کشتار بیرحمانه یک ماده آهو و بره اش توسط سگ های شکاری در قصرشیرین

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: روز چهارشنبه ۹۴/۲/۲۳ حوالی ساعت ۱۳ به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود شکارچیان متخلف به منطقه شکار ممنوع قراویز در استان کرمانشاه، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان قصر شیرین عازم منطقه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قصر شیرین در این باره گفت: با نیروهای شهرستان سرپل ذهاب نیز تماس گرفتیم و اکیپی نیز از آن اداره به منطقه اعزام شدند.

مهرداد گل محمدیان گفت: مدتی پس از ورود به منطقه و دوربین کشی گروهی از شکارچیان مسلح را به همراه ۳ سگ شکاری مشاهده و جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدیم.

……تصویر: لاشه آهوی ماده و بره اش که بوسیله شلیک گلوله و با کمک سگ های شکاری دریده شده بودند

گل محمدیان گفت: فرمان ایست از سوی محیط بانان صادر شد اما متخلفین که با یک خودروی پراید وارد منطقه شده بودند به محض مشاهده نیروهای محیط زیست با پای پیاده به سمت ارتفاعات متواری شده و مامورین نیز به تعقیب آنان پرداختند.

حین تعقیب و گریز یکی از سگ های شکاری متخلفین به سمت محیط بانان حمله ور شده و مجبور شدند با شلیک گلوله سگ را از پای درآوردند.

یکی از سگ های شکاری که در شکار آهوها استفاده شده بود و پس از حمله به محیط بانان با شلیک گلوله از پای درآمد

سه شکارچی غیرمجاز از این فرصت استفاده کرده و دور شدند اما یکی از متخلفین که راننده خودروی پراید بود توسط محیط بانان دستگیر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قصر شیرین گفت: در بازرسی از متخلف دستگیر شده متاسفانه لاشه یک آهوی ماده و بره اش کشف و ضبط گردید.

روی بدن ماده آهو آثار گلوله و دندان سگ ها مشخص بود و نشان می داد که شکارچیان متخلف پس از تعقیب آهو توسط سگ های شکاری حیوان را با شلیک گلوله شکار کرده و آثار دندان سگ ها روی گلوی بره آهو نشان می داد بره آهو نیز توسط سگ ها خفه شده است

متهم بازداشت شده به همراه لاشه های کشف شده و مدارک جرم به مراجع قضایی معرفی گردید و تحقیقات برای شناسایی چهار متهم فراری از وی آغاز شده است اما تاکنون هویت سایر همدستانش را فاش نکرده است.

پس از این حادثه از آنجاییکه معمولا آهوها دو بره به دنیا می آورند احتمال می دادیم یک بره آهوی دیگر نیز توسط متخلفین شکار شده باشد، به همین منظور صبح روز بعد پس از روشن شده هوا مجددا راهی منطقه شده و به جست و جو پرداختیم.

پس از مدتی جست و جو در مسیر فرار شکارچیان متخلف، یک بره آهوی زنده را مشاهده کردیم که با دست و پای بسته در گوشه ای رها شده بود.

………………………بره آهوی زنده گیری شده که با دست و پای بسته در منطقه رها شده بود

متخلفین پس از کشتار آهوی مادر و دریده شده یکی از بره ها توسط سگ های شکاری، بره دوم را زنده گیری کرده و قصد انتقال آن بصورت زنده را داشتند که با سررسیدن محیط بانان، بره دست و پا بسته را رها کرده و متواری شدند.

……………..مامورین شرکت کننده در عملیات آقایان کشتمند استاک، حامد فرضی و سامان محمودی

بره آهو که به دلیل استرس زیاد و غذا نخوردن دچار ضعف شدید شده و در حال مرگ بود، به اداره منتقل شده و با مشورت دامپزشک تحت تغذیه با شیر مناسب قرار گرفت و خوشبختانه از مرگ نجات یافت.

مهرداد گل محمدیان گفت: با توجه به اینکه بره آهو مادر خود را از دست داده و به انسان انس گرفته قابلیت رهاسازی در طبیعت را ندارد، به همین دلیل کشف بره آهو نیز به پرونده متخلفین در دادسرا اضافه گردید.

متهم بازداشت شده مبلغ ۶۰ میلیون ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیر مجاز سه آهو را به حساب دولت واریز نموده است اما به منظور معرفی سایر متهمین فراری همچنان تحت بازجویی است و از جنبه عمومی جرم نیز در دادگاه محاکمه و به پرداخت جریمه نقدی و یا حبس محکوم خواهد شد.

+3
-336
  

77 دیدگاه

  1. کفتار می‌گوید:

    واضح و مشخص است که این گونه شکارچیان خوی درندگی و وحشی گری دارند اگرنه این میزان توحش را شاهد نبودیم.

    تا مقدار جریمه ها اینقدر مضحک باشد این قصه همچنان ادامه خواهد داشت…

    پر طرفدار Thumb up 130 Thumb down 14

    • ایرانی می‌گوید:

      کفتار عزیز،
      فقط اینگونه شکارچیان؟
      لطفا عدالت رو رعایت کنید و تبعیض بین گونه های مختلف شکارچیان قائل نشید،
      خوی درندگی خصیصه مشترک تمام شکارچیان است.
      شکارچی جماعت از کشتن و دیدن صحنه جان دادن یک موجود زنده دیگر لذت میبرد و به نظر من این یک بیماری است نه یک صفت انسانی یا حتی حیوانی چون هیج حیوان درنده ای هم برای لذت و بعنوان تفریح و ورزش حیوان دیگری را نمی کشد.

