عاملین کشتار بیرحمانه یک بز وحشی و بزغاله اش در کوهبنان کرمان دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): دو شکارچی متخلف که در اوج ناجوانمردی پس از شلیک به یک بز وحشی در مقابل چشمان بزغاله اش، بزغاله کوچک او را که فرار نکرده و در کنار بدن نیمه جان مادر خود ایستاده بوده را نیز از پای درآورده بودند، توسط محیطبانان شهرستان کوهبنان کرمان دستگیر شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کوهبنان در این باره گفت: نیروهای یگان محیط زیست شهرستان کوهبنان کرمان حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده کوه آسیاب متوجه صدای شلیک گلوله در ارتفاعات شدند.

حسین روح الامینی نژاد اظهار داشت: محیط بانان به جستجو برای یافتن ردی از عاملین شلیک گلوله مشغول شدند که در این حین صدای شلیک دومین گلوله نیز شنیده شد.

تصویر: لاشه بز وحشی و بزغاله اش که از شکارچیان متخلف در منطقه کوه آسیاب کوهبنان کشف و ضبط گردید

روح الامینی نژاد گفت: مامورین پس از مدتی جستجو و دوربین کشی دو فرد مسلح را مشاهده نمودند که در زیر سایه درختی نشسته  و مشغول استراحت و مهیا کردن آتش بودند.

محیط بانان بصورت نامحسوس به شکارچیان غیرمجاز نزدیک شده و پیش از آنکه متخلفین بتوانند برای درگیری یا فرار اقدام کنند آنها را غافلگیر و بازداشت نمودند.

……………………….تصویر: تفنگ کاملا دست ساز کشف و ضبط شده از شکارچیان غیرمجاز

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کوهبنان گفت: در بازرسی از متهمین لاشه یک بز وحشی، لاشه یک بزغاله وحشی، یک قبضه اسلحه دست ساز، تعداد ۴ عدد فشنگ چهارپاره، چاقو، دوربین و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

شکارچیان متخلف در اوج ناجوانمردی پس از شلیک به بز وحشی مادر در مقابل چشمان بزغاله اش، بزغاله کوچک او را که فرار نکرده و در کنار بدن بی جان مادر خود ایستاده بوده را نیز از پای درآورده بودند.

تصویر: لاشه بز وحشی و بزغاله اش که از شکارچیان متخلف در منطقه کوه آسیاب کوهبنان کشف و ضبط گردید

متهمین پس از تنظیم صورتجلسه تخلف به مراجع قضایی معرفی شده و با دستور قاضی روانه بازداشتگاه شدند و تا امروز (شنبه ۹۴/۳/۱۶) نیز همچنان در بازداشت بسر می برند.

متهمین پس از واریز مبلغ ۳۶ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک بز و یک بزغاله وحشی از بابت جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی و همچنین حمل و استفاده از سلاح غیرمجاز محاکمه خواهند شد.

+60
-843
  

66 دیدگاه

  1. امیر می‌گوید:

    واقعا متاسف شدم

    پر طرفدار Thumb up 54 Thumb down 6

  2. مسعود شهرابی می‌گوید:

    شد یه خبر خوب بشنویم
    بعضی ها ناجوانمردی تو ذاتشونه کشتن بز مادر و به گلوله بستن بزغاله در مقابل پیکر نیمه جان مادر و سر بریدن هر دو…
    برخی از شعور و انسانیت هم بدورن

    پر طرفدار Thumb up 53 Thumb down 6

  3. مهسا می‌گوید:

    امیدوارم در همان بازداشتگاه سقط شوند این حرام لقمه های وحشی . لعنت به ذات کثیف و تربیت تان..

    پر طرفدار Thumb up 45 Thumb down 41

    • احسان می‌گوید:

      من هم از هر چه شکارچی یا شکار کش یا هر نام دیگری از اینها متنفرم (چون در اصل قضیه هیچ فرقی نمی کند و حذف یک جانور زنده از چرخه طبیعی درندگان و چرندگان است) و در این مقطع زمانی اینکار را دور از شان آدمیت می دانم. در این برهه از زمان که جانوران موجود در طبیعت بعلت تغییرات اقلیمی و تخریب زیستگاه ها در حداقل ممکن بسر می برند و تمامی استدلالهایی که برای مقوله دفاع از شکار مطرح می شود کاملا ناجوانمردانه بنظر می رسد و فقط جنبه عقبگرد از روح الهی وجدان آدمی است. با این وجود از بکاربردن الفاظ زشت و آرزوی منفی (نفرین) برای هر کسی، بشدت مخالفم.
      فارق از هر زنده باد و مرده باد دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد

      پر طرفدار Thumb up 50 Thumb down 30

  4. علی غمگین می‌گوید:

    فقط میشه تاسف خورد

    کاش یکم معرفت هم داشتید دوستان شکارچی یا شکارکش یا دزد طبیعت یا هر اسمی که برازندتونه

    پر طرفدار Thumb up 49 Thumb down 33

  5. حسام می‌گوید:

    بخدا این جور افراد سادیسم دارن . روان پریشن
    آخه بی وجود مگه وجدان نداری ؟
    مگه انسان نیستی ؟
    شکار تو فصل زادو ولد اونم ماده ! ماده ای که بره داره ؟
    ننگ بر همچین افرادی . اینجور افراد کاری میکنن که شیطون شرمش میاد

    حکم منصفانه اینه : ۱۰ سال حبس . مصادره اسلحه . جریمه مبلغ ۵۰ میلیون تومان
    اما اینجور میشه ۴ تومان جریمه . حبس ۶ ماه که اونم میخره یا با آشنا بازی درستش میکنه . مصادره اسلحه . از گیرو بند دادگاهم که در بیاد دوباره میره دنبال بز و بزغاله !!!!

    مسئولین فکر اساسی باید کنن وگرنه همیشه همینجوره
    فصل مهاجرت هم شروع بشه باز شاهده کشتار فریدون کنارم هستیم احتمالا !!
    هیچی دیگه ! همین مونده همو بکشیم !

