کشف لاشه یک قوچ وحشی بهمراه سه قبضه اسلحه جنگی و شکاری در تنگ صیاد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew) : نیروهای یگان محیط زیست منطقه حفاظت شده تنگ صیاد حین گشت و کنترل در اتفاعات متوجه صدای شلیک گلوله شدند.

جستجو و دوربین کشی محیط بانان برای یافتن ردی از عامل شلیک گلوله بی نتیجه بوده و هیچ کس در این رابطه توسط مامورین مشاهده نشد.

فرمانده یگان محیط زیست چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: به همین دلیل محیط بانان به یکی از عشایر دامدار ساکن در منطقه مشکوک شده و به تحقیق در این زمینه پرداختند.

نوربخش اظهار داشت: محیط بانان پس از شناسایی یکی از دامدارن بعنوان مظنون اصلی، طی هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی با همکاری مامورین نیروی انتظامی وارد چادر دامدار شده و به تفتیش آن پرداختند.

یک قبضه اسلحه جنگی سیمینوف، یک قبضه اسلحه هورمن و یک قبضه اسلحه شکاری تک لول کشف شده

نوربخش گفت: در بازرسی از درون چادر این دامدار لاشه یک قوچ وحشی، یک قبضه اسلحه جنگی سیمینوف (کلاشینکف ۱۰ تیر)، یک قبضه اسلحه خفیف هورمن، یک قبضه اسلحه شکاری تک لول، حدود ۳۰۰ عدد فشنگ چهارپاره، ساچمه زنی و گلوله زنی، یک بسته  حاوی ۱۲۰ گرم تریاک و یک بسته حاوی ۶۰ گرم سوخته تریاک کشف و ضبط گردید.

در این رابطه دو متهم که درون چادر بودند بازداشت شده و به جرم شکار غیرمجاز گونه جانوری حمایت شده و حمل سلاح و مهمات جنگی و غیرمجاز و استفاده از مواد مخدر به مقامات قضایی معرفی شدند.

………….لاشه قوچ وحشی کشف شده از درون چادر دامداران متخلف در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد

فرمانده یگان محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: متهم اصلی پرونده یکی از دامداران منطقه است که دارای پروانه قانونی چرا در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد می باشد.

گروهی از دامداران از جمله متهم دستگیر شده حدود یکصد روز از سال را بصورت قانونی و بر اساس پروانه صادر شده از منابع طبیعی درون منطقه حفاظت شده به چرای دام می پردازند.

این متهم سابقه دار پیش از این نیز یک قوچ وحشی را از درون چادر خود هدف قرار داده و به همین دلیل توسط محیط بانان بازداشت و در دادگاه نیز محکوم شده بود.

تعداد زیاد مهمات غیرمجاز و مواد مخدر کشف شده از درون چادر دامداران متخلف در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد

با توجه به تکرار تخلف از سوی این دامدار، محیط زیست از دادگاه تقاضا نموده است تا ضمن در نظر گرفتن اشد مجازات برای متهم، پروانه چرای وی نیز بطور دائم لغو شود.

این گروه از دامداران با سوء استفاده از پروانه صادر شده، به واسطه حضور شبانه روزی خود درون منطقه حفاظت شده ضمن استفاده رایگان از مراتعی که با زحمت محیط بانان حفظ و حراست می شود، خسارات فراوانی را به طبیعت مناطق حفاظت شده کشور وارد می کنند.

+302
-200
  

47 دیدگاه

  1. amirali می‌گوید:

    حکم جدی قاضی میتواند برای بقیه به شدت باز دارنده باشد

    پر طرفدار Thumb up 50 Thumb down 10

  2. ققنوس می‌گوید:

    در واقع خلافی نبوده که نکرده باشه
    مواد مخدر، حمل و نگهداری اسلحه جنگی و شکار غیرمجاز
    یک اوباش و جنایتکار به تمام معنی
    خوب است که احکام صادره برای این افراد هم اطلاع رسانی شود
    وجود چنین افرادی نه فقط برای محیط زیست بلکه برای امنیت جامعه نیز خطرناک است
    اینها هیچ ابایی از کشتن ندارند.

