عاملین شکار یک گراز پس از تعقیب وگریز طولانی در بردسیر بازداشت شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر پروژکتور کشی توسط یک خودرو در منطقه آزاد گدار سنگ صیاد در بردسیر کرمان، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم منطقه مذکور شدند.

محیط بانان چندین ساعت به کمین و گشت زنی با چراغ خاموش مشغول شده و نهایتا ساعت ۵٫۳۰ صبح یک خودروی پژو ۲۰۶ را مشاهده نمودند که از خاکی وارد جاده آسفالت شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر در این باره گفت: مامورین به خودروی پژو مشکوک شده و با نشان دادن تابلوی ایست از راننده خودور خواستند که توقف کند.

علی سرخوش اظهار داشت: راننده پژو بدون توجه به فرمان ایست محیط بانان با سرعت زیاد متواری شده و مامورین نیز به تعقیب وی می پردازند.

سرخوش گفت: مامورین حدود ۳۰ دقیقه خودروی پژو را تعقیب نمودند اما راننده خودرو حاضر به توقف نبوده و همچنان با سرعت زیاد درحال فرار بود.

محیط بانان که از برقراری یک پست ایست و بازرسی توسط بسیج و یک پست ایست و بازرسی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان در مسیر فرار متخلفین آگاه بودند طی تماس با مامورین هر دو پست، مشخصات خودروی متواری را به آنها اعلام کردند.

خودروی پژو پس از رسیدن به اولین پست ایست و بازرسی که متعلق به دسته رزمی بسیج بود بدون توجه به فرمان ایست با سرعت زیاد و حرکات مارپیچ از موانع ایجاد شده عبور کرده و به فرار خود ادامه داد.

محیط بانان که همچنان در تعقیب متخلفین بودند موضوع عبور خودروی پژو از ایست و بازرسی اول را به مامورین مستقر در پست بازرسی مواد مخدر ناجا اعلام نمودند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر گفت: مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر کاملا جاده را مسدود کرده و پس از آنکه خودروی پژو به ایست و بازرسی دوم رسید با مشاهده مامورین مسلح و ریل میخ در کف جاده مجبور به توقف شدند.

در همین لحظه محیط بانان نیز از راه رسیده و پس از بازداشت متخلفین به بازرسی خودروی آنها مشغول شدند.

در جریان تفتیش از صندوق عقب خودروی پژو لاشه کامل و پوست کنده شده یک خوک وحشی (گراز)، یک قبضه اسلحه شکاری دولول، یک قبضه اسلحه شکاری تک لول و ۹ عدد فشنگ چهارپاره (فشنگ غیرمجاز مخصوص شکار پستانداران بزرگ جثه) کشف و ضبط گردید.

علی سرخوش اظهار داشت: در این رابطه چهار نفر سرنشینان پژو بعنوان متهم بازداشت شده و پس از تنظیم صورتجلسه به مراجع قضایی معرفی شدند.

متهمین بلافاصله مبلغ ۲۰۰ هزار تومان ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک گراز را به حساب دولت واریز نموده و موقتا با قید ضمانت آزاد شدند.

متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی، استفاده از مهمات غیرمجاز و تمرد از دستور ضابطین قضایی محاکمه و طبق ماده ۱۱ قانون شکار و صید به جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال و یا حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه محکوم خواهند شد.

+6
-130
  

36 دیدگاه

  1. محمد می‌گوید:

    فقط ٢٠٠ هزار تومان !!!!

    پر طرفدار Thumb up 48 Thumb down 29

  2. کوشان مهران می‌گوید:

    ایکاش یک حساب سر انگشتی انجام می شد تا هزینه ای که نیروهای محترم محیط زیست و بویژه انتظامی برای دستگیری این بزهکاران متحمل گردیدند را با جریمه دویست هزار تومانی شکار غیر مجاز یک سر گراز و جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال و یا حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه در کفه ترازوی عقل و وجدان بسنجند.

