تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست با ۲۱ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تقدیم طرح تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست کشور با ۲۱ امضا به هیات رئیسه مجلس خبر داد و گفت: بررسی علت سوء مدیریت این سازمان در خصوص حفاظت از عناصر و منابع طبیعی کشور محور اصلی تفحص است.
.
ارسلان فتحی‌پور در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت٬ گفت: با توجه به  اینکه وضعیت منابع حیاتی تحت مسئولیت این سازمان مساعد نبوده این تحقیق و تفحص در دستور کار مجلس قرار گرفته است.
.
نماینده مردم خدا آفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نظر به اینکه وضعیت منابع حیاتی تحت مسئولیت این سازمان اهم از حوضه های آبی، مراتع و جنگل‌ها، زمین‌های کشاورزی، آلودگی هوا، کشته شدن روزمره محیط بانان، رها شدن پسماندهای صنعتی در حوزه رودخانه های با قابلیت مصرف کشاورزی و شرب انسانی، آتش سوزی وسیع جنگل ها به شدت به خطر افتاده و بنا به اعتقاد صاحب نظران و تحلیل گران مسائل زیست محیطی و حتی اقتصادی و اجتماعی و امنیتی از وضعیت هشدار عبور کرده و به وضعیت بحرانی رسیده و علی رغم وعده های مکرر مسئولان عالی رتبه دولتی در جهت ارتقای سطح اولویت مسائل زیست محیطی به سطوح اول برنامه های دولت متأسفانه همچنان هر روز شاهد پس رفت و سقوط به پله های خطرناکی چه در مقیاس منطقه ای و چه در مقیاس جهانی هستیم.
.
وی در توضیح سوال اصلی تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست٬ گفت: چرا سازمان حفاظت از محیط زیست به وظایف خود در جهت حفظ منابع حیاتی کشور عمل نمی کند.
.
ضمن اینکه باید مشخص شود علت عدم تناسب اعتبارات دریافتی این سازمان با کارنامه سیاه عملکرد چیست؟
.
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ در تشریح محورهای سوال فرعی تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست٬ افزود: چرا با وجود علم به مخاطره افتادن سلامت مردم و حیات وحش نوار ساحلی رودخانه ارس به خاطر رها شدن مستقیم پسماندهای صنعتی و نیروگاه‌های برقی ارمنستان سازمان حفاظت از محیط زیست هیچ اقدامی نکرده است؟
.
چرا با وجود اینکه رئیس جمهور محترم وعده ارتقای سطح اولویت بحران‌های زیست‌محیطی را به سطوح اول برنامه‌های دولت داده است همچنان هیچ تغییری در وضعیت دریاچه ارومیه، زاینده‌رود – هامون – بختگان – پریشان و حتی دریای خزر حاصل نشده بلکه وخیم‌تر و بدتر هم شده است.
.
وی ادامه داد: چرا سازمان حفاظت محیط‌ زیست با بی‌توجهی به مسئله مهم صیانت از جنگل‌ها و ثبت رکورد تازه روزانه آتش‌سوزی جنگل‌های کشور، اسباب خوراک تضعیف نظام برای رسانه‌های بیگانه فراهم نموده است؟
.
در حالی که هزینه‌های هنگفت درمانی بیماری‌های صعب‌العلاجی مانند سرطان، کمر مردم را شکسته، در حالی که این امر عمدتاً ناشی از افزایش شدید ذرات آلاینده در هوا و ورود مستقیم پسمانده‌های خطرناک صنعتی به مزارع کشاورزی می‌باشد، چرا سازمان همچنان دست روی دست گذاشته و بی‌اعتنا به قضیه نگاه می‌کند؟
.
فتحی‌پور گفت: دلیل ضعف مفرط سازمان در صیانت از جان محیط‌ بانان، صدور بی‌محابا و بدون کنترل پروانه شکار برای افراد فاقد صلاحیت می‌باشد که گزارش‌هایی نیز درخصوص اعطای جواز حمل اسلحه شکاری از روی رابطه‌بازی گزارش شده است،‌ سازمان در این‌خصوص چه اقدامی انجام داده است؟
.
حیات وحش در زیستگاه‌های جنگلی کشور در معرض نابودی قرار گرفته و در حال از بین رفتن است به طوری که زنگ خطر انقراض نسل گونه‌های نادر ایرانی توسط رسانه‌های بیگانه به صدا درآمده، چرا با این وجود همه روزه ما شاهد آسیب‌رسانی‌های جدی به این حیات وحش کمیاب هستیم؟
.
وی در تشریح سایر سوال فرعی تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست٬ افزود: ساختار موجود این سازمان باعث شده که مسئولان این سازمان در قبال عملکرد سوء خود حتی به کمترین میزان خود را در مقابل مجلس پاسخگو نمی‌دانند. برای اصلاح این رویه چه اقدامی صورت گرفته است؟
.
و سوال آخر اینکه اگر با این همه اعتبارات دریافت شده این سازمان وجود خارجی نداشت، چه بلایی سر محیط‌ زیست ایران می‌آمد که تاکنون نیامده و نیازمند ارائه گزارش شفاف مالی است.
.
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ تاکید کرد:‌ متاسفانه در پی عملکرد ضعیف سازمان حفاظت محیط زیست هر روز شاهد پس رفت و سقوط رتبه ایران در حوزه محیط زیست در مقیاس منطقه‌ای و جهانی هستیم.
.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی٬ افزود: علی ایرانپور، نادرقاضی پور، علی علیلو، احمد بخشایش اردستانی، میرهادی قره سید رومیانی، محمد حسن نژاد، شیری علی آبادی، حسین گروسی٬ حمید رسایی٬ مهناز بهمنی٬ خصوصی‌ثانی٬ روح‌الله بیگی‌ئیلانلو٬ ارسلان فتحی‌پور٬ سید مرتصی حسینی و تعدادی دیگر از نمایندگان از امضاکنندگان طرح تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست هستند.
+86
-62
  