    پر طرفدار Thumb up 47 Thumb down 12

    • چغوک می‌گوید:

      با ” اوباش و جنایتکار به تمام معنی ” شما موافق نیستم ! ؛ قریب به اتفاق شکارهای صورت گرفته در چند سال اخیر همین شرایط را داشته اند ؛ یعنی بدون مجوز ، با اسلحه ی بدون مجوز و همراه با صرف و تدخین مواد مخدر .
      اوباش و جنایتکار آن دسته از شکارچیانی هستند که به راحتی تسلیم نشده و به قصد کشتن محیط بانان را هدف قرار می دهند وگرنه اگر پای نقل قول های شکارچیان بنشینید ، غالب اوقات صحبت از ” کباب کوه ” و ” زغال عالی ” و ” مواد مخدر ” است .

      داغ Thumb up 40 Thumb down 46

      • طبیعت می‌گوید:

        اینها شکارچی نیستند بلکه دامداران آن منطقه اند که دست به تخلف زده اند.
        (متن خبر را بهتر بخوانید)

        شما هم من فکر میکنم مشکل و خصومتی با جماعت شکارچی دارید که هر مطلبی را به شکارچیان نسبت میدهید.

        و باز هم فکر میکنم با توجه به اطلاعاتی که از فوت و فن های شکار در کامنتهای قبلیتان ارائه دادید خودتان هم از هین جماعت بوده اید و بنا به دلیلی ترد شده اید و دلیل خصومتتان هم میتواند همین باشد.

        پر طرفدار Thumb up 42 Thumb down 10

        • فاتح می‌گوید:

          مگه دامدار نمتونه شکارچی باشه..اینها دامدار هستند و شکار هم میکنن

          داغ Thumb up 8 Thumb down 13

        • دوست دار طبیعت می‌گوید:

          جناب با اسم طبیعت از نظر شماشکارچی به چه کسی میگویند ؟
          شکارچی ممکن دامدار معلم دکتر مغازه دار یا هر شغل دیگه ای داشته باشه
          در حال حاظر شکارچی های ایران اغلب عشایر دامدار هستن شما رو چه حسابی دامدار عشایر شکارچی نمیدانید؟
          هر کس اسلحه به دست گرفت و به قصد شکار به کوه و بیابان رفت آن را شکارچی مینامند که انها هم چند دسته هستن
          لطفا قبل از نوشتن فکر کنید که چه میخواهید بگویید

          داغ Thumb up 12 Thumb down 17

        • دوست دار طبیعت می‌گوید:

          و به خاطر حرف اخرتان شما فکر کنم از آن دسته از آدمهایی باشید یک اسلحه تازه خریدید و فکر میکنید با چند بار رفتن به کوه الان خیلی وارد و شکارچی هستید شما فکر کنم در عمرتان یک بار هم شکار مجاز انجام ندادید شکار خلاف که بماند و دیگه در مورد دیگران قضاوت اینجوری نکنید تا بقیه هم در مورد شما قضاوت … نکنند

          داغ Thumb up 8 Thumb down 13

          • طبیعت می‌گوید:

            جناب دوستدار طبیعت

            از نظر من شکارچی کسی است که با مجوز قانونی و رعایت اصول و اخلاق حرفه ای که به نظر من فرا تر از قانون است شکار میکند.

            و به نظر من هر کسی با هر سطح سوادی و هر پیشه ای بجز این عمل کرد نه نامش شکارچی است و نه عملش شکار.
            پس بر خلاف نظر شما هر کسی اسلحه بدست گرفت و به کوه رفت شکارچی نیست لطفا” شما قدری فکر کنید و بعد مطلب بنویسید.

            و این هیچ ربطی به مدت زمان شکاچی گری شخص ندارد .
            و این که من چند سال است شکار میروم هم ربطی ندارد.

            ولی با آن بخش از حرفتان که من شکار خلاف انجام نداده ام کاملا” موافقم و افتخار هم میکنم.

            پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 4

        • دوست دار طبیعت می‌گوید:

          با سلام خدمت دیدبان عزیز
          جناب طبیعت خیلی تاسف میخورم شما به این راحتی حرف خودتان عوض میکنید شما در حرف اولتان طوری گفتید که دامدار باغدار نمیتونن شکارچی باشن دوما شکار مجاز مگه چی هست این س ح م ز پول میگیرد و با این حال که میدونه حیات وحش ایران کشش این همه پروانه نداره باز پروانه شکار بیش تر از حد مجاز فقط بخاطر پولش میده و خارجی ها میان با پول های کلان راحت میرن شکار میکنن حق مردم ایران و در اخر شکارچی چه مجاز چه غیر مجاز اسمش شکارچی هست تمام

          داغ Thumb up 4 Thumb down 13

      • kooshan می‌گوید:

        دوست گرامی ، جناب چغوک ، احسنت ، شاید همانطور که برخی دوستان مدعی هستند در دهه چهل و پنجاه وضعیت طور دیگری بوده اما نمی شود شرایط حال حاضر را ندیده گرفت و دل به گذشته ای سپرد که دیگر هیچ نشانی از آن موجود نیست

        همانطور که بدرستی اشاره کرده اید وضع فعلی مشابه همین خبر است که می خوانیم و نمونه های اخبار کشف و درج شده در دیده بان نیز تابحال مؤید این موضوع بوده است

        در این مورد خاص احتمالأ جرم مشهود و آشکار بوده که قانونأ منجر به پیگیری و ثبت در پرونده متخلفین شده است

        اغراق نیست بگوئیم اگر همه متخلفین تفتیش شوند با تفاوت در مقدار و نوع مواد افیونی نتیجه به همین ترتیب خواهد بود حتی درباره مجرمین و متخلفین سایر زمینه ها در شهر و روستا نیز همین خصوصیات مشترک دیده می شود

        تنها راهکار موجود برای کاهش مشکلات کشور در همه زمینه ها و همچنین محیط زیست و حیات وحش ، تصدی دولتهایی مسئول و کارآمد و دلسوز بمانند دولت فعلی است که ریشه اصلی مشکلات کشور را بدرستی تشخیص داده و در آن جهت تلاش می کنند و این راهکار منطقی و درست همانا تعامل مثبت و سازنده و برابر و بر مبنای منافع متقابل و طبق اصول و قواعد مدنی و دیپلماتیک و پذیرفته شده جهانی با سایر کشورهای جهان است .

        داغ Thumb up 22 Thumb down 20

        • کارشناس می‌گوید:

          آقای کوشان به دولت های مسئول و کارآمد ودلسوز بمانند دولت فعلی اشاره کردید بگذریم از اینکه به گمان شما دولت های قبلی تنها در صورتی دلسوز به حساب می آمند که از تیم فعلی محیط زیست باید استفاده می کردند و از گرانی بنزین و نان هم می گذریم ولی آیا در همین دولت فعلی شما نبود که می خواستند جزیره آشوراده را واگذار کنند سندش هم دست به نقد حی و حاظر است و اگر صدای عده ای بلند نمی شد آشوراده هم به همان مسیری می رفت که دومین سبد کالا رفت راستی شما از زمان پرداخت دومین سبد کالا خبر دارید؟
          دونفر با نام کوشان در اینجا پیام می گذارند ولی طرز دیدگاهشان زمین تا آسمان است

          پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 9

          • امیر امینی می‌گوید:

            @طبیعی: این فرد شکارچی است. شکارچی یعنی کسی که دست به این دست اعمال می زند.
            این فرد مسلما شکارچی است. ما از شکارچی این قبیل اعمال را می بینیم. بعض از این افراد دامدار برخی باغدار و برخی مغازه دار و برخی به مشاغل دیگر مشغولند. معمولا در مشاغل مولد و موثر از این قبیل اشخاص سراغ نمی توان کرد.
            در شهر ما و در فرهنگ ما به این افراد که معمولا به لحاظ سطح تحصیلات و پرستیژ اجتماعی در دهک های پایین جامعه هستند می گویند شکارچی. چنانچه شما تعریف دیگری دارید لطفا ارائه بفرمایید.

