عامل کشتار یک میش وحشی توسط مامورین هنگ مرزی کلات دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: مأموران گروهان هنگ مرزی شهرستان کلات حین گشت زنی در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان یک فرد مشکوک را مشاهده و وی را بازداشت نمودند.

رئیس اداره محیط زیست کلات در این باره گفت: در بازرسی از این فرد اجزاء بدن یک میش و حشی کشف و ضبط و متهم به نیروهای محیط زیست این شهرستان تحویل گردید.

اباذر حسین نژاد افزود: متهم به استناد بند الف ماده ۱۲ قانون شکار و صید به جرم شکار غیرمجاز گونه جانوری حمایت شده به مراجع قضایی معرفی گردید.

رئیس اداره محیط زیست کلات ضمن تشکر از نیروهای هنگ مرزی، همکاری خوب مرزبانان در جلوگیری از تخلفات صید و شکار را نتیجه تعامل ایجاد شده مابین محیط زیست و فرماندهی هنگ مرزی طی چند سال اخیر دانست.

+72
-11
  

28 دیدگاه

  1. kohgard می‌گوید:

    به این میگن شکارکش با عرق ملی و آبی و خاکی .
    توی نقطه صفر مرزی یه جوری شکار زده که حتما شکار اینور خط باشه و مربوط به ایران تا مبادا یه وقت بزاره یه دونه از این زبون بسته ها وارد ترکمنستان بشن و ادامه حیات بدن !!!

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 4

    • Azimi می‌گوید:

      خطاب به همه ی دوستان:
      پیش از اینکه با این پایگاه خبری آشنا شوم، اقداماتی در زمینه حیات وحش داشتیم (بیش تر بررسی گونه هایی که پیشتر ذکر شد) و گاهی عکاسی می کردیم. در آن زمان برخی اطرافیان از اختلاف نظرها در زمینه حفاظت از طبیعت سخن می گفتند و حتی جناب اینانلو نیز گفته بودند که اختلافاتی میان ایشان و برخی دوستداران طبیعت وجود دارد. اما در مدت آشنایی با این سایت و چندین سایت دیگر که تعداد مخاطبان آن زیاد است، به خوبی می بینم که این نه یک اختلاف بلکه شکافی عظیم است.

      در خبرهای پیشین نیز تا حد زیادی علل این شکاف آشکار گردید و دوستان و من جمله خود بنده بسیار وارد مسائل حاشیه شدیم و اصل مسئله که همانا حفاظت از طبیعت و حیات وحش است را به فراموشی سپردیم.

      بنابراین پیش از هر چیز خطاب به دوستان شکارچی حاضر در سایت عرض می کنم که همانگونه که می دانید اوضاع حیات وحش و طبیعت به هیچ وجه مطلوب نیست و اگر واقعاً دوست دارید برای نجات آن آستین بالا بزنید، چندین سال شکار را کنار گذاشته و دیگر دوستانتان را با خود همراه کنید و اگر به ادارات محیط زیست کمک کنید که نور علی نور است…

      و خطاب به دوستداران طبیعت که دارای سوابق خوبی در این زمینه اند و تعدادی از آنها در این سایت حضور دارند، تا حد ممکن از تنش ها و کشمکش های بی فایده دوری گزینید و اگر بنده نیز وارد این کشمکش ها شدم، مرا راهنمایی نمایید و سعی کنید مانند قبل در شهر محل سکونت اقدامات عملی را نیز فراموش نکنید.

      و خطاب به دوستانی که دوستدار طبیعت و مایل به حفاظت از آن در میدان عمل هستند: پیش از هر چیز مطالعات خود را در این زمینه افزایش دهید، سعی کنید به جای شرکت در بحث های تنش برانگیز، ایده های جدید در زمینه حفظ طبیعت را ارائه دهید. سعی کنید رابطه خوبی با اداره محیط زیست محل زندگی و یا انجمن های مردم نهاد داشته باشید. مطمئن باشید هیچ طرحی وجود ندارد که یک روزه بتواند اوضاع را تغییر دهد، بلکه باید آهسته و پیوسته در این مسیر گام برداشت.

