رئیس اداره محیط زیست بردسیر در جریان درگیری با شکارچیان متخلف مجروح شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: دو روز قبل (دوشنبه ۹۳/۱۱/۶) همیاران محیط زیست شهرستان بردسیر کرمان طی تماس تلفنی به اداره محیط زیست این شهرستان اطلاع دادند که در ارتفاعات مناطق آزاد موسوم سنگ صیاد صدای شلیک گلوله شنیده و دو شکارچی متخلف را نیز مشاهده نموده اند.

محیط بانان در گفت گوی تلفنی به همیاران اطلاع می دهند بدون اینکه متخلفین متوجه حضور آنها شوند، شکارچیان را زیر نظر داشته باشند تا مامورین در محل حاضر شوند.

شهبازی فرمانده یگان محیط زیست استان کرمان در این باره گفت: نیروهای یگان محیط زیست در حال عزیمت به منطقه بودند که در بین راه همیاران به آنها اطلاع دادند، شکارچیان در حال انتقال لاشه شکار به پایین ارتفاعات هستند و احتمالا یک خودرو نیز در پایین دست منتظر آنهاست.

محیط بانان به محض ورود به منطقه متوجه شدند یکی از متخلفین که لاشه را حمل نمیکرد و به همین دلیل سریعتر به پایین کوه رسیده بود سوار یک خودروی پژو ۴۰۵ مشکی رنگ شد و شکارچی دوم در حال حمل لاشه در بین راه بوده و به پایین نرسیده است.

………………………تصویر: اتومبیلی که در جریان تعقیب و گریز محیط بانان و متخلفین توقیف گردید

محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند اما خودروی پژو که متخلف اول را سوار کرده بود با مشاهده مامورین به سرعت متواری شد و متخلف دوم نیز که در دامنه کوه مشغول حمل لاشه به پایین بود با رها کردن لاشه شکار با پیاده مشغول فرار شد.

گروهی از مامورین با خودروی محیط زیست به تعقیب پژو پرداخته و علی سرخوش رئیس اداره محیط زیست بردسیر نیز پیاده به تعقیب متخلف دوم پرداخت که وی نیز پس از رها کردن لاشه شکار با پای پیاده مشغول فرار بود.

………………………………..تصویر: لاشه قوچ وحشی شکار شده توسط متخلفین

محیط بانان پس از چندین کیلومتر تعقیب و گریز، خودروی متخلفین را متوقف نموده و راننده و یک سرنشین آن را به همراه یک اسلحه شکاری و تعدادی فشنگ چهارپاره و ساچمه زنی بازداشت نمودند.

در همین حین علی سرخوش رئیس اداره بردسیر که در تعقیب متخلف دوم بود پس از مدتی دوندگی و پیاده روی در کوه خود را به متخلف دوم رسانده و با وی گلاویز می شود.

……………………..تصویر اسلحه شکاری و مهمات مکشوفه از شکارچی متخلف بازداشت شده

شکارچی متخلف که حاضر به تسلیم شدن نبود با قنداق اسلحه گلوله زنی که همراه داشت ضرب محکمی را به سر محیط بان رئیس اداره بردسیر وارد می کند و سرخوش نیز بروی زمین می افتد.

در حالیکه محیط بان سرخوش دچار خونریزی شدید از ناحیه سر بوده، شکارچی متخلف با ضربات سنگ کتف و دست راست وی را نیز مجروح می کند.

محیطبانان سرخوش براثر ضربه وارده به سرش و خونریزی زیاد بیهوش شده و شکارچی متخلف نیز از صحنه درگیری می گریزد.

……………….محیط بان علی سرخوش رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر کرمان

محیطبانان پس از بازداشت راننده خودرو و یکی از شکارچیان به محل شروع تعقیب و گریز باز میگردند اما محیط بان سرخوش را مشاهده نمیکنند.

جستجوی منطقه و تماس های تلفنی با تلفن همراه وی نیز بی نتیجه بوده و علی سرخوش که بیهوش بوده تلفن خود را جواب نمیدهد.

پس از مدتی محیط بان آسیب دیده به هوش آمده و با سایر مامورین تماس میگیرد و آنها خودشان را به رئیس اداره رسانده و وی را به بیمارستان منتقل می کنند.

در حال حاضر محیط بان علی سرخوش پس از طی مراحل درمانی و زدن حدود شش بخیه به سرش از بیمارستان مرخص شده و متهمین نیز پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده اند.

همچنین با اقرار متهمین و شناسایی هویت ضارب محیط بان سرخوش، حکم جلب وی نیز صادر شده و تلاش برای دستگیری ضارب رئیس اداره محیط زیست بردسیر ادامه دارد است اما وی همچنان متواری است.