            داغ Thumb up 12 Thumb down 27

          • میثم می‌گوید:

            دورود بر اقای امینی.
            دوسنا تشویقش کنید. مشکل شکار دزدی در ایران با توهین های ایشان برای ههمیشه حل شد…
            هوووورا

            پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 6

          • طبیعت می‌گوید:

            امینی
            نام کاربری من طبیعت است نه طبیعی.

            نه این فرد شکارچی است و نه تعریف شما از شکارچی صحیح است بلکه تعریفی است بر گرفته از میزان آگاهیتان و میزان اختلاف نظرتان نسبت به این قشر.

            شکارچی کسی است که به قصد شکار و البته بعد از گرفتن مجوز قانونی و البته با رعایت اصول و اخلاق حرفه ای که به نظر من فرا تر از قانون است و البته وسیع تر پا به طبیعت میگذارد .

            این فرد با توجه به حضورش در کوه و البته امکان و موقعیتش تخلف کرده.
            و باید توجه کنید که اصلا” حضور این فرد در طبیعت یعنی از بین بردن زیستگاه جانوران که به مراتب مضر تر از شکار یک یا دو راس است.منتهی الان حساسیتها نسبت به شکار بیشتر است و مد شده و از دیگر مسائل غافل شده اند.

            در ضمن اگر باغداری و دامداری و … مولد و موثر نیست چه حرفه ای موثر است؟؟؟

            پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 3

          • kooshan می‌گوید:

            دوست گرامی ،کارشناس، بگمان من بهبود در وضعیت حفاظت از محیط زیست و نیز حیات وحش کشور نیازمند سطح مناسبی از پیشرفت و توسعه کشور و شکل گیری فرهنگ مدنی متناسب با آن است و جهت نیل به این منظور ضرورت دارد روش دولتها در اداره امور داخلی و خارجی کشور سیاست ” تعاملی ” باشد بر این اساس و با توجه به تلاش دولت حاضر در این راستا نتیجتأ عملکرد دولت فعلی را مجموعأ مثبت و مطلوب می بینم . اگر شما و دوستان دیگر مختصرأ دیدگاه اصلی و وضع مطلوب مورد نظرشان را بیان کنند ، بهتر می توان تبادل نظر و گفتگو کرد.

            در باره بهره برداری از جزیره آشوراده همان زمان مطالب زیادی در این ارتباط از طرف دولت فعلی، “س.ح.م.ز.” ،برخی کارشناسان، مخالفان طرح و نیز علاقمندان بیان شد ضمن اینکه احتمالأ هنوز طرح منتفی نشده بلکه کاری انجام نشده و خبر دیگری نیز منتشر نشده است.

            در مورد سبد کالا و اخبار پیرامون آن هم ، می توانید به سایتها و رسانه های عمومی که به این مطالب می پردازند مراجعه کنید ، ضمنأ دوست گرامی اگر توجه بفرمائید دو نام کاربری متفاوت “کوشان مهران” و ” kooshan ” براحتی از یکدیگر قابل تشخیص و تمایز هستند بعلاوه حتی با فرض یکسان بودن نامها ، این موضوع ارتباطی با نظرات و دیدگاهها ندارد که ممکن است از برخی جهات متفاوت از هم باشند .

            داغ Thumb up 5 Thumb down 6

        • Blue Fox می‌گوید:

          سلام دوستان
          با این که من به شخصه با شکار و شکارچی -چه مجاز و چه غیر مجاز-شدیدا مخالف هستم اما من هم بر این باورم که باید تفاوتی میان شکارچی با پروانه و بی پروانه و معذرت می خواهم روانی هایی که برای تفریح سلاخی می کنندووو قائل شد و مجازات های گوناگونی برایشان در نظر گرفت.

          پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

          • ساکاروز می‌گوید:

            دوست گرامی
            مجوز شکار را به هرکس نمیدهند.امیدوارم منظور من را فهمیده باشید.

            پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  3. مرتضی می‌گوید:

    با سلام خدمت دیده بان عزیز
    به خدا که ۵۰درصد تخلفات مربوط به شکار دست همین عشایر و بومیان هر منطقه ای هست
    والا اگه بطور دوره ای هم محل زندگی عشایر بررسی بشه یا تحت نظر باشن هیچ وقت دست خالی برنمی گردین

    پر طرفدار Thumb up 40 Thumb down 2

  4. انگل جامعه حیا کن طبیعتو رها کن!

