نشست مشترک صدا و سیما، محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به منظور ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و آموزش و اطلاع رسانی مفاهیم آن در رسانه ملی، سومین نشست مشترک سازمان های صدا و سیما، حفاظت محیط زیست و جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور روز چهارشنبه در محل سازمان جنگل ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  سازمان جنگل ها، در این نشست مقرر شد در روز هشتم مردادماه با توجه به شروع موج سفرهای تابستانی برنامه های ویژه این روز در کلیه شبکه های صدا و سیما در مراکز ملی و استانی پخش شود.

هشتم مردادماه، جنگل رمز حیات

همنچنین با توجه به نقش جنگل ها در تامین آب، هوا و امنیت غذایی، شعار «جنگل رمز حیات» برای این روز  انتخاب شده است.

بر اساس این گزارش کلیه تولیدات فرهنگی نظیر تیزر، کلیپ و فیلم کوتاه از سوی سازمان جنگل ها و سازمان حفاظت محیط زیست در اختیار سازمان صدا و سیما قرار گرفت تا به نحو مقتضی در روز هشتم مرداد از تمامی شبکه های رادیویی و تلویزیونی پخش گردد.

شایان ذکر است در این نشست محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما، بهنام احمدپور مدیر شبکه رادیویی ایران، امیر تاجیک مدیر شبکه مستند، علی احمدی قایم مقام شبکه خبر، عبدالکریم خیامی رئیس مرکز سیمای استان ها، محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما، احمد سعیدی مدیر شبکه سلامت، علی سیفی مدیر شبکه جوان، اسماعیل کهرم مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، ناصر مقدسی قایم مقام سازمان جنگل ها، محمد درویش مدیرکل آموزش و مشارکت مردمی حفاظت محیط زیست، محسن نقیلو مدیر کل روابط عمومی سازمان جنگل ها، مجید فدایی مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، خانم ها مظاهری معاونت پژوهشی و انصاری مدیر کل دفتر پایش سازمان حفاظت محیط زیست حضور داشتند و درباره چگونگی برنامه های کیفی این روز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

+28
-1
  

6 دیدگاه

  1. ایمان می‌گوید:

    صدا و سیما و منابع طبیعی به هیچ عنوان ارزشی برای حفظ و توجه و فرهنگ سازی در این بخش از کشور قائل نیستند.
    برگزاری جلسه و حرف برای محیط زیست کشورمان مفید که نیست ضرر هم دارد. پیشنهاد میکنم نگاهی به علت وقوع سیل در تهران و شهر های ساحلی کشور بیندازید سپس ژست دلسوزانه به خود بگیرید.
    تمام افرادی که یا اخبار محیط زیست را دنبال میکنند و یا دستی در اجرا در این بخش دارند واقعیات را دیده و میدانند.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  2. امین منصوری می‌گوید:

    به عمل کار بر آید به سخنرانی نیست.
    این جلسه ها فایده ای نداره. پارسال هم این جلسه انجام شد و هیچ کاری انجام نشد و نکته مثبتش فقط سوت بلبلی زدن دکتر کهرم بود.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  3. Blue Fox می‌گوید:

    اگر به قول آقای امین منصوری پارسال هم نشست برقرار بوده و وضعیت اینه که…
    صدا و سیما اگر بخواد واقعا همکاری کنه،باید در هر وعده پخش اخبار،چند مورد از این موارد بی شمار سایت دیدبان رو بگه.هر روز بگه تا بحران محیط زیست ملکه ی ذهن مردم بشه.تا با هر روز شنیدن،در ذهن کودکان نهادینه بشه.این کم ترین کاریه می تون انجام بدن،اما مدت هاست دریغ می کنند.
    البته باز،منکر زحمات بعضی ها نیستم.اما جدا صدا و سیما کوتاهی می کنه.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  4. مسعود شهرابی می‌گوید:

    از مدیر شبکه دو باید سوال میشد چرا ماه رمضان برنامه طبیعت ۳۶۰ پخش نشد…

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  5. kooshan می‌گوید:

    اگر اهمیت توجه به طبیعت و محیط زیست و لزوم حفظ آن در کشور دریافت شده و عمومیت پیدا کند در این صورت می توان امید داشت که با گامها و اقدامات هر چند کوچک اما پیوسته و مداوم ، دستیابی به نتابج مثبت مقدور باشد و این مهم در مورد مواد و ابزارهای فرهنگی نظیر برنامه های آموزشی و تبلیغی رسانه ای عمومی و فراگیر مثل صدا و سیما بیشتر صدق میکند ، بطور مثال پوشش اخبار تخلفات و تخریبهای مهم زیست محیطی بطور مداوم در قالب یک بخش خبری جداگانه یا اختصاص زمانی هر چند کوتاه در یکی از بخشهای خبری هر یک از شبکه ها می تواند در اذهان عموم ماندگاری و تأثیر خوبی داشته باشد ، اختصاص یک روز یا چند روز در سال که با پخش حجم زیادی از مطالب در زمانی کوتاه همراه است و سپس فراموشی موضوع تا دوره بعد چندان مؤثر و مفید نیست . در چهارچوب اصولی و درست ، اتخاذ تدابیر مؤثرتر با بررسی و مطالعه و سپس ساخت برنامه های مفید و متناسب ، در شرایط فعلی و با وجود مشکلات و کمبودهای موجود نیز امکان پذیر است.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  6. نرگس روحانی می‌گوید:

    چرا نماینده سمن ها به کسانی که در رسانه برنامه محیط زیستی داشتند و طی این مدت که اقای سرافراز امده و برنامه هاشون قطع شده خبر ندادند مثل اقای ریحانیان که برنامه اصل ۵۰ را ازش گرفتند مثل برنامه ما که در رادیو ایران دوشنبه شب ها با نام اینجا خانه ماست اجرا میشد ؟؟؟ چرا اقای فدایی یک دفعه دعوت نکرده که شما هایی که با هزار مشکلات این برنامه ها رو ساختید چه کسانی هستید مشکلاتتان را بگین تا ما هموار کنیم سازمان جنگل ها که اصلا جز اقای مهندس غیبی هرکدامشان که امدیم باهاشون گزارش بگیریم انقدر تند و بد حرف زدند که پشیمان شدیم شما اقای هوشمند بانی بشین که کسانی که برنامه داشتیم الان قطع شده در جلسه ای با سازمان مشکلاتمان را در میان بگذاریم.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>