      پر طرفدار Thumb up 106 Thumb down 44

      • حسام می‌گوید:

        چرا شما به خودت اجازه میدی اینجور حرف بزنی ؟؟ من یک شکارچیم . پس چرا من از این جنایتها انجام نمیدم ؟ چرا وقتی پلنگ در ۶۰ متری من توی کوه بود بجای زندش از نگاه کردن بهش و ماشاالله گفتن کار دیگه ای نکردم ؟ و حتی اون صحنه رو برای دوستان محیطبانم گزارش کردم ؟ چرا از ۱۵ اسفند ماه تا آخر شهریور و زمانی که پروانه میدن شکار نمیرم ؟ شکار اصول داره برادر . شکار مرام نامه داره باید بخونیش تا بفهمی شکارچی یعنی چی . هر کسی به هر علتی قوانین شکار رو پایمال کنه شکارچی نیست و قاتل حساب میشه . من هم وقتی این صحنه هارو میبینم ناراحت میشم . آهو به این زیبایی حتی اگر شکارش آزاد هم باشه کاری باهاش ندارم جز عکس گرفتن ! تا حالا نشده به طرف یک جانور حمایت شده یا پرنده ، درنده ، خزنده ای که هیچ استفاده ای ازش ندارم شلیک کنم .
        از دیده بان عزیز تقاضا دارم موضوع شکارچی و شکار کش رو برای همه عزیزان روشن کنه تا به این صورت به کسی توهین نشه .
        با تشکر

        داغ Thumb up 50 Thumb down 86

        • افشین می‌گوید:

          عزیز من کسی قصد توهین به قشر خاصی رو نداره.
          وقتی همچین صحنه های دردناکی رو آدم میبینه ناخودآگاه اگر انسان باشه دلش بدرد میاد.
          شکارچی و یا شکارکش هر دو یه معنی داره و هر دو گروه کار کشتن و سلاخی و … انجام میدن.
          آیا اون حیوونی که شما شکار میکنید گیرم حتی با پروانه ، جون نداره؟؟ یا مثلا شما با تیر نوازشش میکنید؟؟
          بس کنید این قیافه حق بجانب و توجیهات الکی رو . اینجا یه سایتیه که همه دوستدار حیات وحش هستند و حیوانات رو دوست دارن
          من حتی از کشته شدن اون سگ هم خیلی دلگیر شدم خواهشا تشریف ببرید جایی نظر بدین که سلحشوریاتون در مقابل حیوانات بی دفاع خریدار داشته باشه

          پر طرفدار Thumb up 77 Thumb down 27

          • کوشان مهران می‌گوید:

            جناب ایرانی گرامی

            مدیریت

            مدیریت

            وباز هم مدیریت

            این تنها راهکار علاج و برون رفت از بهران همه جانبه محیط زیست طبیعی ایران ، اعم از جانور وآب وخاک و گیاه می باشد.

            چگونه شکار ممنوع می گردد و در کنار آن در مغازه های سلاح فروشی در همان سال سهمیه مهمات شکاری مجاز به واجدان شرایط واگذار می گردد.

            آیا همه این فشنگها در باشگاه های تیراندازی به مصرف می رسند؟

            در خبر مربوط به کشف یک تن موسیر به رستورانی اشاره نمودم که در منوی خود “خورشت فسنجان با خوتکا” سرو می نماید.

            نتیجه آن همه جنجال بر سر دامگاه های فریدونکنار چه شد؟
            چرا به دیگر زیستگاه های پرندگان مهاجر در گیلان وفارس توجهی نشد؟

            چرا به آگهی های ریز ودرشت قطعه بندی و فروش ویلا در سرخرود وفریدونکنار توجهی نشد؟

            شکار مجاز ومدیریت شده تعداد مشخصی را با یک درصد کم و زیاد از زیستگاه برداشت می نماید اما وقتی تالاب و آب بندان به شهرک ویلایی بدل گردد نه از تاک چیزی برجای ماند ونه از تاک نشان.

            بارها این پرسش را مطرح نموده ام که چرا با وجود منع قانونی شکار در پارک های ملی، آمار واقعی ونه حکیم فرموده گلستان و بمو و کلاه قاضی تا بدین حد مایوس کننده می باشد؟

            چرا نسبت به اوایل دهه ۱۳۶۰ جمعیت پازن خجیر و سرخه حصار از حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ سر به حدود ۲۸۰ سر کاهش یافته است؟

            مدیریت واقع بینانه وعملگرا

            اطلاع رسانی منطقی و قابل درک برای طبقه های گوناگون جامعه بدور از عوام زدگی ودروغ پردازی

            جز این چاره دیگری پیش رونداریم.

            پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 1

        • ایرانی می‌گوید:

          حسام گرامی،
          خواهش میکنم تنها به این سئوال من پاسخ بدید:
          شما از شکار کردن لذت میبرید یا خیر؟
          قطعا نه شکارچی بودن این روزها (جز قاچاقچی های حریص حیات وحش) شغل محسوب میشه و نه میشه پذیرفت کسی که دست کم با تفنگ ۱۰-۲۰ میلیونی و کلی هزینه دیگه میره تو کوه و صحرا به نون شب و گوشت شکار برای گذران زندگیش محتاج باشه!
          پس لطفا در درجه اول با خودتون و بعد با دیگران صادق باشید و سعی نکید با سفسطه و بازی با واژه ها بخواهید حقیقتی رو پنهان کنید.
          درضمن تمام واژنامه‌ های معتبر و به روز زبان فارسی رو زیر و رو کردم و با تنها نتیجه ای که مواجه شدم این جمله بود:

          ……..هیچ موردی متناظر با “شکارکش” پیدا نشد.

          اما درمورد شکارچی این توضیحات رو نوشته بودند:

          ……..شکارچی . [ ش ِ ] (ص مرکب ، اِ مرکب ) (از: شکار فارسی + «چی »، پسوند نسبت ترکی ) شکارگر. شکارکننده . نخجیرگر. شکاری. نخجیروان. دامیار. قانص. شکره . قناص . (از یادداشت مؤلف ). صیاد.

          پر طرفدار Thumb up 51 Thumb down 26

          • شیرین می‌گوید:

            ولی من با وجود اینکه دوست دار پر و پا قرص حیات وحش هستم این حرف شما و اقای افشین رو قبول ندارم جملات شما از روی خشم و دلسوزی برای محیط زیست مظلوم ما کاملا برگرفته از تعصب هست و یادمون باشه ک جایی ک تعصب میاد وسط منطق دیگه وجود نداره، من نه پدرم نه مادرم و نه خودم هیچکدوم شکارچی نبودیم و نخواهیم بود اما باید بدونیم ک تو تمام جوامع شکار کردن هست و وجود داره ، فقط این شیوه ی وحشیانه ، اگه بهتر بگم قتل حیوانات و نه شکارشون توسط ادمها خیلی خیلی کمتر دیده میشه ک این هم باید ریشه یابی بشه تو جامعه، اگر گفته شما صحیح باشه انسان واقعی کسی هست ک لب به هیچ گوشتی نزنه چون اگر منهم بخوام متعصبانه قضاوت کنم ما حق نداریم حتی گاو و گوسفند ومرغ و شتر و… بخاطر امیالمون بکشیم و بخوریم چون همه حیوانات با هم برابرند . پس بیایم بین حیوانات وحشی واهلی هم فرقی نذاریم اگر شعار مون انسانیته.