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 15

  5. پلنگ سبزوار می‌گوید:

    فراوانی این تفنگای قاچاق برمیگرده به مجوز دادن ۲ سال پیش دولت به تفنگای قاچاق {میخرن به امید جواز دادن} اگه یه مجازات سخت واسه اینجور تخلفات در نظر بگیرن شاهد همچین اتفاقاتی نخواهیم بود
    ولی حیف… دو ماه زندان و نهایتش دو تومن جریمه
    کسی که پیه زندان به تنش کشیده شده باشه دیگه اینطور زندان رفتن براش مثل آب خوردنه باید اینطور افرادو تبعید کنن یه جای بد اونجا هم بسختی ازشون کار بکشن که دیگه فکر اینکارا از سرشون بپره

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 8

  6. محمد رضا می‌گوید:

    به اسم عشایر و دامدار … مشغول غارت از طبیعت

    اگه گوشتخواران اون منطقه به داماشون بزنه حقشونه چون دیگه غذایی براشون نمونده

    حیف از طبیعت زیبای چهارمحال مخصوصاً تنگه صیاد و چلگرد که به دست بعضی از این روشن فکران داره نابود میشه

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 2

  7. محمد عاشق حیات وحش می‌گوید:

    تا این اندازه مفت خوری نمیشه

    نمک نشناسانه و بدون قدرشناسی بکشی (دود) و بکشی و خودت و دامت هم بخورند و در آخر میزبان (صاحب واقعی) رو هم بکشی

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 2

  8. دوستدار‏ ‏طبیعت‏ ‏و‏ ‏شکار‏ ‏ می‌گوید:

    پروانه‏ ‏این‏ ‏یکی‏ ‏لغو‏ ‏بشه‏ ‏یکی‏ ‏دیگه‏ ‏میاد‏ ‏به‏ ‏جاش‏ ‏.

    ‏این‏ ‏که‏ ‏نباید‏ ‏به‏ ‏دامدار‏ ‏در‏ ‏منطقه‏ ‏حفاظت‏ ‏شده‏ ‏پروانه‏ ‏چرا‏ ‏داد‏ ‏تکرار مکرراته‏

    باور‏ ‏کنید‏ ‏هر‏ ‏کدوم‏ ‏ازون‏ ‏چارپاره‏ ‏ها‏ ‏سند‏ ‏مرگ‏ ‏یه‏ ‏چهارپاست‏ ‏

    سالها‏ ‏کشته‏ ‏باز‏ ‏هم‏ ‏میاد‏ ‏بیرون‏ ‏بدتر‏ ‏از‏ ‏قبل‏ ‏میکشه‏ ‏.‏ ‏متاسفم‏ ‏…………

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 4

  9. علی غمگین می‌گوید:

    جای تاسف داره که تو منطقه حفاظت شده مجوز چرای دام میدن

    ۹۰ ٪ تخریب مراتع و حیواناتی چون پلنگ و خرس به وسیله همین دامداران و عشایر اتفاق میوفته

    متاسفانه غرور و فهم کم و تعصبات و فقر فرهنگی باعث ایجاد همچنین فجایعی هست

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 2

  10. مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

    ایشالا یه چندسالی که آب خنک بخوره حالش میاد سر جاش

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 8

  11. ایرج علی پور از رفسنجان می‌گوید:

    امیدواریم دادگاه برخورد جدی کند

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 7

  12. میثم می‌گوید:

    امیدوارم هنوز هم عشایر غیور آماده شکست و نابودی موشک و تانک … دشمنان باشند.

    اون خفیف هورنت هست
    جالبه بی قانونی در بین خود مامورین قانون وجود داره البته علتش خود ما مردم هستیم که از قانون اطلاعی نداریم!

    ولی باز چون باعث افزایش حرم این فرد و احتمالن برای مدت زیادی رفتن به زندان میشود.
    ولی طبق قانون حکم تجسس در مورد مشخص صادر میشود.

