پیرموذن: فراکسیون قطعا مخالف جاده جنگل ابر است / نوروزی: نظرات شخصی است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: درحالیکه کمال الدین پیرموذن سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس نظر قطعی این فراکسیون را مخالفت با احداث جاده در جنگل ابر اعلام نموده است، رحمتاله نوروزی نماینده مردم علی آباد که جدی ترین موافق و پیگیر احداث این جاده است نظرات نمایندگان در این خصوص را نظر شخصی دانسته آن را بعنوان موضوع رسمی فراکسیون محیط زیست مجلس قلمداد نمی کند.

نظر قطعی هیات رییسه فراکسیون محیط زیست بر عدم احداث جاده در جنگل ابر است

عضو هیأت رئیسه فراکسیون حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه این فراکسیون با احداث جاده در جنگل ابر مخالف است گفت: اگر متولیان مربوطه مصر به احداث جاده هستند تنها می توانند پس از گشایش مالی اقدام به احداث تونل کامل در این منطقه کنند.

به گزارش خانه ملت، کمال الدین پیرموذن در حاشیه نشست علنی روز شنبه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت جاده سازی در جنگل ابر گفت: اخیرا ۱۵۱ نفر از نمایندگان در نامه ای خواستار اجرای پروژه جاده جنگل ابر حدفاصل علی آباد – شاهرود شده بودند از این رو هیأتی از مجلس و به دعوت استانداری، سازمان محیط زیست و نمایندگان استان گلستان برای بررسی این موضوع به استان گلستان سفر کردند.

نماینده مردم اردبیل، نیر ،سرعین و نمین در مجلس شورای اسلامی گفت: هیأت اعزامی مجلس متشکل از اعضای هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست، رئیس کمیسیون کشاورزی و برخی اعضای کمیسیون های مرتبط مانند کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و عمران و اصل نود مجلس در دو روز از جنگل ابر و سه جاده مربوط به آن بازدید کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اخذ نظرات کارشناسان، اساتید دانشگاه، استاندار و نماینده رهبری در استان گلستان و دغدغه نهادهای غیر رسمی نهایتا هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست به استناد به قانون صیانت از جنگل ها و با توجه به اهمیت مسئله اکوتوریسم در کشور اعلام می کند که وجبی از این جنگل برای احداث جاده مورد تخریب قرار نمی گیرد. البته اگر متولیان مربوطه مصر به احداث جاده هستند تنها می توانند پس از گشایش مالی اقدام به احداث تونل کامل در این منطقه کنند.

پیرموذن تأکید کرد: قطعا نظر مجلس و هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست در این رابطه بر نمی گردد البته شاید کمیسیون کشاورزی نظرات دیگری داشته باشد اما به طور حتم نظر اکثریت مجلس منع ساخت جاده در جنگل ابر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیام طبیعت، کمال الدین پیرموذن گفت: این جنگل دارای گونه های نادر گیاهی و جانوری است و حفظ آن دغدغه محیط زیست دوستان دنیاست.

پیرموذن تاکید کرد: جنگل بکر ابر که از دوره هیرکانی به جا مانده مانند تخت جمشید برای ما ارزشمند است و در رونق اقتصاد اکوتوریسم و جایگزینی آن با اقتصاد نفتی تاثیر بسزایی دارد.

بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی، صیانت از جنگل ها نیازی به حکمیت ندارد

دبیر فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: ما نظر کمیسیون را به صورت تلفنی به مسئولان استانی و سازمان محیط زیست اعلام کردیم که با استقبال آنها به ویژه خانم ابتکار همراه شد.

وی تاکید کرد: البته اصلا نباید موضوع حکمیت مطرح می شد چرا که براساس اصل ۵۰ قانون اساسی صیانت از جنگل ها نیازی به حکمیت ندارد و هیچ صاحب اختیاری نمی تواند تعرضی به جنگل ها داشته باشد.