            داغ Thumb up 25 Thumb down 36

          • کوشان مهران می‌گوید:

            سرکار بانو شیرین

            درود بر واقع بینی و عملگرایی شما که در این هنگامه رونق بازار مردم فریبی همچون زر مغربی پربهاست.

            ارزش معنوی زیستگاه های حفاظت شده:

            portals.iucn.org/library/efiles/documents/2009-069.pdf

            داغ Thumb up 16 Thumb down 35

          • حسام می‌گوید:

            با تشکر از شیرین جان
            کل مطلب همین بود که آبجیمون فرمایش کردن . لذت شکار برای شکارچی زیاده هیچ بحثی هم ندارم ! شکار از قدیم بوده و هست . هرکسی در هر کجای دنیا از چیزی خوشش میاد و سرگرمیش به حساب میاد . شکار برای کسانی که شکارچی هستند جزئی از وجودشون هست . اما در این وسط افرادی مثل همین قاتلهایی که این آهورو کشتن تمام شکارچیا رو خراب میکنن . شما نمیتونید نظر خودتون رو به ما و دیگران تحمیل کنید برادران افشین و ایرانی .فقط در انتظار پروانه قانونی برای شکار میمونیم تا صادر بشه . در صورتی که صادر نشه نمیریم شکار . میریم برای تراپ ! هیچ کدومتون با صدای باد یا آب خوابتون نبرده تا الان تا بدونید عشق به طبیت یعنی چی .
            من اگر نیکم اگر بد ….. تو برو خود را باش .
            با تشکر از خانم شیرین .

            داغ Thumb up 9 Thumb down 32

          • ایرانی می‌گوید:

            شیرین خانم،
            توی همه جوامع قتل، دزدی، اختلاس، سرپیچی از قانون و… وجود داره جامعه ما هم دچار تمام این گرفتاری هاست مثل همه جای دیگه دنیا. کسی هم ادعا نکرده مشکل شکار و محیط زیست تنها مختص کشور ماست.
            اما شما یک نکته رو فراموش کردید که بحث ما در مورد گیاهخواری و یا گوشتخورای نبود، صحبت از وضعیت اسفبار محیط زیست و حیات وحش کشورمان است و در کنار آن شکارهایی که برای تفریح و خوشگذارانی در این شرایط شکننده حیات وحش کشورمان صورت میگیره بود و هست و خواهد بود.
            شما حتما تصاویر این شکارچیان مجوز دار رو که با شکارشون فاتحانه طوری عکس گرفته اند که انگار عامل سرطان را کشف یا معضل کم آبی کشور رو مرتفع کردند ببینید تا شاید بهتر بتونید متوجه بشید که در پشت لبخند از رضایت همشون بالای سر حیوان بی دفاعی که کشتند چه ذهنیتی و فکری میگذره.
            لبخندی از رضایت و احساس غرور برای کشتن یک حیوان بی دفاع!
            این همون حس تفریحی کشتن است که من و بسیاری دیگر بهش معترضیم وگرنه حیوانات درنده مانند ببر و شیر یا حتی بعضا انسانها هم در شرایطی خاص برای زنده ماندن و حفظ بقای خود مجبور به شکار میشوند که با این از سر تفنن و برای تفریح کشتن تفاوت بسیاری دارد.

            پر طرفدار Thumb up 35 Thumb down 5

          • ایرانی می‌گوید:

            جناب مهران،
            اگر دفاع از محیط زیست و حیات وحش کشورمان حتی نوشتن با چند خط در یک سایت به نظر سرکار عوامفریبی و درمقابل پاسخ دادن به آن درهمانجا عملگرایی است، بله من عوامفریبم و باندازه همان رز مغربی که فرمودید درحال چاپلوسی و عوامفریبیم.
            این همه دوگانگی و رنگارنگی رو وقتی میبینم بهتر متوجه میشم که چه چیزی بانی اصلی این همه سومدیریت و بی فرهنگی و بدرفتاری با محیط زیست و حیات وحش مظلوم و بی پناه کشورمان است.

            پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 11

        • فاتح می‌گوید:

          کشتن با اصول و مرامنامه..!
          یعنی اگر یه برگه صادر بشه دیگه میشه جون موجودات زنده رو گرفت؟
          کسی که میکشه و از دیدن صحنه جون دادن یه موجود زنده و دیدن خون اومدن و دست و پا زدن و جون دادن یه موجود زنده لذت میبره آدم خطرناکیه
          شکار هیچ لذتی نداره چون کشتن هیچ لذتی نداره
          بین شکارچی ها هیچ فرقی وجود نداره

          پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 13

      • شیرین می‌گوید:

        ممنون از نظرات تمام دوستان و همینطور اقای ایرانی
        اقای ایرانی عزیز من هم مثل شما با شکار مخالفم اما باور کنیم که افکار شما بسیار بسیار ارمانگرایانه ست، ایران من و شما فعلا خیلی از این ارمان ها دوره ، جایی ک براحتی هنوز پلنگ می کشن، حیوان ازاری بیداد میکنه، گربه ی سیاه رو جادوگر میدونن!!! چطور بشه ک بگفته شما شکار ک تو کل جوامع رایج هست رو کامل ممنوع کرد، گفته شما در عمق کلام بسیار زیباست ولی به نظرم با واقعیت حالا خیلی فاصله داره، و نکته دیگه اینکه من از گیاهخواری و گوشتخواری حرفی نزدم مفهوم کلمه من برابری همه ی حیوانات هست ، اگر ما روزی به برابری همه ی حیوانات رسیدیم اونروز روزی هست ک دیگه شکارچی مجازی هم وجود نداره،،

        پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

    • شکارچی نیمه پشیمان می‌گوید:

      همتون راس میگین!
      هم مخالف شکار هم موافق شکار
      ما شکارچی ها از کشتن لذت میبریم شما حیوان دوستا از نگهداری و تیمارشون
      ماروانپریش شما خوب گل
      ولی آخرش باید یا باهم این طبیعتو نجات بدیم یااااااااااا همدیگرو منقرض کنیم
      ماها باهم سر هر چیز مسخره ای (شکارچی یا شکارکش) بحث میکنیم یه ور دیگه دارن مییییبرن و مییییبرن
      از دوستان شکارچی خواهش میکنم جای این بحثای بی ثمر سعی کنن به بقیه شکارچیایی که هنوز دوست دارن تو بهار شکار برن یه تذکری بدن (نگین نمیشناسیم که ناراحت میشم میدونم میشناسین)
      شما حیوان دوستام جایه گیر دادن به اسم شکارچی یا شکارکش یه سر به مناطق حفاظت شده بزنین ببینین چه خبره

      شغاله هم رفت پی زندگیش؟؟!!؟؟!

