عامل کشتار یک قوچ وحشی در شهرستان فیروزکوه بازداشت شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: روز جمعه ۱۳۹۳/۹/۲۱ نیروهای یگان محیط زیست شهرستان فیروزکوه مستقر در سرمحیط بانی انزها حین گشت و کنترل شبانه در مناطق آزاد و در ساعات اولیه شب به یک خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه در این باره گفت: محیط بانان مسیر را مسدود کرده و پس از متوقف نمودن خودروی مذکور به تفتیش درون آن پرداختند.

…………تصویر: لاشه قوچ وحشی جوان به همراه اسلحه و مهمات کشف شده در شهرستان فیروزکوه

رضا کرمی افزود: در جریان بازرسی از درون خودروی مذکور لاشه یک قوچ وحشی جوان (حدودا دو ساله)، یک قبضه اسلحه کمرشکن تک لول، به همراه ۴ عدد فشنگ چهارپاره و ۵ عدد فشنگ ساچمه زنی کشف و ضبط گردید.

در این رابطه یک نفر بازداشت و پس از واریز مبلغ ۱۸ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جهت رسیدگی به جرم شکار غیرمجاز گونه جانوری حمایت شده به مراجع قضایی معرفی گردید.

+201
-399
  

40 دیدگاه

  1. مجید می‌گوید:

    با تشکر و سپاس فراوان از پرسنل محیط زیست فیروزکوه
    انشاءالله با افزایش میزان جریمه های شکار غیر مجاز و گنجاندن مجازاتهای جدید و سختتر دست شکارکشها برای همیشه از طبیعت ایران قطع بشه .

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 8

  2. علیرضا می‌گوید:

    فقط ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال جریمه !!

    به نظرتون کافیه؟؟

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 13

  3. مرد دو هزار چهره می‌گوید:

    به کدامین گناه کشته شد؟ به کدامین گناه کله این قوچ جوان ناکام در کنار لاشه اش قرار گرفته است؟ خون به نا حق ریخته شده حیوانات مظلوم جوان و ماده و بره به گردن کیست؟

    داغ Thumb up 18 Thumb down 17

  4. چغوک می‌گوید:

    فکر می کنید این شخص یک شکارکش است ؟!
    نه یک شکارچی حرفه ای است که مدت ها دور از چشم محیطبانان و در مناطق آزاد مشغول شکار بوده و این یک دفعه هم به دام افتاده است !
    نوع شکارش و انتخاب درستش را نگاه کنید ؛ جالب این که مدعی هستند سازمان محیط زیست به شکارچیان حرفه ای بها نمی دهد و مانع از حضورشان در عرصه های طبیعی می شود .
    خب حق دارند که چنین کنند
    چند درصد شکارچیان تا کنون مشکلی از مشکلات بیشمار حیات وحش را رفع کرده اند ؟
    بنده منکر وجود شکاربانان و نه شکارچیان متعهدی که بهتر از محیط بانان می توانند عرصه های طبیعی را حفاظت کنند ، نیستم اما این تعداد انگشت شمار و اکثرا مسن در هیاهوی شکارچیان تازه نفس و آماده ی کشتار کاری از پیش نخواهند برد
    شکارچی با تجربه و تفنگ بر زمین گذاشته ای را می شناسم که می گفت در کوه و صحرا و هنگام مواجهه با تفنگ به دستان ، نگران عکس العمل های جنون آمیز این افراد است و ممکن است در لحظه ای احساس ناامنی و ترس از حضور محیط بانان ، او را هدف قرار دهند !
    به جنجال طرفداران شکار توجه نکنید ؛ این افراد مثل همین شکارچی در همین خبر ، همیشه مترصد فرصت اند تا حیوانی را بکشند و بالای جسدش عکس یادگاری بگیرند و ادعای شیردلی داشته باشند .