    اگر در این تعقیب و گریز برای نمونه به دلیل واژگون شدن خودرو و یا برخورد خودرو متخلفان با ماموران گرامی انتظامی آسیب های مالی و جانی، که غیر قابل بازگشت می باشد، روی می داد صرف این میزان جریمه توجیه کننده بود؟

    گویا این تفنگ ها پس از مدتی به حراج گذاشته می شود. چه ضمانتی وجود دارد که برای بار چندم این سلاح ها در اختیار قانون شکنان قرار نگیرد؟

    آیا بهتر نیست همچون جشنواره تفنگ شکانی این سلاح ها معدوم و وارد چرخه بازیافت گردند؟

    این بزهکاران با چه پشتوانه و جراتی از پست ایست و بازرسی دسته رزمی بسیج گذشتند؟

    آیا با پیگیری بیشتر به سرشاخه های قاچاق سلاح و موارد مخدر دست یافته نمی شد؟

    و موقتا با قید ضمانت آزاد شدند.

    آب سردی است که بر قانون و قانونگذار ریخته شد.

    پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 20

    • حامد می‌گوید:

      خانه از پای بست ویران است جناب آقای کوشان مهران
      عدم برخورد قاطع از سوی مراجع قضایی و نرخ پایین جریمه های شکار، علاوه بر دلسردی محیط بانان باعث کاهش ارزش تلاش و پشتکار آنان برای دستگیری این متخلفان میشود.
      بی شک اگر متخلفین این خودرو میدانستند که فقط قرار است نفری ۵۰ هزار تومان جریمه شوند هیچگاه ریسک فرار و عبور از ایست و بازرسی را متحمل نمیشدند.

      پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 12

    • مجتبی می‌گوید:

      ۲۰۰۰۰۰تومن جریمه کار های سنگینه توی مملکت ما !!!!!!!

      چقد گراز اهمیت داشته که ۲۰۰۰۰۰ تومن طرفو جریمه کرده

      علاوه بر هزینه های جانی برای یگان و نیروی نظامی حیات وحش که جای خود دارد

      پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 9

    • میثم می‌گوید:

      میدونید مشکل سلاح در کجاست؟؟
      یک ممنوعیت وارداتش که باعث افزایش فیمت چندین برابریش شده و شده یک بازار فوقالعاده پر سود. هم در تفنگ و هم در مهمات…

      دوم هم دادن مجوز به سلاح شکاری نه به فرد… یعنی هر کی که تفنگداشت میتونه بره مجوزش رو بگیره و اون مجوز مختص همون سلاح هست.
      در صورتی که در کشور های دیگه مجوز رو به فرد میدن . اونم بعد از گذراندن چندیدن دوره اموزشی سلاح و اگاهی از محبط زیست و زندگی در شرایط سخت..و…و…

      پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  3. اصلا نمی فهمم این جمله یعنی چی:
    “متهمین بلافاصله مبلغ ۲۰۰ هزار تومان ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک گراز را به حساب دولت واریز نموده و موقتا با قید ضمانت آزاد شدند.”
    ساعت ها نیروها را دنبال خودشون کشیدن،
    بعد ۲۰۰ تومن بدن و آزاد بشن خب این خودش بقیه را به انجام این جرم تشویق میکنه،
    آخه این چه مجازاتیه؟!
    بابا ولشون میکردین میرفتن دیگه!
    باسه ۲۰۰ هزار تومن این همه دنبالشون کردین؟
    خجالت داره!

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 14

    • چغوک می‌گوید:

      اتفاقا مفهوم جمله خیلی ساده است !
      متخلفان پس از دستگیری و دانستن این موضوع که لاشه ی گرازی در صندوق عقب خودروشان قرار دارد ، قیمت لاشه را پرسیده و با محاسبه ی دونگ هر نفر ، نفری ۵۰ هزار تومان از جیبشان درآوردند که مجموعا ۲۰۰ هزار تومان قیمت لاشه شد ؛ البته برای ماموران هم خط و نشان کشیدند که اگر در جریان ماجراجویی ها و مسدود کردن جاده خط و خشی بر ماشینشان می افتاد ، از دست همه ی عوامل صحنه شکایت می کردند .

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

  4. pd می‌گوید:

    دویست هزار تومن هزینه سوخت این محیط بانان هم نمیشه تا پنج صبح چرخ چرخ آخرش دویست تومن؟!

