بگم خانم ابتکار؟ بگم؟

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) / رضا ساکی: این‌قدر که برخی دوستان دلواپس از پاکی هوای تهران و بنزین مرغوبی که خانم رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران جایگزین بنزین مزخرف قبلی کرده ناراحت هستند که داعش از انتخابات سوریه ناراحت نیست.

این‌قدر که این دوستان ناراحت هستند که مردم هوای سالم تنفس می‌کنند مارادونا از فیفا ناراحت نیست.

این‌قدر که خشمگین شده‌اند از نفسی که چون فرو می‌رود ممد حیات است و چون برمی‌آید مفرح ذات که سعدی و حافظ از دست مدعی خشمگین نبودند.

این‌قدر که افسرده شده‌اند از هوای دونفره پایتخت که ناصرالدین شاه از قتل امیرکبیر افسرده نشد.

خب حق دارند، از یک طرف هوا پاک شده است و از یک طرف پرونده‌ای درباره بنزین آلوده آماده شده است که یک وجب روغن رویش است!

پرونده‌ای که وقتی به جریان بیفتد خیلی از دوستان را به جریان می‌اندازد. همان دوستانی که چون نمی‌خواستند ما به غرب وابسته باشیم بنزین را با ۲۰۰ برابر آلودگی در پتروشیمی تولید کردند.

بله، وقتی ملت یکی پس از دیگری بر اثر آلودگی هوا جان‌ به جان‌آفرین تسلیم می‌کنند دیگر کسی نمی‌ماند که بخواهد به غرب وابسته باشد!

یعنی این‌قدر که دوستان در پی این هستند که پاکی هوای تهران و کشور را به چیزهای دیگر ربط بدهند کارگران برزیلی در پی ربط دادن مسائل اقتصادی به جام‌ جهانی نیستند.

یک روز می‌گویند چون بهار است آلودگی نیست. یک روز می‌گویند چون طوفان و باد می‌آید آلودگی نیست. دست آخر هم که در حرکتی کاملا اخلاق‌مدارانه پای شوهر خانم ابتکار را وسط کشیده‌اند و تهمت زده‌اند که او از فرصت خروج بنزین مزخرف از چرخه سوخت استفاده کرده و بنزین مرغوب وارد کرده است.

یعنی پرونده‌ای را جلو خانم ابتکار گرفته‌اند و بگم‌بگم راه انداخته‌اند که «آیا من می‌توانم راجع به پرونده واردات یک آقا صحبت کنم؟ بگم؟»

کاری که اگر به فرض محال شوهر خانم ابتکار انجام داده باشد یا هر کس دیگری، باید از آن شخص تشکر و تقدیر کرد.

۴۴ درصد کل پول تاریخ ایران را خرج مسکن مهر نکرده است که! بنده خدا بنزین استاندارد وارد کشور کرده است. دستش درد نکند هر کسی بوده است.

باقی بقای‌تان!

+2523
-1158
  

29 دیدگاه

  1. کوشان مهران می‌گوید:

    گر بگویم که مرا حال پریشانی نیست
    رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون

    در کشورهای صنعتی آلودگی هوای ایجاد شده در بیشتر به دلیل رونق و گسترش صنایع بوده است (البته در شهرهایی چون لندن در کنار صنعت بکارگیری ذغال سنگ برای گرمایش خانگی و کارگاه ها هم مزید بر آلودگی می گردید).

    ولی با این حجم گسترده واردات و عدم به صرفه بودن تولید داخلی تنها صنعت مونوپول و انحصاری ما خودرو سازی می باشد و به همین دلیل این مرغ تخم طلا هیچگاه به دوران واقعا بخش پوینده خصوصی مانند برادران خیامی باز نمی گردد.

    شاید آب نوشیدنی از ما بهتران از چشمه های آب معدنی ویشی فرانسه آمده و برنج و روغن و گوشت و چای و قند و شکر آنها هم وارداتی باشد ولی خوشبختانه و در واقع متاسفانه در مورد “آلودگی هوا” همه ما واقعا برابر و یکسان لطمه می بینیم.

    در امر سیاست همواره این نقل و حدیث ها وجود دارد ولی یک نکته

    اگر همسر بانو ابتکار به خیال رانت خواری بیافتاد گمان دارم واردات بنزین با وجود سودآور بودن آخرین گزینه باشد زیرا در صورت برملاشدن این واقعه جز بانو ابتکار دولت جدید چشم اسفندیار (تعریف فارسی پاشنه آشیل آسیب پذیر) پیدا می نماید.

