وزیر دفاع در نشست مشترک با مسئولان سازمان محیط زیست از توقف توزیع سلاح شکاری در کشور خبر داد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نشست مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور معصومه ابتکار و حسین دهقان و معاونان و مدیران ارشد دو دستگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، معصومه ابتکار در این نشست که روز گذشته به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد با اشاره به فعالیت ها و نقش حفاظتی دو دستگاه، گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حفاظت از عرصه سرزمینی و کشور و هم وطنان و سازمان حفاظت محیط زیست دفاع از عرصه طبیعت و محیط زیست و حق بهره مندی مردم از آب و خاک و زندگی سالم را به عهده دارد.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر شباهت ماهییت فعالیت دو دستگاه در حفاظت و دفاع، همچنین یادآوری سابقه مثبت همکاری های مشترک صورت گرفته در گذشته با حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اظهار داشت: همکاری بین دو دستگاه می تواند اثرات بسیار مثبتی در فعالیت ها و وظایف دو دستگاه داشته باشد.

تاکید رهبری در خصوص حفظ محیط زیست از سوی نیروهای مسلح، نقشه راه سیاست گذاری ها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: با توجه به صراحت بیانات و بخشنامه های مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت رعایت ضوابط و مقررات حوزه محیط زیست از سوی نیروهای مسلح که در اصل بیان نقشه راه از سوی ایشان برای برنامه ریزی و سیاست گذاری در این خصوص است، هم افزایی و همکاری دو دستگاه به ویژه در زمینه های آموزشی و پژوهشی را بسیار راهگشا دانست.

وی مدیریت سبز و به خصوص ماده ۱۹۰ این طرح را از زمینه های بسیار مناسب همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برشمرد و تصریح کرد: این اقدام علاوه بر منافعی که برای محیط زیست کشور دارد، منافع مهمی از جمله صرفه جویی و مدیریت صحیح منابع برای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را نیز به همراه دارد.

تقدیر از اقدامات ارزنده وزارت دفاع در زمینه انرژی های نو و تجدید پذیر

ابتکار با اشاره به تفاهم نامه ای که قرار است در آینده ای نزدیک میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به امضاء برسد، اظهار داشت: این تفاهم نامه علاوه بر ایجاد هم راستایی و هم افزایی درون دولتی، انعکاس بین المللی و منطقه ای بسیار مثبتی خواهد داشت، زیرا بیانگر میزان پایبندی و اهمیت محیط زیست در نگاه نیروهای مسلح کشور است.

معاون رئیس جمهور ضمن تقدیر از اقدامات ارزنده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمینه انرژی های نو و تجدید پذیر، اعلام کرد: سازمان حفاظت محیط زیست آماده هر گونه همکاری و همراهی و پشتیبانی در این زمینه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن دعوت از متخصصان و شرکت های فعال در زمینه موضوعات زیست محیطی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست که اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می شود، تصریح کرد: بدون شک این حضور می تواند فرصت خوبی برای فعالیت در زمینه صنعت سبز باشد.

حفظ محیط زیست در نیروهای مسلح یک اصل است

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با بیان اینکه حفظ محیط زیست و توجه به مسائل این حوزه از اصول وی در حوزه اداره وزارتخانه مطبوعه خود است، گفت: بر همین اساس تمام همت من و همکارانم بر این است که صنایع آلاینده این دستگاه را حتی از حاشیه شهرها هم خارج کنیم و علاوه بر آن تمام ملاحظات زیست محیطی را نیز در فعالیت های خود در نظر بگیریم.

دهقان افزود: به منظور جلوگیری از هرنوع خسارتی بر محیط زیست و سلامت مردم، انجام کلیه اقدامات صنعتی خود را منوط به کسب مجوزهای لازم از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کرده ایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: متعهد می شوم تا زمانی که در این مسئولیت هستم، با توجه به آگاهی که از حساسیت های دولت در حوزه محیط زیست دارم، کمتر از شما برای محیط زیست حس دلسوزی و مسئولیت نداشته باشم.