      داغ Thumb up 13 Thumb down 20

  2. مجتبی می‌گوید:

    متاسفم
    خبر ناراحت کننده ای بود یتیم شدن یه بره و کشتن مادر و بره دیگه!
    ان شااله که متخلفین در این دنیا عذابشو میبینن

    پر طرفدار Thumb up 51 Thumb down 4

  3. دوست می‌گوید:

    ای کاش برای هر کاری فرهنگ و منش اون کار رو هم درنظر میگرفتیم

    فقط استفاده از تکنولوژی نیست که فرهنگ میخواد, انسان بودن و اشرف مخلوقات بودن هم فرهنگ میخواد

    یعنی چجوری میشه به این موجود دوپا گفت انسان..!؟

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 1

  4. محمد می‌گوید:

    دستگاه قضا باید فکری به حال شکارچیان غیرمجاز بکند

    پر طرفدار Thumb up 35 Thumb down 7

  5. تیزبین می‌گوید:

    با این شکارچی ها باید جوری برخورد بشه که کسی دیگه حوس شکار نکنه

    پر طرفدار Thumb up 43 Thumb down 16

  6. حداد می‌گوید:

    پست فطرت ها
    اینها وحشین
    باید چنان ممجازاتی براش در نظر بگیرن که دیگه سمت حیات وحش نره
    بی وجود…

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 7

  7. تیزبین می‌گوید:

    واقعا آدم دلش به حال برخی حیوانات میسوزه که چطور با خود خواهی بعضی انسان ها تلف میشن

    پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 6

  8. دوستدار محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

    انقدر بی پروا هستند که با خودرو سواری آنهم پراید برای کشتن حیوانات با تجهیزات کامل میروند
    این یک عمل برنامه ریزی شده بوده و قضات باید به نوع جرم این متخلفین و اینکه حتی برای فرارشان نیز برنامه داشته اند توجه کند
    نمیدانم چرا قضات از مصادره اموالی که برای آسیب محیط زیست استفاده میشود خودداری میکنند و با آن ساده برخورد میکنند
    باید خودرو تفنگها و حتی سگها نیز بنفع سازمان محیط زیست مصادره گردد
    حداقل بخشی از اآسیب جبران میگردد اگرنه قانون که جریمه ای ناچیز درنظر گرفته که بهیچ عنوان بازدارنده نیست و دلیل آنهم میزان تخلفات است
    همه جای دنیا برای حفاظت و استفاده مامورین از سگهای تربیت شده استفاده میشود نمیدانم چرا سازمان اینکار را نمیکند ؟
    در هر صورت بره آهویی یتیم روی دستان سازمان ماند در حالیکه مادر و جفت بره آهو را برای تفریح کشتند !

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 7

  9. مسعود شهرابی می‌گوید:

    وحشی یعنی همینا
    اونی که دستگیر کردین انقدر بزنید تا اعتراف کنه با چه…. غلط زیادی کرده
    با این قوانین شل و آبکی باید هم برخی انقدر هار بشن که همچین غلطی بکنن یعنی در و پیکر سازمان رو باید بست اگه چوب تو آستین اینا نکنن
    پلیس امنیت و اطلاعات دقیقا وظیفش همینه که پیگیر این بی شرفها باشه
    خداییش کشتن آهوی زیبا و بره مظلوم آهو با سگ شکاری نهایت پستی و حقارت هست خاک بر سر همچین آدمایی حالم از همچین آدمایی به هم میخوره
    ضامن آهو بزنه به کمر یک به یکتون

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 8

  10. مجتبی اَم می‌گوید:

    شش میلیون تومان شد پول !!

    کلا حفاظت محیط زیست قانون نداره

    وقتی متخلف کشتن پلنگ به آن شکل جریمه میشه انتظار داریم دزدهای وحشی طبیعت دست از وحشیگری بردارن !

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 4

  11. کیوان می‌گوید:

    کاش شدید ترین مجازات رو برای این افراد در نظر بگیرن نه فقط برای شکار آهو بلکه برای اینکه انقدر بیشرف هستند که حتی بچه آهو رو هم کشتن حالا یا با سگ یا با گلوله

    انسان باید چقدر قلبش سیاه باشه تا چنین جنایتی بکنه !

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 3

  12. ناشناس می‌گوید:

    در دهه ۶۰ در اوج جنگ و گلوله باران منطقه قصر شیرین در حواشی رودخانه الوند پر از گراز بود بعد از جنگ همه را زدند و خوردند!!!!!!
    این تیپ افراد فقط به حیات وحش و محیط زیست آسیب نمیزنند بلکه از لحاظ فرهنگ و اخلاق نیز عقب مانده و بی بند و بار و برای سلامت جامعه حتی خانواده خودشان مضر و خطرناک هستند.
    پتانسیل هرگونه خلاف و جنایتی را دارند و تن به هیچ شغل آبرومند و مسئولیتی نمیدهند.

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 3

  13. محمد احمدی می‌گوید:

    صد بار بدی کردی دیدی ثمرش را خوبی چه بدی داشت که یکبار نکردی.

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 2

  14. چغوک می‌گوید:

    قوانین مرتبط به محیط زیست و حیات وحش نیاز به بازنگری کلی دارند ؛ نوع شکار این جانوران مظلوم و درنده خویی و بی رحمی اعمال شده از طرف این اشخاص ، باید در احکام صادر شده مشخص شود .

    به نظر بنده ، بین یک شکارچی که مخفیانه حیوانی را با یک گلوله می کشد و کسی که مادری و بره هایش را با سگ تعقیب کرده و مادر را دریده و گلوله ی خلاص می زند ، بره ای را گلو می درد و بره ی دیگری را دست و پا می بندد و در کوه رها می کند ، باید تفاوت قائل شد .

    نوع کشتن این جانوران و زجرکش کردن مادر و بره در جلوی چشم یکدیگر ، نشان از ددمنشی این اشخاص دارد که متاسفانه قوانین کشور ما اهمیتی به آن نمی دهد

    وقتی در دین و مذهب ما تاکید شده است که :
    حیوانی را جلوی چشم حیوانات دیگر نکشید .
    حیوانی را که خودتان پرورش داده اید به دست خودتان نکشید .
    مطمئن باشید که به وقت کشتن حیوان سیرابش کرده اید .
    با چاقوی تیزی حیوان را بکشید که درد کمتری بکشد .
    تا حیوان جان در بدن دارد ، نخاعش را قطع نکنید .