+41
-346
  

59 دیدگاه

  1. یاشار از تبریز می‌گوید:

    یعنی با همان سنگ آنقدر باید به سر آن متخلف (جانی) باید زد که به درک واصل شود…

    پر طرفدار Thumb up 109 Thumb down 84

    • امیر امینی می‌گوید:

      @یاشار: من هم به مانند شما از دیدن این عکس ها و خواندن این خبر بسیار ناراحت شدم ،اما از شما خواهش می کنم که نیرو و سخن خود را صرف فشار بر مجریان قانون و مقننین کنید تا قوانین فعلی به صورت کامل اجرا و خلاها و کاستی های قانونی رفع شوند.
      این کشور دیگر تاب تحمل این جماعت شکارچی را ندارد. ما بایست با استفاده از ظرفیت قانون اینان را از طبیعت بیرون کنیم و دست تطاول گرشان را قطع کنیم و به نظر مخلص جز از راه قانون به این هدف نایل نمی شویم.
      در ذیل هر خبر و هر گزارش انزجار خود را از این اعمال باید ابراز کنیم تا مشخص گردد که مردم این کشور از این عمل بیزارند و خواستار توقف فعالیت این جماعت قلیل ناآگاه و کم دانشند.با اتفاق می توانیم صدای خود را به گوش کم شنوای مسوولین برسانیم. از شما خواهشمندم از ابراز احساسات در قالب اعدام کردن و کشتار و …. غیره بپرهیزید و نظر خود را آگاهانه و بدون توهین به سمع دیگران برسانید که این روش کارگر خواهد افتاد.
      از بحث با جماعت شکارچی هیچ ما را به دست نمی آید چرا که اینان در اثر اعمالشان خوی بد گرفته اند و قبح عملشان را نمی بینند.باشد که با قانون این ناآگاهان مخرب را از طبیعت محتضر کشورمان دور کنیم .

      پر طرفدار Thumb up 70 Thumb down 59

      • امین منصوری می‌گوید:

        دوست عزیز آقای امینی. درست است که اکثریت جمعیت کشور شکارچی نیستند و اکثریت هم مخالف شکار هستند، اما شکارچیان هم جمعیت قلیلی نیستند، ما در ایران حداقل یکی دو میلیون شکارچی داریم، که واقعا در شرایط فعلی، حیات وحش کشور ما، ظرفیت این تعداد شکارچی را ندارد. حذف مقوله شکار هم ناممکن است، پس بهتر است به جای مخالفت بی اساس، به سمت مدیریت بهینه شکار گام برداریم.مدیریتی که از انقراض گونه ها جلوگیری نموده و سبب افزایش حیات وحش و قانونمندی شکارچیان گردد. شکاری که پایدار باشد، جای هیچگونه نگرانی ندارد و خودش بهترین روش حفاظتی حیات وحش است ، یعنی شکارچی باید حیات وحش را برای نسلهای بعدی حفظ نماید و آیندگان نیز از مواهب خدادای استفاده نمایند .اولویت اول جهت شکار پایدار، افزایش و تکثیر حیوانات است،یعنی در منطقه ای که ظرفیت بهره برداری ندارد، نباید هیچگونه شکاری صورت پذیرد.مورد بعدی مبارزه همه جانبه با شکار غیر مجاز می باشد که یکی از دلایل مهم نابودی حیات وحش می باشد.باید از تخریب زیستگاهها به ویژه ایجاد معادن جلوگیری نماییم.گارد حفاظت محیط زیست هم باید مشکل کمبود محیط بان و امکانات را بهبود بخشد.

        پر طرفدار Thumb up 49 Thumb down 31

        • امیر امینی می‌گوید:

          @منصوری:شاید ١ درصد از جمعیت این کشور شکارچی باشند ،شاید ٢ درصد ،با هیچ معیاری ما نمی توانیم اجازه بدهیم شما جماعت ،حیات وحش این کشور را جهت ارضای امیال خود از بین ببرید. این موجودات حق حیات دارند و اراده ملت ایران بر این است که کشتار متوقف شود.اکثریت غالب مردم یقین دارند که این عمل نکوهیده است و ادامه این روند به هیچ روی پذیرفتنی نیست.
          وجود شکارچی هیچ منفعتی برای جامعه ندارد که هیچ ،سبب کاهش جمعیت گونه های مختلف جانوری و بعضا انقراض آنها گردیده است.این نتیجه تعدی جماعتی ناآگاه و کم دانش به طبیعت است. جماعتی بدون هیچگونه تولید.
          ادامه فعالیت های مضر ومخرب شما به هیچ روی پذیرفتنی نیست . حیات وحش بدست شما حفظ نمی گردد بلکه نابود می شود. شما کشتار می کنید ، کشتار سبب کاهش است نه افزایش. نیاز به تحصیلات در سطوح بالا جهت درک این مطلب نیست. عمل شما بسیار شنیع است . شما به قبح آن واقف نیستید. دیدن اعمال شما (تجاوز به حریم حیات وحش ، شلیک به آنها و کشتن شان، سر بریدن ، شکم دریدن ، پوست کندن و …. ) مو را به تن انسان راست میکند .
          اینکه می گویید شکار از بین رفتنی نیست پس باید با آن کنار آمد و آن را پذیرفت سفسطه ای سطحی و پیش پا افتاده است. دزدی هم در تمام جوامع وجود دارد. اعتیاد هم گریبان ما را گرفته است . فساد هم در ارکان بسیاری از جوامع رایج است. چنانچه ما بخواهیم با این روش شما مسایل را حل کنیم باید کلا اجامر و اوباش را بیاوریم در مصدر امور بگماریم. اما قاعده چنین نیست . شما نمی دانید و چون نمی دانید بایست توسط قدرت قانون مهار شوید.
          آقای منصوری راه ما متابعت از قانون است. شما هم بهتر است به جای اصرار به از بین بردن موجودات زنده این سرزمین انرژی خود را صرف تخریب و نابودی نکنید و به تولید بپردازید . وقت خود را مصروف مطالعه مطالب مفید و کسب معرفت و دانش کنید ، بالا رفتن ادراکتان سبب می گردد دست از این کار بکشید و به حمق خود در ارتکاب این اعمال پی ببرید ، ور نه اراده قاهر مردم این کشور شما را بر سر جایتان خواهد نشاند و دست تطاول گرتان را کوتاه خواهد نمود.
          عمل شما استفاده از مواهب خداوند نیست بلکه ارضا شهوت کشتن است . این رفتار انسان مدنی نیست . عمل شکار شقاوت و توحش است و عنقریب در زمره جرایم حاد قرار خواهد گرفت.
          خدمات این پایگاه خبری در تشحیذ اذهان عمومی غیر قابل انکار و ستودنی و بدون شائبه است. و با ادامه کار این رسانه ارزشمند و به امید پروردگار رسانه هایی به مانند این در آتی امید دارم آرامش به عرصه های طبیعی و حیات وحش کشورمان باز گردد.

          داغ Thumb up 17 Thumb down 18

      • علیرضا از نطنز می‌گوید:

        حرف منطق

        پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 23

      • یاشار از تبریز می‌گوید:

        امیر عزیز ، باور کن اگر فقط شکار غیر مجاز بود جای گذشت داشت. حتی اگر سنگی را هم برای فرار زده بود باز می شد از خطای این شخص گذشت. ولی… ولی با این جمله که : “در حالیکه محیط بان سرخوش دچار خونریزی شدید از ناحیه سر بوده، شکارچی متخلف با ضربات سنگ کتف و دست راست وی را نیز مجروح می کند.” جای هیچ تردیدی نیست که واقعاً آن شخص یک جانی و قاتل بالفطره است که وجودش برای جامعه به شدت خطرناک است. امیدوارم این شخص دستگیر شده و به حبس طولانی، همراه با روان دروانی محکوم شود.

        پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 30

  2. mohammad می‌گوید:

    وای خدای من این چه بلاییه که سر طبیعت و محیط بانی ایران داره میاد !
    باید این وحشی آدم نمارو با اشد مجازات تنبیه کرد

    پر طرفدار Thumb up 62 Thumb down 35

    • چغوک می‌گوید:

      مطمئن باش که اشد مجازاتی در کار نخواهد بود و طرف بعد از دستگیری مدعی هم خواهد شد !!! .
      هفته ی قبل در بلوار وکیل آباد مشهد ، شاهد مشاجره ی دو راننده بعد از تصادف بودم . یکی از رانندگان به سمت ماشینش دوید و قفل فرمان را برداشت تا راننده ی دیگر را ” ادب ” کند که با صدای آزیر پلیس منصرف و متواری شد و یادش رفت که پدر پیرش را با خود ببرد و پیرمرد بینوا را در صحنه ی تصادف جا گذاشت . افسر پلیس که مشغول صورت جلسه ی دعوا بود ، وقتی با ادعای ” حمله با قفل فرمان ” مواجه شد ، با توجه به اصرار پیرمرد برای گذشت ، از راننده ی دوم خواست که این قسمت از دعوا را نگوید چون مجازات بسیار بسیار سنگینی برای حمله با اسلحه سرد ( هر چیزی که باشد ) در قانون پیش بینی شده است ، ولو این که فقط تهدیدی صورت بگیرد و ضرب و جرحی انجام نشود .
      شما مقایسه کنید این حادثه ی شهری را با حادثه ای که برای محیط بان بردسیری رخ داده است …
      غیر از این است که بگوییم در محیط های طبیعی و درگیری شکارچیان با محیط بانان ” قانون جنگل ” برقرار است ؟
      ضمنا هر ادعایی دایر بر این که این افراد غیر مجاز اند و بعضی دیگر مجاز ، لطیفه ای بیش نخواهد بود . این افراد همه شکارچیانی هستند که کارشان کشتن حیوانات است . بیشتر اوقات شانس می آورند و کسی نمی بیندشان ؛ گاهی محیط بانی تعقیبشان می کند و می گریزند و پاره ای اوقات با بد شانسی محض ، محیط بانان سر می رسند و درگیری ناخواسته شروع می شود .