توقف توزیع سلاح شکاری در ایران

وی افزود: به همین دلیل توزیع سلاح شکاری در داخل کشور را متوقف کردیم و سلاح شکاری صرفا جهت صادرات در وزارت دفاع تولید می شود و همچنین کنترل و نظارت خود را بر توزیع و واردات این نوع سلاح در کشور افزایش دادیم.

بنابراین گزارش، در ادامه جلسه مباحث کاری مشترک بین دو دستگاه مطرح و مقرر شد به منظور دسترسی سریعتر به نتیجه مطلوب در فعالیت های مشترک، کارگروه هایی در زمینه های مختلف کاری میان دو دستگاه تشکیل و موضوعات را دنبال کند.

+93
-18
  

33 دیدگاه

  1. سولماز می‌گوید:

    یک خبر امیدوار کننده . ممنون

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 14

  2. kohgard می‌گوید:

    این خبر خیلی خوبه ولی بسیار دیر تصمیم گرفته شده .
    اینقدر سلاح شکاری و جنگی توی دست مردمه که برای هفت جد وآباد بعد ازخودشون هم کافیه .(آمارش توی شعبه اسلحه ومهمات هر شهری وجود داره)
    اگه می تونین یه طرحی بدین تا سلاح های بی حساب وکتاب از دست مردم جمع بشه وگرنه مشکلی حل نخواهدشد.

    پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 6

  3. آپولو که نمیخواد هوا کنید. این تفنگ های شکاریو از دست مردم جمع کردن که کاری نداره برای دولت!
    تروریستهای طبیعت جنبنده سالم نزاشتن جایی بمونه دیگه!
    خب بی خیالی هم حدی داره آخه! یک کار درست و اصولی انجام بدین …

    پر طرفدار Thumb up 61 Thumb down 34

    • حرف حساب می‌گوید:

      میدونید ایراد کار از کجاست؟
      ایراد کار اینه که هرکی مردم ما میبینن یه اسلحه دستشه یه ادم شالاتان شکارچی بی سر و پا هست در صورتی که چنین نیست من خودم به شخصه اسلحه دارم اما در صورتی که هیچ وقت شکار نمیکنم فقط هدف زنی.
      این فرهنگم باید جا بیوفته که کمتر شکار کنین نه اینکه جلوشو بگیریم.
      یه مثال ساده.
      جلویه قلیون رو توو کشور گرفتن بهتر شد یا بدتر؟
      من خودم اهل این چیزا نیستم فقط حقیقت رو دارم میگم.
      یا علی

      پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 2

  4. درنا می‌گوید:

    به عمل کار برآید…
    اگر کشتار پرندگان مهاجر در گیلان و مازندران متوقف شود ما ممنون دار و سپاسگزار مسئولان خواهیم بود.

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 4

    • درنا می‌گوید:

      دیده بان خواهش می کنم اگر در وضعیت بازار فریدونکنار تغییری مثبت به نفع محیط زیست و حیات وحش بی پناه، ایجاد شد، هر قدر کوچک، اطلاع رسانی بفرمایید، با سپاس.
      ببینیم این آیا نشست ها نتیجه عملی داشته اند.

      پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 3

  5. سامان می‌گوید:

    در این چند سال جز حرف… جیز دیگه ای تو گوشم نمونده حالا هی الکی دلتونو خوش کنید میلیونها بله میلیونها اسلحه دست مردم ماست که البته خیلیاشون هم … هستند

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 4

  6. سعیدs می‌گوید:

    صادرات بهانه است.اگر در ایران توزیع نمیشود پس این اسلحه های آکبند به تعداد فراوان در اسلحه فروشی ها از کجا
    آمده است؟!