    داغ Thumb up 9 Thumb down 13

  5. مصطفی منافی می‌گوید:

    دیگه خسته شدم از بس که بی تبیری و بی مسوولیتی دیدم.
    خانم ابتکار ب جای سمینار بیا این جریمه ها رو زیاد کن…
    اصلا شما میدونید ارزش گراز تو طبیعت چقدره که جریمه ۲۰۰هزار تومنی رو براش نگه داشتین؟
    ب نظر من سر شما اونقدر شلوغ هست ک وقت نمیکنین ب این چیزا توجه کنین.

    داغ Thumb up 9 Thumb down 10

  6. حجت می‌گوید:

    با سلام.دوستان عزیز هیچکس توان جلوگیری از شکار غیر مجاز رو نداره این یه حقیقت تو ایران هستش که با سیاستهای محیط زیست روز به روز هم بر تعداد شکارچیهای غیر مجاز داره افزوده میشه.دوستانی که مشتری همیشگی این سایت هستن باید یادشون باشه سال قبل گفته شد شکار رو نمیشه از چرخه حذف کرد و از طرفی اول مهر سال قبل که فصل شکار شروع شد تا پایان سال چقد تخلف زیاد شد؟از اول امسال تا به امروز چطور؟حالا شما هی بیا و بگو شکار نباید انجام بشه و شعار بده!اگر دوست داشتین یه سر به فروشگاههای شکار بزنین و یه یک ساعتی وایسین تا متوجه بشین که وقتی گفته میشه مساله شکار رو نمیشه نادیده گرفت یعنی چی.

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 9

  7. مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

    واقعا خجالت آوره.
    تو رو خدا این جریمه هارو اصلاح کنید.
    این همه زحمت!

    داغ Thumb up 8 Thumb down 12

  8. شوکا می‌گوید:

    جالبه یه بار نشد ماموران محیط زیست ایست بدن اونا وایسن مثل آدم !!!!!!!!
    خیلی جریمش جالب بود مرسی کلی خندیدم جریمه گراز رو بزاریم کنار از از مامور قانون فرار کردنو توجه نکردن به ایست بازرسی و …..

    داغ Thumb up 8 Thumb down 11

  9. دوستدار محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

    این نوع گزارشات قابل توجه کسانی است که کشتن حیوانات را ورزش میدانند . انقدر وقاحت بالا گرفته که بارها گزارشاتی مبنی بر حضور چنین کسانی در طبیعت آنهم با پراید و پژو دیده شده.
    اگر قانون از حیوانات حمایت کند و مسولین بخواهند که چنین باشد حداقل باید خودرو این متخلفین ضبط گردد و با حراج آن توسط دادگاه بخشی از خسارت را برگردانند.
    یعنی چه مگر گراز جاندار نیست ؟
    این عده اندک که سرمایه های ملی کشورمان را دارند نابود میکنند را جمع کنید یکی دستوری میدهد یک منطقه بالکل خشک میشود و بعد بودجه میخواهد آبش را برگرداند یکی هوس میکند میرود جاده از وسط منطقه حفاظت شده و پارک ملی میگذراند بعد میفهمند اشتباه بوده و میگویند حالا چه کنیم یکی طرح میدهد اینجا را بمن دهید گردشگری راه میاندازم بیا و ببین.
    بنظر من انقدر وضعیت محیط زیست و حیات وحش کشورمان خراب است که باید بفوریت یک وزارت خانه بنام حفظ محیط زیست بوجود آید اگر نه همانطور که تاکنون دریاچه ها و رودها و … از بین رفته اند بقول خود کارشناسان به ۲۰ سال نمیکشد باید برای حفظ گونه های ارزشمند در کوهها و تپه ها توسط طرفداران محیط زیست آب معدنی برده شود و بین حیوانات توزیع گردد.
    آخر آقایان فکری بکنید حرف ما دوستداران را قبول ندارید به کارشناسانتان رجوع کنید.
    در کشور ما که رسم است اگر کسی حرفی را میزند اگر قرار است چند نفر بشنوند باید اول معروف شود و تریبون داشته باشد حداقل بروید به سخنهای این تریبون داران که دلسوز طبیعت کشورمان هستند گوش کنید ماها که قابل نیستیم انگار ایرانی هم نیستیم و حقی از این طبیعت نداریم !
    هر جا میروی رد خودرو پیداست . این کشور زیباست و دنیا بگوییم نه حداقل کشورهای گوگولی دورو برمان آرزوی داشتنش را دارند چون ندارند آرزوی نابودیش را دارند ما بعنوان ایرانی چرا دست به تخریب کشورمان میزنیم ؟
    آخر این چه فرهنگیست ؟
    من میایم اینجا میخوانم نمیخواهم چیزی بگویم اما یکباره طاقتم تاب نمیاورد .