      پر طرفدار Thumb up 69 Thumb down 61

      • حمید موسوی می‌گوید:

        چرا این نظر اینقدر مخالف داره؟؟؟؟
        مگه جز حقیقت چیزی گفته؟

        داغ Thumb up 39 Thumb down 42

        • ارش 1 می‌گوید:

          ای کاش همه ی شکارچیان و غیر شکارچیانی که خودشون رو دلسوز حیات وحش میدونن نظرات و دیدگاه هاشون رو بدون توهین و تحقیر و تمسخر طرف مقابل و به دور از منفی دادن های الکی . اینجا توی همین سایت بیان کنن . تا شاید روزنه های امیدی برای حیات وحش باز بشه ….
          اینکه بنده که شکارچیم بیام به نظرات بعضی ها الکی منفی بدم و یا بعضی ها بخاطر شکارچی بودن کسی الکی بهش منفی بدن . چیز جالبی نیست و راه به جایی نخواهیم برد …
          از همه ی دوستان خواهش میکنم

          پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 12

          • حمید موسوی می‌گوید:

            من خودم با شکار مخالفم و اصلا الان نمیخوام بحث کنم در این باره
            ولی ای کاش دوستان فرد محور نباشن و نظر رو بخونن بعد مثبت یا منفی بدن
            به قول پیمان معادی تو جدایی نادر از سیمین “حرف اشتباه اشتباهه حتی اگه خانم معلمت گفته باشه”
            حرف حساب هم حسابه حتی اگر گویندش کسی باشه که ما عملکرد یا حتی شخصیتش رو نمیپسندیم (البته منظور من کلیه جناب چغوک با شما نیستم خدای نکرده سوء برداشت نشه)
            بزرگترین زیبایی ها وقتی ایجاد میشه که دو یا چند طیف متفاوت با فکر متفاوت با هم کنار بیان و سالم تبادل نظر کنن نه فقط در برابر نظرات رد یا پذیرش چشم بسته و فرد محور داشته باشیم

            داغ Thumb up 7 Thumb down 5

  3. Nature می‌گوید:

    منطقه سنگ صیاد بردسیر بارها شاهد این اتفاقات بوده، از تلاش های آقای سرخوش ممنونم.
    ولی عجیب اینجاست که این مامور محیط بانی چطور نتونسته از سلاحی که همراهش بوده استفاده کنه؟؟؟
    شاید از ترس اینکه به سرنوشت محیط بانانی که از سلاحشون برای دفاع از محیط زیست و جانشون استفاده کردن و بعدم حکم اعدامشون صادر شد دچار نشه از سلاحش استفاده نکرد.
    جا داره از همیاران دلسوز شهرستان بردسیر تشکر کنم، اگه تو همه مناطق ایران همیاران محیط زیست در کنار محیط بانا باشن کمتر اشراری جرات تجاوز به حریم حیات وحش رو پیدا میکنه.

    پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 38

  4. حمید موسوی می‌گوید:

    خدایا تا کی باید این وحشی ها به جون انسان و حیوان و طبیعت بیفتن؟
    بازم مثل همیشه میگم کارساز ترین و بهترین برنامه که میشه پیاده کرد فرهنگ سازی و آموزش دادن به مردمه تا این جنایات کمتر بشه

    داغ Thumb up 47 Thumb down 47

    • فاتح می‌گوید:

      فرهنگ سازی و اموزش برای افرادی موثر هست که توانایی فراگیری و یادگیری رو داشته باشن..مطمئن باش به همین افراد هم در مورد شکار غیر مجاز گفته شده و به اصطلاح فرهنگ سازی شده..بارها برای عشایر جلسه گذاشتن و از اهمیت پلنگ گفتن اما بازهم عشایر تا یه پلنگ ببینن میکشن..فرهنگ سازی برای کسی جواب میده که توانایی فرا گرفتنه فرهنگ رو داشته باشه..اینها شکارچی هستند و تعجبی نداره که اینجوری رفتار میکنن..از شکارچی نباید توقع دیگه ایی داشت

      داغ Thumb up 15 Thumb down 16

      • حمید موسوی می‌گوید:

        دوست عزیز با نظرتون مخالفم
        تو همین اواخر خبرهای زیادی خوندیم که مردم روستاها به خاطر آموزش و فرهنگ سازی با وجود ضرر و زیانی که از پلنگ دیدن بهش آسیب نرسوندن و فقط نظاره گر و یا فراری دهنده پلنگ بودن
        همه مثلهم نیستن
        خوب هست
        بد هم هست

        پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

    • چغوک می‌گوید:

      به منفی ها توجه نکنید ؛ شکار و شکارگری در ایران دست و پا زدن های آخر را دارد انجام می دهد .
      فرهنگ جامعه آن قدر بالا رفته است که نسبت به مسئله ی شکار حساس شود ؛ در عصر ارتباطات چیزی برای پنهان کردن نمی ماند .