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 13

  6. محمد عاشق حیات وحش می‌گوید:

    بازهم خراشی روی صورت احساس…

    حس غریبی ، حس عریانی جهل ، مثل حس فرو ریختن یک دیواری که به آن تکیه کردید ، حس خالی شدن دنیا از دوستان و آشنایان ، کاش می توانستید بفهمید که چقدر حیات وحش ما مظلوم است

    باور کنید یه بغض نارس داره گلوم رو به شدت فشار میده ، با خودم میگویم امان از جهل ، امان از جهل ، امان از جهل

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 6

  7. مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

    فکر کنم اینها هم مثل خبر قبلی جریمه دویست هزار تومنیو نقدا در محل دادن و آزاد شدن.
    به این میگن حمایت از محیط زیست و حیات وحش.

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 23

    • محمد می‌گوید:

      سلام آقای محترم در محل کسی پول نداده و خبر خوب بخوان واریز کردند به حساب خزانه شما از قانون ایراد بگیر نه به محیط بانان تهمت گرفتن پول می زنی

      پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

  8. وحید.ب می‌گوید:

    فرهنگ و تمدن به مثابه یک کالای گرانبها و لوکس که تنها در کتاب ها قابل درک است!
    این احساس که گروهی به هر دلیل خودرا مالک بلا منازع طبیعت بدانند و از هیچ قانون و اخلاقیاتی تمکین نکنند را نمیشود یک شبه درمان کرد
    نه جای ننگ و نفرین است و نه جای خود زنی
    امیدوارم روشی برای درمان این امراض کشف شود!

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 5

  9. اهورا می‌گوید:

    این بی شرف ها باید دار زده شوند…
    این آشغال ها شکارچی نیستند شکارچیان برپایه یک سری چارچوب ها و در فصل هایی که شکار فراوان می شود با پروانه به شکار می روند.
    کسانی که شکم ماده خرس را جلوی چشم توله هایش می کشند و شکم توله ها را پاره می کنند و زجر کش می کنند و قهقهه می زنند آیا این ها شکارچی هستند؟؟؟ یا پلنگ را می سوزانند یا چشم پلنگ را در میارند یا از این دست وحشی گری ها که در همه جای ایران بیداد می کند آیا این ها براستی شکارچی هستند؟؟؟!!! یا جانی و بیمار روانی؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 11

  10. کوشان مهران می‌گوید:

    بیشتر متخلفانی که به زنده گیری بره و بزغاله و حتی هدف قرار دادن آنها می پردازند یا افرادی هستند که به تازگی سلاح گرم را، مجاز و یا غیر مجاز، به دست گرفتی و از الفبای فرهنگ شکار فرسنگها بدور می باشند و یا از جوامع محلی هستند.

    اقوام روزگار به اخلاق زنده اند
    قومی که گشت فاقد اخلاق مردنی است
    (ملک اشعرا بهار)

    شکار و طبیعت مهر ۱۳۴۳ صفحه ۱:
    با مراعات جنبه های مروت و انصاف و درنظر گرفتن مراتب فضیلت و اخلاق در امر شکار پایه های این هنر اصیل تا عالیترین مدارج اخلاقی بالا می رود و با احساس عطوفت نسبت به شکار علیرغم تعداد قابل ملاحظه شکارچیان و فدرت کشندگی سلاح های آتشین موازنه و تعادل حیوانات وحشی کاملا حفظ می شود و گاهی با توجه به کمبود علوفه و خشک سالی ها و سرد مهری برف و بوران ها و بی پناهی این جانداران زیبا لازم می شود که به شکارچی اجازه بیش از حد نصاب شکار را داد و یا اینکه زمان فصل مجاز را تمدید نمود ولی بهرصورت و بهرحال شکارچی خرفه ای بی انصاف که از شقی ترین مخلوقات خاکی است حق استفاده از این لذا معنوی را ندارد.

    او نمونه شقاوت و شرارت است و عرصه طبیعت و استفاده از زیبایی های آن جولانگاه این اشقیا نمی تولند باشد، او بی انصاف است و بی انصافی در همه حال و همه کار مذموم و ناپسند است، او در حقیقت به شکار نمی رود و شایستگی این کار را ندارد، او نمی تواند بفهمد بفهمد که نسل های آینده و همه کسانیکه از این ورزش اصیل لذت می برند فراخور لیاقت و استطاعت خود بایستی از آن استفاده نمایند.

    شکارچی حقیقی شجاع، زئوف و مهربان است او سمبل آزادی و آزادگی است و طبیعت و راز های آن را درک می کند و انچه را که به طبیعت تعلق دارد دوست دارد، خوب می اندیشد و درست استدلال می کند و افکارش همپایه ارتفاعات قللی که پا بر سر آنها می گذارد منیع،آزاد و وارسته است. شکارچی اصیل با مروت و با انصاف بوده و همچون آزادمردان به میدان مبارزه می رود و به شکاش اجازه می دهد که از همه شرایط طبیعی به منظور دفاع از خود اسنفاده نماید و آنگاه که طبیعت به عللی قدرت دفاع را از حیوان سلب نموده باشد شکارچی اصیل با اتکا به مناعت طبیعی که لازمه این ورزش است از شکار حیوان بیچاره که احیانا باری در دل و یا بره و میشی در پس و پیش دارد چشم می پوشد و به لذت تماشای اندام زیبای انان اکتفا می نماید.

    پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 27

    • شکارچی واقعی می‌گوید:

      ما شکارچیان واقعی از اقدام این همکار عزیزمان در کشتار بز وحشی و بزغاله اش حمایت می کنیم

      و همانطور که آقای کوشان مهران عزیز فرمودن اقدام این دو فرد را جزو بالاترین مدارج اخلاقی می دانیم

      در تایید فرمایشات جناب مهران شکار یک هنر بسیار زیبا و عملی لطیف و انسانی است و اقدام این همکاران محترم ما در کشتار بز مادر در مقابل چشمان بزغاله اش و بعد دریدن بزغاله کوچک نه تنها عملی ناپسند نیست بلکه یک هنر زیبا و لطیف محسوب می شود

      در این ورزش اصیل (شکار) همکاران ما دو مدال دریافت کردند چون هم بز را کشتند و هم بزغاله اش را بنابراین باید دوبرابر سایر ورزشکاران و قهرمانان ملی از آنها تقدیر شود

      همانطور که آقای کوشان مهران عزیز فرمودن “شکارچی حقیقی شجاع، رئوف و مهربان است. او سمبل آزادی و آزادگی است”

      دقیقا این خصوصیات اخلاقی که آقای مهران ذکر فرمودند را می توانید در این دو همکار شریف ما که در خبر فوق آمده است مشاهده کنید

      ۱) شجاع : اگر شجاع نبودند که با شلیک چهارپاره بز وحشی را سوراخ سوراخ نمیکردند

      ۲) رئوف و مهربان: اگر رئوف و مهربان و دل نازک نبودند بزغاله را زنده زنده کباب میکردند ولی از شدت عطوفت و مهربانی اول گلوی بزغاله کوچک را با چاقو پاره کردند و بعد پوست آنرا کندند

      البته درک این کرامات انسانی و خصایص اخلاقی والا در مغز شما طرفداران محیط زیست بر نمی آید

      شما طرفداران محیط زیست درک صحیحی از طبیعت ندارید و همان بهتر که شما بروید دنبال علم و فرهنگ و مدنیت و ما را با شکار و تفنگ و روده و شکمبه و منقل و سیخ و ذغال و … رها کنید

      از محضر دادگاه می خواهیم این دو مرد شریف و بزرگوار و این همکاران مهربان ما را هر چه سریعتر آزاد کرده و لاشه بز و بزغاله و اسلحه دست سازشان را به آنها عودت داده و از این بزرگ مردان روزگار طلب بخشش کنند

      در پایان اعلام میکنم اقدام این همکاران ما در شکار بز و بزغاله، اقدامی هنرمندانه و شجاعانه بوده و نمادی از آزادگی ، عدالت ، جوانمردی ، عطوفت ، درک ، شعور و انسانیت است

      پر طرفدار Thumb up 79 Thumb down 64

      • وحید.ب می‌گوید:

        جناب …. با ادبیات آشنا
        این قیاس مع الفارق توام با مغالطه حضرتعالی که به هجو نزدیک شده دردی از دردهای محیط زیست نمیگشاید، پیشنهاد خاصی برای شما ندارم ولی خیلی دوست دارم راهکار عملی تان را برای درمان دردهای محیط زیست بشنوم.

        پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 12

      • طبیعت می‌گوید:

        آقا یا خانمی که پشت نام کاربری ((شکارچی واقعی)) قایم شده ای!!!

        باری از روی دوش طبیعت بر نخواهی داشت .

        در ضمن حنای این نوع کامنت گذاشتن ها و دو گروه را به جان هم انداختن ها خیلی وقت است که رنگ ندارد.

        این عملی که این وحشی ها انجام داده اند در هیچ جایی و هیچ تفکری مورد تایید نیست.

        شکار فصلی دارد و جایی و جایگاهی و این وحشی گری به هیچ عنوان نامش شکار نیست

        در پاسخ افرادی که ممکن است بنویسند اگر این شکار نیست پس شکارچی چکار میکند هم باید بگویم که شکار یعنی برداشت و استفاده از مواهب الهی به شرط آنکه طبیعت شرایط و استعدادش را داشته باشد و بر اساس موازین قانونی باشد.

        که البته این نوع رویه قانونی و اصولی هم علاقمندانی دارد و هم مخالفینی که بر اساس اعتقاد و سلیقه شان نظر میدهمند.

        پر طرفدار Thumb up 45 Thumb down 16

        • حمید می‌گوید:

          جناب اقای طبیعت
          شما ختم کلام را گفتید ولی گروهی که در این سایت هستند که چون شکار و برداشت اصولی از طبیعت را وحشی گری و خونخواری میدانند و فقط باعث لجبازی شکارچی و محیطبانان شده اند
          ما الان از نفت که دیگر جایگزین نخواهد شد برداشت میکنیم حالا شکار که طی حداکثر ١٢ سال از چرخه طبیعت خذف خواهد شد چرا نباید برداشت شود

          پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

      • مجتبی می‌گوید:

        خوبه مدالا رو قاب کنین بزنین به در و دیوار ان شالا برید رقابت های جهانی مدال بگیرید!!!!!!

        طرز فکر که اینه جای حرف نمیزاره!

        پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 24

      • امین می‌گوید:

        جناب شکارچی واقعی

        واقعا برای طرز فکر شما و جماعت شکارچی و همکارانتون متاسفم
        تا حالا فکر میکردم عده ای از شکارچیا به یک اصولی در مواجهه با طبیعت متعتقد هستن
        بعد از خواندن بیانات شما فهمیدم اصولی که شکارچی ها بهش معتقد هستن همان اصل توحش است !!!!

        پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 29

        • علی 000 می‌گوید:

          ما شکارچیان قانونمند با این صحبتها میدان را خالی نخواهیم کرد. سایت دیده بان و عوامل تندرو با این جبهه گیری ها جا به جایی نخواهید برد. ما شکارچیان حق و حقوقی داریم و به راحتی می توانیم حق خود را از طبیعت بستانیم. پس لطفا بی جهت خودتان را خسته نکنید.

          پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 25

          • صادق می‌گوید:

            بله کاملا مشخص هست که حق خودتون رو می‌گیرید همونطوری که تا الان گرفتید
            انقراض شیر و ببر ایرانی، خطر انقراض برای پلنگ و یوز و سه گونه گوزن ایرانی و آهو و جبیرو گور خر. خالی کردن بسیاری از دشتها و کوهها از انواع پستانداران بزرگ جثه،
            کاملا مشخصه که تا الان در گرفتن حقتون موفق بودین.