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 3

  7. رضا مجذوبی می‌گوید:

    مشکل تنها با عدم ساخت و توزیع سلاح شکاری گه حل نمیشه هرچند که فروش با ضابطه سلاح به مردم میتونه اندکی بر اصلاح وضع و کمتر شدن معضلات بیشمار این داستان کمک کنه…چون در کشورهای مترقی با وجود وفور سلاح در انواع شکاری و حتی نظامی و فراوانی تعداد شکارچیان و حتی در کشورهای کوچک اروپایی علیرغم مساحتهای بسیار کمتر عرصه های طبیعی زندگی حیات وحش آمار شکار وحوش بسیار بالا و نیز جمعیت وحوش(آزاد و تکثیر شده) حتی در بعضی موارد با رشد مخرب صورت میگیرد که نیاز به کاهش تعداد از راه شکار بیشتر پیدا میکنند
    در کنار مورد خبر بالا باید توجه اساسی و شدیدی به ایجاد و رشد فرهنگ همزیستی و بهره برداری اصولی و پایدار از طبیعت و حیات وحش در بین عامه مردم و مخصوصا همسایگان درجه یک مام طبیعت یعنی هموطنان روستا نشین بشود تا هم تنشهای حکومت در این ماجرا به حداقل برسد و هم وضعیت حیات وحش و زیستگاهها بهبود حاصل نماید و هم امکان بهره برداری پایدار(توریست داخلی یا خارجی شکار،تورهای حیات وحش و سافاری و….) (بعنوان تلفیقی از فرهنگ و اقتصاد)از این منابع تجدیدپذیر و پولساز برای جامعه فراهم گردد تا هم خدا را خوش آید و هم بندگانش را.
    بهرحال شاید این خبر نشانه شروع تحولات و حرکت در جهت ترمیم طبیعت در حال احتضار ایران بعنوان شرط لازم باشد ولی قطعا کافی نخواهد بود و مسوولان باید با دیدگاهی بسیار سنجیده ، عالمانه و گسترده به همه جوانب این معضل توجه و گامهای صحیح را مستمر بردارند.
    باشد تا قبل از مرگمان شاهد شکوفایی مجدد حیات وحش ایرانمان باشیم و آرزو به دل ازین دنیا نرویم….

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 4

    • کمال می‌گوید:

      آقا رضا گل گفتی ، این فرمایش شما حرف دل همه ما طبیعت دوستان هستش که باید در طبیعت با حفظ زیستگاه ها ، برنامه غنی سازی پرندگان و چهارپایان انجام بشه تا بعدا بتوان به صورت اصولی از آن بهره برداری کرد ولی کو گوش شنوا

      پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 0

  8. علی می‌گوید:

    ده برابر تعداد سلاح مجاز سلاح غیر مجاز وجود داره که عامل تخریب اونها هستن نه کسانی که طبق قانونی که خودشون وضع کردن سلاح گرفتن و بازم طبق قانون خودشون ازش استفاده میکنن…

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 12

  9. یوز پلگ درز می‌گوید:

    یعنی به نظر شما عملیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

  10. پلنگ ایران می‌گوید:

    باسلام به همه دوستداران طبیعت ایران عزیز
    خدمت سروران گرامی عرض شود ، طبق قانون ، هر فرد ایرانی می تواند ۳ تا اسلحه داشته باشد ۱- ساچه زنی ۲- گلوله زنی ۳- خفیف . حالا وقتی که قانون اونو مجاز دونسته ، مشکلی نباید وجود داشته باشه . ببینید دوستان خوبم ، اسلحه فقط باید دست انسان عاقل باشد ، نه خدای نکرده ….. ! پیشگیری بهتر از درمان است . آموزش شکارچیان باید جزء موارد و مراحل اخذ مجوز سلاح باشد . تا در آن دوره آموزشی به شکارچی یادآوری کنند چطور و چگونگی بکارگیری اسلحه را بیاموزد و اینکه چه نوع جانوری را شکار کنند و چه چیز را نباید شکار کرد چه جانوری حلال گوشت است و چه جانوری حرام گوشت ، در چه فصلی و چه ساعاتی ( غیر از شب ) می تواند شکار کند و چه ….. . مثل دریافت گواهینامه مراحل را سخت و سختگیرانه کنند تا هر الف بچه ای اسلحه دستش نگیره و از گنجشک گرفته تا جون آدمی زاد و شکار کنه ! در طول دوره فرهنگ سازی بشه ، اصل کوهنوردی همراه با تجهیزات آن و همچنین تفریح سالم و پاک آموزش داده بشه ، محیط زیست هم برنامه های آموزشیشو بیاد توی اون دوره آموزش بده تا بعدها درگیری بین محیطبان و شکارچی پیش نیاد مثل امروزه نشه که در خبرها می خونیم فلان محیطبان در فلان استان حکم اعدامش صادر شده و بلعکس …. . هرچقدر بین محیط زیست و دوستداران طبیعت ( بعضی از شکارچیان بافرهنگ و فرهیخته ) دوستی و همدلی و وفاق به وجود بیاد ، دیگر نه شاهد برخورد فیزیکی بین این دو خواهیم بو و نه خبری از شکارهای ناگوار . راهش فقط آموزش و فرهنگ سازی است ولاغیر … .

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 7

  11. کوهنورد می‌گوید:

    آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا…!!؟

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  12. reza می‌گوید:

    تو نمایشگاه پلیس مثل نقل و نبات به کارمندای ناجا و ………. تفنگ بادی می دادن می دونین یعنی چی؟

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 2

  13. امیر می‌گوید:

    چرا تفنگ های بادی که نسل پرندگان را داره برمیداره کاری نمی کنید ……

    داغ Thumb up 10 Thumb down 8

  14. علی می‌گوید:

    کامنت قبلیمو نذاشتین
    دیگه هم کامنت نمیدم
    تاحالا هیچ کدوم از نظرات منو منعکس نکردین یا اگه این کارو بکنین اونقد دیر میذارین که دیگه هیچکی نمیخونه
    شماهم مثل س. حفاظت محیط زیستین، فقط صورت صورت مسیله رو پاک میکنین
    اسم سایتتونو بذارین جوانان احساسی خام خار…

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 1

  15. ostad می‌گوید:

    چشمتون فقط تفنگ رو میبینه؟چرا جلوی ساخت و ساز ها تو مناطق حفاظت شده و جنگل هارو نمیگیرید یا زورتون نمیرسه

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 2

  16. ﺳﻌﯿﺪ۱ می‌گوید:

    ﻧﻮﺵ ﺩﺍﺭﻭ ~ﺱ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﺳﻬﺮﺍﺏ……
    ﻋﺰﯾﺰﺍﻥ ﻣﻦ،ﺩﻭﻟﺘﻤﺮﺩﺍﻥ ﮔﺮﺍﻣﯽ ،ﺑﻪ ﻧﻈﺮﺗﻮﻥ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ،ﮐﻤﮏ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺑﻪ ﻣﺤﯿﻂ ﺯﯾﺴﺖ ﮐﺮﺩﯾﺪ؟؟؟
    ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ ﺍﺳﻠﺤﻪ ﻣﯿﺪﯾﺪ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﻭ ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ ﺳﻼ ﺡ ﻗﺎﭼﺎﻕ ﺗﻮﺯﯾﻊ ﺷﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﮐﺮﺩﯾﺪ ﻭ ﺟﻮﺍﺯ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﺩﺍﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺳﻼ ﺡ ﺗﺎ ۱۰ ﺳﺎﻝ ﺩﯾﮕﻪ ﺍﺷﺒﺎﻉ ﺷﺪﻩ،ﺣﺎﻻ ﺷﻤﺎ ﺑﻔﺮﻣﺎﯾﯿﺪ ﺿﺮﺑﻪ ﺑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻠﯿﺘﻮﻧﻢ ﺑﺰﻧﯿﺪ ﺗﺎ ﮐﺸﻮﺭ ﺗﺮﮐﯿﻪ ﺑﺘﻮﻧﻪ ﺑﻬﺘﺮ ﺳﻼ ﺣﻬﺎﯼ ﺑﯽ ﮐﯿﻔﯿﺘﺸﻮ ﺗﻮ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻔﺮﺳﺘﻪ…
    ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻫﻢ ﻫﻤﯿﻦ ﮐﺎﺭﻭ ﮐﺮﺩﯾﺪ…
    ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺳﻮﺩﺟﻮﯾﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﺣﺪ ﮐﺎﻓﯽ ﺟﯿﺐ ﻣﻠﺘﻮ ﺧﺎﻟﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ~ﻭﻝ ﯾﺎ ﻣﻔﺖ ﺑﻪ ﺟﯿﺐ ﺯﺩﻥ ﻭ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺩﯾﮕﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﺍﺷﺒﺎﻉ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﻧﺪﺍﺭﻩ،ﺩﺳﺘﻮﺭ ﻋﺪﻡ ﻭﺭﻭﺩ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﺭﻭ ﺻﺎﺩﺭ ﻣﯿﮑﻨﯿﺪ….
    ﺑﯽ ﺗﻌﺎﺭﻑ ﺑﮕﻢ،ﺧﯿﻠﯽ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻡ ﺑﺪﻭﻧﻢ ﻣﺮﺩﻣﻮ ﭼﯽ ﺣﺴﺎﺏ ﮐﺮﺩﯾﺪ ﺷﻤﺎﻫﺎ…..!!!!

