیل زنده بودن زیاده .درسته که شاهد خیلی نامردیها و بی مسئولیتیها و جنایاتی که در حق موجودات زنده میشه هستیم . اما ما انسانها یک چیز بسیار زیبایی بنام عشق داریم که زندگیمان را معنا میدهد. عیسی مسیح که بزرگترین مبلغ عشق بود حتی وقتی شخصی بصورتش سیلی زد آنطرف صورتش را برگرداند و او هیچگاه از کسی کینه بدل نمیگرفت و پیشه اش تبلیغ عشق بود من زیاد ادبیات خوبی ندارم اهل نصیحت هم نیستم اما چیزی که برای خودم تجربه شده حتی موقعی هم که تنها باشم بودن گلدان گلم که زنده است برایم از زندگی میگوید آهنگ طبیعت زندگی و عشق است در هیاهوی این ناهنجاریهای زندگی و این نابسامانیهایی که انسان بوحود آورده که باید بفکر چاره بود شعار امسال محیط زیست را توجه کنید که صدایتان را بلند کنید مسلم بدانید تک تک همه ما مسئولیم ما یک خانه بیشتر نداریم خانمان را با بی توجهی به گند کشیدیم که علاوه بر اینکه خودمان دچار آسیب شدیم موجودات زنده دیگر را هم آسیب زدیم اگر دیدتان در مقابل سایر موجودات مانند یک مادر باشد منظورم را بهتر درک میکنید در قلبتان نگذارید کینه و نفرت جای بگیرد که بزرگترین آسیبها را به اآدمی میزند همه ما زاده یک پدر و مادر هستیم باید بهم کمک کنیم و دست بدست هم دهیم تا این تنها خانه مان را درست کنیم دیگر موجودات هم به همبستگی ما نیاز دارند. آن بلبل برای آواز خوانیش به گل و گیاه نیاز دارد تا آواز زیبایش را سر بدهد . من مسئولم تو مسئولی ما مسئول هستیم تا تنها خانه مان زمین را حفظ کنیم . مادر زمین زنده است ولی دلش از این خرابکاریهای انسان خیلی پره . من و تو اگر بفکر خانه مان نباشیم اون بلبل چه گناهی کرده که باید به آتیش نادانی ما انسانها به فنا بره. خودکشی یعنی تنبلی یعنی فرار از مسئولیت. الان موقع خواب و مرگ نیست به آینده نگاه کن که چقدر به صدا و دستای من و تو نیاز داره . دیر و زود خواب ابدی سراغمون میاد . اما برای مهمونای فردای زمین باید خیلی از خرابکاریهامون را درست کنیم مادر زمین به کمک تک تک ما نیاز داره. خوش و سرحال و لبریز از عشق باشی.

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

    • افشین می‌گوید:

      واقعا این حرفا رو زدین یا یه متن ادبی درام نوشتید؟ تمام آدمایی که دور و بر شما هستند کوهی از مشکلات رو بدوش میکشند. خودکشی کار انسانهای ضعیفه. کسایی که توانایی مبارزه ندارند. من با مشکلاتی گریبانگیرم که بهتون بگم دیگه برا اون مادر و بچش گریه هم نمیکنین ولی به امید خدا دارم میجنگم و تا آخرین لحظه ای که نفس میکشم خواهم جنگید. تو این دنیا آرامشی نیست. خداوند خودش فرموده ما انسان رو تو سختی و عذاب آفریدیم. پس بدونید فقط شما نیستید همه یه جورایی درگیرند. بقول معروف شکل مشکلات فرق میکنه برا همه هست.

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  8. محمد ابراهیمی می‌گوید:

    غم انگیز بود

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  9. محمدرضا می‌گوید:

    وقتی که بعضی ها بد رانندگی کنند
    نتیجه اش همین میشود

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  10. مهدی چلانی می‌گوید:

    از انسانیت دوستان در اداره محیط زیست طالقان بسیار سپاسگزارم.
    امیدوارم این حرکت الگویی برای سایر ادارات محیط زیست و مدیران آن حتا در سازمان حفاظت محیط زیست تبدیل شود.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  11. سولماز می‌گوید:

    حیوانات مظلوم . اون بچه خیلی کوچولو . این راننده های وحشی اگه یه ذره آرومتر برن هم آدمها در امانن هم حیوانات

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  12. سهیلا می‌گوید:

    افسوس

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  13. رضا می‌گوید:

    چرا دفن؟؟؟؟؟!!!!!
    میبردینش بالاتر توی کوه ولش میکردین تا طعمه لاشخور و کفتار بشه و طبیعت کار خودشو بکنه…..

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>