    داغ Thumb up 8 Thumb down 10

  10. محمد ابراهیمی می‌گوید:

    خداییش بهای چنین تخلفاتی در ایران واقعا مسخره اس و هر کسی روحیه انجام این کارها رو داشته باشه بدون هیچ ترسی میتونه انجامش بده

    داغ Thumb up 4 Thumb down 8

  11. دوستدار‏ ‏طبیعت‏ ‏و‏ ‏شکار‏ ‏ می‌گوید:

    اولا‏ ‏تفنگها‏ ‏غیر‏ ‏مجاز‏ ‏نبودن‏ ‏که‏ ‏دولت‏ ‏بخواد‏ ‏مصادره‏ ‏کنه‏ ‏.‏ ‏اینجا‏ ‏سوء‏ ‏تفاهم‏ ‏پیش‏ ‏اومده‏ ‏.‏ ‏ثانیا‏ ‏این‏ ‏واژه‏ ‏مهمات‏ ‏غیر‏ ‏مجاز‏ ‏برام‏ ‏نامفهوم‏ ‏بود‏ ‏.‏ ‏هر‏ ‏شکارچی‏ ‏حداقل‏ ‏دوتا‏ ‏چارپاره‏ ‏به‏ ‏خاطر‏ ‏خطرات‏ ‏احتمالی‏ ‏تو‏ ‏کوه‏ ‏باید‏ ‏تو‏ ‏قطارش‏ ‏باشه‏ ‏.فروشش‏ ‏آزاده‏ ‏ساختشم‏ ‏یک‏ ‏دقیقه‏ ‏زمان‏ ‏میبره‏ ‏.‏ ‏لطفا‏ ‏اگر‏ ‏جدیدا‏”‏‏ ‏غیر‏ ‏مجاز‏ ‏شده‏ ‏باذکر‏ ‏قانون‏ ‏وتاریخ‏ ‏ابلاغش‏ ‏اعلام‏ ‏بفرمایید‏ ‏.‏ ‏ولی‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏کار‏ ‏اونها‏ ‏اولا‏ ‏که‏ ‏جدا‏ ‏از‏ ‏مسئله‏ ‏قانون‏ ‏از‏ ‏لحاظ‏ ‏وجدانی‏ ‏شکار‏ ‏از‏ ‏یکماه‏ ‏به‏ ‏عید‏ ‏نوروز‏ ‏تا‏ ‏اول‏ ‏پاییز‏ ‏ممنوعه‏ ‏ودرآیین‏ ‏شریف‏ ‏شکار‏ ‏متمدنانه‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏کشورهای‏ ‏غیر‏ ‏متمدن‏ ‏غربی‏ ‏هم‏ ‏رعایت‏ ‏میشه‏ ‏نیست‏ ‏.یه‏ ‏نصیحت‏ ‏دوستانه‏ ‏ازمن‏ ‏هم‏ ‏داشته‏ ‏باشید‏ ‏.گوشت‏ ‏گراز‏ ‏نخورید.‏ ‏اصلا‏ ‏جالب‏ ‏نیست‏ ‏.چند‏ ‏سالیه‏ ‏بعضی‏ ‏از‏ ‏هموطنامون‏ ‏بد‏ ‏جوری‏ ‏دارن‏ ‏نسلشونو‏ ‏در‏ ‏میارن‏ ‏.مخصوصا‏ ‏کشاورزا‏ ‏.یادتون‏ ‏باشه‏ ‏شما‏ ‏تو‏ ‏منطقه‏ ‏اونا‏ ‏وارد‏ ‏شدید‏ ‏.‏ ‏آفرینش‏ ‏هیچ‏ ‏موجودی‏ ‏بیدلیل‏ ‏نبوده‏ ‏و‏ ‏اونها‏ ‏هم‏ ‏به‏ ‏اندازه‏ ‏ما‏ ‏حق‏ ‏حیات‏ ‏دارند.‏ ‏