39 دیدگاه

  1. محمد ابراهیمی می‌گوید:

    اصلا تو این دوره ریاست جمهوری همه چیز داغون شد، محیط زیست، اقتصاد، فرهنگ، سیاست و …
    قبلا خیلی خوب بودا، داشتیم پیشرفت میکردیم و ظرف این یکی دو سال یهو همه دریاچه ها خشک شد و وضعیت شد این
    کلا مجلس باید همه وزیرا رو استیضاح کنه و بعد هم بره سراغ خود رئیس جمهور تا بتونیم به دوره شکوفای دو سال پیش برگردیم!!!

    پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 10

    • پرواز می‌گوید:

      به شما منفی دادم چون سعی کردید موضوع را سیاسی کنید در حالیکه این سایت هدفش پیگیری واقعیات پیرامون حیات وحش و طبیعت است…
      یک سرچ کوچک در اینترنت کافیست تا ببینید خانوم دکتر ابتکار تحصیلات مرتبط با محیط زیست ندارند و بیش از آنکه تخصص در این زمینه داشته باشند یا حتی فعال محیط زیست محسوب شوند، فعال سیاسی هستند…
      ما زمانی به پله اول پیشرفت می رسیم که هر فردی در حوزه تخصصی خودش مسئولیت و مدیریت کند… نه اینکه
      مناصب بین فعلان سیاسی تقسیم شود… فارغ از اینکه از چه جناحی باشند.

      داغ Thumb up 18 Thumb down 17

      • زهره می‌گوید:

        امیدواریم مجلس هم با همین نگرش به امورات مختلف از جمله مسائل زیست محیطی بپردازد و مبنای عزل و نصب ها را میزان توانمندی و کارآیی افراد در هر حوزه قرار دهد.

        پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

        • طبیعت دوست می‌گوید:

          در همین ۳ماه تابستان ما شاهد انتصاب چند مدیرکل ناکارآمد در لرستان – سیستان – شهر تهران – بودیم.
          در ۲ ماه اخیر فعالان محیط زیست لرستان برای جلوگیری از تخریب دریاچه گهر (قلب زیستگاه منطقه حفاظت شده اشترانکوه) توسط مدیر کل محیط زیست لرستان تلاشهای گسترده ایی انجام داده اند ولی چند روز پیش این آقا به فعالان محیط زیست و مردم طبیعت دوست از تریبون خبرگزاری اهانت و توهین میکند!!!!! و بعد از ۲ روز به خواهش این مدیر گوشه ایی از توهین های درج شده در خبرگزاری حذف می شود.
          حالا ما ماندیم باید جلوی تخریبها و توهین های سازمان محیط زیست را بگیریم و مدیران بی سواد خانم ابتکار را توجیه کنیم یا جلوی تخریبهای فرصت طلبان را بگیریم

          موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

      • محمد ابراهیمی می‌گوید:

        موضوعی که شما میفرمائید مربوط به این دوره و این یک شخص نیست که فلان شخص کارش مرتبط با تحصیلاتش هست یا خیر و چیزیه که در تمام کشور و تمام پست ها و سالهای ساله که وجود داره.
        موضوع دریاچه ارومیه و هامون و پریشان و بختگان خشکیده و رود هیرمند به تاراج رفته و … مسائلی نبودن که محیط زیست بخواد جوابگوشون باشه اما الان اینقد ریز بین شدن نماینده ها؟؟؟
        شما هم دوست عزیز به جای تئوریک دیدن موضوع و بررسی پله اول پیشرفت بهتره بر اساس دید جامع تر و کلی تری مثبت و منفی بدی به افراد و بعد هم با اعتماد به نفس توضیحش بدی

        پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 3

        • پرواز می‌گوید:

          از نظر من مدیر قبلی سازمان خانوم فاطمه جوادی هم یک فاجعه بود تمام سیرکهایی که وحشیانه حیوانات رو مورد انواع سواستفاده قرار می دهند در دوره ایشون فعالیتشون رونق گرفت، وقتی هم در مورد سیرکها به ایشون انقاد شد در پاسخ گفتند پس مردم چه جور تفریح کنند… عذر بدتر از گناه… اولین خوشحالیم پس از روی کار آمدن دولت جدید مربوط بود به برکناری همین خانوم بود که بیشتر خودش رو متولی تفریحات مردم می دونست تا محیط زیست… الان هم فارغ از جبهه گیری جناحی امیدوارم خانوم دکتر ابتکار در مورد تمام ایرادات و انتقاداتی که بهشون وارد هست پاسخ روشن شفاف و قانع کننده داشته باشند.

          پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 3

          • افشین امیرفر می‌گوید:

            درسته که مدیریت قبلی سازمان نمره منفی میگیره ولیکن خانم ابتکار ۸سال هم قبلا ریاست سازمان را داشتند ونیازی به ازمون وخطا برای این دوره ودراین دولت ندارند ودر روز معارفه ایشان چه قولهای جذابی که داده شد وهراز گاه هم داده میشود پس چرا اینجوری میشه رو دوستان نظر بدن !! سپاس

            موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

      • افشین می‌گوید:

        متاسفانه اغلب فعالیتها در ایران طعم و بوی سیاست بخودش گرفته و تقریبا هیچ سمت مهمی و منصب دولتی نیست که سیاست کاری درش رخ نده.
        شما درست میفرمایید اینجا سایت سیاسی نیست ولی محیط زیست و حیات وحش که متعلق به همه مردمه و وقتی سیاسی کاری پیش میاد لاجرم باید گفت دوست عزیز آقای ابراهیمی آیا در دولت قبلی وضعیت محیط زیست و حیات وحش بهتر از الان بود؟
        با چه استدلالی و مدرکی این ادعا را عنوان فرمودید؟
        برای دریاچه ارومیه، تالاب هامون، مشکلات خزر و فجایع زیست محیطی خلیج فارس آیا دولت قبلی کاری انجام داد؟
        اگه نتوان ادعا کرد در این دولت کار آنچنانی برای محیط زیست و نجات آن صورت گرفته ولی یقینا بهتر از دولت قبلی میباشد که سعی در قانع کردن افکار عمومی مینمودند.
        محیط زیست متعلق به همه جامعه است و مردم و مجلس و دولت باید دست در دست هم داده و مشکلات را حل کنیم.
        نبایستی فقط از محیط زیست انتظار داشت.

        موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

    • امیر می‌گوید:

      آقای ابراهیمی
      اینکه در چند ماه گذشته اتفاقات ناگوار فراوانی در حوزه محیط زیست افتاده و روند تخریبها در این حوزه نگران کننده است و تعلل و کم کاری کاملا مشهود می باشد، بحثی نیست. اما شایسته است واقعیت را بگوییم: در دوره قبل روند تخریب محیط زیست بسیار شدید بود که انتظار می رفت جلوی این روند در دوره جدید گرفته شود که بنظر می رسد بخلاف ماههای اول دوره جدید، تلاشها در این خصوص بسیار کمرنگ شده است.
      نظارت و بازخواست در هر دوره ای و از هر مسئولی(اجرایی، قضایی و قانونگذاری) لازم است و به شخص یا یکی از قوا نباید محدود شود.
      این اقدام بجا و درست مجلس گرچه بسیار دیر هنگام است، اما آنرا بفال نیک می گیریم و امیدواریم مجلس محترم که عالیترین نهاد قانونگذاری کشور است با استفاده از ابزارهای قانونی خود(سؤال، استیضاح،…)، مشکلات و کوتاهیهای مسئولین اجرایی را با در نظر گرفتن حساسیت و اولویت موضوع تا حصول نتیجه و رفع کاستی ها و مشکلات این حوزه دنبال نمایند.

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

    • مرتضی می‌گوید:

      دوست عزیز، تمامی زمینه هایی که شما نامبرده اید یک روزه داغون نمیشود. تمامی این اتفاقات امروز محصول تصمیم گیری های بی نظیر دوران شکوفایی قبل هست. این تحقیق تفحص هم اگر سیاست زده نباشد می تواند اتفاق خوبی باشد. اما …..

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

    • مهدی:حامی حیات وحش می‌گوید:

      جناب ابراهیمی عزیز:
      درجوابتان تنها بسنده میکنم به این ضرب المثل:
      خانه از پای بست ویران است /// خواجه در بند نقش ایوان است!!!!!!!

      موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

    • یوسف می‌گوید:

      برداشت انحرافی از طرح تحقیق وتفحص دکتر فتحی پور انصاف نبود بهتر است اصل طرح درخواستی عمومیت نیافته وبسته مورد نظرات اعلام شود

      موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  2. جواد می‌گوید:

    با سلام یکی باید بیاد از خود این افراد تحقیق و تفحص کنه که نتیجه تحقیقتون از خودرو سازها و موارد مشابه چی شد آیا با وجود تخلفاتی که به گفته خودتان مثل روز روشن بودند تونستین هیچ اقدامی انجام بدین که حالا میخاین بیاین سراغ محیط زیست ؟

    بیشتر ضعف محیط زیست از کمبود اعتبارات ، کمبود نیرو و امکانات هست.

    کدام منطقه و یا اداره محیط زیست مجهز به وسایل آتشنشانی و یا بالگرد هست که انتظار دارین جنگل گلستان و یا مراتع دیگر که دچار حریق شدند خاموش شوند؟

    مگر نمی بینید که در زمان آتش سوزی سه تا و نصفی از پرسنل محیط زیست با بیل و یا برگ درختان به جنگ شعله های آتش می روند!

    آقایان نمیدانند که پایین ترین حقوق را در بین تمام کارکنان دولت پرسنل محیط زیست دارند و اکثر آنها در حال انجام وظیفه دچار حادثه های غیر قابل جبران شدند ؟

    مگر کل پرسنل محیط زیست کشور و بودجه این سازمان چقدر هست که انتظار دارند شق القمر کنند !