            داغ Thumb up 7 Thumb down 9

      • pd می‌گوید:

        دوستان طنز متن ایشون رو درک نکردید؟!
        دوباره بخونید ب نظرم. مثلا:
        “۱) شجاع : اگر شجاع نبودند که با شلیک چهارپاره بز وحشی را سوراخ سوراخ نمیکردند

        ۲) رئوف و مهربان: اگر رئوف و مهربان و دل نازک نبودند بزغاله را زنده زنده کباب میکردند ولی از شدت عطوفت و مهربانی اول گلوی بزغاله کوچک را با چاقو پاره کردند و بعد پوست آنرا کندند

        داغ Thumb up 14 Thumb down 16

    • ققنوس می‌گوید:

      جناب آقای مهران ، با وجود احترامی که بابت برخی اطلاعات مفیدی که ارائه میدهید برایتان قائل هستم، اما صفاتی نظیر رئوف و مهربان و شجاع و آزاده و… وصله خیلی ناجوری برای شکارچیان است که با هیچ سریشی به آنها نمیچسبد برادر من.

      آزاده و با مروت؟ !

      انسان آزاده و بامروت و با انصاف با اسلحه گرم و گلوله به “مبارزه” نا برابر با جاندار بیدفاع نمیرود.

      ورزش؟

      اگر ورزش بود که میشد در بازیهای المپیک اجرا کرد و مانند دهها ورزش جهانی دیگر هزاران نفر بلیط خریداری کنند و به تماشا بیایند.
      حتی تصور چنین صحنه ای در دنیای مدرن امروزی خجالت آور و یادآور جدال گلادیتورها با حیوانات وحشی در روم باستان است!

      وارسته؟؟

      وارستگی از چه چیزی؟ وارسته کسی است که از لذتهای مادی رها شده و چیزی برای خود نمیخواهد. شکارچی و وارستگی؟
      افکار بلند همپایه قللی که بر آن پا میگذارد؟؟ عجبا!

      سمبل آزادی و آزادگی؟

      تعارف نفرمایید و بگویید که اصلا کارشان مقدس است و هیچ کس از ابتدای خلقت به اندازه شکارچیان به پیشرفت و تعالی ارزشهای والای انسانی خدمت نکرده است !

      داغ Thumb up 18 Thumb down 23

  11. پلنگ سبزوار می‌گوید:

    حرفی که برای گفتن نمیذارن
    بخدا اشک آدمو در میارن با این کاراشون…
    آدم اینقد سنگدل آدم اینقد نفهم !
    با یکخرده جریمه همین آدما آزاد میشن از فردا هم راست به راست میرن یه تفنگ دست ساز دیگه میسازن باز میرن شکار با یک بز یک بره دیگه…..
    واقعا برای مسئولین متاسفم با این جرایم سنگینشون…..
    به بچه های محیط بان کرمان واقعا خسته نباشید میگم جرائم تو منطقه زیاده

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 9

  12. Blue Fox می‌گوید:

    نظری هم می شه داد انقدر که تکرار شده؟
    سلاخی شدن…برای”خوردن”.

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 5

  13. شکارچی نیمه پشیمان می‌گوید:

    یعنی چه فکری کرد باخودش که مادرو بچه رو زد؟!

    به نظرم بهتره تفنگشو بدن ثبت اختراعات تا توقیفش کنن

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 6

  14. سحر می‌گوید:

    .وای این خیلی بده، الهی بمیرم، ادم دلش خون میشه ، این مبلغ جریمه ایم که در نظر گرفته شده خیلی خویه برای تشویق بقیه شکارچیان، واقعا ممنون

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 8

  15. mehran می‌گوید:

    وقتی هم که اون چیزی رو که دلم میخواد رو بگم ، میگن که مهران عفت کلام نداره . اینا یه عده هستند که در کودکی مورد رفتار خشن قرار گرفته اند

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 10

  16. ali می‌گوید:

    اینها بویی از انسانیت نبردن…تو وحشی گری از حیوانات هم پیش افتادن

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 10

    • حمید می‌گوید:

      دوست عزیز جمع نبند
      شاید این اقا زور گیر باشه دزد باشه یا قاچاچی این افراد توی زور گیری ادم میکشن حالا میخوای به بز و بزغاله رحم کنه
      حالا فرض کنید یک قاتل حوس کرده بره شکار انتظار دیگری نه باید داشت
      این اقا را با مثلا یک دکتر که شکار میره یکی هستند

      پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

  17. شوکا می‌گوید:

    امیدوارم هر چه سریعتر جریمه ها افزایش یابد تا این جانیان حساب کار دستشان بیاید
    ……………………………………………………………………………………
    آیین نامه شکار اتباع خارجی توسط یکی از رسانه ها فاش شد
    آیا اتباع خارجی میتوانند در ایران شکار کنند ؟ به چه علتی ؟
    لیست قیمتی از حیوانات ایران منتشر شده ……
    در همین سایت بود که خواندم سال ۹۲ دو تن از تبعه های اسپانیا گراز وحشی شکار میکردند
    عرب ها که حیات وحش ایران را با پولهای هنگفتشان به خطر انداخته اند خود نیز برای شکار می آیند چگونه وارد ایران میشوند ؟ جریمه ی آن ها چقدر است ؟
    چه راهکارهایی برای خلاص شدن از دست شکارچیان عرب وجود دارد ؟!!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 8

    • وحید.ب می‌گوید:

      این که اتباع خارجی فقط میتوانند به صورت قانونی( ! )در ایران شکار کنند هم از پارادوکس های شیک و مجلسی محیط زیستی ما است با طعم دلار

      پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 5

    • امین می‌گوید:

      جناب شوکا

      موضوع شکارچیان خارجی در دولت جدید و مدیریت جدید سازمان کذب و دروغ محض است

      بجای خاله زنک بازی اگر منبع موثقی دارید ارائه بفرمایید

      داغ Thumb up 10 Thumb down 17

      • شوکا می‌گوید:

        منبع موثق ؟
        موثق تر از روزنامه ی وطن امروز ؟؟؟؟
        در ضمن اینو یادم رفت حرفای اخیر خانم ابتکار در مورد شکار رو بخونید متوجه میشید که ایشون چی فرمودن کاملا روشنه

        داغ Thumb up 3 Thumb down 8

  18. ایرانی می‌گوید:

    محاکمه !! خیلی مسخرست
    جریمه دوتا شکار و میدن آزاد میشن میزن پی زندگیشون

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 7

  19. رشید می‌گوید:

    واقعا لعنت براین کشتارچیان که به هیچ جانداری رحم نمیکنند چه ماده و چه بره چند روزه باشد

    اینان چشمانشان فقط چند کیلو گوشت زنده میبینند و با هر وسیله ای جانوران آزاد را بیرحمانه میکشند لعنت بر این به قول معروف جانور دو پا

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 5

  20. کلارى می‌گوید:

    این اوج شقاوت و بى رحمى و ناجوانمردى است

    قانون ممنوعیت شکار و تشدید مجازات شکارچیان تا به تصویب نرسد ، وضع به همین منوال خواهد بود.

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 10

  21. علی احمدی می‌گوید:

    درود بر محیط بانان کوهبنان
    واقعاً چه شکارچی بی رحمی که در مقابل بزغاله مادرش را هدف قرار داده.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 7

  22. pd می‌گوید:

    تفنگ کاملا دست ساز !!!!
    عضو داعش نبودند؟

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 9

  23. سعید می‌گوید:

    چون تیغ به دست آری مردم نتوان کشت
    نزدیک خداوند بدی نیست فرامشت
    این تیغ نه از بهر ستمگاران کردند
    انگور نه از بهر نبید است به چرخشت
    عیسی به رهی دید یکی کشته فتاده
    حیران شدو بگرفت به دندان سر انگشت
    گفتا که «کرا کشتی تا کشته شدی زار؟
    تا باز که او را بکشد آنکه تو را کشت؟»
    انگشت مکن رنجه به در کوفتن کس
    تا کس نکند رنجه به در کوفتنت مشت

    منتظر عقوبتش باش قهرمان دلیر!!!

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 4

  24. مرتضی باقری می‌گوید:

    با تشکر از محیط بان زحمتکش.
    با این شکار کش ها برخورد جدی و سنگین بکنید.
    این جور آدمها دشمن طبیعت هستند.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 6

  25. محمد می‌گوید:

    قوه قضاییه باید قوانین سختگیرانه تری وضع کند وگرنه هرروز شاهد چنین حوادثی خواهیم بود

    داغ Thumb up 9 Thumb down 7

  26. امیرعلی می‌گوید:

    با این سیاستی که سازمان محیط زیست برای جبران کمبود بودجش در پیش گرفته ( پول حاصل از جریمه های شکار ) ، نه تنها وضعیت محیط زیست ایران از این بهتر نمیشه ، بلکه به سوی نابودی کامل پیش میره …

    داغ Thumb up 9 Thumb down 12

  27. محمد می‌گوید:

    کشتن این حیوانات باعث انقراض حیواناتی که در راس هرم غذایی هستند میشود ، مثل پلنگ یا یوزپلنگ

    داغ Thumb up 8 Thumb down 6

  28. رضا دوستدار محیط زیست می‌گوید:

    واقعا منطقی است که اینها را بدلیل جریح دار کردن وجدان و افکار عمومی به بیش از ۳ سال زندان محکوم کنند

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 5

  29. خسته شدیم از بس فحش دادیم به این جماعت حقیر!
    کاش یک راه حل پایداری برای واداشتن این جنایت کاران از ترور در طبیعت ارائه میشد!

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 5

    • حمید می‌گوید:

      اقای رد پا
      باید به این نتیجه برسی که با دشمنی و زندان فحش و نفرین نه کاری درست میشه ونه محیط زیست
      پس باید با همکاری و نظرات کارشناسی و بکار گیری تجربه کشورهای دیگه این کار حل بشه
      پس نه دیگه فحش بده و بی احترامی کن شما تو خانه پای اینترنت نشستی ولی اون مامور زحمت کش
      باید با گلوله و ساچمه مواجه بشه اگر گفتی چرا ؟
      چون امثال شما فقط دارید جماعت تازه شکارچی را تحریک میکنید

      پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  30. مسعود شهرابی می‌گوید:

    دیده بان لطفا آتش سوزی در جنگلهای لرستان، فارس و مازندران رو پیگیر و اطلاع رسانی کنید وضعیت در این تعطیلات افتضاح بود افتضاح

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 4

  31. کوشان مهران می‌گوید:

    جناب شکارگر راستین

    این نوشتار در صفحه نخست شماره پنجاه ونهم ماهنامه شکار وطبیعت، مهر ماه ۱۳۴۳، وبه قلم سرهنگ بصیرکه از مدیران کانون شکار ونظارت بر صید آن روزگار بوده منتشر گردیده است.

    با توجه به شرایط اجتمایی آن روزگاران ایران وبویژه پایین بودن سطح نسبی سواد پرداختن به این گونه دیدگاه ها بسیار عالی ونسبت به زمان خویش پیشرو بوده است.

    خلاف باور عوام و بویژه جریان هایی که می خواهند پایه گذاری کنون شکار را امری تنها طاغوتی نشان دهند نیم نگاهی به کارنامه آن روزگار نشان دهنده دید باز و واقع نگر پایه گذاران محیط زیست کنونی می باشد.