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 6

    • دوست دار طبیعت می‌گوید:

      با سلام خدمت دوست داران طبیعت عزیز
      شکارچی با اسلحه در کوه چه میخواهد که دو تا چهارپاره هم شما برایش مجاز کردید
      دوما شکار چهار پا در همه فصول غیر مجاز مگر این چند تا پروانه که میدن آن هم بخاطر بی پولی این س ح م ز وگرنه با این اوضاع شکار در ایران تا چند سال پروانه چهار پا نباید داده بشه

      داغ Thumb up 0 Thumb down 6

      • دوستدار‏ ‏طبیعت‏ ‏و‏ ‏شکار‏ ‏ می‌گوید:

        دوست‏ ‏عزیز‏ ‏منظورم‏ ‏شکارچی‏ ‏مجازه‏ ‏.شکارچی‏ ‏که‏ ‏پروانه‏ ‏شکار‏ ‏پرنده‏ ‏گرفته‏ ‏ودرفصل‏ ‏مجاز‏ ‏در‏ ‏روز‏ ‏مجاز‏ ‏در‏ ‏محل‏ ‏مجاز‏ ‏شکار‏ ‏میکنه‏ ‏و‏ ‏اون‏ ‏چارپاره‏ ‏فقط‏ ‏واسه‏ ‏موقعیه‏ ‏که‏ ‏مثلا‏ ‏گرگ‏ ‏پاشو‏ ‏تو‏ ‏دهنش‏ ‏کرده‏ ‏یا‏ ‏به‏ ‏پسر‏ ‏کوچیکش‏ ‏که‏ ‏دست‏ ‏خالی‏ ‏باهاش‏ ‏تو‏ ‏کوهه‏ ‏حمله‏ ‏کرده‏ ‏.‏ ‏این‏ ‏دوستان‏ ‏شکارچی‏ ‏که‏ ‏تعدادشونم‏ ‏تو‏ ‏دیدبان‏ ‏کم‏ ‏نیست‏ ‏این‏ ‏آقا‏ ‏یا‏ ‏خانم‏ ‏محترم‏ ‏عجول‏ ‏رو‏ ‏راهنمایی‏ ‏کنید‏ ‏.‏ ‏اگر‏ ‏منظورتون‏ ‏منطقه‏ ‏حفاظت‏ ‏شده‏ ‏هست‏ ‏که‏ ‏چارپاره‏ ‏که‏ ‏هیچ‏ ‏تیرکمونم‏ ‏ممنوعه‏ ‏.ولی‏ ‏اگر‏ ‏تو‏ ‏ماشینتون‏ ‏،جواز‏ ‏تو‏ ‏جیبتون‏ ‏قطار‏ ‏و‏ ‏تفنگ‏ ‏تو‏ ‏صندوق‏ ‏تو‏ ‏منطقه‏ ‏آزاد‏ ‏بازرسی‏ ‏بشین‏ ‏ومهمات‏ ‏غیر‏ ‏مجاز‏ ‏صورتجلسه‏ ‏بشه‏ ‏،حتما‏ ‏راهنمایی‏ ‏بفرمایید

        پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 0

        • دوست دار طبیعت می‌گوید:

          پس عزیز شما درست فکر کن بعد جواب بده الان نه فصل پروانه پرنده نه محل مجاز هیچ چیزش مجاز نیست پس اینکه شما میگی چرا گفتن چهار پاره غیر مجاز حرف خودتان پس چهار پاره که گفتن درست گفته بنده خدا که غیر مجاز است

          موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  12. پلنگ سبزوار می‌گوید:

    این همه تعقیبو گریز آخرش با قید زمانت و واریز ۲۰۰ تومن آزاد شدن ؟؟؟؟؟؟؟؟
    خسته نباشین