    مگر نمیدانند که در هر شهر و منطقه اگر محیط زیست با یک طرح به قول خودشان اشتغالزا علیرغم آلودگی زیاد مخالفت کند آنرا محیط ایست و مخل آسایش میخوانند و اگر هم موافقت کند اسیر مسائل سیاسی و متهم به مسائل دیگر میشود

    مطمئنا در سازمان محیط زیست و ادارات تابعه نیز ضعفها و کاستیهایی وجود دارد و هیچ کس منکر نیست که بیشتر آنها نشأت گرفته از مسائل سیاسی جامعه بوده و هست و کمتر کسی یارای مخالفت با آنها را داشته و خواهد داشت اما برهمگان روشن است که زحمتکش ترین ، کم توقع ترین و پاکترین نیروهای جامعه را میتوان در بین پرسنل محیط زیست پیدا کرد.

    امیدواریم که این تحقیق و تفحص موجبات پویایی و بالندگی محیط زیست کشور ایجاد روحیه شادی و نشاط در بین پرسنل و رضایتمندی افراد جامعه و مهمتر از همه مجلس محترم شورای اسلامی را فراهم سازد.

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 3

    • امیر می‌گوید:

      جواد جان
      گرچه در بودجه توجه کافی به حوزه محیط زیست نمی شود و کمبودها در این خصوص مشهود است اما بسیاری از مشکلات این حوزه مربوط به ضعف مدیریت و نبود اراده جدی در جهت رفع مشکلات و جلوگیری از ناهنجاریها است. امکانات فراوانی بخصوص در بخشهای دولتی و نظامی وجود دارد (هلیکوپتر،…) که می توان آنها را برای کمک به حل مشکلات این حوزه بکار گرفت، اما اراده ای برای استفاده از آنها وجود ندارد؛
      فراموش نکنید که گفتیم “ضعف مدیریت”، بدنه سازمان که همان محیط بانان زحمتکش هستند عملکرد مناسبی دارند ولی با دست خالی و بدون ابزارهای لازم و بدون حمایتهای قانونی و قضائی چه کنند؟؟؟

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

    • ساسان + می‌گوید:

      دقیقا مثل این میومونه که از پیکان توقع کارکرد در حد بنز کلاس اس داشته باشیم!!!
      این دقیقا چیزی که آقایون از سازمان حفاظت از محیط زیست و میراث فرهنگی دارند!!!

      پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  3. ali می‌گوید:

    چه عجب که نماینده ها یاد محیط زیست افتادن !
    من که موافقم فقط چرا تا امروز این اتفاق نیفتاده؟
    امیدوارم فقط سیاسی نباشه

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  4. یه محیط زیستی می‌گوید:

    من نمیدونم مجلس دوسال قبل کجا بود که الان به یاد محیط زیست افتاده !

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  5. محیط بان می‌گوید:

    این همه صبحت کرد ولی یک حرف خوب درباره ی حقوق محیط بانان زحمتکش نگفت و………….

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 0

  6. پرواز می‌گوید:

    امیدوارم ماجرا سیاسی نشه واقعا بخش بزرگی از عقب ماندگی مملکت ما اینه که همه چیز به سرعت رنگ و بوی سیاسی می گیرد
    خیلی اسفناک است اگر طبیعت و حیات وحش ایران هم دستاویزی شود برای زنده باد و مرده باد گفتن های سیاسی…
    خدا خودش میراث طبیعی و ملی مردم رو از دعواهای سیاسی و گروکشی ها در امان بدارد
    امیدوارم مدیرانی برای این حوزه انتخاب شوند که تحصیلات، تخصص و تجربه مرتبط دارند و با همه ذرات وجودشان به محیط زیست و میراث طبیعی این سرزمین عشق و تعهد دارند.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  7. فاطمه ابرازه می‌گوید:

    خوب

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 2

  8. سیاوش می‌گوید:

    سلام
    آقا جواد خیلی خوب گفتی ممنون
    این سازمان با کمترین امکانات و بودجه ای داره کار میکنه! ولی از گذشته تشکیلات این سازمان دچار مشکل بوده و هست
    استخدام و گزینش افراد در گذشته به درستی انجام نگرفته ، متخصصین و کسانی که تحصیلات مرتبط دارند در سازمان نسبت به بقیه در اقلیت هستند کما اینکه افرادی وجود دارند که بجای حفاظت خیانت می کنند برخی به دلیل ناآگاهی و برخی به دلایل دیگر …!
    با همین امکانات هم اگر مدیریت صحیح در سازمان اجرا و به افراد دلسوز و آگاه به مسائل زیست محیطی بهای بیشتر داده شود و با خائنین به محیط زیست بجای مسئولیت و پست دادن برخورد قاطع بشود باز می توان وضعیت زیستگاهها و حیات وحش را بهبود بخشید
    به امید روزی که یک سازمان یا حتی وزارتخانه قوی ، دلسوز ، مقتدر و مهمتر از همه سالم و با نشاط دشته باشیم