    بنابراین همسر ایشان اگر هم مایل به اینکار باشند بنابر دلایل یاد شده این عمل آنگونه عواقب منفی درپی خواهد داشت که به سود شیرین آن نمی ارزد.

    حالا….

    فنس کشی، نگهداری گورخر و گوزن زرد نر به مدت سه سال در فنس به هوای تکثیر در اسارت و ورود شکارگر ارزی سافاری چیزی است که کمتر جنجال آفرین می باشد

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 8

    • مهدی حامی حیات وحش می‌گوید:

      ازقدیم و ندیم گفته اند ماه برای همیشه پشت ابر نمیماند این مسئله هم دیر یا زود بر همگان روشن خواهد شد فقط امیدوارم زمستان که تمام شد روسیاهی به ذغال نمونه…
      از شجاعت کلام دیده بان کمال تشکر را دارم و در جواب دوست عزیزم کاکتوس فقط همین را میگویم: آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است…
      پاینده و برقرار باشید.

      پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 2

    • امین منصوری می‌گوید:

      اصلا همسر ایشان بنزین سالم وارد کرده، دستش درد نکنه. بس نیست به فکر سلامتی هموطن هاست. کور شوند چشمانی که نمیتوانند سلامتی و پیشرفت مردم ایران را ببینند. عاملین واردات برنجهای سمی هندی حاوی ارسنیک باید محاکمه شوند و به اشد مجازات برسند، شرم و لعنت به کسانی که به خاطر سود جویی و پول، با جان هموطنان بازی میکنند، اینان ریشه ایرانی ندارند. پولدار شدن به قیمت کشتن انسانها. حالا کو تا گند کارها بالا بیاد.

      پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 3

  2. کاکتوس می‌گوید:

    دیده بان عزیز خیلی خوب نوشتی و خیلی با این لحن نایاب در این خبرگزاری حال کردم و به شهامتتان درود میفرستم!
    اما یک موضوع اینجا مطرح میشود با انتشار این خبر با این طرز بیان کردن اگر آنها که بنزین را با ۲۰۰ برابر با آلودگی بیشتر تولید میکردند یا ۴۴٪ کل پول تاریخ ایران را خرج مسکن هایی در ناکجا آباد کرده اند اگر دوباره روی کار بیایند باید در این خبرگزاری را با تمام کاربرانش ببندیم و…!!!!

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 7

  3. مسعود شکیبایی می‌گوید:

    سلام دیده بان عزیز مثل همیشه خیلی مخلصم
    امیدوارم هیچ وقت وارد مسائل حاشیه ای نشی
    امیدوارم هیچ وقت وارد بازیهای سیاسی که قطعا با تغییر افراد مشگل ساز میشن نشی
    امروز x بر مسند هست و فردا y .هر شخصی روزی میتونه به حق باشه و روز دیگه بر علیه حق
    امروز بنزین شده بحث چپی ها و راستی ها هیچکس هم میانه رو نیست و همه به دنبال منافع سیاسی خود هستند
    محیط زیست ما مشگلات و مسائل فراتر از اینها داره
    ممکنه وابستگی نسبت به اشخاص یا سازمان ایجاد بشه و البته این وابستگی در بلند مدت ما رو از هدف اصلی دور خواهد کرد
    جسارت من از روی خیرخواهی هست امیدوارم منو ببخشید

    داغ Thumb up 15 Thumb down 18

    • مجید می‌گوید:

      جناب شکیبایی عزیز

      موضوع آلودگی هوا، غیر استاندارد و سرطانزا بودن سوخت و بطور کلی بحث سلامت مردم به هیچ عنوان یک موضوع سیاسی نیست.
      مسلما افرادیکه بنزین های سرطانزا را در پتروشیمی ها تولید و به خورد مردم دادند و موجب بیماری و مرگ بسیاری از هموطنان ما شدند همانهایی هستند که امروز با جایگزین شدن سوخت استاندارد مخالف هستند و همگی آنها بدون در نظر گرفتن گرایش سیاسی قطعا باید محاکمه و مجازات شوند.

      آیا هوای سال گدشته تهران را به یاد می آورید؟
      آن وضع آلودگی را با وضع فعلی هوا مقایسه بفرمایید

      باید در مقابل افرادی که با منافع مادی و اهداف سیاسی سلامت مردم را به خطر می اندازند و مانع جایگزینی سوخت استاندارد می شوند ایستاد.