    عشایر و دامدارها یکی از بزرگترین تهدیدهای طبیعت ایران هستند.
    جرای بی رویه دام که گوشتش به کشورهای عربی صادر میشه و به مصرف داخلی نمیرسه.
    بنده خودم مرز نشین هستم و شاخد قاچاق دام به خارج کشور هستم. به تعداد خیلی زیاد….
    نا امنی در طبیعت. قرق کردن چشمه های آب اون در طبیعت نیمه خشک ایران و با وحود خشک یال های اخیر.

    با تفنگ جنگی و لاشه مسموم افتادن به جان حیات وحش…

    بازدهی که ندارن. طبیعت رو دارن نابود میکنن …. من موندم اینا چطور میخوان با ام یک برنو دولول و تکلول ساچمه زنی جلوی دشمنان رو بگیرن!!
    ولی کسب حاضر نیست بگه که علت حمایت از وجود عشایر استفاده ابزاری در مناسب های خاص و صد البته فروش چند صد میلیارد تومنی فشنگ و سهمیه مهمات هست.

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 3

  13. کوشان مهران می‌گوید:

    ۱۲۰ گرم تریاک و یک بسته حاوی ۶۰ گرم سوخته تریاک

    با شروع جنگ جهانی دوم و ورود دول متخاصم به خاک کشورمان بسیاری از چپاولگران یک شبه به خاطر مارک طلای آلمان و لیره و مجیدیه نقره عثمانی آزادیخواه شده بودند و در این میان نایب حسین کاشی راهزن هم به این آزادیخواهان پیوسته و به اسم مبارزه با روس پول بی حسابی را حیف و میل نمود.

    هنگامی که دار و دسته نایب حسین در قم بودند از اداره مالیه قم بزور مقدار زیادی تریاک به عنوان حقوق گرفتند.

    اگر وضعیت متلاطم عراق و سوریه گرفتار در نزاع های طایفه ای و قومی را در نظر بگیریم در خواهیم یافت که برنامه های گسترده خلع سلاح ایلات و عشایر در حدود ۸۰ سال پیش تا چه اندازه در ایجاد ثبات در کشور و برچیدن حکومت های خان خانی نقشی مهم و بسزا داشته و به هیچ روی باعث نابودی دامداری نگردیده است زیرا با توجه به شرایط اقتصادی آن روزگار ایران و وضعیت حمل و نقل کشور در آن سال ها نه تنها محتاج به واردات دام و فراورده های دامی نگردید بلکه صادرات پشم و پوست و روده یکی از منابع مهم و حیاتی بازرگانی خارجی و ارزآوری بوده و این در حالی است که اکنون با وجود چرای چند برابر ظرفیت مراتع به واردات گوشت قرمز و فراورده های لبنیاتی از خارج ناگزیریم و هیچکس پاسخگوی این پرسش ساده نیست که این میزان دام به کجا می رود و چرا نباید استان های زاگرسی قطب تولید فراورده های لبنیاتی برای تامین مصرف خارجی و صدور به بازارهای جهانی باشند.

    پیشنهاد می نمایم خاطرات ظل السلطان را حتما بخوانید این مرد با وجود صفات منفی فراوان همچون پول دوستی و خون ریزی باهوش نیز بوده است.

    جدا از ایجاد آرتشی قدرتمند که نقشی بسزا در سرکوب طغیان چپاولگران و ایجاد امنیت برای رونق بازرگانی داشت در خاطرات خویش به طرحی اشاره می نماید که با الگو قرار دادن استرالیا در فارس و لرستان با توجه به مناب آب و جنگل فراوان شروع به گسترش دامپروری و صدور فراورده های آن و بویژه اسب به بازارهای خارجی بوده و بنا بر این پیشنهاد امکان داشت لرستان به سوئیس ایران، از دیدگاه دامپروری، تبدیل گردد..

