آغاز به کار هفدهمین مجمع کشورهای حوزه آسیا – اقیانوسیه پیرامون محیط زیست

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا – اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه پایدار به ریاست محمدرضا تابش صبح امروز با ریاست رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدارمجلس شورای اسلامی آغاز شد.

در این اجلاس نمایندگان ۱۱ کشور حضور دارند و اجلاس مذکور تا روز دوشنبه سوم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

محمدرضا تابش صبح امروز در نشست هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا – اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه پایدار، گفت: بسیار خوشحال و شادمان هستم که در جمهوری اسلامی ایران میزبان شما هستیم و امیدوارم که جلسه موفقیت آمیز پیرامون محیط زیست داشته باشیم.

دبیرکل هفدهمین مجمع کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا – اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه پایدار، ادامه داد: من خدمت همه نمایندگان کشورهای عضو خیرمقدم گفته و از اینکه دعوت مجلس ایران را برای حضور در این کنفرانس صمیمانه پذیرفتید سپاسگذارم و از حسن نیت شما در انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبان صمیمانه قدردانی می کنم و به اعتبار این تصمیم شما من به عنوان دبیرکل در این مجمع دارای وظایفی می باشم و امیدوارم با انجام این وظایف اجلاس موفقیت آمیزی داشته باشیم که باعث بسی خرسندی است.

مجالس قانونگذاری نقش بسزایی در نهادهای موثر در رفع مشکلات زیست محیطی و توسعه اقتصادی دارند

وی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد دوره ای از زیست محیطی هستیم که نمایندگان کشورهای عضو این مجمع را در برگزاری این کنفرانس گردهم آورده است و بخشی از دغدغه های زیست محیطی جهانی است، بنابراین از جمله وظایفی که در این مجمع باید به آن پرداخته شود قانونگذاری، مشارکت منطقه ای و پایداری جهانی در حوزه زیست محیطی است.

تابش افزود: مجالس قانونگذاری نقش بسزایی در نهادهای موثر در رفع مشکلات زیست محیطی و توسعه اقتصادی دارند و از آن جایی که این مجالس توانایی منحصربه فردی دارند از این ظرفیت می‌توان در تنظیم دستور کار استفاده کرد و باید توجه داشت که مدل توسعه هر کشور واجد خصوصیات خاصی است.

دبیرکل هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا – اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه پایدار، گفت: این نشست به منظور تبادل نظر در خصوص تقویت ابعاد قانونگذاری در کشورهای عضو برای رفع نارسایی‌های تبیینی پیرامون صیانت از محیط زیست است که امیدوارم بتوانیم با بحث های جدی در این زمینه راهکارهایی در کاستن از این نارسایی پیدا کنیم.

وی ادامه داد: به منظور حصول این هدف نقش مجالس قانونگذاری ضروری است. بنابراین بیانه پایانی این اجلاس می تواند پیام مشترک مورد توافق همه کشورهای عضو را به نشست مجمع عمومی سازمان ملل منعکس کند.

همچنین در این نشست معاون کمیته اجرایی هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا – اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه پایدار، گفت: در ابتدا به همه مهمانان این اجلاس برای حضور در این کنفرانس صمیمانه خوشامد می گویم و از کشور ایران و پارلمان این کشور تشکر و قدردانی داریم. همچنین از علی لاریجانی رئیس مجلس ایران و محمدرضا تابش دبیرکل این اجلاس برای برگزاری این نشست صمیمانه تشکر می کنم.

وی تصریح کرد: این مجمع نیاز به مشارکت همگانی دارد و برای توسعه پایدار جهانی باید تبادل اطلاعات از سوی تمامی کشورهای عضو انجام شود.

چین

نماینده کشور چین در این اجلاس گفت: هیاتی ۵ نفره از کشور چین در این اجلاس شرکت کردند و من به عنوان عضو کمیته کنگره مردمی چین در این کنفرانس حضور پیدا کردم و امیدوارم که با برگزاری جلسه ای موفقیت آمیز بتوانیم راهکارهای موثر در حل مشکلات زیست محیطی داشته باشیم.

اندونزی

نماینده کشور اندونزی در این اجلاس گفت: بسیار خوشحال هستیم که در تهران حضور داریم و در این کنفرانس شرکت کردیم. هیات اندونزی از کمیته همکاری های بین پارلمانی، کمیسیون انرژی، کمیته همکاری های بین پارلمانی، کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی اندونزی است و ما می دانیم که محیط زیست از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی گفت: بنابراین امیدواریم که در این جلسه همه اعضا بتوانند راهکارهای موثر در حل مشکلات زیست محیطی ارائه کنند.

کنگو

نماینده پارلمان کشور کنگو گفت: من شخصا از حزب حاکم این کشور که حزب ملی و محافظه کار می‌باشد در این کنفرانس شرکت کردم و خوشحالم که در ایران حضور دارم.

مالزی

نماینده مالزی ضمن تشکر از برگزاری همایش تهران، گفت: من در پروژه‌های تحقیقاتی محیط‌ زیستی در مالزی حضور فعالی دارم و امیدوارم در این کنفرانس مباحث خوبی میان اعضا مطرح شود.

نپال

نماینده نپال نیز گفت: در کنفرانس تهران ما در مورد محیط‌زیست به مناظره خواهیم نشست تا بتوانیم راه‌حلی مناسب برای مسائل آن پیدا کنیم.

پاکستان

نماینده پاکستان ضمن برجسته دانستن استقبال کشورهای آسیایی از بحث درباره مسائل محیط‌ زیستی گفت: کنفرانس تهران می‌تواند گره‌گشای برخی مسائل محیط‌ زیستی آسیا باشد.

هند

نماینده هند در این اجلاس گفت: مسائلی که امروز در میان نمایندگان پارلمانی مطرح می‌شود بسیار مهم و حائز اهمیت است که می‌تواند وضعیت محیط‌زیست را بهبود بخشد.

در انتهای معرفی اعضا، رئیس نشست گفت: حس خوبی در معرفی اعضا وجود داشت که نویدبخش مثمرثمر بودن کنفرانس تهران است.

+3
-44
  

2 دیدگاه

  1. جمشید ازخوی می‌گوید:

    غالب کشور های شرکت کننده در این اجلاس ،دارای بیشترین گونه های کمیاب وبسیار کمیاب حیات وحش هستند،!وبالاترین میزان کشتار غیر قانونی وقاچاق و تجارت کثیف را شامل میشوند. کشور هائی نظیر اندو نزی با فقر بسیار زیاد جنگل نشینان آن،نپال با عرصه های بکر،کنگو ( زئیر سابق)…. تنها حیات وحش هند وستان قابل ستایش و با اغماض،چین قابل توجه است.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  2. یوز پلنگ درز می‌گوید:

    به قول قدیمی ها از این کوه شکاری پیدا نیست

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>