——————————————————————————————————————————————————————

تا اتمام بررسی‌ها اظهارنظر افرادt شخصی و غیرکارشناسی است

رحمت‌الله نوروزی در گفت وگو با خانه ملت٬ با بیان اینکه در سفر کارگروه مشترک کمیسیون کشاورزی و فراکسیون محیط زیست به استان گلستان مرجع تعیین تکلیف در خصوص جاده ابر مشخص شد٬ افزود: در پایان این سفر مقرر شد کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور اعضای فراکسیون محیط زیست در مجلس با در نظر گرفتن مستندات کافی نسبت به تعیین تکلیف جاده جنگلی ابر اقدام کند.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه اظهار نظر اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس در خصوص جاده جنگلی ابر نباید به تمامیت اعضای آن‌ها تعمیم داده شود٬ افزود: تنها مرجعی که در خصوص جاده جنگلی ابر می‌تواند اظهار نظر کند کارگروه مشترک مذکور است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه به زودی مستندات کافی در خصوص ایجاد یا عدم ایجاد جاده جنگلی ابر در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی خواهد شد٬ تصریح کرد: در صورت تکمیل بررسی‌ها نتایج به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی ادامه داد: اظهارنظر در خصوص جاده جنگلی ابر تا به اتمام نرسیدن بررسی‌ها به طور حتم از سوی هر فردی شخصی بوده و غیرکارشناسی است.

+24
-6
  

29 دیدگاه

  1. چلچله می‌گوید:

    ببینیم و تعریف کنیم………..

    داغ Thumb up 7 Thumb down 5

  2. محیط بان شمال می‌گوید:

    احداث جاده در آن نقطه استراتژیک به هیچ وجه به صلاح محیط زیست نیست
    بنده از آقای پیرموذن به خاطر تفکرات زیست محیطی بالایشان سپاسگزارم
    اگر فقط ۱۰ نفر مثل ایشان در مجلس داشتیم، الان شاهد اقدامات غیرکارشناسی و اسفناک مشابه در جای جای این مرز و بوم نبودیم……!!

    داغ Thumb up 12 Thumb down 14

  3. امیر می‌گوید:

    آقای نوروزی
    لزوم لغو طرح احداث جاده از میان جنگل ابر کاملا واضح است؛ کارشناسان بقدر کافی در این خصوص توصیه های لازم را نموده اند و رانش زمین و مدفون شدن خانه های روستایی در اثر قطع تعداد قابل توجهی از درختان این جنگل بی نظیر در گذشته نه چندان دور، غیر کارشناسی و زیانبار بودن احداث این جاده را اثبات نموده است،

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 14

  4. سولماز می‌گوید:

    مهم نتیجه کار است .

    داغ Thumb up 6 Thumb down 4

  5. دوستدار محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

    امیدوارم با توجه باینکه در حال حاضر سه جاده دسترسی وجود دارد احداث جاده جدید منتفی اعلام گردد .

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 13

  6. Nature می‌گوید:

    خوبه، شاید کم کم داریم به یه تفکر منطقی و واقع گرایانه در مورد محیط زیست نزدیک میشیم.
    از آقای پیرموذن هم به خاطر مواضع قاطعشون ممنونم.

    داغ Thumb up 9 Thumb down 13

  7. DORNA می‌گوید:

    به نظر من سازمان محیط زیست باید یک ساعت از مجلس وقت سخنرانی از تریبون بگیرد!
    مدیر بخش آموزشهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست حداقل یک ساعت درباره اهمیت جنگل هیرکانی و ارزش اکولوژیکی گونه های رو به انقراض جانوری و گیاهی صحبت بکنند، تا تازه نمایندگان توجیه شوند و وجه تزئینی و تشریفاتی محیط زیست، براشون وجه کاربردی و ارزش گذاری پیدا کند!

    داغ Thumb up 11 Thumb down 11

  8. رضا مجذوبی می‌گوید:

    بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی، صیانت از جنگل ها نیازی به حکمیت ندارد
    وی تاکید کرد: البته اصلا نباید موضوع حکمیت مطرح می شد چرا که براساس اصل ۵۰ قانون اساسی صیانت از جنگل ها نیازی به حکمیت ندارد و هیچ صاحب اختیاری نمی تواند تعرضی به جنگل ها داشته باشد.
    حالا این جناب نوروزی اندر پی چیست؟ ….خودش داند!

