تمساح پوزه کوتاه به عنوان نماد تیم فوتبال باشگاه ذوب آهن اصفهان انتخاب شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: باشگاه فرهنگی – ورزشی ذوب آهن اصفهان اقدام به طراحی یک نماد برای تیم فوتبال این باشگاه نموده است که این نماد برگرفته از تمساح پوزه کوتاه (گاندو) می باشد.

روابط عمومی و اموربین الملل باشگاه ذوب آهن اعلام در بیانیه ای اعلام کرد: تمساح پوزه کوتاه نمادی از مقاومت، سرسختی و جنگندگی است و یکی از گونه های جانوری در معرض خطر انقراض می باشد. از این رو باشگاه ذوب آهن اصفهان در راستای رسالت خود در حمایت از محیط زیست، این گونه جانوری را به عنوان نماد این باشگاه انتخاب و اقدام به طراحی و ساخت نماد عروسکی خود با شکل گاندو نمود.

نماد عروسکی باشگاه ذوب آهن در اولین بازی خانگی تیم فوتبال این باشگاه در دومین هفته از رقابتهای لیگ برتر، رونمایی خواهد شد.

+187
0
  

9 دیدگاه

  1. مهدی حدادی می‌گوید:

    درود بر شما. .
    موفق باشید

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 0

  2. گلیل می‌گوید:

    با سلام به عاشقان طبیعت
    بابا این کارتون تقدیر داره ای کاش همه اینجوری فکر کنند
    دمتون گرم

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

  3. کوشان مهران می‌گوید:

    پیشنهاد بسیار خوبی است و می تواند در بالا بردن شرایط زیستگاه گاندو و دیگر زیست مندان منطقه ای همچون باهوکلات بسیار کارایی داشته باشد اما!…….

    …. اما باید بسیار دقت کرد که داستان زیست توب کذایی و آن نمای شماتیک از یوزپلنگ که تنها نردبان ترقی و بوق تبلیغاتی افراد شناخته شده ای بود دیگر تکرار نشود.

    خوب و یا بد ذوب آهن اصفهان که از دیرباز یکی از آرزوهای دیرینه ایرانیان بوده با مصرف آب زاینده رود یکی از دلایل برهم خوردن رژیم آبی زنده رود می باشد.

    در هر حال با پرداخت مداوم هزینه و قبول ایجاد زیرساخت هایی در یکی از زیستگاه های تمساح پوزه کوتاه و مهم تر از همه بهسازی برکه هایی که انسان و تمساح در این بخش از میهنمان با مسالمت در کنار یکدیگر زندگی می نمایند و پایه گذاری و بالا بردن کیفیت مردم ساکن در منطقه و شروع عملیات آبخوان داری( و نه تنها ایجاد چند گاویون برای خالی نبودن عریضه) می تواند رمز بقای تمساح پوزه کوتاه، خرس سیاه آسیایی و جبیر و پوشش گیاهی منحصر بفرد آن باشد.

    منتهی….

    افسوس که ما در ایران زندگی می کنیم!

    دکتر پولاک نقل می کند که در دهه ۱۸۵۰ روزی ناصرالدین شاه جوان به هنگام شکار در نخجیرگاه جاجرود حکیم باشی و دیگران را به کوشک تازه بنا شده دعوت نمود و از آنها پرسید که قیمت بنا را حدث بزنند. اطرافیان که می دانستند معمار باشی به شیوه رایج چند هزار ساله دستی در گچ و آهک و آجر و تیر و مزد عمله برده برای اینکه جناب استاد را خراب نکنند پس از پچ پچ تصمیم گرفتند که به عرض برسانند:

    سه هزار تومان قبله عالم!

    شاه جوان لبخندی زد و گفت:
    نخیر، شش هزار تومان ولی خوب می دانم که معمارباشی هزار تومان بیشتر خرج نکرده است!!!!!

    ایکاش ذوب آهن و تیم ورزشی وابسته به آن در صورت داشتن اراده برای هزینه کرد مبلغی برای تمساح پوزه کوتاه چسبناکی دستان معمار باشی های قرن بیست و یکم را نیز در نظر داشته باشند.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 6

    • امیر می‌گوید:

      باسلام
      به جناب کوشان با توجه به اطلاعات شما یک سئوال داشتم تا حالا شنیده بودیم که ببر یک گربه آسیایی میباشد ولی من در بک مطلبی خواندم که در دشتها و درختزارهای نیمه خشک کشور مالی در مرکز آفریقا هم گونه ای ببر یافت میشود اگر مطلب یا وبسایت سراغ دارید راهنمایی کنید (این سوال را یه جای دیگر هم از شما پرسیدم جواب نداده بودید اینجا کپی کردم که ببینید وجواب دهید)

      موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  4. زهره می‌گوید:

    چقدر عالی می شود که سایر باشگاههای ورزشی هم از این اقدامات تبعیت نمایند.
    درود بیکران نثار تمام انسانهایی که در این راه تلاش می کنند.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  5. جرجانی می‌گوید:

    حرکت خوبیه برای معرفی یک گونه در معرض انقراض…

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  6. محمد ابراهیمی می‌گوید:

    امیدوارم این کار واقعا در راه فرهنگ سازی و تلاش جهت حفظ محیط زیست و حیات وحش کشور باشه و نه یک بهره برداری معنوی از حیات وحش کشور برای منافع شخصی، مثل اتفاقی که در مورد یوزپلنگ داره کم کم اتفاق میفته…

    داغ Thumb up 4 Thumb down 3

  7. جمشید ازخوی می‌گوید:

    مبارک است .!،مبارک است .!اینها همه نشانه حرکت ایران وشهر وند ایرانی بسوی جهانی شدن وشرکت در حرکتهای مدنی است..همه برای ساختن ایرانی آبادوآزادمسئولیم،همه.!!!هموطن.!

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  8. امیر می‌گوید:

    درسالهای حتی اواسط دهه شصت در کناره های زاینده رود حتی در داخل شهر اصفهان نیزارها وبیشه هایی وجود داشت که در انها انواعی از پرندگان ابزی و مهاجر مثل اردکهای کله سبز وغیره زندگی میکردند که هنگام غروب در اسمان شهر پرواز و حالت یک شهر دریایی را به اصفهان میدادند وهمینطور در این نیزارها سمور ابی هم وجود داشت وهمینطور به خاطر پیوستگی این بیشه ها با مناطق کوهستانی صفه وشاهکوه حیوانات دیگری دیده میشدند در بیرون اصفهان به طرف گاوخونی هم پرندگان ودر اطراف گاوخونی هم گورخر ود خود تالاب هم انواع ماهی ودوزیستان یافت میشدودر بعضی سالها هم جهاد کشاورزی اقدام به رها سازی ماه در زاینده رود کرده بود که خیلیها در کنار پل خواجو ماهیان درشتی هم صید میکردند ولی افسوس که اکنون هیچ اثری از ان شکوه نیست وسکوت غمباری بر زاینده رود خشکیده حاکم است

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>