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  9. پلنگ کوهستان می‌گوید:

    ای مجلسیهای محترم بدانید که محیط زیست با دست خالی و مدیریران نالایق و پرسنل فقیری که درآمد ماهانشان از گدای سر خیابان هم کمتر است و همیشه شرمنده زن و بچه خود هستند به هیج جایی نخواهد رسید و اصلا انتظار عملکرد از این گروه چیز معقولی نیست مگر میشود با تحصیلات عالیه در بدترین شرایط زیستی و امکاناتی و بدترین نقاط کشور خدمت کرد آنوقت حقوق ۷۰۰ هزار گرفت و بعد هم انتظار پیشرفت محیط زیست را داشت.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  10. محیط بان ایران می‌گوید:

    بچه های مجلس هیچ محیط بان را می شناسند
    بابت محیط بانان چرا حرفی نمی زنند
    تو رو خدا یکی برسوند اصل مطلب را که بدون محیط بان ، محیط زیست معنایی ندارد

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  11. Mostafa می‌گوید:

    سلام
    تحقیق وتفحس که مشکلی نداره اما امکانات، نیروها وحمایت های دولت ها و… را هم مد نظر بگیرید
    قبول محیط زیست ایران بصورت کلی نمره خوبی نداره اما کاش نیت خیر باشه دیگه نزدیک میشم بگیم محیط نیست

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  12. مهدی می‌گوید:

    مگر تمام مشکلات محیط زیست یک شبه به وجود آمده که انتظار دارید یک شبه تمام مشکلات حل بشود؟
    چرا در زمان محمدی زاده و خانم جوادی این حرفها نبود؟
    خانم ابتکار برنامه های خوبی دارد و خوب هم در حال پیگیری است
    گر قبلی ها هم مثل دکتر ابتکار بودند وضع این چنین نبود لطفا به قضیه به دید سیاسی نگاه نکنید که در پیشگاه خدا مسئولید محیط زیست را دریابید بینشتان را در این خصوص افزایش دهید

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  13. ربابی می‌گوید:

    تمام خطاکاران باید محاکمه بشوند

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  14. رضا می‌گوید:

    آهوی مصدوم در شهرستان انار مورد درمان قرار گرفت.

    یک راس آهو که از ناحیه پا مصدوم شده بود، در مراکز درمانی انار مورد معاینه قرار گرفت و سپس به دامپزشکی فرستاده شد.

    این آهو روز یکشنبه، گویا با هماهنگی اداره محیط زیست انار و توسط یکی از شهروندان به نزد یکی از پزشکان برده شده و سپس برای عکسبرداری به بیمارستان ارجاع داده شده است.

    پس از عکسبرداری، این آهو به دامپزشکی انار فرستاده شد.

    امید است که با پیگیری محیط زیست، این آهو پس از بازیابی سلامتی خویش، به زیستگاه طبیعی خود برگردانده شود.

    anarpress.ir/first-report/29808/1393/06/31

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  15. تیمور می‌گوید:

    صدور جواز بی حد و حساب بنام افراد و برای سلاح چه ربطی به سازمان محیط زیست داره، این کار بر عهده ی اداره ی تسلیحات و …… زیر مجموعه هاشه. اصلا کدوم ارگان اجازه ی عفو عمومی سلاح رو داد؟؟!!!
    حفاظت از جان محیط بان بدون قانون درست و حسابی بر عهده ی چه کسیست. سازمان چه کاری ازش بر میاد؟
    کدام کارخانه قطب صنعتی، وزارت برداشت کننده ی بدون اصول و خارج از ظرفیت از محیط زیست و…. برای انجام کارش از سازمان مجوز میگیره و اصلا سازمان چه قدرتی داشته و داره؟!
    بنده شکارچی هستم و بدلیل رعایت قانون، هر چند تا بحال با این سازمان مشکل و برخورد مستقیمی هم نداشتم.
    اصلا بنظر بنده موجودیتی در اینگونه موارد که در همه جای دنیا وجود داره و پرقدرتم داره، در کشور ما نداره.
    آقایونی که نشستند و این متون رو برای تحقیق و تفحص از سازمان دادند، اصلا شناخت و تحقیقی در این رابطه نداشتند و صرفا خواستند کاری انجام بدن و خودی نشون بدن.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  16. امیر می‌گوید:

    خود نمایندگان محترم از حامیان اصلی طرحهای عمرانی نابودکننده محیط زیست هستند بعنوان نمونه احداث جاده ابر در استان گلستان یا طرح گردشگری جزیره آشوراده

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

    • پرواز می‌گوید:

      کاملا موافقم در مورد دریاچه ارومیه هم مجموعه دولت قبل و مجلس قبل، صد در صد مقصر بودند با آن جاده کذایی که الا و للا، باید از وسط دریاچه می گذشت… خراب کردن آسونه بعد از خراب شدن هم می گردند دنبال در دسترس ترین ها تا تمام تقصیرها را گردنش بیندازند!

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  17. رضا می‌گوید:

    بسیار بسیار بسیار متاسفم
    آخر چه امکانی و چه بوجه ای و ……. به این محیط زیستی های بی چاره داده اید که انتظارات نابجا از آنها دارید
    همین محیط زیست فلان کارخانه آلاینده را پلمپ کرده و آقای نماینده به فرماندار دستور داده که باید باز بشه
    حالا آقایان یک چیزی هم طلب کار شده اند دو سال قبل که محیط زیست به یغما رفت شما کجا بودید
    محیط زیست ایران مرده بود ابتکار آن را زنده کرد دنیا به عملکرد ایشان افتخار می کنه

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  18. محیط بان ایران اسلامی می‌گوید:

    نمایندگان محترم مجلس امیدوارم در این تحقیق و تفحص به علت مسائل و مشکلات ذیل در سازمان حفاظت محیط زیست پی برده ، تدبیری اندیشیده و به داد محیط زیست برسند:

    ١- چرا سند مناطق چهارگانه به نام سازمان حفاظت محیط زیست انتقال نمی یابد و سازمان جنگلها و مراتع در این مناطق هر کاری دوست دارد انجام میدهد!؟ مناطق چهارگانه برابر قانون تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است و سازمان در این مناطق قائم مقام دستگاههای دولتی می باشد و چرا در بعضی از دادگاههای کشور سلیقه ای عمل می شود و در پرونده های تصرفات اعلام می نمایند محیط زیست حق شکایت ندارد و سازمان جنگلها و مراتع که مالک هستند باید طرح شکایت نمایند!!؟؟؟؟

    ٢- چرا سازمان حفاظت محیط زیست نمی تواند بر ساخت وسازها و تغییر کاربریهایی که در روستاها و محدود مستثنیات واقع شده در مناطق چهارگانه صورت می گیرد نظارت داشته باشد و برخورد نماید!!؟؟؟ خلع قانونی وجود دارد یا قوانین به نفع متخلفین تفسیر می شود!!!؟؟؟

    ٣- چرا حق آبه زیست محیطی رودخانه ها ، سدها ، تالابها ، دریاچه ها و … رعایت نمی شوند و وزارت جهاد ، نیرو و… هرجور که دوست دارند برداشت می نمایند!!؟؟؟

    ۴- چرا محیط بانان با تشکیل یگان در سازمان در ردیف نیروهای مسلح قرار نمی گیرند تا بتوانند از حقوق و مزایای آنان برخوردار شوند و این شیفت لعنتی ١٨ روز کار ١٢روز استراحت که بر خلاف قانون استخدامی کشور است برچیده شود!!!؟؟؟

    ۵- نمایندگان عزیز بخاطر داشته باشید مجوز حمل سلاح را سازمان حفاظت محیط زیست صادر نمی نماید که بخواهند رابطه بازی کنند!!!!