      این مسئله به هیچ عنوان سیاسی نیست و یک رسانه حامی محیط زیست نباید در مقابل آلودگی هوا و تهدید سلامت مردم توسط عده ای خاص سکوت کند.

      پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 1

      • مسعود شکیبایی می‌گوید:

        دوست عزیز آقا مجید ضمن تایید نظر شما باید بگم هیچ مسئله ای در دنیای ورای نگاه سیاسی نیست سیاست بر تمام مسائل داخلی ما هم حکمفرماست بحث بنزین مضر پتروشیمی و واردات بنزین استاندارد هم امروز به یکی از جدلها و تسویه حسابهای سیاسی احزاب تبدیل شده
        اتفاقا مشگل همینجاست که سلامتی مردم وسیله ای برای بازیهای سیاسی شده اگه قرار بنزین استاندارد وارد بشه، میشه با آرامش هم اقدام به این کار کرد اما امروز برای جلب توجه و تخریب احزابی دیگر این موضوع کاملا سیاسی شده در مقابل احزابی دیگر قصد بر تخریب و تهمت زنی دارن دقیقا این یعنی متاسفانه سلامت مردم فدای بازیهای سیاسی شده
        جراید هم به همین شکل متاسفانه برخی از بنزین پتروشیمی حمایت کرده و متاسفانه تهمت میزنند و برخی دیگر از این موقعیت صرفا برای اهداف حزبی خود بهره میبرند
        ترجیح من بر عدم وابستگی به دیگران به جای وابستگی هست هر روز یکی بر مسند قدرت نشسته و مردم حزب باد هستند وابستگی زیاد توقعاتی در آینده ایجاد خواهد کرد که ما رو از هدف اصلی دور میکنه

        پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

    • کوشان مهران می‌گوید:

      جناب آقای شکیبایی
      به گمان من تا کنون پیام شما منطقی ترین کامنت به پیوست این خبر بوده است

      شما دارای چیزی می باشید که من نوعی اقد آن می باشم:

      شجاعت اخلاقی

      این وبلاگ که درباره معرفی مجدد و مدیریت جمعیت و رابطه گرگ، سیاهگوش و خرس قهوه ای در فرانسه می باشد پیشکش من است به شما:

      rdbrmc-travaux.com/loup/index.php?lang=en

      داغ Thumb up 5 Thumb down 7

      • دوست می‌گوید:

        جناب شکیبایی و جناب مهران عزیز..
        جدال سیاسیون بر سر مسایل به جای خود درست.
        اما از نظر بنده بحث بنزین از انجا شروع شد که عده ای سعی در کم اهمیت جلوه دادن و حتی بی ضرر خواندن بنزین پتروشیمی داشتند که دستاویزشان جز حافظه کوتاه تاریخی عامه مردم نبود.
        کم فی السابق فرافکنی و متهم کردن کسانی که تصمیمات مغایر تصمیمات غلط خودشان گرفتند.
        در چنین شرایطی سکوت در مقابل هجمه اتهامات و کتمان حقایق نا خود آگاه به آوردگاه بزرگی تبدیل شده که به ناچار طرفین دعاوی استفاده های دیگر هم میکنند

        پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

      • مسعود شکیبایی می‌گوید:

        درود جناب آقای مهران و بعید می دونم شجاعت شما رو داشته باشم و حتی گاهی برای جلوگیری از بحث و جدل مجبور به بسته گویی میشم
        سیاست حکام در هر کجای دنیا به شرط صداقت و دوری از حزب گرایی و قدرت طلبی میتونه اوضاع رو سامان بده
        جالبه تا قبل از تولید و عرضه محصولات ارگانیک و قبل از درج ارزش غذایی محصولات در اروپا بحث و جدلها تا اتحادیه اروپا پیش رفت
        اما تولید کنندگان محصولات غذایی با لابی گسترده و ناشی از ثروت هنگفت متاسفانه از این اقدامات جلوگیری کرده و آنچه که خود خواستند به خورد مردم دادند!
        به نمایندگان اتحادیه اروپا گفته شد در صورت درج ارزش محصولات غذایی شما با تحریم و بیکاری و ضرر مواجه خواهید شد و محصولات ارگانیک نیز کارخانه های تولید کود و سموم شما را خواهد بست این است پیوند سیاست و تجارت
        هر چند بعدها برخی تولید کنندگان برای جلب توجه( نه آگاهی مصرف کننده) اقدام به درج ارزش غذایی محصولات کردند
        و حتی آنچیزی که بعدها مسئولان اروپایی را مجاب به تولید بیشتر محصولات ارگانیک و ایجاد قوانینی در این زمینه کرد قیمت بالاتر محصولات ارگانیک بود که اول تولید کننده نسبت به آن علاقه نشان داد!
        همانطور که چندی پیش گفته شد محصولات تراریخته امنتر از محصولات ارگانیک هستند ولی نگفتند که محصولات تراریخته صرفا برای تولید کننده امنیت بیشتری داره اما برای مصرف کننده و طبیعت محصولات ارگانیک امنتر هستند پیوند تجارت و سیاست رو در این مورد دیده و خواهیم دید
        دوستان گلم مسئولین عاشق چشم و ابروی من و شما نیستند!!
        در گذشته در مجروحیت خانم ابتکار ابراز نگرانی و آرزوی سلامتی داشتم و امروز نسبت به حزب گرایی و حاشیه پردازیه ایشون به جای پرداختن به مشگلات زیست محیطی جبهه خواهم گرفت