      ایده ای برای همه: نخستین کاری که هر دوستدار طبیعتی باید انجام دهد، تغییر نگرش اطرافیان و همراه کردن افراد دیگر با خود است. با توجه به محل زندگی، نوع فعالیت و محل کار، می توانید با اطرافیانتان در مورد مسئله محیط زیست، حیات وحش، اهمیت آنها و تلاش برای نجات آن بحث کنید. می توانید در تاکسی به این بحث ها بپردازید، یا برای اعضای خانواده خود بگویید و یا همکارانتان را از این مسائل آگاه کنید. و قدم بعدی که تا حدی دشوارتر است متقاعد کردن شکارچیان، کشاورزان، دامداران و…برای رفتار صحیح با طبیعت است و فراموش نکنید که همیشه از شیوه ی گفتار مناسبی استفاده کنید.

      و یک مسئله بسیار مهمتر در خصوص انتخاب شورای شهر و انتخاب نماینده مجلس با دیدگاه حفاظت از طبیعت است.

      و البته جناب مهران، جناب علوی، جناب افضل، محیط بانانی که تجارب فراوان دارند و …، نیز گهگاهی فانوس را روشن کنند که مسیر حفظ طبیعت را اشتباهی نرویم…

      پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 2

  2. مهدی:حامی حیات وحش می‌گوید:

    جریمه ومجازات حیوانات ماده و مولد باید چند برابر باشد….
    دست نیروهای هنگ مرزی درد نکند و خسته نباشید….

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 1

    • مرد هزار چهره می‌گوید:

      آفرین به جناب مهدی، من نیز همین حرفو قبلا زدم، باور بفرما مهمترین دلیل کاهش چهارپایان، همین کشتار ماده و بره ها هست.وقتی جریمه یک میش بیست برابر قوچ باشد، شکارکش که همیشه درصدی برای گیر افتادن در نظر میگیرد، دیگر دنبال شکار حیوان ماده نمیرود و چنین ریسکی نمیکند و در نهایت دنبال حیوان نر خواهد گشت.به هر حال کاری که فعلا از دستمون میاد فقط میتونیم بگیم واگذار هر کسی که نسل کشی میکنه به خدا… از یک میش یا بز جوان در طول پنج سال حدودا ۲۵ تا ۳۵راس بره متولد میشود، البته از خودش و زاد و ولد بره هاش. به عبارتی کشتن یک میش مساوی با کشتن ۳۰ راس حیوان حیوان در پنج سال است.ای سازمان محیط زیست این حرفها آخرین حرفهای دوستداران محیط زیست است، آنها را نشنیده نگیرید

      پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 1

  3. گرگعلی می‌گوید:

    دیده بان عزیز اگه میشه راجع به منطقه مرزی کلات و این که چرا جز مناطق حفاظت شده نیست اطلاعاتی در سایت قرار دهید

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  4. جمشید ازخوی می‌گوید:

    کلات خراسان شمالی با طبیعتی سرکش و زیبا،…افسوس.!

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  5. روستا می‌گوید:

    قابل توجه شکارچیان در فصل مهاجرت پرندگان:

    تازه ترین تحقیقات نشان می دهد نرخ انقراض کنونی پرندگان حدود هزار تا ده هزار بار بیشتر از نرخ طبیعی آن است؛ یعنی پرندگان با سرعتی باور نکردنی در حال ناپدید شدن هستند. در گذشته نرخ انقراض پرندگان در جزایر زیاد بود، اما امروزه شواهد حاکی از آن است که نرخ انقراض در قاره ها نیز روندی صعودی دارد.