    شکار،خوب ویا بد، حقیقتی جهانی است. ما هیچگاه در آرمان شهر زندگی نمی نماییم. در قوانین نخجیرداری آن روزگاران با صدور پروانه شکار حق بهره برداری پایدار برای شکاگران قانونمند در نظر گرفته شده وهیچگاه هدف تبدیل تمام زیستگاه ها به نخجیرگاه سلطنتی نبوده است. مجموعه جاجرود ودشت نظیر و شاه کلایه شکارگاه هایی دولتی بوده وبسیاری از میهمانان خارجی برای شکار از این زیستگاه ها استفاده می نمودند وخلاف امروز این شکارها مخفیانه انجام نمی گرفته ودر نشریات آن روزگار می توان به تفصیل با چند وچون آن آشنا شد.

    جز با مدیریتی واقعبینانه وعملگرا نمی توان بزه هایی همچون شکار دزدی وبویژه حذف گونه ها در زمان های زادآوری را کاهش داد. می گویم کاهش وگرنه در هیچ کشوری شکار دزدی ریشه کنی نشده و برای نمونه هنوز در انگلستان گوزن های جنگل اکسمور در معرض شکار توسط گوشت فروشان وفروش شاخ نر های تروفی به بهای چند هزار پوند به مجموعه داران می باشند.

    northdevonjournal.co.uk/Deer-poaching-worst-Exmoor-season/story-18012957-detail/story.html

    gov.scot/Resource/0044/00440113.pdf

    snh.org.uk/wildlifecrimeschools/documents/Poaching%20Leaflet.pdf

    لطفا نوشتار های پیوست را به دقت مطالعه بفرمایید.در بریتانیا با وجود قدرت قانونوهمایت از مجریان قانون و بالا بودن طبیعت دوستی در میان جامعه هنوز همچون دوران رابین هود شکار دزد وگوشت فروش وجود دارند.

    ولی با وجود این موارد جمعیت گوزن در زیستگاه های مهمی همچون اکسمور تا آن اندازه بالا است که برای کاهش تراکم و آسیب رسانیدن به جنگل وکشتزار ها هر ساله باید جمعیت مشخصی که ماده ها هم جزو آنها می باشند بوسیله شکارچیان مجاز برداشت گردند:
    exmoor-nationalpark.gov.uk/__data/assets/pdf_file/0008/133595/deer_culling_on_exmoor__patrick_watson_with_ben_williams__2009.pdf

    واین مورد در کشوری رویداده که با وجود حلق آویز نمودن بسیاری از شکار دزدان از قرون وسطی تا اوایل قرن بیستم جمعیت شوکا به دلیل تخریب زیستگاه در انگلستان و ویلز تا قرن هژدهم نابود شده و گوزن سرخ انگلستان تنها در پارک های گوزن و جنگل اکسمور وجود داشت.

    ********************************************************
    لطفا نوشتار های پیوست را به دقت خوانده وسپس تصمیم گیری نمایید که چه روشی کارایی بیشتری دارد:
    مدیریت واقع بینانه وچشم نبستن بر حقایق
    و یا
    لعن ودشنام ونفرین و پاک نمودن صورت مساله
    انتخاب با شماست

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 7

    • دوستدار محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

      اری موضوع روشن است . اگر تعداد حیوانات انقدر زیاد شود تا موجب خسارت گردد تفنگ داران مجاز با کسب اجازه و بهمراه محیط بان برای کشتن میروند نه در طبیعت امروز ما که همه چیز در مرز خطر و قرمز است .

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

    • حمید می‌گوید:

      جناب اقای کوشان اول از اطلاعاتی که شما در سایت مینویسید بسیار متشکر هستم
      ولی سوال اینجاست چرا به این نقطه رسیدیم ؟ اشتباهات پی در پی سازمان محیط زیست و بی فرهنگ بودن بخشی از تفنگ داران و تخریب زیستگاه های کشورولی این راه که در پیش است به جای نمیرسه و روز به روز بد تر خواهد شد ولی کو گوش شنوا
      ماموران محیط زیست و شکارچی به جان هم افتاده اند و بازنده اصلی حیات وحش است فقط همین حالا این دوستان هر روز به شکارچی بی احترامی و نفرین کنند و برای مامورها دست بزنند به جای رسیدیم که برای یک شکار که بیست کیلو شاید گوشت داشته باشه یا باید مامور کشته بشه بره پای اعدام یا بلعکس فرقی نمیکنه هر دو انسان هستند
      با لج بازی و حرفها غیر کارشناسی کار درست نخواهد شد

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

    • Blue Fox می‌گوید:

      سلام
      سه سال پیش مستندی دیدم در باره ی شکار مجاز در کشور آلمان.در موقعی از سال شمار روباهان به قدری زیاد شده بود که دیگر نخمی برای گونه های پرندگان آن منطقه باقی نمی گذاشتند.به همین دلیل برای کنترل جمعیت،از هر لانه،از هر چهار بچه روباه یکی را برداشته و با آمپول هوا…
      در مستندی دیگر هم-باز از کشور آلمان-ازدیاد شمار خرگوش ها به محصولات کشاورزی آسیب رسانده بود.باز شکارچیان با اجازه ی دولت شمار معینی از خرگوش ها را شکار کردند.
      من به شخصه دچار انزجار شدیدی شدم.هنگامی که برنامه را می دیدم با نفرت به آن شکارچی ها که با تفنگ هایشان به صف ایستاده بودند نگریستم.اما گاهی باید منطق بر احساس غالب شود.