        داغ Thumb up 8 Thumb down 10

        • عرفان می‌گوید:

          آقای مهران شما دم از منطق نزن تورو خدا

          داغ Thumb up 5 Thumb down 4

          • کوشان مهران می‌گوید:

            جناب آقای عرفان

            آیا امکان دارد دلیل این پیشنهاد را بفرمایید؟

            پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

          • عرفان می‌گوید:

            به دلیل اینکه به شما نمیاد. حرفاتون متناقضه. ضمنا سعی نکنید ادای دیگران را هم در بیارین.

            داغ Thumb up 3 Thumb down 4

        • غریبه آشنا می‌گوید:

          آقای شکیبا

          گرفتی چرا شش نمره منفی گرفتی؟ بازهم اشاره کردی به محصولات کشاورزی تراریخته چه کسی بود که با شنیدن اعتراض دکتر کهرم عصبی شده بود؟ اسم ها فرق می کند ولی پشت اسمها یکنفر است

          موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

          • مسعود شکیبایی می‌گوید:

            دوست عزیز غریبه آشنا جدی نگیرید من از چیزی که به اون ایمان داشته باشم باز نخواهم گشت

            موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 2

  4. مهرداد می‌گوید:

    اینبار جسارت و شهامت را در نوشتن به کار برده اید. ممنون
    این دلواپسان فقط نگران و دلواپس منافع خود هستند و مردم و وطن برایشان پشیزى ارزش ندارد.

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 1

  5. حمید موسوی می‌گوید:

    اول اینکه دیدبان جان دست گلت درد نکنه دمت گرم که اطلاع رسانی میکنی و حقایق رو میگی
    اتفاقا ما دوستداران محیط زیست باید پشتیبان خانم ابتکار و شغلشون باشیم چون ایشون کم کار نکردن برای محیط زیست کشورمون از وقتی که سر کار اومدن
    هیچ کس بی اشکال نیست کارش ولی اگر بخوایم منصفانه برخورد کنیم خیلی بیشتر از قبلی ها زحمت کشیدن ایشون و نباید بزاریم که با بازی ها و بحث های سیاسی و پاپوش ایشون رو خدشه دار کنن یا بخوان بانی برکنار شدنشون بشن
    اتفاقا مطلب خوبی بوده و دوستان باید تو شبکه های اجتماعی هم حمایت کنن

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  6. زهره می‌گوید:

    دوستان خوشبختانه دوران ترس از مطرح نمودن حقایق گذشت.
    دولت تدبیر و امید با اعتقاد به استفاده مثبت از نظرات منتقدانه و سازنده مردم به کار خود ادامه می دهد.
    شکر خدا این دولت مردمی است و برای نظرات اقشار مختلف جامعه ارزش قائل است.
    مطرح نمودن اشتباهات گذشتگان و پند گرفتن از آنان یکی از پیامهای کتب آسمانی است.

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 5

  7. مهدی چلانی می‌گوید:

    سلام بر دوستان سایت
    پرداختن به مسائل حاشیه ای در هر شرایطی مطمئنا بدور از اخلاق و شخصیت حرفه ای است. نه تنها برای شما، بلکه برای کلیه افراد و کلیه امور. پس لطفا با پرداختن به حواشی از حیطه وظایف خود خارج نشوید.
    سپاسگزارم.