    داغ Thumb up 12 Thumb down 13

  9. محمد می‌گوید:

    من بعنوان یکی از ساکنین شهرستان علی آباد دلیل اصرار آقای نوروزی واسه احداث و توسعه جاده ابر رو نمیفهمم !!!!
    با احداث کمربندی و مسیر اون شهر کاملأ از جاده ترانزیتی مشهد خارج شده و عملأ شاهد کاهش شدید بازدید مسافران از شهر و مشکلات فراوان برای ساکنین شده است.
    احداث جاده ابر با اینهمه اثرات مخرب زیست محیطی قطعأ فایده ای برای شهر در بن بست قرار گرفته علی آباد ندارد.

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 14

  10. ارش 1 می‌گوید:

    من نمی فهمم وقتی سه محور آسفالته با امکانات پایگاه هلال احمر و راهدارخانه وجود داره دیگه چه احتیاجی به این همه هزینه برای احداث جاده ی جدید هست ؟؟؟

    محور النگ – شهر رامیان ……نزدیکترین محور به علی آباد و جنگل های ابر (فاصله ی دو شهر نزدیک ۳۵ کیلومتر )
    شما میتونی از ییلاقات شهرستان رامیان در دامنه های کوه النگ تا خود جنگل ابر پیاده روی کنی و عظمت این جنگل ها رو ببینی .
    که خود کوه النگ با ارتفاع ۲۹۰۰ متر و ییلاقات اون جز منطقه ی پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق محسوب میشه .
    محور خوش ییلاق- شهر آزادشهر ….فاصله ی دو تا شهر باز هم نزدیک به ۳۸ کیلومتر هست ..
    دو محور فوق بیشتر مورد استفاده ی شرق استان هست و محور النگ نزدیکتر ولی دارای امکانات کمتری هست.
    محور توسکستان – شهر گرگان……باز هم فاصله ی دو شهر حدود ۴۵ کیلومتر هست …
    این محور بیشتر مورد استفاده ی مرکز و غرب استان هست …

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 12

  11. سعید می‌گوید:

    انشاا… که از احداث جاده ابر جلوگیری بشه …

    داغ Thumb up 11 Thumb down 12

  12. امین اله منتظری می‌گوید:

    از آقای نوروزی بخاطر توجه به خواسته تاریخی بلکه ۶۰ ساله مردم و حمایت از مصوبه دولت دهم تشکر میکنم ، این جاده با جنگل ابر فاصله دارد ، خاکی آن موجود است ، درخت سرخداری در این مسیر وجود ندارد ، این جاده هم مانند دیگر جاده های کوهستانی معایب خودش را دارد که قابل برطرف شدن است ، راه ارتباطی مردم این منطقه نسبت به دیگر راههای ارتباطی موجود ۱۰۰ کیلومتر نزدیکتر میشود. هیچ یک از مردم در این منطقه زمین ندارند و کسی قصد تخریب جنگل را ندارد و ساختن خانه ویلایی یک دروغی بیش نیست. اگر جاده شود جلوی قاچاق چوب گرفته میشود ،برای آتش سوزیهای احتمالی نیاز به جاده است. با کار روی ۵ کیلومتر باقیمانده مشکل مردم برطرف میشود. هر یک از همشهریان محترم اطلاعات بیشتر و یا خواستند از نزدیک جاده را ببینند در خدمتم.