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 26

    • سامان می‌گوید:

      جناب چغوک که شعله های آتش در وجودت زبانه میکشد.این فرد با آن تفنگ و آن شکاری که زده کجایش به شکارچی ورزشی و حرفای شبیه است!
      ثانیا یک نمونه از خدماتی که برای حفظ محیط زیست انجام دادی را نام ببر!شکارچی اگر هم از طبیعت بهره برداری میکند با پرداخت پول پروانه وغیره به حفظ آن کمک میکند…

      پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 11

      • چغوک می‌گوید:

        کدام پول ؟ کدام پروانه ؟ اصلا خبر را خواندی ؟! طرف کارش همین بوده که یواشکی شکار کند و بگریزد ؛ حالا یک بار هم تصادفی و از روی بد شانسی گیر افتاده ؛ ضمنا روی تیرهای شکارچیان دوربین و جی پی اس و ریموت که نصب نشده که شکارچی بتواند گلوله ی شلیک شده را به بهترین جای حیوان مظلوم بکوبد ! .
        و اما خدماتی که برای حفظ محیط زیست انجام داده ام :
        با عرض معذرت مقدور نبوده که پلنگی را نجات دهم یا برای توله های یوزپلنگی غذا تهیه کنم یا دست خرسی را گرفته و از جاده ای شلوغ ردش کنم ! .
        من یک شخص عادی و ساده توی این کشورم و قدرتی ندارم ، اما اگر در حد همین کوچکی و سادگی و ضعیفی هم کاری انجام دهیم ، در مقیاس یک ملت کار بسیار بزرگی خواهد شد . مثل این که به کودکم یاد بدهم در طبیعت به سمت گنجشکی سنگ نپراند ، شاخه ای را نشکند و بوته ای را از ریشه در نیاورد .
        به شاگردانم یاد بدهم حیوانات هم احساس درد و رنج می کنند وقتی آن ها را می کشیم یا فراری می دهیم یا خانه شان را خراب می کنیم .
        برای دوستانم از پستی و رذالت کسانی بگویم که بی محابا در طبیعت هر موجودی را می کشند . ( تابستان امسال و در جاده ی مشهد – کلات احمق هایی را دیدم که محض تیراندازی و مسابقه ، کلاغ ها را هدف قرار می دادند ! .)
        برای آشناهایی که بیماری مزمنی دارند و عطار نادانی عضوی از بدن حیوانی وحشی را برایشان تجویز کرده صحبت کنم و بگویم در قرن ۲۱ ام بیماری ها را با دارو درمان کند و نه با کشتار حیوانات وحشی .
        شرمنده که خدمات من به محیط زیست کشورم این قدر ناچیز و کوچک بود ؛ بنده شجاعت و غیرت محیط بانان را ندارم که جلوی گلوله های شکارچیان می ایستند تا حیوانی کشته نشود . بزرگواری و جوانمردی دامداری را ندارم که گربه وحشی را که خسارت میلیونی زده است زنده بگیرم و تحویل محیط بانان بدهم . حوصله و وقت آن دختر بچه ای که بچه های یک جوجه تیغی را حمایت می کند هم ندارم .

        پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 8

        • k,navid می‌گوید:

          اینا که همش زبانی بود حرف زدن آسانه کار عملی چی کردی البته میدونم حذف میشه امید که یه لحظه ببینید

          داغ Thumb up 7 Thumb down 7

        • ارش می‌گوید:

          میدونی چند سال باید توی نوبت پروانه ی شکار چهارپا وایسی تا نوبتت شه ؟؟ میدونی ؟؟
          از بی تدبیری تمام مدیران محیط زیستی کشور از اول تا الان …
          چطور توی کشور های دیگه هم شکار میکنن هم شکار گاه ها رو حفظ میکنن هم مساحت خاکشون یک پنجم ما هم نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  5. دوستدار پلنگ ایرانی می‌گوید:

    لعنت بر هر چی انسان نادون

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 13

  6. محمود می‌گوید:

    ۱۸ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست !!

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 11

  7. درنا می‌گوید:

    خدا لعنتش کند.
    قدیمی ها یک حرمتی برای ایام محرم و صفر قائل بودند که در این ایام تفریحات معمول را برای احترام تعطیل می کردند،
    هیچی از گذشتگانمون یعنی به ارث نبردیم! شب اربعین هم ایشون از شکار صرفنظر نکردند!