    یکی از موارد آزار دهنده ظل السلطان تخریب گسترده کاخ ها و باغ های صفوی همچون کاخ نمکدان و هفت دست بوده است.
    در اواخر قرن نوزدهم ایران در عمل گرفتار اقتصاد ورشکسته ای شده بود و دولت ناگزیر به فروش املاک خالصه (دولتی) به بخش خصوصی بود ولی در عمل بسیاری از روستاهای آباد خالصه را حکام دولتی و افراد خودی به بخهایی نازل خریداری نمودند ( بخش شبه خصوصی و یا دخالت مستقیم دولتی در خصوصی سازی و رانت خواری)

    در این میان بجای آباد سازی امارت های صفوی این ساختمان ها کوبیده شد تا آجر و سنگ مرمر و حتی تیرهای سقف چند صد ساله آنها به پول نزدیک گردد.

    با این شیوه ای که اکنون پردیسانیان در پیش گرفته اند بعید نیست روزگاری کار به واگذاری مناطق به بهایی نازل به بهانه از دست دادن ارزش زیستی و حفاظتی برای پرداخت حقوق کارکنان بکشد.

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 4

  14. تیزبین می‌گوید:

    متاسفانه اخیرا خبر های بدی درمورد شکار از تنگ صیاد به گوش میرسه.امیدوارم تدابیر امنیتی رو زیاد کنند.

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 2

  15. کیوان می‌گوید:

    خوب مقصر شمایید نه دامدار چرا تو جایی که منطقه حفاظت شده محسوب میشود و جانوران در معرض انقراض زندگی میکنند مجوز چرا میدهید ؟

    واقعا در بعضی موارد سازمان و سازمانها هم تو نابودی محیط زیست کم نمیزارن

    باید ممنوعیت چرا تو بعضی مناطق صادر بشه یک دامدار با چندین سگ و تفنگ شکاری مگه میزاره جنبنده ای سر تکون بده !

    بعدا میگیم محیط زیستمون نابود شده

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 3

  16. دوست دار طبیعت می‌گوید:

    تمام و اکثر شکار های غیر مجاز یا به دست این عشایر یا تحت نظر این عشایر صورت میگیرد الان طوری شده این عشایر منطقه را مال خود و هیچ غریبه ای را انجا راه نمیدن و اگر غریبه ای ببینن زنگ میزنن محیط زیست ولی بجای آن خودشان کارشان شده شکار غیر مجاز بعضی جاها پول میگیرن شکارچی راه میدن و یا همراه آنها میرن

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 3

    • mohsen می‌گوید:

      کاملا با شما موافقم، روستاییان، دامداران، زنبور داران و عشایر بزرگترین عامل نابودی جنگلها و حیات وحش کشور هستند

      اگر اینان خلع سلاح شوند، بسیاری از مشکلات خود به خود حل خواهد شد

      از روزی که سلاح به دست اینان افتاد ، جمعیت حیات وحش با خطر مواجه شد.

      پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 0

  17. من هستم می‌گوید:

    مگه چندتا منطقه حفاظت شده داریم که با مجوز تخربش میکنین؟!

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

  18. شفایی می‌گوید:

    چه آدم بیخودی بوده. بیخود.
    بهترین جریمه اش همون لغو پروانه چرا و ظبط اسلحه هاشه.

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 3

  19. محسن187 می‌گوید:

    دامدار عزیزمون چقدر خلاف داشت !

    جالب که توی منطقه چه عشق و حالی میکنن گوشت شکارو دودودمو یه وقت بد نگذره

    یه سوال هم دارم این اسلحه های جنگی چی جوری به دست دامدارا افتاده؟

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  20. شمس می‌گوید:

    تا دامدار و باغدار در داخل منطقه حضور دارند اوضاع در منطقه تنگ صیاد بر همین شکل خواهد بود

    فقط به جای روز در شب این اتفاق خواهد افتاد، قوچ که سهل است پلنگ هم شکار می شود

    بهترین راه خرید پروانه چرا و باغ های داخل منطقه می باشد که نیازمند بودجه است

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 1

  21. دلسوز محیط زیست می‌گوید:

    عشایر بزرگترین تهدید محیط زیست هستن
    بیشتر حیوانات گوشتخوار مثل پلنگ و گرگ و خرس و….. توسط همین دامدارا ازبین میرن
    این عزیزا تو نابودی درختا و رستنی هام که کم نمیذارن
    خودم بارها شاهد بودم که درختارو برا علوفه گوسفنداشون و تامین سوختشون میبرن
    تذکر هم که بهشون میدی میگن منطقه مال خودمون هست
    خودشون همه خلافی میکنن همیار محیط زیست هم هستن

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

  22. کیان می‌گوید:

    عجب روزگار غریبی است

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  23. پندار نیک می‌گوید:

    یک زمان در درس فارسی دبستان میگفتن(چوپان دروغگو)حال باید بگیم(چوپان زیانکار).