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 1

  17. ﺳﻌﯿﺪ۱ می‌گوید:

    ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﯾﻨﻢ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﻨﯿﺪ ﻟﻄﻔﺎ ﻣﺤﯿﻂ ﺑﺎﻥ ﮔﺮﺍﻣﯽ
    ﺍﯾﻦ ﺗﻮﺯﯾﻊ ﺳﻼ ﺡ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﻫﻢ ﮐﻪ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﯿﺪ،ﺍﺯ ﺩﻩ ﺗﺎ ﺩﻭﻧﻪ ﺷﺎﯾﺪ،ﺷﺎﯾﺪ ﯾﮑﯿﺶ ﮔﯿﺮ ﺷﮑﺎﺭﭼﯽ ﺑﯿﺎﺩ،ﻣﺎﺑﻘﯿﺶ ﺑﯿﻦ ﺩﺭﺟﻪ ﺩﺍﺭﻥ ﺍﺭﺷﺪ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﻭ ﺍﺭﺗﺶ ﻭ ﺱ~ﺍﻩ ﺗﻮﺯﯾﻊ ﻣﯿﺸﻪ ﻋﺰﯾﺰﺍﻥ ﺗﺎ ﻫﺮﺳﺎﻟﻪ ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻫﺎﯼ ﻓﺸﻨﮕﺸﻮﻧﻮ ﺑﮕﯿﺮﻥ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻋﺪﻡ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺁﺯﺍﺩ ﭼﻨﺪ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻗﯿﻤﺖ ﺧﺮﯾﺪ ﺑﻔﺮﻭﺷﻦ…..

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 2

  18. آرش می‌گوید:

    با سلام.بنده هم عقیده دارم …
    به ما چه در اکثر کشورهای مترقی شکار قانونمند مجاز هست؟ به ما چه که در تخریب تالابها -دریاچه ها -جنگلها -مراتع-و آبهای زیرزمینی و نسل کشی حیوانات شکارچیان پیرو قانون هیچ گناهی ندارند؟
    به ما چه تقریبا تمام شکارهای غیر قانونی را شکارچیان غیر مجاز انجام میدهند؟
    حالا ما مخربین آبهای زیرزمینی و تالابها و جنگل و دریاچه ها را از کجا گیر بیاوریم؟
    یا مگر بیکاریم با شکارچیان غیر قانونی در گیر شویم؟
    مگر دیواری کوتاهتر از دیوار شکارچیان قانونمند هم پیدا میشود؟
    آنها وقتی جواز شکار صادر نشود دیگر شکار نمیروند و ما هم اگر بتوانیم آنها را خانه نشین کنیم یعنی کسانی که خودشان مانند یک شکاربان دلسوز حامی محیط زیست هستند ناممان بعنوان مدافعان محیط زیست برای همیشه در تاریخ ثبت میشود و تازه کلی هم کلاس دارد.