      داغ Thumb up 7 Thumb down 6

  5. اردک ماهی می‌گوید:

    محیط بان سپاس

    ولی این متخلفها چقدر پررو شدن . . .

    پر طرفدار Thumb up 40 Thumb down 37

  6. مجید(حیوانات نگینهای افرینشند) می‌گوید:

    واقعا وجدان کاری بعضی از محیطبانای عزیزمون مثال زدنیه. دست مریزاد. دمتون گرم

    پر طرفدار Thumb up 40 Thumb down 33

  7. مسعود شهرابی می‌گوید:

    این شکارچی فقط خوی وحشی گری و سنگدلیش رو سر یه محیط بان تخلیه کرده
    اگه خدایی نکرده اتفاق بدتری برای این محیط بان عزیز میفتاد چه کسی پاسخگو بود؟
    خداییش وحشی گری تا چه حد؟
    چرا برخی به خاطر درگیر شدن با یه انسان دیگه تو کوه و بیابون حاضرن حتی طرف رو بکشن؟
    اگه قانون از محیط بانان حمایت بی چون و چرا در مقابل متخلفین می کرد دیگه همچین افرادی تا این اندازه گستاخ نمی شدن؟
    اگه قانون و قانونگذار واقعا حامی محیط زیست بودن این شکارچی انقدر در مقابل مامور قانون گستاخ نمی شد
    امیدوارم هر چه زودتر آقای سرخوش بهبودی یابند و البته هر چه زودتر این شکارچی بی شرف دستگیر و جوابگوی توحش خودش باشه

    داغ Thumb up 50 Thumb down 49

    • امین منصوری می‌گوید:

      آقای شهرابی برای فرار از مجازات حاضر به کشتن انسان می شوند. تا تعداد محیطبانان اضافه نشود و مورد حمایت قانون قرار نگیرند، آش همین آش هست و کاسه همین کاسه. چه بسا با افزایش جرایم بیشتر هم بشود.

      داغ Thumb up 28 Thumb down 50

  8. کوهنورد می‌گوید:

    شکارکش بی وجدان اعدام باید گردد….!!!

    داغ Thumb up 51 Thumb down 56

  9. دوست طبیعت می‌گوید:

    باید هرچه زودتر دستگیر و به سزای اعمالش رسیدگی بشه

    پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 23

  10. مهسا می‌گوید:

    امیدوارم محیط بان محترم، آقای سرخوش به زودی سلامتی خودشونو به دست بیاورند.
    متاسفم بابت این اتفاقات تلخ که اراذل اوباش هرچند وقت یکبار برای محیط بانان به وجود می آورند.
    امیدوارم اشد مجازات در نظر گرفته شود.

    پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 26

  11. امین منصوری می‌گوید:

    جریمه ها کمه اینطوری محیطبانهای بیچاره رو مورد حمله قرار میدن، وای به حال وقتی که جرایم بالا بره.

    داغ Thumb up 24 Thumb down 56

  12. بابک می‌گوید:

    فک کنم با این اشرار فقط مث یه شکارچیه معمولی و نه حتی شکارکش برخورد بشه و با ۱ جریمه خنده دار آزادشون کنن. درصورتی ک اینها نه تنها دشمن محیط زیست و حیات وحش کشورن بلکه دشمن ملت هم هستن و باید باید و باید مثل اشرار باهاشون برخورد بشه البته اگه عدالتی هست و قاضی عادلی مجری بشه

    پر طرفدار Thumb up 40 Thumb down 24

  13. رضا می‌گوید:

    آخه گوشت شکار ارزش این کار را داشت ؟!
    اون دیگه شکارچی نیست یک آدم ترسو و مشکل دار است وگرنه وامیستاد و جرمش را قبول میکرد

    داغ Thumb up 26 Thumb down 28

    • چغوک می‌گوید:

      یک شکارچی در هنگام شکار یا بعد از آن ، با علم به این موضوع که مرتکب جرم شده است ، بسیار تحت فشار عصبی قرار دارد ؛ بسیاری از این شکارچیان وقتی از قالب شکارچی خارج می شوند ، انسان هایی بسیار محترم در اجتماع هستند ؛ حتی با تحصیلات عالی و موقعیت اجتماعی ممتاز ؛ چنین اشخاصی به هیچ شکلی تحمل بگیر و ببند و پلیس و دادگاه را ندارند ؛ در شرایط این چنینی ، فرصتی برای درست فکر کردن نمی ماند . فشار عصبی زیاد باعث بروز درگیری و مشکلات بعد از آن است .
      آدم های زیادی در اجتماع هستند که با وجود موقعیت خوب اجتماعی ، مشکلاتی بزرگ اما پنهان از چشم همه در روح و روان دارند ؛ به جهت حفظ حریم این سایت و این که جای گفتنش اینجا نیست ، نمی توان مثالی از این مشکلات ذکر کرد و خود شما منظور من را درک خواهید کرد . میل به کشتن حیوانات یکی از این اختلالات است . انسان سالم از کشتن موجودات لذت نمی برد ؛ این موجود ببری باشد یا مورچه ای ، تفاوتی ندارد . آدم هایی هستند که شغلشان قصابی است اما علاقه ای به کارشان ندارند و از سر نیاز انجامش می دهند اما کسی که به کشتن حیوانات به شکل ” تفریح ” یا ” ورزش ” نگاه کند قطعا دچار مشکل است ؛ می تواند علاقه اش به تیراندازی را با هدف های بیجان ارضا کند ؛ می تواند علاقه اش به تعقیب و گریز و هیجان را با به دست گرفتن دوربین و عکاسی از حیوانات نشان دهد . چه دلیلی برای بیجان کردن و لذت بردن از قطعه قطعه کردن و سلاخی حیوانات وجود دارد جز بیماری های روح و روان ؟!!!

      پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 13

  14. ارش 1 می‌گوید:

    واقعا راه حل چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 9

  15. بهنام میثاقی می‌گوید:

    شرافت و بزرگیت را پاس می داریم و سلامتی عاجلت را از درگاه ایزد منان خواستاریم. واقعا” با این خشونت ها راه به جائی خواهیم برد؟ خشونت با همه مخلوقات؟؟؟؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 14

  16. ایمان می‌گوید:

    متاسفانه این داستان ادامه دارد. سازمان محیط زیست چکار میکند؛ نمیشود که به این شکل محیط زیست را حفظ کرد.
    باید مدیران این سازمان بودجه ای را به مناطق آسیب پذیر اختصاص دهند برای ایجاد درک هم زیستی با طبیعت و حیوانات زنده آن مناطق توسط مردم آن مکان. به این روش نه گونه های جانوری حفظ میشوند و نه کسانی که شکار میکنند عقب نشینی میکنند.
    تا به حال این سازمان در زمینه ی ایجاد دوستی بین مردم و طبیعت کاری مناسب انجام نداده.
    هر چه هست مردم نهاد است؛ آیا مدیران محیط زیست در خوابند!!!!!!!!!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 11

  17. DORNA می‌گوید:

    الحمدلله که محیطبان سلامت است
    خدا رو شکر این درگیری تبدیل به یک فاجعه بزرگ نشد…
    اون شکارچی علاوه بر دیه ای که باید به محیطبان پرداخت کند قطعا حبس طولانی مدتی باید داشته باشد امیدوارم که اینطور باشه…

    پر طرفدار Thumb up 34 Thumb down 20

  18. فاتح می‌گوید:

    شکارچی یعنی همین. از شکارچی نباید توقع دیگه ایی داشت…وقتی اینجوری از دست مامور فرار میکنن نشون میده که از بازداشت و جریمه شدن ترس دارن. اگر جریمه ها زیادتر بشه و مجازات سنگینتر باشه مسلما میزان شکار هم کم میشه..

    داغ Thumb up 25 Thumb down 36

  19. م.ش می‌گوید:

    تا زمانی که جریمه متخلفین در کشور ما کم هستش و برخورد شدید با این افراد نمی شه وضعیت محیط زیست و محیط باناش همینه
    برای مسئولینی که در راستای حقوق حیوانات قوانین رو تعیین می کنن متاسفم
    آیا اگر به جای محیط بان مامورین انتظامی در این زمینه بودن بازهم همین طور بود ؟
    باید نیروی انتظامی کشور به کمک محیط بانان بیاد با این تعداد اندک و وسایل فرسوده نمی شه از حیات وحش محافظت کرد
    باید حفاظت از مناطق محیط زیست کشور جزو مسئولیت نیروی انتظامی قرار بگیره تا با مشارکت محیط بانان با این متخلفین برخورد کنن

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 22

  20. شهرام می‌گوید:

    برادر عزیز امیدوارم که هر چه زودتر حالت خوب بشه.
    شما برای ملت ایران یه قهرمان هستی و ما برات خیلی احترام داریم .