    و بسیاری دیگر از این سخنان … نشان از اهمیت توجه به روح و روان حیوانات دارد

    پیامبر اسلام می فرماید : اگر گنجشکی را بی دلیل بکشید ، در روز جزا شاکی شما خواهد بود .

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 3

  15. ناشناس می‌گوید:

    دمت گرم آقای استاک
    انشااله که همیشه پیروز باشی
    همچنین به تمام پرسنل محیط زیست تبریک میگم که جان برکف در خدمت محیط زیست شبانه روز زحمت میکشن

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 3

  16. pd می‌گوید:

    احتمال می دادیم یک بره آهوی دیگر نیز توسط متخلفین شکار شده باشد، به همین منظور صبح روز بعد… و به جست و جو پرداختیم…، یک بره آهوی زنده را مشاهده کردیم که با دست و پای بسته در گوشه ای رها شده بود.

    احسنت و خسته نباشید.
    مراقبش باشید.

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 3

  17. ناشناس می‌گوید:

    درود برتماممی محیط بانای پاک و زحمت کش

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 2

  18. امیر می‌گوید:

    شش میلیون برای ۳ تا آهو هم شد جریمه !

    حداقل این نسل کشی باید شصت میلیون جریمه داشت

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 4

  19. رشید می‌گوید:

    این اشخاص شکارچی نیستند اینها فقط از شکار اسلحه اش را دارند شکارچی مرام داره
    بی شرفا دیده اند ماده است زدند آخه تو این فصل اگه به شکارکشی هم میروند چرا نر کشی نمیکنند هر آدمی میداند تو این فصل ماده ها بچه دارند
    تازه اینها با تجربه اند با تجهیزات کامل و سگ شکاری
    به کجا داریم میرویم ؟
    انسانیت کجا رفته ؟
    این همه شرارت وبی رحمی ازکجا آمده ؟
    سازمان شکار مجاز را ممنوع میکنه به گفته مدیر دفتر صیدوشکار دو سال پیش ۴۰۰ پروانه شکار در ایران صادر کرده و ۵۲ پروانه به خارجیها ولی میبینیم این شکارکشها هرکدام درسال تعداد زیادی نروماده و بره و باردار و جوان و…میکشند
    پس این همه اسلحه غیرمجاز کشف و ضبط میشه به چه دلیل آمار اسلحه غیرمجاز کم نمیشه ؟
    این اسلحه ها حتما دوباره توسط خود سازمان به بازار برگردانده میشه
    لعنت به شکارکشهای غیرمجاز و بی رحم و باعث و بانی این شکار کشی

    داغ Thumb up 21 Thumb down 25

  20. پلنگ سبزوار می‌گوید:

    جای تاسف داره که بگی تو این جمعیت زندگی میکنی
    کسانیکه که بویی از انسانیت نبردن
    آدمی که به آهوی ماده با دو بره تازه متولد شده رحم نکنه چطور میشه تو اجتماع یا تو محیط کارش به کسی رحم کنه ……..؟!

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 4

  21. محسن187 می‌گوید:

    تعجب بنده از اینه که چه جوری شکارچی ها با سه قلاده سگ وارد منطقه میشن ولی محیطبان ها متوجه حضور اونا نمیشن مگه گشت و سر کشی روزانه تو برنامه روزانه شون نیست

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 8

    • قصرشیرین می‌گوید:

      با سلام به همه دوستان
      جناب اقای محسن ۱۸۷ باید حضور شما عرض کنم که منطقه شکار تیراندازی ممنوع قراویز دقیقا در مرز عراق و در بین دو دهستان دشت ذهاب و الوند واقع شده که زمینهای کشاورزی و مراتع زیادی در این منطقه وجود داره.
      روزانه صدها چوپان و کشاورز در این منطقه تردد دارند.
      منطقه هم وسیعه و با وجود این همه تردد افراد واقعا کنترلش سخته.
      تازه با وجود این کم نیرویی و بودجه کم محیط بانا برای جلوگیری از تخلفات زیست محیطی تمام تلاششونو میکنن اما متاسفانه بازم شکارچی ها کوتاه نمیان.
      در ضمن شهرستان قصرشیرین دارای حوزه استحفاظی بسیار پهناوریه که هر گوشه ای از آن دارای انواع پستاندارن حایز اهمیت مثل آهو، کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، هوبره، دراج و و و می باشد.
      در ضمن اون روز هم خودروهای سازمانی اداره در جاهای دیگر در ماموریت بودن و من باخبر شدم که محیط بانای اداره قصرشیرین با خودرو شخصی خودشون و با موتورسیکلت سازمانی رفتن تو منطقه و این شکارچی ها رو گرفتن.
      امیدوارم که سازمان قدر این ماموراشو بیشتر بدونه که وقتی از حضور متخلف در مناطق با خبر میشن تمام تلاششونو برای دستگیری اونا به کار میگیرن.بدرود

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  22. کوشان مهران می‌گوید:

    جمعیت آهوان خوزستان وجنوب استان ایلام به زیرگونه آهوی شنی(ماریکا) (Gazella (subgutturosa) marica) تعلق دارند.
    ماده های در این زیرگونه آهوی ایرانی دارای شاخ های کوچکی می باشند ودر مقایسه با آهوان گواتردار فلات ایران و آسیای مرکزی، زیرگونه شنی دارای رنگی روشن تر می باشد.

    شبه جزیره عربستان،جنوب شرقی ترکیه، سوریه،اردن و غرب میان رودان زیستگاه آهوی ماریکاست که در طول قرن نوزدهم به دلیل تخریب زیستگاه، رقابت با دام وشکار غیر مجاز جمعیت آن در کویت و قطر نابود ودر یمن وعربستان و امارات وعمان بسیار کاهش یافته بود.

    برای سال ها گمان بر نابودی آن در سوریه می رفت ولی حین پژوهش های انجام شده درباره آیبیس سر طاس در پالمیرا یک جمعیت کشف شد.

    در کردستان عراق آهوی گواتردار ایرانی وجود دارد ولی در بادیه های غرب فرات آهوی ماریکا وجود داشته واین احتمال بسیار ضعیف وجود دارد که هنوز غزال سعودی در این ناحیه به حیات خود ادامه دهد.

    در بسیاری از منابع غزال سعودی که بیشتر به جبیر وغزال دورزکاس شباهت دارد تا غزال کوهی،منقرض شده تلقی می گردد.