    داغ Thumb up 9 Thumb down 21

    • مهرداد می‌گوید:

      سلامتى جامعه و انسانها مسایل حاشیه اى است یا مشخص شدن خیانتهاى دزدان و غارتگران؟

      پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

    • علی000 می‌گوید:

      آقا مهدی
      لظفا واضح تر صحبت کن این جمله شما نوعی تهدید کردن یک سایت که خبری را کاملا صحیح اطلاع رسانی کرده هست لابد نفست از جای گرم در میاد اگه تو قوم و خویش و در و همسایه یه مریض تنفسی داشتی عمق فاجعه و جنایت ۸ سال قبل و جفایی که به مردم همیشه در صحنه شده را درک میکردی نکنه فقط ارزش جان مردم برای پای صندوق های رای و شرکت در راه پیمایی ها ارزش دارد؟ حالا یک مسول واقعا مسول پیدا شده پرده از این جفا برداشته دمش گرم خدا هم نگهدارش…

      پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 0

  8. آریان می‌گوید:

    عالی بود مرسی.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  9. sephry می‌گوید:

    تا آنجا که من اطلاع دارم هوای تهران از اول امسال سالم بوده و لی عدم تو لید بنزین و وارد کردن آن هنوز حدود ۲ هفته مطرح شده….یعنی هنوز هم بنزین خوب وارد نشده احتمالا…کسی اطلاع داره منوروشن کنه
    ۲- همیشه به چینی ها و دست ساخته هاشون گیر میدیم چی شد حالا بنزینشون اینقدر عزیز شد….
    بنزین ایران مقداری آلاینده هست…. درسته…. اما کی تضمین کرده بنزین خارجی ها خوبه حداقل من که آمار بنزین های خارجی رودیدم جلوی درصد بنزن خط تیره مشخص نیست گذاشته بود………..اگر قراره آلوده کننده باشه هر دوتا پس بگذار ایرانی باشه
    در آخر اون زمونی که… بنزین آلوده ایرانی رو داد به بازار اگر نمی داد کمبود بنزین به ۷۰ ملیون فشار وارد میکرد صف های طولانی…..
    منو شما که دوستدار هوای سالم و آگاه هستیم می گفتیم بی بنزینی به از آلودگی ولی عوام چه میکردند……….

    داغ Thumb up 2 Thumb down 14

  10. پروین می‌گوید:

    هر کسی که بنفع محیط زیست کاری انجام بده دستش را میبوسیم.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  11. جمشید ازخوی می‌گوید:

    آلودگی محیط زیست دومین دغدغه شهروندان مسافر لکوموتیو اتحادیه اروپا یعنی جمهوری فدرال آلمان است.!!!! ولی باید دانست که ایران بدون طی کردن مسیر نیم بند توسعه، در ابتدا آلمانی، سپس ایالات متحده ، بعدها ژاپنی، سپس کره ای، ایضا ببرهای شرق دور!!!! این اواخرچینی و هم اکنون ترکیه ای،این بلای خانما ن برانداز را بر سر اقلیم این سر زمین آورده است. شوربختانه اینکه همه ما در یک قایق نشسته ایم.!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  12. kooshan می‌گوید:

    البته مطلب به نقل از خبرگزاری ایسنا در دیده بان بازنشر شده است این واضح است که با پیشبرد سیاستهای دولت که در جهت ثبات کشور و تنش زدایی است منافع عده ای که فقط به جیبهای خود توجه دارند به خطر افتاده و این دلواپس و نگرانشان کرده است هیاهو بر سر واردات بنزین نه از سر دلسوزی بلکه به نشانه ابراز وجود و اهداف دیگری است که صریحا بیان نمی شود و از این دست جار و جنجالها در آینده هم قابل بیش بینی است
    بنظر بهتر است سیاستها و عملکرد را مورد توجه قرار داد تا اشخاص را. سازمان حفاظت محیط زیست هم می تواند همانند رئیس جمهور محترم با ارائه بیلان کاری در مقاطع مختلف ضمن روشن ساختن وضعیت موجود عملکرد این بخش از دولت را نیز در منظر دید عموم قرار دهد که این خود بهترین باسخ به حاشیه سازیهاست

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  13. سعید هاشمی می‌گوید:

    قرار نبود ما اینجا حرف سیاسی یا نیمه سیاسی داشته باشیم مسئول محترم سایت دیده بان حیات وحش و محیط زیست ایران
    بنده کاری به این حرفها ندارم اما اگر هر ماشین با مصرف همین بنزین پاک در طول مدت روشن بودنش
    یک گرم گاز سمی تولید کنه با احتساب تعداد ماشینهای موجود در تهران و کلان شهرها فاتحه ما خونده هست

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 2

  14. محمد پارک ملی گلستان می‌گوید:

    افسوس………………………………………………………………………………………….

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>