معصومه ابتکار با آیت الله صانعی دیدار و گفت و گو نمود

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان سفر یک روزه به استان قم با آیت اله صانعی دیدار و گفت و گو نمود.

آیت الله یوسف صانعی در دیدار دکتر ابتکار در سخنانی اظهار داشت،‌ با حوادثی که در سال های اخیر در حوزه محیط زیست رخ داده بود و قرار گرفتن کشورمان در رتبه ۱۱۴ در میان ۱۳۴ کشور جهان، دچار یاس و ناامیدی بسیاری شده بودیم، اما بحمداله با برنامه و اقدمات دولت یازدهم در یکسال گذشته این یاس به امید مبدل شده است.

وی بر ضرورت بهره‌مندی از نخبگان و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی در جهت حفظ و حراست از محیط زیست تاکید کرد و گفت: در این عرصه فرهنگ سازی و آگاهی رساندن به مردم بسیار اهمیت دارد و مبلغان و خطبای حوزوی باید مسائل مرتبط با حفظ محیط‌ زیست را برای مردم بیان کنند.

تخریب محیط زیست خیانت به همه ملت بوده و حرام است

آیت الله صانعی با بیان اینکه مکتب والای اسلام به شدت از اسراف و تبذیر نهی کرده است خاطرنشان کرد از نظر شرعی تمامی ثروت های ملی بویژه محیط زیست برای همه ملت است و تخریب محیط زیست خیانت به همه ملت و نسل های امروزی و آیندگان است.

وی در ادامه افزود: اقشار مختلف مردم باید بدانند انجام همه آنچه برای محیط زیست مضر است قطعا خیانت به بیت المال و ثروت های ملی بوده و حرام است.

چون هشدارهای لازم به متخلفان داده میشود دستگاه قضایی نباید با محیط بانان این گونه برخورد نماید

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به مسائل حقوقی که برای محیط بانان بوجود آمده است تصریح کرد: بر اساس قواعد فقهی چون هشدارهای لازم به متخلفان داده میشود نباید دستگاه قضایی با محیط بانان این گونه برخورد نماید و سازمان حفاظت محیط زیست باید هرچه سریعتر برای رفع گرفتاری محیط بانان اقدامات لازم را از طریق دولت و مجلس بعمل آورد.

در ابتدی این نشست معصومه ابتکار با اشاره به برنامه ها و اقدامات دولت تدبیر و امید در جهت حفظ و حراست از محیط زیست در سخنانی اظهار داشت: متاسفانه عرصه محیط زیست با چالش ها و عقب ماندگی های بسیاری مواجه شده است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته محیط زیست کشورمان مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته، خاطر نشان کرد: آحاد جامعه باید برای حفاظت از محیط زیست و استفاده بهینه از منابع آبی و انرژی تلاش کنند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به رویداد های ناگواری که در سال های گذشته در حوزه های محیط زیست رخ داده است تصریح کرد: ما باید با استفاده از تمامی امکانات و توانمندی ها از فرصت های پیشرو برای جبران خسارات ها و عقب ماندگی ها در این عرصه استفاده کنیم.

معاون رییس جمهور در پایان از جایگزینی بنزین با استاندارد یورو چهار به جای بنزین پتروشیمی در سراسر کشور خبر داد و گفت: امیداوریم با اجرای استاندارد یورو چهار برای خودروها که از اول مهرماه پس از ۹ سال تاخیر انجام شده است شاهد ارتقاء کیفیت هوا و کاهش آلودگی ها در کشورمان باشیم.

+126
-1
  

14 دیدگاه

  1. مهسا می‌گوید:

    ایت الله صانعی بسیار روشنفکر و محترم هستند. فرمایشاتشان در حوزه محیط زیست هم درست است. پاینده باشند..

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 11

    • زهره می‌گوید:

      خدا به ایشان سلامتی عطا فرماید که با بیانات صریح و بدون شبهه آحاد ملت را به پاسداشت کلیت محیط زیست دعوت نمودند و حرام بودن تخریب محیط زیست را که متعلق به همه ملت در همه اعصار است متذکر شدند.

      پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 5

  2. مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

    مخصوصا یکی از این اقدامات در راستای حفظ و پاسداری از حیات وحش واگذاری زیستگاها به شکارچی هاست که به حمدالله کاملا بصورت زیر میزی و مخفی در حال انجامه و تا حالا هیچ پروژه ای تو سازمان با این حجم دقت و سرعت انجام نشده و سابقه نداشته
    .
    توروخدا خجالت بکشید

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 10

  3. راش می‌گوید:

    خانوم ابتکار به خوبی اطلاع دارند هرگونه آزار و اذیت حیوانات در اسلام حرام است و از آنجا که طبق اسناد، عکس و گزارشهای متعدد در تمام سیرکهای ایران حیوانات به شدت مورد سو استفاده اند و اخباری مبنی بر جان دادن میمون زیر کتک مربی، کتک خوردن توله خرس از مربی و… هر روز منتشر می شود در حال حاضر برگزاری تمام سیرکهای داخلی و حتی آزار حیوانات در همین پارک آب و آتش تهران که خرگوش و کبک زنده را در قفس مار می اندازند و حیوان راهی برای فرار و دفاع ندارد، مصداق بارز آزار و اذیت حیوانات و حرام است، سازمان محیط زیست توضیح دهد چرا مجوز انجام کسب و کار حرام را صادر نموده است؟

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 1

    • زهره می‌گوید:

      واقعا به نکات مهمی اشاره نمودید. انداختن حیوان زنده در قفس به عنوان طعمه برای صیاد، غیر انسانی و غیر اخلاقی و غیر شرعی است.

      پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 3

  4. گرگعلی می‌گوید:

    زنده باد آیت الله صانعی …

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 9

  5. امیر می‌گوید:

    خانم دکتر ابتکار
    ضمن تشکر و تقدیر از سرکار عالی بخاطر این اقدام صحیح و شایسته، لازم است با انجام هماهنگی با رهبر انقلاب و سایر مراجع و علمای اهل سنت، ترتیبی اتخاذ شود تا ایشان نیز فتوای حرام بودن تخریب محیط زیست و نیز صدور حکم مفسد و محارب برای کسانی که به روی محیط بانان اسلحه می کشند را صادر نمایند.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 5

  6. مجتبی ام می‌گوید:

    خانم ابتکار کاش بجای نشتن و صحبت کردن کمی به فکر محیط زیست و حیات وحش بودی
    ما گوشمان پر شده با این دیدارها و صحبتها که به هیچ کدام عمل نمیشه
    خانم ابتکار شما که تمام کمال مشکل محیط زیست و حیات وحش رو انداختید گردن دولت قبل پس این واگذاری زیستگاه حیات وحش که دولت قبل نتوانست واگذاری کنند چرا شما با مخفی کاری میخواهید واگذار کنید؟
    آیا این هم مقصر دولت قبل میباشد ؟
    به جای اینکه مشکلها به گردن دیگران بیندازید شما درستش کنید بعد بگوید این مشکل ما درست کردیم

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 4

  7. محیط بان ایران می‌گوید:

    وقتی رسانه ملی این گونه دیدارها را انعکاس نده چه فایده ای داره
    دم صانعی گرم که اسمی از محیط بانان آورد باز

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 6

  8. مهران پور می‌گوید:

    درود بر این مرجع بزرگ
    راستی جرا رسانها مخصوصا صدا و سیما این دیدارها گزارش نمی کنه و الکی دم از حفاظت از محیط زیست می زنه
    فکر کنم بوی سیاسی داره تو را به خدا این سیاسی کاری ول کنید محیط زیست داره نابود می شه
    به نظرم تمام مراجع بایستی مثل آقای صانعی فتوا بدن انشا اله

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 3

  9. رضا شکارچی می‌گوید:

    جالبه یعنی اون محیط بان که به قلب جوان بدون سلاح شلیک کرده اونم ازاد بشه؟
    …ولی محیط بان باید بدونه سلاح دستش اونم بیت الماله و نه برای کشتن جوان بدون سلاح

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 2

  10. کوهنورد می‌گوید:

    آقا رضا جسارتا فکر نکنی با این مغلطه کاری میتونی رو اذهان مردم تاثیر بذاری!!! بنده یک عمر با محیط بانهای زحمتکش زندگی کردم مطمئن باش هیچ محیط بانی بی دلیل به سمت متخلف شلیک نمیکنه! تو این مورد هم یا اطلاعات شما کامل نیست یا اینکه عمدا همه واقعیت رو نمیگی و انگشت گذاشتی رو نکات منفی پرونده!! اگه واقعا شکارچی باشی خوب میفهمی چی دارم میگم!!

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  11. شکارچی می‌گوید:

    خانم ابتکار هم میدونه که باید پیش کدوم مرجع بره تا فتوای مورد نیاز را دریافت کنه. انشالله خدمت مراجع اعلم هم بروند تا اجماعی حاصل بشه و نهایتا قانونی تصویب بشه که به نفع محیط زیست تموم بشه. انشاالله که موفق باشند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>