    داغ Thumb up 5 Thumb down 11

  13. Soheil می‌گوید:

    چرا پلاک شطرنجی شده بذارین همه بفهمن اینا کی هستن

    داغ Thumb up 7 Thumb down 13

  14. شکارچی نیمه پشیمان می‌گوید:

    بنده خدا نمیدونست جریمه شکار گراز این قده وگرنه فرار کجا بود وای میستاد با مامورا رو بوسیم میکرد

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 5

  15. محمد ب می‌گوید:

    آقا ی گزار زدنا میخواستین ۵۰۰ میلیون جریمه بشن؟؟؟ من که امیدوارم گراز بزنن دست از سر خرس و پلنگ و یوز و مرال و …. و قرقاول بردارن

    داغ Thumb up 6 Thumb down 16

  16. کلارى می‌گوید:

    اگر قرار بود دویست هزار تومان جریمه بشوند چرا این همه تعقیب و گریز و بعد هم آزادى با قید وثیقه !!!

    آیا این آزادى شامل همه متخلفینى مى شود که از دست مامور قانون مى گریزند ؟ یا فقط بعض افراد خاص

    آیا در نوبت بعدى این محیط بانان محترم که با جان خود بازى مى کنند باز به تعقیب مجرمین مى پردازند ، یا انگیزه اى ندارنند ؟!

    داغ Thumb up 5 Thumb down 8

  17. kooshan می‌گوید:

    “دوستان عزیز هیچکس توان جلوگیری از شکار غیر مجاز رو نداره …. روز به روز هم بر تعداد شکارچیهای غیر مجاز داره افزوده میشه …. شکار رو نمیشه از چرخه حذف کرد…. چقد تخلف زیاد شد؟….اگر دوست داشتین یه سر به فروشگاههای شکار بزنین و یه یک ساعتی وایسین تا متوجه بشین که وقتی گفته میشه مساله شکار رو نمیشه نادیده گرفت یعنی چی. ”
    در جملات بالا باید دقت کرد ، گویا معیشت و رفاه مردم در حد عالی و استاندارد برقرار شده ، مشکلات و معضلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی از کشور رخت بربسته و مردم درآمد اضافی و اوقات فراغت کافی در اختیار داشته و باز گویا اکثریت قابل توجهی از آنان بنا بر سنن و مواریث فرهنگی و تاریخی علاقه وافری به شکار نیز دارند و با فراهم بودن مقدمات فوج فوج رو بسوی فروشگاههای لوازم شکاری آورده اند و عجب اینکه این اقشار با فرهنگ با اینکه مطلعند مجوز چندانی صادر نمی شود باز از اشتیاقشان کاسته نمی شود ، لابد متمدنانه منتظر نوبت شده و یا قصد نگهداری سلاحها در کلکسیون شخصی خود را دارند .
    بهتر است دست از خودفریبی و دیگرفریبی برداشت ، احتمالأ مظنه گوشت بالا رفته که می تواند ناشی از افزایش تقاضای معمول و یا ناشی از کشف خاصیت جدیدی باشد که شایع شده مؤثرتر از فلان کپسول و قرص و آمپول کذایی عمل می کند و یا اینکه گفته می شود مصرف فلان ماده جدید بعد از خوردن گوشت این حیوانات نگون بخت آدمی را به عرش اعلا می برد.
    اگر دولت فعلی بتواند سنگ بنای گسترش روابط خارجی را بنا نهد که در آینده منجر به تبادلات فرهنگی گسترده مردم با ملل دیگر و شکل گیری فرهنگ مدنی و روزآمد و معقول پیراسته از نقاط منفی و تاریک ضمن حفظ خصایص مثبت فرهنگ بومی و نیز محلی گردد کاری بس فوق العاده و ماندگار انجام داده که در کارنامه اش ثبت خواهد شد چرا که این خصوصیات فرهنگی مذموم و ناپسند که کم هم نمی باشند و در فرهنگ عمومی و رفتاری اقشاری قابل توجه از مردم نهادینه و صلب شده اند به مانع اصلی پیشرفت و توسعه درخور و شایسته شأن کشور ما تبدیل شده اند و بدون استفاده از نقاط مثبت فرهنگی ملل دیگر و در غیاب برخورد حضوری و عینی با آنها قابل اصلاح و تغییر نیستند . امید است دولت در این امر مهم و آتیه ساز و سازنده موفق شود.