    داغ Thumb up 24 Thumb down 24

  8. امیرعلی ( اون یکی ) می‌گوید:

    مگه قرار نبود با ممنوعیت شکار همه مشکلات حل بشه ؟؟؟
    پس چرا فرقی نکرد ؟

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 12

    • معین می‌گوید:

      جناب امیرعلی

      سعی نکنید ذهن سایر خوانندگان را به بیراهه و موضوع عدم صدور پروانه شکار را زیر سوال ببرید

      هرگز قرار نبود “با ممنوعیت صدور پروانه شکار، همه مشکلات حل بشه” !!

      ممنوعیت صدور پروانه شکار راهکاری برای مقابله با خسارت هایی هست که شکارچیان مجاز به حیات وحش کشور وارد می کند.

      موضوع این خبر هم شکار غیرمجاز است که با ممنوعیت صدور پروانه حل نمی شود و اصلا قرار هم نبوده با ممنوعیت صدور پروانه، معضل شکار غیرمجاز حل بشود!!

      معضل شکار غیر مجاز از روش های دیگر از جمله افزایش جرائم، فرهنگسازی، افزایش تعداد نیرو و امکانات و غیره حل خواهد شد.

      اما معضلی به نام شکار مجاز نیز با ممنوعیت صدور پروانه شکار حل خواد شد.

      با ممنوعیت صدور پروانه شکار از خسارت ها و آسیب هایی که شکارچیان مجاز به طبیعت وارد می کنند جلوگیری خواهد شد.

      پر طرفدار Thumb up 65 Thumb down 38

      • رضا مجذوبی می‌گوید:

        احتمالا سایر معضلاتی چون کشیدن جاده های درجه سه و دو و اتوبان در بکرترین زیستگاههای باقیمانده برای تجربه یک سفر دلچسبتر…بردن حق آبه حیات وحش و طبیعت به سمت کشاورزی و شهرها برای داشتن سفره ای رنگینتر و حیات و ویلایی سرسبزتر،ریشه کن کردن پوشش علوفه ای مراتع (خوراک و زیستگاه حیات وحش)با چرای گوسفندانی که کباب و شیشلیک خوش طمعی را در رستورانها و تفرجگاهها به عموم عرضه میدارند،تبدیل بهترین مناطق دشتی زیستگاه آهوان و پرندگان به مزارع بی سر و ته کشاورزی و…..هزاران معضل تهدیدگر بستر زیستن و زادآوری حیات وحش هم با شکستن کاسه “شکار ویرانگر و لجام گسیخته غیر مجاز” بر سر”شکارچیان مجاز پروانه دار” حل و فصل میگردند؟؟؟
        اینقدر سطحی نگر و ساده اندیش نباشید….کمی به تاریخچه سایر کشورهای پیشرو در تخریب و سپس ترمیم حیات وحش در دنیا توجه کنین ….
        درسته که “کشتار بی حد و مرز و سودجویانه کشتارگران حریص حیات وحش” که از بد حادثه آنرا نیز همگان به اسم”شکار” میشناسند یکی از عوامل و شاید بعد از تخریب زیستگاهها و بسترهای حیات تحت هر عنوانی اعم از جنگل زدایی ، کشاورزی ، سد سازی ،رها سازی انواع و اقسام آلاینده ها به طبیعت ،چرای مفرط و ۵ برابری دام در عرصه های طبیعی ، راه سازیهای بی ضابطه و گسترش باغات در اعماق دره های کوهستانی و بالطبع ساخت ویلا و عقب راندن وحوش به آخرین نقطه های قابل سکونت در ارتفاعات و….دومین عامل کاهش جمعیت حیات وحش است ولی “شکار و شکارچی تروفه” یک پروسه طولانی است که شاید در دانشگاههای اونور آبیها جزو رشته های تحصیلی نیز بشمار آید.
        متاسفانه نبود مدیریت شکار و حیات وحش و نبود دلسوز واقعی که دلش برای حیات وحش بتپد در این سازمان یکی از عوامل اصلی این فجایع جانوری و انسانی سالیان اخیر ایران است که قطعا در یه محاکمه یا مناظره عادلانه منطبق بر واقعیت و اصول علمی و تجربی و نه با برانگیختن احساسات پاک عمومی و مغلطه کاری و سیاه نمایی و….قاطعانه و از قبل محکوم خواهند بود
        حیف که تمام تریبونها در اختیار سازمانیان است و ما محکومان همیشه تاریخ پس از انقلابیم بجرم گناه نکرده و ظاهر غلط اندازمان ولی هیچ کس سعی ندارد بیاد آورد “شکارچیان” بنیانگذار “کانون شکار و سازمان شکاربانی و ارتقا آن به سازمان محیط زیست…” که اگر آنها (در عین داشتن بهترین سلاحهای شکاری زمان خود و شکار بهترین تروفه های ایران و جهان و حفظ تروفه ها در قالب تاکسیدرمی…) ،تفکر و عشقشان به حیات وحش و زیستگاهها و طبیعت ایران نبود، اکنون چیزی بنام حیات وحش و جایی بنام مناطق چندگانه سازمان و حتی سازمانی نبود که عده ای بر مسندهای آن تکیه زنند و هرآنچه خود میپسندند برای دیگران و حیات وحش ایران بپسندند…..همانگونه که تاریخ در مورد گذشته مدیریت حیات وحش و شکاربانی و…ایران قضاوت کرد در مورد این چند دهه و آینده نیز به قضاوتی سهمگین خواهد نشست…خوشا بحال آنانی که مردند و شاهد این روزهای سیاه نبودند.
        امیدوارم بدون سانسور منعکس نمایید. ممنون

        پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 10

        • معین می‌گوید:

          جناب مجذوبی نیازی نبود انقدر خودتان را خسته کنید

          تمام معضلاتی که شما به آنها اشاره فرمودین ازجمله “تخریب زیستگاه” و “جاده سازی” و “عدم رعایت حق آبه تالاب ها” و ….. کاملا صحیح و درست می فرمایید.

          اما شکارچیان مجاز و غیرمجاز در کنار معضلات فوق از جمله عوامل تخریب و نابودی طبیعت کشور هستند.

          چه بسا شکارچی ها از تخریب زیستگاه ها بیشتر به طبیعت آسیب برسونن و شایدم کمتر اما در هر صورت هر کدوم به سهم خودشون عامل نابودی طبیعت هستند.

          پر طرفدار Thumb up 49 Thumb down 30

          • چغوک می‌گوید:

            سهم شکارچی ها از همه کمتر است ؛ جای دیگری هم نوشتم ، شکارچی آخرین نفر و تیر خلاص زن است .
            اگر در منطقه ای یک یا چند شکارچی سالی مثلا ۱۰ گوسفند و بز یا ۴۰ تا کبک می زدند ، کشف و بهره برداری از یک معدن در همان منطقه ، همه ی جانداران آن جا را نابود خواهد کرد .
            مهمترین عامل به نظر من خشکسالی و فرسایش است که به شدت نسل حیوانات را در اکثر زیستگاه های بیابانی و نیمه بیابانی ایران تهدید می کند .

            پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 6

          • رضا مجذوبی می‌گوید:

            معین خان
            من هرگز از تلاش برای سازندگی و احیا طبیعت و حیات وحشمون بدلیل عشقی که در نهادم هست خسته نمیشم ولی از اینکه در جریان حفاظت از حیات وحشمون داره به معنا و مفهوم”شکارچی” (خوب دقت کنید مفهوم مد نطر من هست نه شخص و گروه خاص یا منافع…) اجحاف میشه ناراحت هستم
            اگر کسی ابتدا این مفهوم را بطور کامل درک و سعی در بهرمندی و نهادینه کردن تمام ابعاد این مفهوم عمیق و بسیط در وجود خود و پایبندی بدانها را در خود اجباری نماید مطمئن باشید تازه چشمهای شما و دیگران به اهمیت وجود “شکارچیان واقعی “با تعریف بالا در دنیای مدرن امروز در عرصه های طبیعی باز خواهد شد
            “شکارچی” امروزی باید آگاه باشد که با بدست گرفتن “اسلحه شکاری” در دست نسبت به حیات وحش،حفاظت متقابل آن و…مسوولیتی دوچندان را باید برگردن خود احساس نماید و با امکانات مالی و علاقه باطنی قشر”شکارچی با فرهنگ امروزی” مطمئنا میتوانند کمک شایانی در کنار محیطبانان و سازمان به ازدیاد نسل وحوش در عین رسیدن به علایق خود یعنی “شکار تروفه” بنمایند
            بنظر من این تعریف از “شکارچی ” تضادی با حمایت و حفاظت از حیات وحش نداره….این تضاد بیشتر در ذهنیات و برداشتهای اشتباه شما و سایرین از “شکارچی واقعی ” است آنهم بدلیل اینکه “شکارکشها و اعمال و رفتار وحشیانه و خوی شرورانه شان…” در کنار یکه تازی سازمان محیط زیست در ندادن هیچگونه مجال حرکت مثبت به “شکارچیان واقعی” و به بیراهه راندن حتی افراد قانونمند این جریان با اعمال روشهای مخرب حفاظت!!!(ظاهر زیبا و عوام پسند ولی در باطن ۱۸۰ درجه مخالف حفاظت حیات وحش) با تبلیغات غیر منصفانه و جهت دار سیما….تمام فضا را مملو از ذهنیت منفی نموده…
            امیدوارم روزی که خیلی دیر نباشه برای همدلی منجر به حفاظت حیات وحش تمام واقعیات عیان شوند و ذهنها آگاه و قدرت تشخیص خوب از بد میسر گردد.

            پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 5

          • امیرعلی ( اون یکی ) می‌گوید:

            جناب معین ، اون چیزی که رو به بیراهست قوانین و تصمیمات خامی هست که عده ای مثلا کارشناس دارن برای این محیط زیست لنگ ایران می گیرن …

            پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 6

        • k,navid می‌گوید:

          عالی بود اقا رضا کاش همینو تو همین ۳۶۰ میخوندن تا حرف دل خیلیا گفته شه کاش فقط یکبار یکبار میشد یه نفر ازما و مثل شما وهر چندتا کارشناس تو یه مناظره عادلانه تلویزون انجام میشد واین بحث ها واسه همیشه تمام میشد

          موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  9. علیرضا 2 می‌گوید:

    با سلام خدمت دوستان
    تا کی باید هر روز شاهد اینگونه مسائل باشیم و یک عده از دوستان فحش و نفرین بدهند و یک عده دیگر حمایت کنند چرا محیط زیست چاره ا ی نمی اندیشد به جای اینکه موقع برگشت از شکار جلوی شکارچی را بگیرند و دستگیر کنند قبل از ورود به منطقه ممانعت به عمل نمی آورند . مگر یک منطقه چند راه ماشین رو دارد ؟ من دیگه خسته شدم از این اخبار .
    محیط زیست به خدا غیر از شکار مشکلات بزرگ تر از اینها را دارد آلوده کنندگان محیط زیست هزار برابر از شکار به محیط زیست آسیب می رسانند

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 11

    • نبی می‌گوید:

      دوست عزیز جدی گفتی از ورود به مناطق آزاد فیروزکوه جلوگیری کنند ؟؟!!

      واقعا به نظر شما میشه از ورود مردم به مناطق آزاد (کوه و بیابون) جلوگیری کنند؟؟!!

      شما میدونی مناطق آزاد فیروزکوه چند هکتار وسعت داره و داخلش چندتا آبادی و روستا وجود داره که میگی از ورود به مناطق جلوگیر کنند؟؟!!

      شما میدونی محیط زیست فیروزکوه چند تا محیط بان داره ؟؟

      داخل پارک ملی میرن شکار میکنن فرار میکنن حالا به نظر من باید ممنون محیط بانای فیروزکوه بود که یه متهم ناجوانمرد رو دستگیر کردن و تحویل قانون میدن آنهم در گشت شبانه

      وقتی اطلاعات زیادی از حفاظت و شرایط مناطق ندارید زحمات محیط بانان زحمتکش رو زیر سوال نبرید

      پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 8

      • مرد دو هزار چهره می‌گوید:

        با نبی موافقم
        واقعا تعداد محیطبانها با توجه به وسعت مناطق خیلی کمه
        ضمنا بیشتر کشفیات و دستگیری با کمک گزارش مخبرین صورت میگیرد

        پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  10. امیر می‌گوید:

    عجب!!!خب الان شکار برای چه کسانی ممنوع شده؟نمیگم از اول سال از ابتدای مهر ماه تا کنون که شکار ممنوع بوده چندتا حیوان ۴پا زده شده؟امار تخلفات شکار تا به امروز که هیچگونه مجوز شکاری صادر نشده چقدر بوده؟امار کل تخلفات در سالی که هیچگونه مجوزی صادر نشده چقدر بیشتر میشه؟مدیریت نادرست سازمان محیط زیست چقد در افزایش تخلفات در حوزه شکار تاثیر داشته؟ممنوعیت بهتره یا مدیریت؟چرا وقتی مشاور و کارشناس محیط طبیعی سازمان محیط زیست وقتی میگه ممنوعیت شکار در موقعیت کنونی موجب افزایش تخلفات به طور گسترده و باعث تخریب بیشتر میشه گوش شنوایی وجود نداره؟ایا کسی که سالهای زیادی از عمرش رو در طبیعت گذرونده تجربه بیشتری داره یا کسی که تا حالا شغلش فقط کار دفتری بوده و….؟جواب این سوالات کاملا واضحه ولی کو گوش شنوا؟

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 8

  11. احمد می‌گوید:

    جرا باید جریمه ها اینقدر کم باشه ؟!
    باید حداقل جریمه ها ۱۰برابر بشه

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 11

  12. احمد می‌گوید:

    چرا خودتونو مسخره میکنید این مبلغ جریمه عبرتی برای کسی نمی شود
    واقعا ارزش این قوچ دو میلیون تومان است ?!
    شما دارید به محیط زیست که متعلق به مردم ایران است خیانت میکنید
    اگر عرضه ندارید بگذارید نسل حیوانات را بلکل بزنن و اگر وجدان دارید به وظایفتان درست عمل کنید.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 8

  13. کوله کش می‌گوید:

    با احترام به همه دوستان صاحب نظر….
    یکی از مشکلات محیط زیست به نظر من مدیریت غلط مسئولینه به این دلیل که چرا این همه اسلحه جواز
    کردن دادن دست مردم فقط به صرف داشتن علاقه هنوز خیلی از این بنده های خدا فرق قوچ از میش رو نمیدونن یا هنوز نمیدونن که پرنده کی جوجه داره یا نباید کی دست به تفنگ زد و دیگه نبودن فرهنگ شکار …. آخه کدوم شکارچی واقعی هست که توی ایام اربعین یا عاشورا تفنگ دست بگیره بره کوه…. شکار کردن هم خاک خوری داره کاش قبل از اینکه تفنگ دست بگیرن برن کوه حداقل یه کم آداب شکار رو یاد بگیرن… مثلا به قول کهنه شکارچی ها میگن تفنگ سمت هیچ حیوون ماده ای یا بره ای نمیگیرن… کلا” شکار کشی ممنوع … باید خود مردم به فکر محیط زیست باشن و الا سازمان محیط زیست همه جا نمیتونه نظارت کنه اگه بخواد با این طرحهای درست یا غلط مقطعی بعیده کاری بشه کرد…

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  14. م از تهران می‌گوید:

    سلام خسته نباشید
    جریمه نباید کمتر از ده میلیون تومان باشد

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 5

  15. فرخ حمیدی می‌گوید:

    به نظرتون چند هزار محیط بان باید استخدام بشه که کافی باشه و هموشون باید حقوق ثابت داشته باشن اخرش هزینه بی درآمد یاس و نا امیدی می آره و از بین میره یا به بیراهه کشیده میشه مثله فوتبالمون که فقط پول دولت خرج می کنن و همش هزینه پای دولته
    باید درآمد زایی داشته باشه یعنی خودش درآمد خودش رو دربیاره وگرنه آخرش ابتره. مثلا اگر شکار و ممنوع کردن شرایط خاص گردشگردی در مناطق بکر همراه با گشت و گذاره ویژه و رسیدگی ویژه به طبیعت گردان بکر ایران برای سپری کردن چند شب خوش در طبیعت وگرنه کی حاضره فقط پول بده و خودش هیچ استفاده ایی نکنه در حالی که راهکار درستش هم وجود داره

    داغ Thumb up 3 Thumb down 6

  16. جنوبی می‌گوید:

    باید از محیط بانان فیروزکوه تشکر خاص شود زیرا هر ماه دستگیری شکارچی های بیرحم در کارشان هست.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

  17. علیرضا 2 می‌گوید:

    با سلام خدمت همه دوستان
    یک سئوال از همه شکارچیان آیا امسال به شکار رفته اید خواهشمند ام فقط شکار چیان که اسلحه مجاز دارند جواب دهند حتی یک بار

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 4

  18. محیط بان محیط زیست می‌گوید:

    یک جو بدی علیه شکار و شکارچی درست کردند و میخوان همه را با یک چوب بزنند.
    یکی نیست این وسط بگه شکارچی مجاز که میلیون ها تومان پول میده و تفنگ جواز دار میگیره و میره از سازمان محیط زیست دفترچه شناسایی و … میگیره که نمیره خلاف کنه چون همه اطلاعاتش ثبت شده.
    خلاف را افراد غیر مجاز انجام میدن و افراد فرصت طلب هم از فرصت سو استفاده کرده و موضوع شکار را می کوبند.
    آقا من به نوبه خودم از شکار مجاز و شکارچی مجاز دفاع میکنم و آنرا کاملا درست میدانم. مسئولین امر بروند و به فکر از بین رفتن منابع طبیعی کشور باشند و اینهمه جو سازی برعلیه شکار نکنند تا عملکرد های نادرست خودشون رو اینطور ماله کشی کنند.
    شکارچی مجاز خود حافظ محیط زیست است و اگر پروانه شکار می دادند اینطور نمیشد و دیگر پای شکارکش ها و قانون شکنها کمتر به طبیعت باز میشد.

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 3

    • افشین می‌گوید:

      شما دیگه چرا؟؟
      یعنی زمانی که پروانه میدادند شکار غیر مجاز انجام نمیشد؟؟ فکر میکنید چند نفر از این افرادی که در شکار غیر مجاز بازداشت میشوند حاضرند میلیونها خرج کنند و حتی فرق شکار مجاز و غیر مجاز رو میدانند؟؟؟
      محیط زیست داره به یه بحران نزدیک میشه و اگه مردم هواشو نداشته باشند، انتظار دارید حتما خدا از آسمون فرجی نازل کنه؟

      موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 1

  19. مرتضی می‌گوید:

    با سلام
    با آقا امیر موافقم
    اینهم کار کارشناسی بوده دیگه حالا خدا بسازه بحال حیوونای بیچاره(( پروانه چهارپا به مدت پنج سال)) حالا بیاید توهمین مدت سه ماهه گذشته با مدت مشابه سالای قبل مقایسه کنید ببینید چقدر تخلفات کمتر شده (فقط اونایی که دستگیر شدن)واقعاً دست گلتون درد نکنه هیچکس دیگه دنبال شکار نمیره و این فکر رو هم بکنید که فعالیت نیروهای محیط بان بیشتر شده ولی دهها برابر اسلحه مجاز وغیر مجاز هم به دست مردم ونسل جدید افتاده.با این جور برنامه ها هیچ وقت نمیشه حیات وحش ونگه داشت اسلحه تنها نیست که آفت محیط زیست باشه

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

  20. بهنام می‌گوید:

    دوستی میگفت:
    اوایل فصل شکار میرفتم روستا و پروانه هم داشتم اما محلی های دیگه که پروانه نداشتن بخاطر اینکه میدونستن من پول دادم و بیشتر شکار نمیکنم تفنگاشونو غلاف میکردن چون میترسیدن اما حالا خودم هم همراهشون میرم شکار غیر مجاز
    اینم نتیجه تصمیمات غلط سازمان

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  21. ارش می‌گوید:

    محیط زیست اگر یکم از بودجه ای که داره رو صرف آموزش های محیط زیستی برای شکارچی ها میکرد حداقل نصف مشکلات حل میشد …
    و تا وقتی که محیط زیستی ها به شکارچی ها به شکل یک دشمن و مجرم نگاه میکنن این روند تخریب متاسفانه به نظر من ادامه خواهد داشت …
    خیلی از شکارچی ها میتونن محیط بان خودشون باشن اگر بهشون احترام گذاشته بشه و اونها رو در روند حفظ محیط زیست مشارکت بدن

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>