    در صفحه ۹ فصلنامه “گنو” که توسط سازمان IUCN درباره آنتیلوپهای جهان منتشر می گردد پراکنش آهوی گواتر دار ایرانی و زیرگونه شنی توضیح داده شده است:

    http://cmsdata.iucn.org/downloads/gnusletter_vol_30__1.pdf
    و
    http://static.zsl.org/files/kkwrc-saudi-arabia-project-info-sheet-980.pdf

    زیگونگی عراق:
    http://www.unep.or.jp/Ietc/WS/news-oct10/22-3_A-Alwash_NatureIraq_photos.pdf

    *************************************************************

    به نظر می رسد سگ کشته شده دارای خون تازی سالوکی بوده است.

    سگان گله وسگان بدون مالک آسیب زیادی به حیات وحش وارد می نمایند. پراکنده نمودن گیاهخواران از منابع آبی و حمله به نوزادان وبرخورد وستیزه با گوشتخواران بزرگ وکوچک ودورگه شدن با گرگ از مواردی هستند که افزایش این سگ ها پدید می آورند.

    پیشگیری از دپوی پسماند های خوراکی باعث افزایش جمعیت وتراکم سگان بدون مالک می شود ولی در خصوص سگ گله ای که به همراه دام وارد زیستگاه های حفاظت شده می گردد کاراترین گزینه شلیک هوایی برای ترسانیدن ودر مرحله آخر مورد هدف قرار دادناین سگ ها می باشد.

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 11

  23. مهسا می‌گوید:

    خدا لعنت شان کند. بیچاره سگ ها هم مقصر نیستند ، تحت تعلیم اراذل وحشی بودند .. تصاویر دلخراشی است و امیدوارم این سه کله پوک ، برای این جنایت تاوان سنگینی در زندگی شان بدهند. متاسفم ..

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 6

  24. مهران می‌گوید:

    منطقه قراویز در حوزه شهرستانهای قصرشیرین و سرپل ذهاب و هم مرز با کشور عراق به دلیل شرایط جنگی و مرزی بودن و وجود یگان های ارتش و وجود مین های جنگی تا دهه هشتاد عملا از دسترس شکارچیان بدور مانده بود لذا جمعیت کوچکی از آهوی ایرانی ( حدودا یکصد تا یکصد و پنجاه راس) همچنان در آن زیست می کند

    به نظر می رسد نژاد آهوی فوق با آهوان مناطق مرکزی ایران متفاوت بوده بطوریکه نوع ماده هم دارای شاخ می باشد و این خود دلیلی بر منحصر به فرد بودن آنها است

    اما متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل عدم وجود پاسگاه محیطبانی و عدم حضور دایمی نیروهای محیط زیست استان کرمانشاه مورد هجوم شکارچیان غیرمجاز قرار گرفته است و مشخص نیست چرا محیط زیست کرمانشاه به صورت دایمی از منطقه حفاظت نمی کند….؟

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

    • ای کاش شکارچی نمیشدم می‌گوید:

      آهوی ماده منطقه قراویز با آهوی ماده مناطق دیگر کشور، مانند سهرین زنجان یا شیراحمد سبزوار از لحاظ شکل ظاهری و شاخ فرقی ندارند، تمامی آهوهای ماده شاخ کوتاهی به مانند عکس فوق دارند

      من در تمامی مناطق کشور آهو کشته ام، اما همیشه نر زده ام، فقط یک مورد فقط در ابتدای شکارچی گری ام در همین منطقه قراویز آهوی ماده زدم، که خیلی ناراحت شدم و تا مدتها عذاب وجدان داشتم و خیلی هم صدقه دادم، بعضی از شکارچیان در ابتدای راه به هر جنبنده ای شلیک میکنند و از بیجان کردن موجودات لذت می برند.

      آدم وقتی به اشتباهش اعتراف میکنه، سبک میشه اینطور نیست. ولی واقعا ترک شکار خیلی سخته خیلی سخت. باور کنید نمیشه

      پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 25

      • سالاری می‌گوید:

        برای ماده آهویی که کشتید صدقه دادید تا آروم بشید برای اون همه آهوی نر چی؟ مگه جون اونها مثل جون شما شیرین نیست ؟!

        پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 11

        • ای کاش شکارچی نمیشدم می‌گوید:

          سالاری جان وقتهایی که نر میزدم، خوشحالی ام غیر قابل توصیف بود و اصلا ناراحت نمیشدم. الان هم نمیدانم اگر روزی در طبیعت چهارپای نری ببینم و مسلح باشم چه عکس العملی خواهم داشت؟ خودم که دیگر دوست ندارم خونی بریزم ولی وسوسه درونی هم دست شیطان است و بس. واقعا که دیگر از شکار اشباع شده ام، فقط دوست دارم که در طبیعت باشم و در طبیعت بمیرم و خوراک گوشتخواران و لاشخورها شوم و به طبیعت بازگردم.

          پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 6

      • نیروانا می‌گوید:

        مگه اعتیاده که سخت باشه که البته آنهم با اراده آسونه
        اگر آدم یک کم قساوت و سنگدلی را بگذاره کنار و یک کم اطلاعات خودش را در مورد محیط زیست و حیات وحش بالا ببره و طرز فکر ظل السلطانی را رها کند خیلی هم آسونه

        داغ Thumb up 5 Thumb down 3

        • ای کاش شکارچی نمیشدم می‌گوید:

          من که فکر میکنم، ترک شکار برای بعضی ها از ترک بدترین مواد مخدر هم سخت تره. کسانی هستند که به خاطر شکار غیرمجاز بارها جریمه و زندانی شده اند، اما شکار را کنار نگذاشته اند.

          به عنوان یک شکارچی میگویم و میپذیرم که شکار چیز خوبی نیست و از خداوند میخواهم که هیچ کس را گرفتار شکار نکند.

          شاید به حرف من بخندید که بگویم شکارچیان بهترین طبیعت دوست هستند ، اما این واقعیتیست که قابل کتمان نیست، به هر حالی متاسفانه راه آشنایی شکارچیان با طبیعت از طریق شکار بوده است.

          این حرف هم درست نیست که بگویید شکارچی با شکارچی فرقی ندارد و همه از یک قماشند. شکارچیان زیادی هستند که در چهارچوب مقررات صید و شکار سازمان محیط زیست مبادرت به شکار میکنند، که اگر تمامی شکارچیان اینگونه باشند در مورد وضعیت حیات وحش جای هیچگونه نگرانی وجود نخواهد داشت.
          یا حق

          پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

      • شکارچی نیمه پشیمان می‌گوید:

        به طرز وحشتناکی باحرفت موافقم
        اصلان یه وضعی داغون

        پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 3

  25. kohgard می‌گوید:

    نه به اون جنبش تفنگ شکستن و نه به این رفتار با آهوان !!!!!