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 1

  19. mehdi می‌گوید:

    دستشون درد نکنه…
    همیشه عادت داریم صورت مسئله رو پاک کنیم .کدوم کارمون درست انجام شد که اینکارشون درست از آب در بیاد؟
    دریاچه ارومیه؟مراتع؟آبهای زیر زمینی؟جنگلها؟هوای آلوده شهر های بزرگ؟بنزین؟کدومشون حفظ شدند یا مشکلاتشون برطرف شد؟
    اینکار جز اینکه تعداد اسلحه های غیر مجاز رو بیشتر کنه فایده دیگه ای نداره
    شما رو به خدا یک بار هم شده کارشناسی شده و با علم و تحقیقات کار کنین

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  20. علی می‌گوید:

    همه ی دیدگاه ها رو خودنم ولی یه سوال خدمتتون دارم
    مگه قراره هرکی تفنگ دست میگریه شکارچی باشه ؟؟؟!!! کی گفته هرکی تفنگ دست گرفت باید بکشه ؟؟؟
    بابا به خدا این حرفا نیست . خیلی ها هم هستن تفنگ های آنچنانی دارن ولی اصلا شکار نمیکنن بلکه چون علاقه دارن میرن میخرن . درسته شکار رو من یکی نمیپسندم و نمیگم خوبه یا بده ولی ما اصل ورزش تیراندازی که پیامبر اسلام فرمودند رو باید فراموش کنیم !!!
    یکی از دوستان فرمودند تفنگ بادی رو یه کاریش کنید .. خب چکارش کنن ؟؟؟؟؟ مگه هرکی بادی داره گنجشک شکار میکنه و مگه شما که این مورد روفرمودید تا به حال ندیدید خیلی ها که بادی دارن وقتی میرن تفریح با خودشون میبرن برا هدف زنی
    من خودم یکی از علاقه مندان تیراندازی هستم و تو انجمنی که دارم فعالیت میکنم بسیارن افرادی مثل من که فقط و فقط تیراندازی میکنند
    خب مگه جوون هایی مثل ما چه سرگرمی داریم که بخوان با نظرات غیر کارشناسانه همین ورزش مفرح هم ازشون گرفته بشه
    البته بافرهنگ سازی بسیار بسیار موافقم / اسلحه نباید دست هرکسی باشه . این نظر دوستمون هم کاملا درسته
    اون دوستمون هم که فرمودن اگه این قانون عملی شه اسلحه های بی کیفیت ترک بدون جواز بیشتر دست مردم می افته و فقط این وسط ترکیه سود میکنه هم کاملا درست فرمودن
    خواهش میکنم بیخودی در مورد سلاح و مهمات قضاوت نکنیم
    دوستی فرمودن از هر ۱۰ تا اسلحه فقط یکی دست شکارچی رو میگیره بقیه دست افسران ارشد ارتش و نیرو انتظامی
    ببخشید شما تا حالا با چند تا نظامی در این مورد صحبت داشتید که با اعتماد به نفس کامل نظر میدید ؟؟؟؟؟
    نظامی نیستم ولی تا دلت بخواد با نظامی جماعت سر و کله زدم پس خواهش میکنم بیخودی نظر ندید

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 0

    • صادق قرنجیکی می‌گوید:

      من هم با نظر علی موافقم ، خودم هم عضو چند انجمن فعال در زمینه سلاح های بادی هستم و اصولا علاقه زیادی به مقوله سلاح های بادی و ورزشهای مرتبط با آن دارم – درسته ! خیلی از دوستان اصلا نمی دونند که سلاح های بادی غیر سالنی برای خودشون رشته های مختلف ورزشی دارند و صرفا مصرف شکار ندارند! اصولا سلاح های بادی تولید شده اند که اختصاصی کار هدفزنی انجام میدهد. این سلاح ها جدای از سلاح های بادی سالنی ۱۰ متر هستند. در کشورهایی با این سلاح شکار هم می کنند ولی تحت قوانین و آموزش های خاص! متاسفانه در کشور ما مشکل و خلا قانونی در این زمینه وجود دارد و همینطور عدم شناخت کافی مسئولین سازمان های متولی و همینطور عموم مردم با این نوع سلاح های بادی ! این عدم شناخت باعث قضاوت های نادرستی میشه که می تونه ضربات جبران ناپذیری به بدنه ورزشکاران این رشته و نیز طبیعت این سرزمین بزنه!
      به شخصه علاقه زیادی به سلاح های شکاری ندارم – شکار رو دوست دارم ولی با اوضاع الان انسان عاقل در این زمینه تصمیم درست می گیره – و مطمئن باشید خیلی از شکارچیان نیز عاقلانه و با رافت قلب به این موضوع نگاه می کنند نه به چشم یک شکارچی بی رحم!
      ماه گذشته یک دوره مسابقه تیراندازی در رشته benchrest در ورامین و با دعوت از تیراندازان انجمن های فعال سلاح های بادی انجام شد که یک گام بسیار خوب در این زمینه و جهت دهی به تیراندازان این سلاح ها بود. از همه عزیزان که در این سایت و سایت های مشابه فعالیت می کنند خواهشمندم به موضوع سلاح های بادی با چشم باز و شناخت کافی نگاه کنند و از قضاوت های زودهنگام خودداری نمایند. با تشکر

      پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  21. ﺳﻌﯿﺪ۱ می‌گوید:

    ﺩﺭﻭﺩ ﺑﺮ ﻋﻠﯽ ﺁﻗﺎﯼ ﮔﻠﻢ
    ﺑﺮﺍﺩﺭﻡ، ﺑﻪ ﻫﺮ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺍﺭﺷﺪ(ﺳﺮﮔﺮﺩ ﺗﺎ ﺳﺮﻫﻨﮓ ﺗﻤﺎﻡ)ﯾﮏ ﺣﻮﺍﻟﻪ ﺍﺳﻠﺤﻪ ﺷﮑﺎﺭﯼ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺧﺪﻣﺖ ﺗﺨﺼﯿﺺ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯿﺸﻪ ﮐﻪ ﻣﯿﺘﻮﻧﻦ ﺍﻭﻥ ﺭﻭ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﮐﻨﻦ
    ﺟﺴﺎﺭﺗﺎ ﺑﻨﺪﻩ ﺍﻃﻼ ﻋﺎﺗﻢ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﮐﺎﻣﻠﻪ

    داغ Thumb up 10 Thumb down 8

  22. علی می‌گوید:

    سلام آقا سعید عزیز

    نه اینجور که شما میفرمایید نیست بلکه به اونهایی که ۱۰ سال به بالا سابقه ی خدمت دارن ( کاری اصلا به درجه و رتبه و غیره نداره ) با قرعه کشی هر چند سال یک بار به تعداد کاملا محدود ( شاید حداکثر ۵-۶ تا ) که اصلا ارزش نداره منتظر موند میتونن یکی بردارن
    که خیلی هاشون بیخیال این میشن یا میرن آزاد میخرن یا اینکه به نام اعضای خانواده میگیرن . چون با این شرایط از بیرون و از مغازه ها دولتی گرفتن بسی راحت تر از محل کارشونه

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 3

  23. مجید می‌گوید:

    از خانم ابتکار به خاطر زحماتشان تشکر می کنم از موقعی که ایشان در سازمان محیط زیست فعالیت می کنند امیدها به بهتر شدن اوضاع بیشتر شده .

    داغ Thumb up 1 Thumb down 7

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>