      داغ Thumb up 4 Thumb down 3

  32. اشترانکوه - دریاچه گهر ازنا می‌گوید:

    این بی شعوری که بلند شده رفته بصورت دست ساز تفنگ ساخته معلومه که چقدر جنون داره لابد کلی هم کیف کرده که تفنگش جواب داده…بویی از شعور و وجدان و انسانیت و شرافت نبردن…هر چی هم جریمه بشه باز آزاد میشه دوباره دست ساز میسازه

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 9

  33. عیسی می‌گوید:

    یک روز در کوه شکارچی رو دیدم .میگفت :امروز وقتی برای شکار رفته یک دسته گراز دیده.اغلب بچه بودند.از انجا که فشنگ چار پاره نداشته خواسته یکی از بچه ها رو باقشنگ ساچمه شکار کنه .بعد از تعقیب وگریز وخسته شدن بچه گراز ها به یک دره رسیدم .وقتی مادر بچه ها بوی باروت بهش خورد ومن رو دید .بچه ها شو دور خوش جمع کرد.هر کاری کردم .خودش و کنار نکشید. حتی یک تیر هوایی شلیک کردم .نرفت کنار .بعدفهمیدم .مادر یعنی چه .همون جا ایستادم رو به ضامن اهو وتوبه کردم .حالا هم برای همیشه دارم اسلحه رو میفروشم .ای کاش این شکاچی ها یک لحظه به خوشون بیان.مادر وبچه رو در فصل بهار کی شکار میکنه .حتما مادر شیر داشته .حق داره ابر وباد هست ولی بارون نمی باره .

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 4

  34. erfan می‌گوید:

    اقایون محترم
    دارید با هم لجبازی میکیند این کار کلا به دور از انسانیت است همین بازیارو در میارید ک این روز ها پیر زن هاهم ادم فروشی میکنند.هر کسی ب دلیلی شکار میره.یکی تفریح یکی گوشت یکی روکم کنی که مجبوره پاشم وایسته با حرف هایی ک هیچ کسی نمی پسنده خودتونو از چشم مردم نندازید کار زشت زشته … اما شاید کسی ک مرتکبش میشه دلایلی داشته باشه که بعدها شررش و بدنامیش یقه ی دیگران را میگیره.

    داغ Thumb up 4 Thumb down 10

  35. ارمین می‌گوید:

    اینها هم شکارچی بودن و مثل بقیه همکارهای خودشون رفتار کردن

    از شکارچی جماعت اصلا اینجور رفتار کردن عجیب نیست

    داغ Thumb up 8 Thumb down 10

    • صادق می‌گوید:

      اینها عده ای “شکارکش” و اراذل و اوباش طبیعت هستند که تفنگ بدست گرفتند و به جان طبیعت افتاده اند،به کسی که قانونی شکار نمیکند و در فصل غیر شکار و بدون مجوز و به سمت ماده و بره شلیک میکند “شکارچی” نمیگویند.

      داغ Thumb up 4 Thumb down 2

  36. پلنگ هرمزگان می‌گوید:

    آبروی هر چی ایرانیه رو بردید با این جنایت کثیفتون

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

  37. کلارى می‌گوید:

    جناب مهران اگر چه دانش شما در باب محیط زیست بر هیچ کس پوشیده نیست ،وهمواره مورد استفاده من وبسیارى از کاربران بوده و خواهد بود و من به مطالب شما مثبت داده ام ،اما باید إذعان داشت این عقیده که شکار را بعنوان یک واقعیت زندگى بشرى میداند به هیچ روى قابل دفاع نمى باشد ، نظام برده دارى روزگارى در جوامع بشرى نهادینه بود و قوانین خاص خود را داشت و همینطور بسیارى از پدیده هاى اجتماعى سوء دیگر این برداشت بنظر نابجا تناسبى با دانش شما ندارد و قطعا مانند وصله اى نازیبا بر جامه اى فاخر مى باشد ، لذا باید طرحى نو درانداخت…

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 5

  38. پلنگ خورگو می‌گوید:

    واقعا برای شما شکارکش متاسفم .دنیا دارمکافات است به زودی تقاص کارتو پس میدی

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 4

  39. kooshan می‌گوید:

    افراطی گری ، تندروی ، زورگویی و زورمداری نکوهیده و ناپسندند چه انسانها در روابط بین خود و برای تحمیل سلایق و باورهای شخصی خویش بدیگران به آنها تمسک جویند و چه در مقام ستاندن حق و حقوقی تصور شده علیه طبیعت بکار گرفته شوند ، که براستی اگر صحبت از حق باشد ، این طبیعت است که شایستگی بیشتری برای ستانیدن حقوق پایمال شده اش توسط آدمیان دارد.
    این درست است که ما در آرمانشهر زندگی نمی کنیم و مدیریت باید واقع بینانه و عملگرا باشد ، اما آیا این واقع بینی و گریز از دیدگاههای اتوپیایی شامل حال “س.ح.م.ز.” نمی شود ؟ اگر هنوز در انگلستان گوشت فروشی و شکار غیرقانونی وجود دارد پس به همین ترتیب نباید انتظار داشت دولت و “س.ح.م.ز.” طی مدتی اندک تخریبها و خطاهای چند دهه گذشته را جبران و اوضاع را مطلوب همه کند . این نیز درست است که لعن و نفرین و دشنام بیفایده است چونکه اذهان را از راه حلهای اصولی و منطقی دور کرده و به رویه و عادتی بی نتیجه مشغول می کند ، آنچه که خبر فعلی و مشابه آن یادآوری می کند لزوم ابلاغ و اجرای جریمه های جدید است ، در جهان پیچیده امروز دل بستن به سطح ادراک و شعور شخصی افراد که خود وابسته به متغیرها و عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی هر کشوری است بتنهایی کافی نبوده و نیاز به قوانین مناسب و تا حد امکان بازدارنده است تا حصول نتیجه ممکن باشد و در این مورد مدیریتهای سیاستگزاریهای کلان ، اجرائی ، تقنینی و قضائی کشور ، همگی مسئولیت دارند. اگر علاقمندان حفظ حیات وحش کشور توان انجام اقدامات مؤثرتری در این راستا را دارند چه بهتر ، والا بهتر است اجازه دهند دولت و “س.ح.م.ز” امکانات و توانایی موجود خود را در این جهت علیرغم موانع و کارشکنیها بکار گیرند و لازم است از حمایت دوستداران طبیعت برخوردار شوند، چرا که دولت در این مسیر با مخالفانی جدی مواجه است که افراطیون و تندروهای سیاسی ، مدافعان کشتار بیرویه و ویرانگر حیات وحش که هیچ محدودیتی را نمی پذیرند و نیز آنان که ایرادگیری و بهانه جوئی مداوم و مخالفت همیشگی و بدون دلیل و برهان با هرچیز و هرکس و هر موضوعی را نشانه تشخص خود می پندارند ، در زمره آنها هستند .