    داغ Thumb up 4 Thumb down 5

  18. مرتضی باقری می‌گوید:

    عجب حکم سنگینی.

    داغ Thumb up 4 Thumb down 6

  19. رضا دوستدار محیط زیست می‌گوید:

    جدا از اینکه جریمه بسیار تمسخرآوره جریمه سرعت زیاد ۱۰۰۰۰۰ تومانه کاشکی این نیز اضافه میشد

    واقعا چه قوانینی داریم بهتره رییس جمهور فکری به حال سازمان محیط زیست کنه

    داغ Thumb up 6 Thumb down 6

  20. حمید موسوی می‌گوید:

    ۲۰۰ تومن؟؟؟؟؟
    این جریمه فرار و قانون شکنیشون هم نیست!!!!!!!!!!

    داغ Thumb up 5 Thumb down 8

  21. محمد می‌گوید:

    این جریمه‌ها بیشتر باعث ترغیب متخلفین می‌شه (سنگ مفت گنجشک مفت)
    جدا از اینکه باید جریمه‌ها افزایش پیدا بکنه در مورد شکار گراز که به ذاته نجسه و گوشت آلوده‌ای داره دقت بیشتری صورت بگیره

    داغ Thumb up 3 Thumb down 5

  22. فیلدمن می‌گوید:

    آقای دوستدار طبیعت و شکار!صحبت های شما بسی تو خالیست
    آنقدر که برای پاسخ دادن یه آنها نیازی به انگشت فرسایی نیست اما برای من شخصاً این موضوع جالب است چرا یک شکارچی به عمل غیر اخلاقی خود افتخار می کند و حتی دیگران را هم ترغیب می کند؟؟؟؟
    و اینکه چطور میشود یک شکارچی، دیگران را نصیحت می کند که فلان چیز را بخورید یا نخورید

    داغ Thumb up 2 Thumb down 10

    • دوستدار‏ ‏طبیعت‏ ‏و‏ ‏شکار‏ ‏ می‌گوید:

      آقای‏ ‏بتمن‏ ‏فکر‏ ‏میکنم‏ ‏نصیحت‏ ‏من‏ ‏بیشتر‏ ‏از‏ ‏نظر‏ ‏شما‏ ‏به‏ ‏درد‏ ‏حیات‏ ‏وحش‏ ‏خورده‏ ‏باشه‏ ‏.تا‏ ‏زمانی‏ ‏که‏ ‏فهم‏ ‏درستی‏ ‏از‏ ‏یک‏ ‏شکارچی‏ ‏اصیل‏ ‏و‏ ‏قانونمند‏ ‏ندارید‏ ‏وبا‏ ‏احساسی‏ ‏فکر‏ ‏کردن‏ ‏نظر‏ ‏ارایه‏ ‏میکنید‏ ‏شاهد‏ ‏اتفاقاتی‏ ‏بدتر‏ ‏از‏ ‏این‏ ‏هم‏ ‏خواهیم‏ ‏بود‏ ‏.اگر‏ ‏با‏ ‏لفظ‏ ‏کشتن‏ ‏مشکل‏ ‏دارید‏ ‏مرغ‏ ‏وماهی‏ ‏وگوشت‏ ‏هم‏ ‏نخورید‏ ‏.کشتن‏ ‏کشتنه‏ ‏.شکارچی‏ ‏با‏ ‏اجازه‏ ‏قانون‏ ‏وپرداخت‏ ‏مبلغی‏ ‏که‏ ‏صرف‏ ‏نگاهبانی‏ ‏حیاط‏ ‏وحش‏ ‏میشه‏ ‏پیرترین‏ ‏قوچ‏ ‏یا‏ ‏کل‏ ‏رو‏ ‏که‏ ‏آخرین‏ ‏سال‏ ‏زندگیشو‏ ‏میگذرونه‏ ‏صید‏ ‏میکنن‏ ‏وزیبایی‏ ‏بی‏ ‏کمال‏ ‏اونو‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏طبیعت‏ ‏محو‏ ‏میشه‏ ‏به‏ ‏صورت‏ ‏تاکسیدرمی‏ ‏تا‏ ‏ابد‏ ‏نگهداری‏ ‏میکنن.ما‏ ‏به‏ ‏نوعی‏ ‏کمک‏ ‏میکنیم‏ ‏که‏ ‏ارازل‏ ‏شکارکش‏ ‏نتونن‏ ‏به‏ ‏ماده‏ ‏ها‏ ‏وبره‏ ‏ها‏ ‏تعرض‏ ‏کنن‏ ‏ودر‏ ‏نهایت‏ ‏باعث‏ ‏تکثیر‏ ‏وزیاد‏ ‏شدن‏ ‏این‏ ‏گونه‏ ‏ها‏ ‏میشیم‏ ‏.قوچ‏ ‏پیری‏ ‏که‏ ‏توان‏ ‏زاد‏ ‏و‏ ‏ولد‏ ‏نداره‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏گله‏ ‏ترد‏ ‏شده‏ ‏کجا‏ ‏ومیش‏ ‏جوانی‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏ده‏ ‏سال‏ ‏بلوغش‏ ‏سالی‏ ‏دو‏ ‏بره‏ ‏به‏ ‏جمعیت‏ ‏اضافه‏ ‏میکنه‏ ‏کجا‏ ‏.‏ ‏حکایت‏ ‏حکایت‏ ‏نکاه‏ ‏هست‏ ‏که‏ ‏قانونیش‏ ‏سنت‏ ‏پیغمبره‏ ‏ورکن‏ ‏جامعه‏ ‏سالم‏ ‏وخلاف‏ ‏اون‏ ‏فساد‏ ‏وسرطان‏ ‏جامعه‏ ‏.‏ ‏حالا‏ ‏خودتون‏ ‏قضاوت‏ ‏کنید‏ ‏چجور‏ ‏حیات‏ ‏وحشی‏ ‏میخواید‏ ‏.کوهی‏ ‏که‏ ‏شکارچی‏ ‏و‏ ‏محیط‏ ‏بان‏ ‏دست‏ ‏در‏ ‏دست‏ ‏هم‏ ‏بالا‏ ‏میرن‏ ‏یا‏ ‏کوهی‏ ‏که‏ ‏ارازل‏ ‏انسان‏ ‏نما‏ ‏دزدانه‏ ‏اولین‏ ‏چهارپاهایی‏ ‏که‏ ‏جلوشون‏ ‏ظاهر‏ ‏میشن‏ ‏تا‏ ‏آخرین‏ ‏فرصت‏ ‏وبیشترین‏ ‏تعداد‏ ‏میکشن‏ ‏وبعدش‏ ‏حتی‏ ‏با‏ ‏شقاوت‏ ‏و‏ ‏بیشعوری‏ ‏ناگزیر‏ ‏با‏ ‏محیطبان‏ ‏زحمتکش‏ ‏درگیر‏ ‏میشن‏ ‏.

      پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 1

      • دوست دار طبیعت می‌گوید:

        عزیز تر خدا ادعا تو خالی نکنید اکثر این مخاطبین این سایت و حتی شما شکار کل و قوچ گیرتان نمیاد وگرنه اگر موقعیتش گیرتان بیاد چه فصل مجاز چه غیر مجازخاطر جمع هستم که با اشتیاق کامل میزنید البته منظورم شکار ماده نبود

        موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  23. فریبا می‌گوید:

    باید هر شکارچی که دستگیر میشه , بدون گذشت , ۶۰ ضربه شلاق بخوره تا دست از سر حیات وحش بیچاره برداره.

    داغ Thumb up 1 Thumb down 8

  24. خرس می‌گوید:

    خجالت نمکشید با این جریمه

    داغ Thumb up 4 Thumb down 3

  25. محمد می‌گوید:

    با سلام یگان تکاور شهرستان بردسیر خسته نباشید

    با اینکه ماشین ندارید واقعا درود بر شما که با وسایل شخصی ماموریت را انجام می دهید و نفس این شکارچیان بیرحم را بریده اید

    خدا قوت دست مریضا آقای سرخوش و سعادت نژاد

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 3

  26. حسین می‌گوید:

    فقط ۲۰۰ هزار تومان کاش ماهم بریم شکار!

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>