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  26. کوشان مهران می‌گوید:

    کتاب آنتیلوپ های شمال آفریقا،خاورمیانه و آسیا؛ از انتشارات IUCN:

    portals.iucn.org/library/efiles/documents/2001-024.pdf
    و شکار غیر قانونی غزال در شبه جزیره عربستان:

    gulfnews.com/news/gulf/saudi-arabia/saudis-lash-out-at-gazelle-poachers-1.1226358
    و
    m.gulfnews.com/news/gulf/oman/two-people-arrested-for-poaching-in-oman-1.1182568
    و
    greenprophet.com/2013/08/saudi-gazelle-massacre-sparks-outcry
    و

    داغ Thumb up 8 Thumb down 10

  27. علی می‌گوید:

    این گونه انسان ها سلامت روحی نداشته و مراجعه قانونی و قضایی نباید اجازه زندگی آزاد و بی قید و شرط در جوامع بشری به آنها بدهند و می بایست تحت مراقبت های ویژه و درمان قرار گیرند.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 3

  28. حشمت می‌گوید:

    درود به این محیط بانان با غیرت که این طور از حیات وحش ما حفاظت می کنند.آن کسی که این کار را کرد باید جریمه خیلی سنگین میشد همراه با حبس زیاد که به سرش نخوره دیگه از این کارها بکنه باز هم جا دارد خسته نباشید گفت به این محیط بانان با غیرت قصرشیرینی

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 5

  29. حشمت می‌گوید:

    درود به آقای استاک و همکاران زحمتکش وی

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 3

  30. عرب کوهسار می‌گوید:

    امیدوارم که نتیجه کارشونو ببینن….
    خیلی خوب میشد که دوستان محیط بان به سگ شلیک نمیکردن چرا که واقعا میشد زنده گیری کرد ، سگ که گناهی نداشته ؟!!!

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 5

    • امین می‌گوید:

      ببخشید چیکار میکردن ؟

      صبر میکردن سگه بیاد لت و پارشون کنه ؟

      بعد باهاش کشتی بگیرن تا همون یک متخلفی هم که دستگیر کردن فرار کنه ؟

      چرا حرفای خام و نسنجیده میزدید ؟

      من اگه بودم بقیه سگاشون رو هم با تیر میزدم. بخاطر اینکه این سگها برای شکار حیات وحش تعلیم دیدن و مطمئنا بازهم ازشون برای دریدن آهوان دیگری استفاده خواهد شد

      پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 11

      • آیدین می‌گوید:

        امین خان شما که نگران دریده شدن این آهوان زیبا توسط این سگهای آموزش دیده هستید و حکم به قتل این سگها میدهید فکر نمیکنید دارید ادای حیوان دوستی در می آورید؟ از نظر شما چه فرقی بین آهو و سگ وجود دارد؟ چرا بجای مجازات سگ ها برای گناه نکرده شان از دست این شکارچیان وحشی حرامزاده شاکی نیستید؟؟!

        پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

        • امین می‌گوید:

          خیر جناب آیدین

          این شما هستید که ادای حیوان دوستی را در می آورید و از تنوع زیستی فقط سگ و گربه و طوطی را می شناسید

          نقش این سگ در اکوسیستم چیست ؟

          جهت اطلاع شما به هیچ عنوان ارزش یک سگ آنهم یک سگ شکاری که به تنهایی دهها حیوان نادر و در معرض انقرالض را می درد با یک گونه حمایت شده برابر نیست

          آیا ارزش سگ با یوزپلنگ آسیایی برابر است؟ خیر

          ارزش حیوانات در اکوسیستم با هم متفاوت است

          این سگ و این آهو به دلیل ظلم انسانی به نام شکارچی به هردوی آنها کشته شده اند اما نمی توان ارزش این سگ که یک حیوان مهاجم و ناخواسته و آلت دست شکارچی برای دریدن خرگوش و آهو است با ارزش گونه جانوری وحشی که در اکوسیستم نقش مهمی دارد و در زیستگاه خود با تعداد کم مشغول زندگی است برابر نیست

          داغ Thumb up 7 Thumb down 6

      • blue fox می‌گوید:

        پس با شکارچی ها فرقی ندارید امین آقا.

        ارزش زندگی ها برابره آقا.

        پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 4

  31. سعید می‌گوید:

    سادیسم!!!
    مازوخیسم!!!
    پریشانی روحی و روانی!!!
    میل به دریدن و کشتن و بستن و اسیری گرفتن!!!

    سلام بر داعشی های داخلی!!!!

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 4

  32. علیرضا می‌گوید:

    اوج توحش…فقط همین رو میتونم بگم و بس

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 5

  33. Nature می‌گوید:

    هم دو تا آهو و هم سگ بیچاره فدای حماقت یه شکارچی شدن…
    لعنت به شما…لعنت….

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 3

  34. حسام می‌گوید:

    به نظر من این دسته افرادرو باید همونطور دست و پا بسته در همون محل رها کنن تا سقط بشن

    اینها شکارکشها و قاتلانی بیش نیستند

    با اسلحه دست گرفتن کسی شکارچی نمیشه بلکه یه قاتل میشه

    جریمه کمه . زندان ابد لازم داره

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 9

  35. اردک ماهی می‌گوید:

    آخه بی وجدانا آهوی ماده با دوتا بره شکار کردن داره ؟

    بیچاره سگ نگون بخت به خاطر وفاداری به شما نامردای بزدل کشته شد

    آرزو میکنم طبیعت انتقامش رو از شما نامردا بگیره

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 2

  36. سولماز می‌گوید:

    به شدت حالم بد شد. سگها موجودات مهربان و باهوشی هستند و در خیلی از مسائل به انسانها کمک می کنند .
    یه انسان چه رفتاری می تونه با سگ داشته باشه که یکی بشه نگهبان گله و از بره ها و بزغاله ها مواظبت کنه ، یکی هم میشه اینقدر وحشی که برگرده و به محیط بانان هم حمله کنه .
    حالا اون بره مظلوم به کنار . متاسفم که هم جنس های من وحشی گری رو تا به کجا رسوندن !
    متاسفانه این سگها هستند که باید از بین بروند چون ممکن است به یه آدم در حال گذر یا یه گردشگر هم حمله کنند یا بچه های کوچک را بکشند نه آن مظلوم ناتوانی که با آن وحشی گری در شیراز کشتند

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 2

  37. کیان می‌گوید:

    تمام حیوانات با انسان ها برابرند و انسان ها هیچ ارجحیتی بر آنها ندارند.
    حیوانات بیچاره زبون ندارند یا اینکه نمی تونن بروند دادگستری، مجازات انسان ها در قبال کارهایی که بر علیه حیوانات انجام می دهند باید سنگین تر باشد.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

  38. محمد می‌گوید:

    این همه ضرر زده فقط ۶ میلیون؟؟
    باید آویزونشون کنن

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 3

  39. پلنگ هرمزگان می‌گوید:

    به نظر من باید ماشین این اشخاص هم به نفع دولت مصادره بشه

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 3

  40. blue fox می‌گوید:

    این سگ هم قربانی خودخواهی شکارچی ها شد.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

  41. MHB می‌گوید:

    با سلام به شما
    یه عالمه از تمام فعالان و حامیان حیوانات در صحنه ی مجازی داریم.
    این همه فعال محیط زیست و همیار محیط زیست داریم ، بعد فقط باید صفحه ی من تو آپارات کانال شما رو دنبال کنه؟
    دست مریزاد به فعالانمون.
    الله اکبر از این تلاششون.
    یعنی تو آپارات فقط صفحه ی شما رو کانال من دنبال می کنه؟
    حتما این دیدگاه رو منتشر کنید.
    با تشکر(بنکدار از اصفهان)

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  42. علیرضا 2 می‌گوید:

    با سلام
    بسیارناراحت کننده بود این افراد شکارچی نیستند شکارکشاند وحشی هستند کاش میشد شکارچیهای مجاز را باشکارکش از نظر اسمی از هم جداکرد شکارچی مجاز هیچ وقت به در این فصل شکار نمیرود درضمن میشد سگ را با یک شلیک هوایی ترساند و نکشد در آخر از محیط بانان عزیز کمال تشکر و قدردانی را دارم

    داغ Thumb up 3 Thumb down 4

  43. مهدی می‌گوید:

    دل آدم به درد میاد
    اینها از داعش بدترند

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

  44. م.اشنا می‌گوید:

    خیلی حالم گرفته شد هم بخاطر آهو و بره هاش و هم به خاطر سگ که نژاد اصیل ایرانی یعنی سالوکی بوده !

    آخه آدم احمق الان چه وقت شکاره اونهم با تازی که نر و ماده ریز و درشت نمیفهمه !

    واقعا” محیط زیست و حیات وحش ایران گرفتار جهل و جهل و جهل شکارچی و نا کارآمدی مسولین قرار گرفته و فکر نمیکنم تا خصوصی سازی نشه درست بشه

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  45. اشترانکوه - دریاچه گهر ازنا می‌گوید:

    شک ندارم اینقد لقمه ی حرام خورده اند که اینطور سنگدل و وحشی شده اند وگرنه انسان حداقل ی ذره وجدان داره

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  46. علی می‌گوید:

    واقعا برا بعضی از قانون های محیط زیست کشور باید تاسف خورد
    جریمه ها عامل بازدارندگی نداره
    شکارچی هرکاری دلش میخاد میکنه نهایتا زیر ده میلیون جریمش میکنن
    واقعا باعث تاسفه
    یا اینکه از کشورهای عربی میان پول ناچیزی میدن به دولت میرن تو منطقه شکاری شکار میکنن
    اینا خیلی درد داره واقعا انگار کسی دلش نمیسوزه
    بنده خدا محیط بان هم کاری نمیتونه بکنه

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  47. ایرانى امارات می‌گوید:

    اگر ١٠٠٠تا مقاله هم راجع به تفاوت شکارچى و شکارکش بگویید من یکى میگویم کسی که از کشتن حیوانات لذت میبرد با یه داعشى فرقى نداره و کشتن انسان هم براش آسونه،پس تو رو خدا اینقدر از مرام در شکار حرف نزنید که جوکش تکرارى هست

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

  48. ایمان می‌گوید:

    اگر منطق و فکر جایگاه خود را بیابد؛ این واضح است که شکار عملی خشن و در عین حال ناجوانمردانه است. بین یک فرد دارای مجوز شکار با فردی که آن مجوز را ندارد به واقع هیچ تفاوتی نیست. چون در نهایت یک نتیجه را دارد و آن کشتن یک موجود زنده است.
    اینکه ما به خود اجازه دهیم یک حیوان را برای تفریح در محیط زندگیش از بین ببریم نشان از یک فقر فرهنگی است.
    بواسطه ی شرایط بحرانی محیط زیست ایران این نهایت خودخواهی است که عده ای کماکان حرف از شکار میزنند.
    در کشورهای دارای اکوسیستم غنی در فواصلی از سال صرفا برای کنترل جمعیت یک گونه اجازه شکار صادر میشود و آن هم در یک زمان و مکان خواص . امیدوارم در کشور روزی شکارچیان لذت کمک و دوستی با جانداران را بفهمند و لذت زندگی را در حفظ و حراست از آن بدانند؛ نه اینکه به جنگ داشته های کشور خود بروند.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  49. کاظم می‌گوید:

    همونطور که سگشون رو به جون اهوی بدبخت انداختن باید اینا رو بندازن تو قفس گرگها تا طعم دندان و گلو رو احساس کنن

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  50. سعید هاشمی می‌گوید:

    کاش حکمی داده میشد که هر کس جانداری رو حذف کند
    علاوه بر مجازات نهالی بکارد و تا درخت شدن از آن اجبارا مواظبت کند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  51. دانیل می‌گوید:

    خدا از شماها نگذره شما شکارچی نیستین بلکه قاتل هستین
    همین شما آدم های بی عقل آبروی هر چه شکارچیه بردین
    سی ساله شکار میکنم هنوز یه نر زیر پنج سال نزدم بیشتر از سه تا کبک نزدم بیشتر از پنج تا ماهی تو هر فصل نگرفتم چه برسه به میش با بره
    همه مردم فکر میکنن کل شکارچیها مثل شما هستن
    همه جای دنیا شکارچی داره همون طور که یک سری مخالف شکار هستن یک سری هم طرف دار شکارند ولی هیچ کس طرف دار این جور مثلا شکار نیستند
    این کار شکار نیست .

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  52. کمیل می‌گوید:

    سلام بچه ها
    من خبر دارم از بچه آهویی که دست و پاشو بستن و الان زنده است
    آقای حامد فرضی هر روز بهش شیر میده
    واقعا از زحماتش تشکر میکنیم

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  53. بهروز می‌گوید:

    درود بر این محیط بانان دلسوز و زحمتکش که لا اقل اون یکی بچه آهو رو از دست گرگها نجات دادند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>