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  40. سحر می‌گوید:

    دیدن اینهمه وحشیگری از اشرف مخلوقات درد داره………

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

  41. شکارچی از فیروزکوه می‌گوید:

    قابل توجه آقایان امین ودیگر دوستان
    Jasmin Safaris
    Hunting In Iran:
    2015-2016 PRICING

    تبلیغ شکار در ایران برای سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶

    اگر باور ندارید این هم آدرس سایت
    sportsmenonfilm.com/IranHunting.html

    شکار تنها برای شکارچی ایرانی ممنوع شده ولی بدون کمترین هزینه ای مافیای شکار توی مناطق حفاظت شده پروانه شکار برای مشتریان خارجی خودش می گیرد اسم اینکار رو هم گذاشتند ارزآوری با این کار تنها باعث زیاد شدن تخلف و برخورد مامور با متخلف وکشته شدن دوطرف وبالا رفتن گرفتن نقدی پول جواز میشه

    اگر حرف من رو باور ندارید لطفا به این آدرس سر بزنید

    IRAN
    Represented by KEN WILSON of Sportsmen on Film
    and Shunneson & Wilson Adventures
    Office: 830-792-4200 Toll Free 800-910-HUNT FREE (4868)
    kwilson@sportsmenonfilm.com
    or cell phone at conventions: 830-739-3056

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  42. کوشان مهران می‌گوید:

    جناب کلاری به موضوع برده داری در روزگاران قدیم اشاره نمودند. البته امروز همچون ایالات پنبه خیز جنوبی چون لوئیزیانای پیش از جنگهای داخلی داشتن برده به صرفه نیست چون هزینه های خریذد ونگهداری وخوراک بهای کالای تولیدی را افزایش می دهد و در بازار رقابت کنونی شیوه نوین برده داری جا افتاده است یعنی سفارش کالاهایی چون پوشاک به کشورهایی همچون سریلانکا و بنگلادش با کارگرانی با بهایی بسیار نازل و بدون پشتیبانی و هزینه هایی که پیش از این برده داران متحمل می گردیدند.

    کاترین کبیر در سال ۱۷۷۳ میلادی از دیدرو فیلسوف فرانسوی برای سفر و اقامت در روسیه دعوت می نماید.
    دیدرو قصد داشت ذهن امپراتیس را درباره بهترین شیوه حکومت بر ملت روشن نماید والبته دیدگاه فلسفی هنگامی که بر کاغذ نگاشته می شود با زمانی که در عمل به اجرا در آید بسیار متفاوت است.

    … مسلما فیلسوف عزیز او کوچک ترین درکی از واقعیت روسی نداشت. کاترین در پاسخ به اومی گوید:
    ” آقای دیدرو، من با لذت تمام، هر آنچه روح درخشان شما به شما القاء کرده شنیدم؛ با این اصول بزرگ شما، که من خیلی خوب انها را می فهمم، می توان کتاب های زیبایی نوشت ولی در عمل بسیار بد از آب در می آیند. شما در تمامی نقشه های اصلاحاتی خود، دوفرق میان وضع ما دونفر را فراموش می کنید: شما روی کاغذ کار می کنید که همه چیز را تحمل می کند، یک دست که لطیف است ودر برابر تخیلات و قلم شما مانعی ایجاد نمی نماید. در حالی که من، امپراتیس بیچاره، روی پوست آدمی کار می کنم که بسیار حساس و زود رنج است.”

    از دیدگاه اخلاقیات گرفتن جان جانوران خواه برای لذت و یا شکار تروفی و حتی گوشت و پوست و شاخ امری نکوهیده است اما در عمل این مدیریت واقع بینانه است که باعث بهره برداری پایدار از منابع طبیعی می شود.

    نباید هیچگاه فراموش نمود که در قضیه فریدونکنار دشناموموج سواری بر احساسات در عمل جای تصمیم گیری منطقی را گرفت.
    در نییت پاک الله قلی ها جای هیچ شکی نیست و اطلاع رسانی منطقی آنها پرده از باند هایی را برداشت که بجای شکار دست به کشتار و رونق قاچاق حیات وحش زده اند ولی یک هزارم این توجه معطوف به حقیقت تلخ تغبییر کاربری اراضی شالیزاری سرخ رود و فریدونکنار به مجتمع های ویلایی نشد.

    از دوران خلفای عباسی بخشی از مالیات نقدی طبرستان پرندگان مهاجر دودی بوده است ولی اکنون تغییر الگوی شکار وتخریب زیستگاه باعث ناپدید شدن زیستگاهی شده که برای قرن ها در تعادل و تعامل با انسان و طبیعت پیرامون خویش بوده است.

    اگر کسی از خون می هراسد می تواند برای رفع این مشکل به پزشک مراجعه نماید و جای هیچ ایرادی همنیست ولی مدیریت منابع طبیعی با اشک و ناله ونفرین میسر نمی شود.

    داغ Thumb up 2 Thumb down 4

  43. حمید می‌گوید:

    کشتار حیوانات باید متوقف شود

    داغ Thumb up 6 Thumb down 5

  44. علیرضا 2 می‌گوید:

    با سلام
    پلنگ هرمزگان رفتار یک حیوان صفت بی معرفت را به ایرانی ها نسبت ندید

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 2

  45. nader می‌گوید:

    نظر من اینه که اگه تو ایران اسلحه میدن باید پروانه هم در فصلش بدن اگه ندن این اتفاقا میوفته

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>