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  24. عقاب طلایى می‌گوید:

    سلام دوستان تا حالا کوه رفتین نگاه محلى هاى دور اطراف منطقه رو دیدین ازرفتارشون با طبیعت چى میدونین چرا گاه ها رو که از بین میبرن ازاول بهار هر چه رویش زمین هست قبل از اینکه گیا ه فرصت کند جون بگیره از بین میرود از اول بهار شروع به جمع اورى تخم پرنده اواسط بهار با کمین زدن پاى ابخوریها هر چى حیوان براى اب خوردن پایین کوه میاد نابود میشه درخت رشد کنه خوراک بزهاشون میشه بعضى هم بنام همیار محیط زیست مناطق رو کردن شکار گاه اختصاصى خودشون لطفا کمى تحقیق کنید یه موضوع دیگه من نمیخوام از گروه یا!!!!!! طرفتارى کنم در منطقه حفاظت شده مجوز چرا داده شده مناطق ازاد با چه اجازهاى تحت اختیار این عزیزان هست مگه اینها متعلق به همه نیست حالا قضاوت کنید با رفتن شکارچى البته با مجوز وزدن چندتا پرنده گه باید هزینه اش پرداخت بشه محیط زیست اسیب میخوره یا جم کردن تخم پرندها که هر دفعه براى صبحانه عزیزان نابود میشه این صحنه رو با چشمام دیدم وقتى میروى کوه بقایاى چهل پنجاه عدى تخم پرنده رو که براى یک صبحانه از بین رفته گر یه کنى متوجه عمق فاجعه خواهید شد

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  25. مرتضی باقری می‌گوید:

    باید در این موارد کار اصولی کرد.
    به قول یکی از دوستان با نفرین کردن کاری درست نمیشه.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  26. عباس شیرعلی می‌گوید:

    خفیف هورمن یا هورنت
    کسی که این همه صلاح غیر مجاز داره چه جوری صلاحیت چرا و دامپروری میگیره؟ ملاک صلاحیت چیه و جه جوری این مجوزهای چرا صادر میشه؟
    در ضمن هر عمله ای که تفنگ دست بگیره که شکارچی نیست؟
    طبیعت را دوست بدارید همان گونه که خانواده خود را دوست دارید…..

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  27. سناتور می‌گوید:

    باسلام
    منطقه حفاظت شده کرایی شوشتر در استان خوزستان نیز به چنین مشکل ومعظلی گرفتار است و عشایر دارای پروانه با وارد کردن احشام چندین برابر ظرفیت پروانه چرای دام خود علاوه برتعلیف وتخریب پوشش گیاهی این منطقه با انواع سلاحهای جنگی وشکاری به کشتار حیات وحش وگونه حفاظت شده قوچ ومیش کوهی اقدام میکنند و زحمات عزیزان اداره محیط زیست عملا بر باد میرود این عشایر بی رحم حتی با پیدا کردن محل استراحت شبانه حیات وحش آنها را بی رحمانه از بین می بردند وضربه ای بزرگ به این منطقه حفاظت شده وارد می کنند

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  28. فریبا می‌گوید:

    باید هر شکارچی که دستگیر میشه , بدون گذشت , ۶۰ ضربه شلاق بخوره تا دست از سر حیات وحش بیچاره برداره.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 3

  29. مدیون محیط زیست می‌گوید:

    اسلحه ی سیمینوف جنگی و تریاک استفاده کرده راست راست راه میره؟؟؟

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  30. کاوه می‌گوید:

    حکم قاضی استفاده مجدد ورایگان از مراتع واستراحت وپرداختن به شکار غیر مجاز با کمال اسودگی!!!

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>