    انقراض پرندگان در کشور ما نیز پدیده ای ملموس است چنان که دائما از جمعیت پرندگانی همچون غواص گلوسرخ، غواص گلو سیاه، کبوتر دریایی ایرانی، پلیکان سفید، پلیکان پاخاکستری، باکلان مارگردن، باکلان کوچک، حواصیل بزرگ، حواصیل زرد، حواصیل سبز، لک لک سیاه، اکراس آفریقایی، فلامینگو کوچک، قوی فریادکش، قوی کوچک، غاز پیشانی سفید، عروس غاز، غاز پازرد، اردک مرمری، اردک بلوطی، کورکورحنایی، عقاب دریایی، کرکس سیاه، هما، عقاب مارخور، سارگپه چشم سفید، سارگپه پرپا، پیغو، طرلان، عقاب دو برادر، لاچین، باربری فالکون، سیاه خروس، کبک چیل، طاووسک، زنگوله بال، میش مرغ، خروس کولی اجتماعی، سلیم طلایی، ابیا، پاشلک معمولی و چندین و چند مورد دیگر کاسته می شود.

    منبع:
    tabnak.ir/fa/news/437049/%D8%A7%D9%86%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B6-%D9%BE%D8%B1%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B2%D9%86%DA%AF-%D8%AE%D8%B7%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 5

  6. حافظ محیط زیست می‌گوید:

    دیده بان عزیز از واگذاری ناجوانمردانه مناطق چهارگانه بخصوص حیدری و هزار مسجد چه خبر؟
    چرا پیگیری نمی کنی و این به ظاهر محیط زیستی یا را رسوا نمی کنی؟
    و چرا فعالان و دوستداران محیط زیست سکوت کردن و پیگیری اینهمه کثافت کاری برخی آدمای معلوم الحال نیستی؟
    نکنه تو رم خردین سازمان محیط زیست اگه کاسه ای زیر نیم کاسش نیست چرا سکوت کرده و افراد خاطی رو به جامعه دوستداران محیط زیست معرفی نمی کنه و باهاشون برخورد نمی کنه؟
    البته چهره این خائنا رو همه میشناسن و نیازی به معرفی اینا نیست
    ان شالله به زودی سزای این خیانت بزرگشونو خواهند دید .

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 8

  7. مصطفی می‌گوید:

    قابل توجه شکارچیان یا مسولین محیط زیست ؟
    انگشت اتهام رو به سمت کی میگیری ؟
    دلیلش تغییر مسیر مهاجرت پرندگان نیست ؟ بخاطر خشک شدن پر سرعت تالابهای کشورمون ، من پارسال حدود ۲۰۰۰ پلیکان سفید دیدم ! که مطمعن هستم همشون تلف شدن ! چون با هامون خشکیده مواجه شدن ! جنازه های پلیکانهای تلف شده رو میشد همه جا دید ، چرا ؟ چون به جای هامون پر آب با یه کویر خشک روبرو شدن !
    شکارچی هامون رو خشک کرد ؟ ارومیه چطور ؟ شادگان ؟ بختگان ؟ و …

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 8

    • مجید می‌گوید:

      آقای مصطفی
      شکارچی از خشکسالی هم بدتره، شکارچی از جاده وسظ پارک ملی هم بدتره، شکارچی عامل اصلی نابودی حیات وحش ایرانه، شکارچی ماشین کشتار حیات وحشه، شکارچی به هیچ درد جامعه نمی خوره

      داغ Thumb up 23 Thumb down 21

      • امیرعلی ( اون یکی ) می‌گوید:

        از قدیم می گفتن تعصب چشم آدمو کور می کنه …
        واقعا گل گفتن …

        پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 7

        • مجید می‌گوید:

          هوشنگ ضیایی کارشناس ارشد محیط زیست: ۷۰ درصد علت نابودی حیات‌وحش کشور مربوط به شکار بی‌رویه بوده و تنها ۳۰ درصد آن به تخریب زیستگاه‌ها بازمی‌گردد

          http://isna.ir/fa/print/92072615896/%D8%B6%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%DB%8C-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D9%8770%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%AD%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%88%D8%AD%D8%B4

          پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 12

          • امیرعلی ( اون یکی ) می‌گوید:

            این بنده خدا مدرک کارشناسیشو از کجا گرفته ؟؟؟
            جنگل هایی که بیابون شدن ، رود ها و دریاچه هایی که خشک شدن رو ندیده ؟؟؟ نشنیده ؟؟؟
            شاید خشک شدن دریاچه ها هم کار شکارچیای شیطونه ؟؟؟!!!
            درختایی که قطع میشن تا به جاش ویلا ساخته بشه ، بلوط هایی که بعد از چند سال کشف کردن آفت دارن و حکم قطعشونو دادن ، مراتعی که بیشتر از تعداد حشرات توشون گوسفند می چره چطور ؟؟؟

            پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 10

          • مجید می‌گوید:

            آقای امیرعلی
            همه ی مواردی که شما گفتید جزو همون ۳۰درصد هست و ۷۰ درصد بقیه به دست رفقای شما نابود شده

            من اگه جای شما بودم با مشاهده صحبت های مهندس ضیایی که حتما ایشون و میشناسید دیگه جواب نمب دادم اونهم یک همچنین پاسخ کم وزن و بی منطقی

            نکنه شما از هوشنگ ضیایی بیشتر می دونید؟

            مشکل شما شکارچیا اینه که به کم اطلاعی خوتون گافشاری می کنید و موجبات خنده کارشناسان و مردم را فراهم می کنید.

            پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 17

          • مرد هزار چهره می‌گوید:

            من از هوشنگ ضیایی خیلی بیشتر با طبیعت و حیات وحش آشنا هستم،ایشون کاملا منو میشناسن، میتونید از خودش بپرسید که چه چیزهایی بهش آموختم، امتحانش مجانیه.البته تعریف از خود نباشه.

            داغ Thumb up 5 Thumb down 6

          • امیرعلی ( اون یکی ) می‌گوید:

            نه عزیز من نمی فهمم ، شما می فهمی :)))

            داغ Thumb up 8 Thumb down 7

          • Azimi می‌گوید:

            پروفسور هزار چهره!!!
            هر چقدر به خودمان توهین کنید هیچ نمی گوییم، اما تحت هیچ عنوانی توهین به اشخاص بزرگی همچون مهندس ضیایی را نخواهیم پذیرفت. بد نیست بدانید همین کارشناسان حیات وحش امروز، از شاگردان ایشان بوده اند. لطفاً سوابق و آثار علمی ایشان را ملاحظه نمایید (ایشان جزء ۳۰ چهره برتر محیط زیست ایران هستند)
            از مدیر محترم سایت دیده بان خواهشمندم در تأیید کامنت های اهانت به این اشخاص بزرگ، تجدید نظر نمایند.

            پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 5

      • 308 می‌گوید:

        برو ارومیه اون همه گوزن و قوچ که تو جزیره بود همه مردن چرا اطلاع رسانی نمیکنید . دو تا گورخر ماده دو سال کنار هم تو شاهرود کنار هم گذاشتن بعد از ۲ سال تازه فهمیدن اینا ماده اند .محیط زسیت کار اصلی خودش رو فراموش کرده افتاده دنبال شکارچی و بکش بکش . نمیدونه که اگر طبیعت سر سبز رو نداشته باشه اگه ده میلیون هم قوچ و میش داشته باشن همشون میمیرند . الان تو بجنورد پارک پردیسان برید نگاه کنید پشت بابا امان است . قوچ و میش و اهو و گوزن زرد و کل ها با چه وضع اسفناکی تو قفس زندگی میکنند .از گشنگی دارن خاک میخورن در حالی که کنارشون رودخانه و چشمه زیاده ولی مسولان بجنورد زحمت نمیکشند اب رو انتقال بدنند به داخل زمین ها و مقداری مرتع رو احیا کنند تا حیوانات چرا کنند .فقط بلدن بگن شکارچی گرفتیم .من که یک شکارچی ام دلم بحال این حیوانات تو بجنورد میسوزه . اگه خواستید عکساشون رو هم بذارم

        پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 2

    • روستا می‌گوید:

      لحن کامنتتون خیلی عصبانی بود احتمالا اگر دم دستتون بودم اون کیبورد رو پرتاب می فرمودید سمت ما!
      منتهی اگر زحمت می کشیدید تشریف می بردید لینک مبدا رو کامل مطالعه می فرمودید، متوجه می شدید که موضوع کاملا جهانی هست همون بخش را هم که من کپی کردم و گذاشتم اشاره شده:

      ( پرندگان با سرعتی باور نکردنی در حال ناپدید شدن هستند. در گذشته نرخ انقراض پرندگان در جزایر زیاد بود، اما امروزه شواهد حاکی از آن است که نرخ انقراض در قاره ها نیز روندی صعودی دارد.)

      اما اینکه چرا اول کامنتم شکارچیان را مخاطب قرار داد،م دلیلش این بود که عرض کنم بنابر هشدارهای جهانی سرعت انقراض گونه های پرندگان بر اساس انواع تهدیدها روند صعودی داره و در لفافه خواستم اشاره کنم که دیگه لااقل شکارچیان به این سیر صعودی کمک نکنند…

      پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 7

      • روستا می‌گوید:

        ضمن اینکه معتقدم مسئولان سازمان محیط زیست بیش از آنکه فعال محیط زیستی باشند یا حتی محیط زیست دغدغه شان باشد، فعال سیاسی هستند متاسفانه و دغدغه اصلی شان رقابتهای سیاسی و جناحی ست، و اگر ما مردم خودمون به فکر نباشیم و بی فکری کنیم عاقبت خوبی نخواهیم داشت… چنانکه شما ترسیم فرمودید تمام تالاب ها خشک و تمام زیستگاهها نابود خواهد شد، آرزو می کنم محیط زیست دغدغه اصلی همه مردم بشه ان شا الله، چون به طور مستقیم آسیبهای محیط زیستی متوجه روح و روان و جسم می شود و و آدمی که دور از طبیعت زندگی کند، زندگیش یک مرگ تدریجی ست…

        پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

  8. hamid می‌گوید:

    در فرمانداری منطقه مهردشت اصفهان جلسه ای بود در رابطه با آتش زدن پاسگاه محیط بانی قمیشلو با حضور از استانداری اصفهان و رئیس پلیس حفاظت و اطلاعات استان و بازدید از محل آتش سوزی در منطقه که انشاا.. کار ساز باشد و متهمان دستگیر شوند و هر چه سریعتر رسیدگی شود و آزاد شوند و برگردن به همان پله ی اول (شکار غیر مجاز)

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 1

    • کمال می‌گوید:

      حالا کی دیده که شکاچیان اونجا را آتش زدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شاید مرتع داربودن ، شاید خصومت شخصی بوده و هزارتا شاید دیگه . این نشون میده الکی و بیخودی دارن مساله شکار و شکارچی گری را کاری زشت و امری ناپسند جلوه میدن . آقا این کارها درست نیست . اینها راه حلش نیست ……………………..

      پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  9. مرد هزار چهره می‌گوید:

    اعتدال شرط عقل است، افراط گران به درد جامعه نمیخورند، دردی از دردها را که دوا نمیکنند هیچ، خودشان میشوند قوز بالای قوز

    داغ Thumb up 11 Thumb down 10

  10. جفری می‌گوید:

    خواهشا علاوه بر تفنگ و ابزارالات شکار خودرو افراد شکارچی به نفع شکارباان توقیف بشود

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>