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 16

  21. یوز پلگ درز می‌گوید:

    خدا رو شکر که محیطبانو نکشته
    از دست این وحشیا همه چی بر میاد

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 19

  22. دوستدار طبیعت بکر بشاگرد و رودان می‌گوید:

    برادر عزیز ، علی جان کمی هم مواظب خودت باش

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 13

  23. زهره می‌گوید:

    چه اراذل و اوباشی در این جامعه داریم؟!
    درود بر ریاست محترم اداره محیط زیست بردسیر و تمامی محیط بانان زحمتکش که اینچنین خود را به آب و آتش می زنند تا دست متعدیان پلید را از تجاوز به سرمایه های ملی و جهانی محیط زیست کوتاه نمایند.
    امیدواریم هر چه زودتر شرایط جسمی ایشان بهبود یابد.

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 16

  24. حجت می‌گوید:

    باید ببینیم نظر خانم ابتکار در این مورد چیه؟یا نظر کارشناسان محیط زیست سازمان؟ کار این متخلفین که با مامور دولت درگیر شدن کلا محکومه ولی باید ریشه یابی بشه که چرا در یه بازه زمانی تعداد تخلفات و درگیری با محیط بانها زیاد میشه؟ عده ای با شکار مخالف هستن و باید به نظرشون احترام گذاشت ولی برای حل مسائل در حوزه محیط زیست به خصوص شکار باید واقع بین بود.

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 11

  25. اردک ماهی می‌گوید:

    عذر میخوام که نظرم به این خبر ارتباط نداره

    دوستانی که نتونستن مستند “زمستان فصل آخر رو ببینن از لینکهای زیر میتونن دانلود کنن

    قسمت اول
    http://www.telewebion.com/fa/episode/info/1247183/%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C/%D8%B2%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B5%D9%84-%D8%A2%D8%AE%D8%B1

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  26. میش مرغ می‌گوید:

    من فکر کنم با کمک پلیس میشه جانی فراری پیدا کرد !!! همون کسی هست که اومده در بخش نظرات و به طور مرموزی به همه نظرات و حتی نظرات آورزوی سلامتی برای مضروب به شدت داره منفی میده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 14

  27. محیط بان کرخه می‌گوید:

    خدابه این محیط بان عزیز سلامتی بده!
    چندماه پیش حین تعقیب دو تا شکارچی یکی از متخلفین به سمت خودروی ما شلیک کرد وخودروی ماپنچر شد در ادامه متخلفین رودستگیر کردیم با لاشه شکار و اسلحه غیر مجاز ! نتیجه؟ طرف تبرئه شد!نماینده حقوقی ما میگفت توضیحات مامورین نتوانسته قاضی را قانع کنه!! دقت داشته باشید تیراندازی به خودرو سازمانی , چرخ پنچر , ساچمه ها داخل لاستیک بود , اسلحه بدون مجوز و شکار پرنده حمایت شده! واوبه واو صورتجلسه کردیم! همون شب تو پاسگاه انتظامی عموی متخلف بهش گفت نگران نباش درست میشه! دوستان بعضی ها زورشون میرسه تو همه جا همه چیز رو اونجورکه میخوان پیش میبرند!البته ما به رای اعتراض کردیم

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 13

  28. مجتبی می‌گوید:

    لابد ۲۰۰۰۰۰تومان جریمه شون میکنن!!!!!!!!
    این اوج مجازات تو مملکته

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 6

  29. مجتبی می‌گوید:

    ریشه تمام این حرکات در عدم اطلاع و شناخت مردمه و گرنه اگه بدونن چه سرمایه های قشنگی دورو برشونه این رفتارارو نشون نمیدن باید ارگان های مثه آموزش و پرورش از بچه ها شروع کنه و فرهنگ رفتار با طبیعت رو اموزش بده

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 4

  30. چلچله می‌گوید:

    ضمن خسته نباشید به محیط بانان زحمت کش . ظاهرا محیط بان مجروح شده مسلح نبوده وگرنه متخلفه جرات نمی کرد بهش حمله کنه . تنهایی و بدون اسلحه دنبال متخلف مسلح رفتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 5

  31. مهدی می‌گوید:

    متاسفانه مشکل ریشه ای تر از این حرفهاست که جریمه بالا و زندان طولانی مدت مشکل رو حل کنه.
    مگر برای مواد مخدر مجازات اعدام وجود ندارد آیا مشکل حل شد؟
    خشونت متاسفانه داره نهادینه میشه.
    با تمام این حرفها دست این محیط بان رو میبوسم میتونست خیلی راحت اجازه بده که شکارچی فرار کنه و الان سالم پیش خانواده باشه.
    با شنیدن این اخبار امیدوار میشم که هنوز وجدانهای بیدار زیادی وجود دارند.

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 4

  32. علی اصف می‌گوید:

    مرگ بر این شکارچی نامرد

    داغ Thumb up 14 Thumb down 12

  33. علی می‌گوید:

    با امید سلامتی و شادکامی برای اقای سر خوش محیط بان شهرستان بردسیر امیدوارم با این شکارچی غیر مجاز از طرف مراجع قضایی برخورد جدی صورت گیرد.