    ۶- چرا پایین ترین حقوق دریافتی در بین کارمندان کشور مربوط به محیط بانان است!!!؟؟

    ٧- چرا کمترین اعتبار ، امکانات ، نیرو و… در سازمان حفاظت محیط زیست است!!؟؟

    ٨- چرا در هر اداره محیط زیست سراسر کشور یک کارشناس حقوقی وجود ندارد تا از حقوق محیط زیست و محیط بانان دفاع نماید!!؟؟

    ٩- چرا محیط بانان با تجهیزات و امکانات امروزی می بایست با بیل آتش خاموش نمایند!؟

    ١٠ -و……………..

    از اینکه بیاد محیط زیست افتاده اید سپاسگذاریم….

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 0

  19. عاشق طبیعت می‌گوید:

    بنظر من مسئله زیست محیطی درایران قرب منزلتی به صورت که درشأنش باشدندارد یکی ازدلایل کوتاهی دراین مورد میتواند باشد

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  20. بینالود می‌گوید:

    جالب اینجاست که با این گزارش مطلع شدیم که از وضع تاسف بار محیط زیست کشورمون همه مطلع هستن اما یه فرد مسئول پاسخ گو نیست !!! همش سیاه بازیه هیچ کاریم انجام نمیدن فقط دارن استفاده تبلیغاتی میکنن…
    واقعا متاسفم

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  21. احساس می‌گوید:

    خدا خیر بده به سرهنگ خیلدار اگه به حرفش کنن خیلی دیدگاههای خوبی داره و می تونه شرایط محیط بانها رو از طریق یگان سرو سامون بده. نماینده های عزیز به بعضی افراد توانمند باید میدون داد یه برنامه برای شناسایی این افراد در پیکره ی محیط زیست حتی در سطح ادارات شهرستانها ردیف کنید لطفا.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

  22. فرخ حمیدی می‌گوید:

    باز هم خوبه که مثلا تو فکر دغدغه محیط زیست افتادن خیلی عجیبه ،
    ما در این زمینه خیلی فقر علمی داریم
    اصلا کسی نیست بگه که محیط زیست یعنی همه چی
    محیط زیست باید یک ارگان جدا از همه باشه در واقع همه
    سازمانها و ادارات و ارگانهای دولتی و غیر دولتی
    مستقیما زیر نظر محیط زیست باشه ، با بودجه ایی فراوان
    (غیر محدود) و یا تقسیم خصوصی سازی ، آخه طبیعت
    یعنی محیط زندگی کل مخلوقات از زنده گرفته تا بی جانش
    یعنی نابودیه اون مساویه نابودیه همه ، حالا با این امکانات
    و قدرت اختیار و بودجه ی محدود خدایی می شه از این همه هکتار طبیعت کشور
    حفاظت کرد . مثل اینکه یکی با قایق موتوری بفرستی جلوی
    ناو های آمریکایی تو خلیج فارس و بگیره ، مسلما شکست
    می خوره. آیا می شه بازخواستش کرد؟

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  23. محیط بان می‌گوید:

    با سلام
    محیط زیست کشور عزیزمان کارش از حرف و صحبت گذشته، باید فکر تخصصی روی کار آورد، باید از افراد متخصص و کارآمد استفاده کرد، مهمتر از همه ادغام محیط زیست با سازمان منابع طبیعی می تواند گره های کور زیادی را باز کند.
    گرچه دوستان ما در سازمان محیط زیست و منابع طبیعی بخاطر منافع شخصی خودشان حاضر به این امر نیستند اما باید اندیشید و منافع جمعی را در نظر گرفت.
    امیدوارم تمامی مشکلات با تفحص نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مرتفع گردد و دیگر شاهد کشتار حیوانات توسط کشتارچیان و ضرب و شتم محیط بانان و شهادت آنها نباشیم.
    انشا اله

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  24. rezaali می‌گوید:

    چرا؟چرا باید محیط زیست ما سیاسی شود

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>