    داغ Thumb up 11 Thumb down 19

    • ارش 1 می‌گوید:

      اولا از روستای شیرین اباد تا نیمه ی مسیر جنگل و از نیمه ی مسیر بسمت روستای ابر مرتع هست .
      دوما جاده ی خاکی موجود قابل اسفالت شدن بعنوان راه اصلی نیست (شیب زیاد و پیچ های تند ) که برای اصلاح اونها باید تخریب زیادی صورت بگیره .
      سوما درخت سرخداری در مسیر نیست چون قبلا همه بوسیله ی همین جاده غارت شده و جنگل سرخداری اصلی با این جاده فاصله داره قبول(جنگل سرخداری بین مسیر جنگل ابر و منطقه ی ییلاقی النگ رامیان قرار میگیره ) .
      چهارما مسیر کجا به کجا صد کیلومتر نزدیکتر میشه ؟؟؟ چه شهر هایی لطفا نام ببرید .
      اگر جاده شود قاچاق چوب و شکار غیر مجاز زیادتر میشه شک نکنید و ضمنا لازم نیست کسی در این منطقه زمین داشته باشد(جنگل و مرتع منابع ملی هستن معلومه کسی توش زمین نداره) بلکه یواش یواش پدیده ی زمین خواری متولد میشه …
      همین جاده باعث خیلی از اتش سوزی ها میشه ( مسافران عبوری مثل جنگل گلستان که ۶۰ درصد حریق ها رو مسافران عبوری درست میکنن )

      پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 9

  13. ایمان می‌گوید:

    اینکه آقای نماینده میخواهند این جاده اجرا شود آن هم بخاطر دسترسی آسان تر مردم منطقه !! خب مگر راه دیگری نیست؟
    مگر حفظ طبیعت این کشور اینقدر در پیش بعضی بی ارزش است که حاضرند چنین خطای فاحشی را انجام دهند.
    من خودم جاده ای را که در منطقه ماسال کشیدند از نزدیک شاهد بودم . چقدر تخریب و از بین بردن و آتش و قیر و ……….
    فقط کسی میتواند متوجه شود که دلسوز این خاک باشد. مگر غیر این است در ۸ سال جنگ جوانان برومند ایران حاضر شدند آتش گلوله را بر جان خود تحمل کنند که وجبی از ایران بدست نامردان حراج نشود.
    نمیشود به بهانه ی بهبود زندگی مردم یک منطقه کل یک منطقه ای را که در دنیا شناخته شده است نابود کرد.
    قطعا راه دیگری وجود دارد ولی عادت شده است آخرین و بدترین را انتخاب کنند.
    در شمال ایران مشکل یکی و دوتا نیست . علت روشن است نداشتن توان اجرایی محیط زیست.

    داغ Thumb up 8 Thumb down 11

  14. حمید موسوی می‌گوید:

    امیدوارم که ساخته نشه
    وگرنه مثل جاده پارک ملی گلستان باز میشه یه معضل و چند سال دیگه بعد از اون همه ضربه برگشت ناپذیر و نابودی محیط زیست باز باید کلی هزینه کنن جاده جایگزین بسازن و جابجاش کنن!!!!!!
    شد همون قضیه برره که بودجه دادن بهشون هم چاله میکندن و پر میکردن …

    داغ Thumb up 11 Thumb down 10

  15. شش تیر خان می‌گوید:

    دست به دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم اباد

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  16. ارش 1 می‌گوید:

    من نمیدونم با وجود سه محور آسفالته موجود که در حال بهره برداری هست دیگه چه نیازی به احداث جاده جنگل ابر هست ؟؟؟
    (محور توسکستان – گرگان)
    (محور النگ – رامیان)
    (محور خوش ییلاق – آزادشهر)

    گرچه وجود چند جاده خاکی متعدد در کنار هم با عرض زیاد و شیب زیاد در مسیر بین روستای شیرین آباد تا روستای ابر به اندازه کافی تخریب به دنبال داشته ولی احداث جاده آسفالته دیگه نفس این منطقه رو خواهد گرفت……

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 10

  17. ارش 1 می‌گوید:

    چند تا سوال دارم از نمایندگان محترم استان گلستان (استانی که محیط زیست بی نظیرش بخاطر ……داره از بین میره )
    مگه روستای شیرین آباد یا ابر چقدر جمعیت دارن ؟
    آیا اهالی روستای شیرین آباد برای تهیه ی مایحتاج خودشون از علی آباد کتول خرید میکنن یا از شاهرود ؟
    روستای ابر چطور ؟
    آیا عملا در فصل پاییز و زمستان بعلت برفگیری شدید منطقه (بین شیرین آباد و ابر) رفت و آمدی بین این دو روستا صورت می گیره یا نه ؟
    هدف از اصرار نمایندگان محترم برای احداث این جاده چیه ؟ واضح و مشخص به مردم بگن .
    سه محور آسفالته ی موجود کم باعث تخریب زیستگاه ها و جزیره ای شدن اونها شده اینم میخواید اضافه کنید …؟

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 9

  18. دوست طبیعت می‌گوید:

    اگه این جاده کشیده بشه مردم خیانت مسئولین را فراموش نخواهند کرد.

    داغ Thumb up 9 Thumb down 10

  19. شاهین می‌گوید:

    انشاا… که این طرح منتفی خواهد شد. در غیر اینصورت مجلس بایستی پاسخگوی افکار عمومی و به ویژه سمنها و گروههای زیست محیطی باشد…

    داغ Thumb up 5 Thumb down 8

  20. ارش 1 می‌گوید:

    خبر خوب ………..جنگل ابر به منطقه ی حفاظت شده تبدیل شد ………………مصوبه ی شورای عالی محیط زیست ۲۹ دی ماه ۹۳

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 4

  21. غلامی می‌گوید:

    سلام به همه
    من نمیدونم اینایی که از احداث جاده جلوگیری میکنن چی بهشون میرسه واقعا….؟
    یه سوال میکنم همه جواب بدن لطفا..!
    شما حاضرید راه ۴۵ دقیقه ای رو توی ۳ ساعت،بلکه بیشتر طی کنید؟ تازه اونم با تعرفه جدید بنزین!؟ حاضرید انقدر زمانتون تلف بشه؟ مخصوصا موقعی که مثلا شاهرود هستی برات یه کار حیاتی پیش بیاد که مجبوری هرچه زود تر برسی علی آباد. تازه اگه بدونی یه راهی هست که خیلی زود میرسی ولی بعضی جاهاش ماشین رو نیست. اون موقع هست که ضرورت جاده ابر رو حس میکنی. شما چون توی این موقعیتها قرار نگرفتین اینطوری میگین.
    ما مسیر بین علی آباد و شاهرود زیاد میریم میایم. نه تنها ما بلکه خیلی ها که شما خبر ندارین
    این جاده از قدیم بوده فقط ۵ یا ۸ کیلومترش نیاز به کار شدن داره و باید ماشین رو بشه
    از طرفی اینهمه جنگلای گلستان الکی آتیش گرفت یکی جیک نزد!
    ما که قصد ضربه زدن نداریم تازه اگه اطلاعاتتون کامل باشه اونجا نهال هم کاشتیم
    شیرین آباد رانش کرد، انداختن گردن جاده. جاده ای که هنوز شماها نبودین اونجا بوده. چرا بعد از اینهمه سال رانش کنه؟
    اگه راست میگین توسکستان و رامیان که رانش میکنه چرا هی دستگاه میبرن درست میکنن؟
    چرا اونجا که هی رانش میکنه کسی به فکر مسافراش نیست که زیر خاک مدفون نشن؟
    بگید دیگه…………………!
    اینایی که انقدر درد محیط زیست دارن که ندارن، وجدان درد هم ندارن؟! جاده واسه خوشی که نیست. برای راحت تر شدن مشکلاته. ما خودمون مواظب جنگلای خودمون هستیم. شما نمیخواد نگران باشین
    بنی آدم اعضای یکدیگرند / که در آفرینش ز یک گوهرند
    چو عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار
    تو کز محنت دیگران بی غمی / نشاید که نامت نهند آدمی

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

  22. ارش 1 می‌گوید:

    غلامی عزیز حرف شما در کوتاه کردن مسیر درسته
    ولی تجربه ثابت کرده که جاده اسفالت طبیعت اطرافشو نابود میکنه
    شما بطور مثال میتونی همین جاده های موجود رو یه نگاه بندازی
    در مورد رانش باید بگم من خودم از شیرین اباد بسمت ابر رفتم این رو قبول کنید که در مسافتی کوتاه اختلاف ارتفاع بسیار زیاد هست یعنی جاده دارای شیبی بسیار تند هست که برای اصلاح اون لازمه تعریض های وسیعی انجام بشه
    در بین سه جاده ی موجود که در حال بهره برداری هستن باید بگم که کمترین رانش رو با اصلاحاتی که اخیرا روی جاده صورت گرفته جاده ی ازادشهر داره .
    جاده ی رامیان هم رانش کمی داره و از مزیت هاش نداشتن گردنه های سخت و برفگیر هست و واقعا با شیب ملایمی که داره اگر یک خورده اصلاح بشه خوبه .
    جاده ی توسکستان هم دارای پیچ های خطرناکی هست و منطقه ی برفگیر وسیعی داره و از مزیت هاش نزدیکی به مرکز استان هست
    شما همین الان هم میتونی از شیرین اباد به ابر در فصل غیر بارندگی با ماشین سواری تردد کنی در جاده خاکی .

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

    • غلامی می‌گوید:

      آقا آرش!ما یه دفعه با موتور رفتیم راهو بسنجیم ببینیم میشه با ماشین رفت یانه،توی یکی از این شیبها چنان زمین خوردیم که باعث آسیب دیدگی مون شد.این راهو با جیپ و پاترول و ماشینهای دو محوره میشه رفت تازه اونم به سختی…!
      فکر میکنم علم اونقدر پیشرفت کرده باشه که جلوی خطر های برداشتن این چند تا شیبو بگیره.مثلا مقاوم سازی دیواره های بقلی که کار مشکلی نیست.اینطوری از اون رانش هایی که احتمالا یه روزی رخ خواهد داد جلوگیری میشه.
      آقا شما نمیدونی راه ۴۵ دقیقه ای در مقایسه با ۳ ساعته چقدر ارزشمنده.مخصوص برای اونایی که خانوادشون مثلا علی آباده و کارشون شاهرود که مجبورن هفته ای ۲یا۳ بار این مسیر طولانی رو برن و بیان.
      از طرفی زدن این جاده مزیتهای دیگه ای هم داره
      ۱- مثلا جلو گیری از قتل هایی که تو این چند ساله رخ داده
      ۲- تجاوز آدم های نادان و جوانهای خوشگذران از خدا بی خبر به خانواده ها
      ۳- غارت اموال گردش گرها
      ۴- قاچاق چوب و قطع کردن بی مورد درختان
      ۵- شکار حیوانات اونجا که نیاز به حفاظت دارن
      ۶- تازه اگه خدای ناکرده آتش سوزی هم رخ بده امکان نداره بی تفاوت از اونجا رد بشیم.کسایی که بخوان این کارهای غلط رو انجام بدن وقتی ببینن رفت و آمده دیگه جرأت نمیکنن.من خودم اهل همون طرفام.باور کنید ما دلمون بیشتر واسه جنگلای ابر میتپه

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

      • ارش 1 می‌گوید:

        غلامی عزیز حرف های شما درسته …
        و مشکلاتی رو که شمردید رو من هم شنیدم متاسفانه …
        ما هم میگیم اگر کار بصورت کاملا علمی انجام بشه خوبه …
        ولی میدونم که به مرحله ی عمل که برسن همش سمبل کاری میکنن فاتحه ی اونجا رو میخونن ..
        به نظر من بهتره که کار کاملا کارشناسی بشه به دور از تصمیمات احساسی و تعصبی ….

        پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

        • غلامی می‌گوید:

          بله درست میفرمایید.ماهم با کار بدون کارشناسی موافق نیستیم.ولی بخاطر مسایل موجود،از این طرح حمایت میکنیم و امیدمون به خداست.
          انشا الله موقع عمل اونطور که باید کار انجام بشه تا نه به طبیعت آسیب وارد بشه،نه به امنیّت مسافرها و دیگران.

          پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

      • مهرزاد می‌گوید:

        اینا مزایاست یا معایب؟!!!!!!!!

        موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>