شکارچی متخلف به جرم تمرد و حمل سلاح غیرمجاز به ۳۰ ماه حبس محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): آبان ماه سال گذشته نیروهای یگان محیط زیست شهرستان جاسک هرمزگان در جریان ورود گروهی از شکارچیان متخلف و حرفه ای به ارتفاعات تنگ بهمدی در این شهرستان قرار گرفتند.

رئیس اداره محیط زیست جاسک در این باره گفت: محیط بانان عازم منطقه شده و پس از مدتی جست و جو شکارچیان متخلف که بوسیله یک خودروی کمک دار و مجهز وارد تنگ شده و در حال حرکت به سمت ارتفاعات بودند را مشاهده نمودند.

کاظم شریفی شمیلی اظهار داشت: یکی از سرنشینان خودرو از افراد بسیار سرشناش و ثروتمند جاسک بود که بارها مرتکب تخلفات شکار در این شهرستان شده بود.

محیط بانان مسیر شکارچیان را مسدود کرده و پس از متوقف نمودن خودروی متخلفین، از آنها خواستند تا سلاح خود را به مامورین تحویل دهند.

………..خودروی شکارچیان متخلف حین بالا آمدن از تنگ بهمدی پیش از رسیدن به کمین محیط بانان

شریفی گفت: شکارچیان متخلف که چهار نفر بودند از خودرو پیاده شده و ضمن توهین به محیط بانان بوسیله یک اسلحه گلوله زنی مامورین را تهدید به مرگ کردند.

متخلفین حاضر به تحویل اسلحه به مامورین نشده و شکارچی سرشناس و همراهانش سعی نمودند بوسیله خودرو از منطقه خارج شود.

محیط بانان نیز که سه نفر بوده و از جزئیات ماجرا و تهدیدهای متخلفین فیلمبرداری کرده بودند، به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی با متخلفین درگیر نشده و نیروی انتظامی را در جریان قرار دادند.

تا زمان حضور مامورین نیروی انتظامی، متخلفین منطقه را ترک کرده بودند اما صورتجسله ای در این زمینه تنظیم و اداره محیط زیست جاسک شکایتی را در رابطه با تمرد و تهدید مامورین و همچنین حمل اسلحه گلوله زنی غیرمجاز (جواز اسلحه گلوله زنی همراه شکارچی متخلف به نام برادر وی بوده است) در مراجع قضایی مطرح نمود.

شکارچی متخلف که تصور میکرد به واسطه ثروت و شهرتی که در منطقه دارد می تواند مامورین را از شکایت خود منصرف نموده و مسیر پرونده را تغییر دهد، علی رغم ابلاغ و صدور احضاریه، در جلسه دادگاه حضور نیافت.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگستری شهرستان جاسک، دادگاه با توجه به محتویات پرونده، بزه انتسابی به متهم را محرز دانسته و نامبرده را به جرم تهدید مامورین دولت به تحمل شش ماه حبس و از بابت استفاده از اسلحه غیرمجاز (اسلحه متعلق به غیر) به تحمل دو سال حبس محکوم نمود.

شکارچی متخلف از فرصت ۳۰ روزه جهت اعتراض و تقاضای تجدیدنظر خواهی استفاده نکرده است، بنابراین حکم صادره قطعی بوده متهم می بایست برای گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان شود.

+1526
-761
  

16 دیدگاه

  1. رشید می‌گوید:

    قانون باید با شکارکشان متخلف و افرادی که هرگونه آلودگی و تخریب در حیات وحش و محیط زیست مرتکب میشوند به سختی برخورد کند تا درس عبرتی شود برای متخلفینی که باعث این اعمال زشت و ناپسند و غیرقابل جبران میشوند

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 11

  2. مرتضی باقری می‌گوید:

    با تشکر از محیط بانان زحمتکش جاسک
    انشااله که تشریف ببرد زندان (شخص ثروتمند)

    پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 8

  3. میترا کیوانی می‌گوید:

    حتما خیالش راحته که اعتراض نکرده !!!!!!!!!!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 8

  4. کفتار می‌گوید:

    جیگرم حال اومد

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 10

  5. محمود می‌گوید:

    چرا اینقدر سماجت میکنه ؟

    فکر کرده قانون برای اون نیست !

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 5

  6. ردپا بر جا نگذار می‌گوید:

    خطرناک ترین کشورها کشورهایی میشن که ثروتمندان فکر کنند با پولشان هر غلطی می توانند بکنند و همچنین سیاسیون به واسطه مقامشون.

    اگر این دو قشر در کشوری تابع قانون بودن و توان استفاده از پول و منصب را در جهت پوشاندن رفتارهای مجرمانه خودشان نداشتند اون کشور کشور امنی خواهد بود.

    و صد البته محدود کردن دست این افراد بستگی به تلاش مردم هر کشوری داره. بدون زحمت هیچ ارزش مدرنی در جامعه به وجود نمیاد.

    خیلی خبر خوبی بود که ثروت این شخص نتوانسته کاری از پیش ببرد.

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 5

  7. امین منصوری می‌گوید:

    دادگاه نرفته و به حکم هم اعتراض نکرده! دو حالت محتمله، یا عمدا میخواد بره زندان و یا اینقدر اعمال نفوذ داره که با این حکمها به زندان نمیره.

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 3

  8. اشترانکوه - دریاچه گهر ازنا می‌گوید:

    بفرستیدش داخل ی بیابون بی آب و علف هزار تا درخت بکاره و برای همیشه از داشتن سلاح محروم بشه….در صورت رویت و تمرد به کاشت ۲۰۰۰اصله درخت محکوم بشه

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 4

  9. سهره می‌گوید:

    کسی که خربزه میخوره باید پای لرزش وایسه
    خدا کنه این حکم درس عبرتی بشه براش

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 4

  10. Nature می‌گوید:

    عالی….حکم کاملا عادلانه و منصفانه ای داده شده….

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 5

  11. منا می‌گوید:

    به احتمال زیاد در خودرو آنها چیز مهمی بوده (حیوان با ارزش زنده یا مرده) که تهدید با سلاح و فرار کردند و حتی تقاضای تجدید نظر در مورد حکم را نکردند.

    به امید روزی که محیط بانان کشور مجهز به هلی کوپتر به حفاظت و دیدبانی بپردازند.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 7

  12. فریبا می‌گوید:

    باید هر شکارچی غیر مجاز ، پس از اعمال جریمه، ۶۰ ضربه شلاق بخورد تا درس عبرتی برای دیگر شکارچیان باشد.

    داغ Thumb up 9 Thumb down 7

  13. سید حسین می‌گوید:

    زندان رفتن یا نرفتن ثروتمند قشر متوسط اصلا فقیر ایاجبران قتل عام حیوانات را میکند .متخلفین زیادی را دیدیم که نهایت یک ماه دو ماه حبس بوده و وقتی بیرون امدن دوباره کشتار . دادگاه ها وحکمهای زیادی دیدیم اما بزه شکار روز افزون بوده پس رویه درست نبوده کار از ریشه ایراد داره با این مرحم های موقتی حیات وحشی پایدار نخواهیم داشت. به امید روزهای خوب

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>