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 8

  34. جوجه تیغی می‌گوید:

    با آرزوی سلامتی برای آقای سرخوش باید این مجرم را دستگیر کنید و همانطوری که شما را مجروح کرده او را قصاص کنید والا با جریمه و زندان درست بشو نیست

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 7

  35. دوستدار طبیعت بکر بشاگرد و رودان می‌گوید:

    برادر عزیز علی آقا احوال خوشتر انشاءا… ،
    امیدوارم دیدبان خبر بهترشدن این دادش گل مارا روی سایت قرار بده.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

  36. سامان می‌گوید:

    امیدوارم سلامت باشی دوست عزیز

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

  37. شاه درفک می‌گوید:

    خدایی باید اعدامش کنن به حیونا که هیچی به آدمام رحم نمیکنن نامردا

    داغ Thumb up 7 Thumb down 5

  38. صمد جلالی شاهرود می‌گوید:

    باعرض سلام و آرزوی سلامتی و تندرستی برای همکار عزیزم
    در خصوص دوستاران شکار بعرض میرسانم در مدت ۲۳سال که مشغول بکار هستم در مناطق حفاظت شده که کنترل و حفاظت مناسبتر است روز به روز شاهد کاهش جمعیت گونه های جانوری تخریب زیستگاهها و طبیعت و حیات جانوری میباشیم و اگر بهمین منوال پیش برود شاهد نام گونه های جدید در لیست قرمز و انقراض خواهیم بود و سئوال من از شکارچیان محترم و قانونمند اینست آیا نصب یک تروفه به دیوار منزل شخصی و کباب خوردن بهتر است یا تکثیر و ازدیاد و جست و خیز این مخلوقات زیبا در طبیعت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

  39. محیط بان شمال می‌گوید:

    آخه این جماعت عقده های درونی شونو چه طور تخلیه کنن همکار عزیز؟؟!!! لذت کشتن = مراجعه به روان پزشک, شک نکنید.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

  40. دوستدار طبیعت بکر بشاگرد و رودان می‌گوید:

    دیدبان عزیز :
    در صورت امکان وضعیت بهبودی این فرزند رشید میهن و این حافظ واقعی سرمایه ملی این مرز و بوم را روی سایت قرار دهند!!!

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  41. مهدی بداقی می‌گوید:

    اقای جلالی سلام من یه طرح دادم به محیط زیست جهت تکثیر وشکار متاسفانه نظام مهندسی جهاد کشاورزی با این عنوان که این طرح توجیه اقتصادی نداره حاضر نشدن دو هزار متر زمین از عرصهای ملی واگزار کنن میگن تو زمین باید گندم وجو کاشت تا توجیه داشته باشه واصلا به فکر توجیه زیست محیطی طرح مطرح شده نیستن منم وقتی دیدم بعد کلی دوندگی وهزینه کردن باهم همکاری نمیشه بی خیال تکثیر شدم شما اگه میتونین کمک کنین تا این طرح تکثیر به اجرا در بیاد چون اگه ما یه جا برا ی شکارچیها درنظر نگیریم برا تفریح وتیراندازی وشکار اونا خودشون میرن ومیگردن ویه جا بیدا میکنن ویه چیزی شکار میکنن و این کار ضررش جبران نابذیرتر از واگذاری چند هزار متر زمینه بیابونیه که ما میخوایم فقط دورش فنس بکشیم برا تکثیر یه کونه وحشه حا لا میتونین کمک کنین بسم الله ولی شعار دادن تنها نتیجه نداره باید مرد عمل باشیم

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  42. احسان ک می‌گوید:

    محیط بان سرخوش را می شناسم ،باز هم گل کاشت. مردی صبور ، با وقار ، باهوش و چالاک است. چند سال در پارک ملی خبر زحمات زیادی کشید و با دوربین شخصی اش تصاویر زیادی از حیات و حش استان کرمان گرفته است . جا دارد مسئولین محیط زیست استان و سازمان از زحمات خالصانه ایشان تقدیر کنند . بنده به نوبه خودم از ایشان متشکرم.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  43. رضا می‌گوید:

    خیلی اینها بیشعوراند که به شکار غیر مجاز میروند

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  44. Ragin bull می‌گوید:

    به نظر من سیستم غلط اداره محیط زیست باعث میشود تا این مشکلات پیش بیاید.
    سیستمی که میتواند کار کند این گونه است با گرفتن یک مقدار پول معقول مجوز شکار صادر گردد البته بر حسب ظرفیت محیط زیست حیوانات سپس با همان پول اقدام به پرورش حیوانات شکار اختصاص داده شود.
    هم حیوان منقرض نمیشود هم انسان

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>