کشف لاشه پنج دراج و یک اسلحه غیرمجاز در رامهرمز

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): صبح امروز (چهارشنبه ۹۴/۵/۲۱) به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر حضور یک شکارچی بومی در عرصه های طبیعی اطراف یکی از روستاهای رامهرمز، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم محل مورد نظر شدند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان، محیط بانان پس از حضور در منطقه به جست و ردزنی پرداخته و شکارچی متخلف را حین بازگشت به سمت روستا مشاهده نمودند.

رئیس اداره محیط زیست رامهرمز در این باره گفت: مامورین در مسیر متخلف به کمین نشسته و پس از نزدیک شده شکارچی به محل کمین، محیط بانان در فرصتی مناسب جهت برخورد قانونی با وی وارد عمل شدند.

حسن آقاشیرمحمدی اظهار داشت: شکارچی غیرمجاز که با مشاهده محیط بانان غافلگیر شده بود با یکی از مامورین گلاویز و درگیر شد تا بتواند فرار کند اما محیط بان دوم نیز به محل رسیده و شکارچی متخلف را بازداشت نمودند.

………………..اسلحه غیرمجاز و لاشه پنج دراج کشف شده از شکارچی متخلف در شهرستان رامهرمز

آقاشیرمحمدی گفت: از متهم لاشه پنج عدد پرنده حمایت شده دراج به همراه یک اسلحه شکاری دولول غیرمجاز (قاچاق) و دو عدد فشنگ کشف و ضبط گردید.

متهم دستگیر شده به اداره محیط زیست منتقل شده و پس از بازجویی و تنظیم صورتجلسه تخلف به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده همچنین به جرم حمل و استفاده از سلاح غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی گردید.

شکارچی متخلف پس از پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست، در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت حمایت شده تحت محاکمه قرار خواهد گرفت و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

………….لاشه پنج عدد پرنده حمایت شده دراج، کشف شده از شکارچی متهلف در شهرستان رامهرمز

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود.

+48
-98
  

16 دیدگاه

  1. DORNA می‌گوید:

    حیف از این مرغ زیبا حیف…

    دیگه اصلا در خوزستان دراج باقی مونده؟ انقدر این زبون بسته رو شکار کرده اند…

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 11

  2. محمد رضا می‌گوید:

    سلام و خدا قوت خدمت آقای شیرمحمدی و محیط بانان عزیز و دلیر رامهرمز

    حال که قانون استفاده از سلاح در برابر مجرمین و قاتلین حیات وحش اینقدر ضعیف است پیشنهاد میگردد در عملیات های دستگیری با تعداد نفرات بیشتری حضور یابید و ادواتی همچون اسپری دودزا، گاز اشک آور یا باتون همراه داشته باشید زیرا این سرباران جامعه چیزی برای از دست دادن ندارند اما شما چشم امید حیات وحش و ملت اید، وجود شما عزیزان زحمتکش و بی ریا باعث دلگرمیست

    خداوند پشت و پناهتان

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 13

  3. محمد عاشق حیات وحش می‌گوید:

    چقدر دیدن بدون حرکت و بیجان این پرنده ها ناراحت کننده است

    بیدار شدن با صدای پرندگان و دیدن آنها در آسمان شوق پرواز را به آدم میده ، کشتن آنها به هر دلیلی محکوم است

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 12

  4. کیوان می‌گوید:

    اخه نامرد الان چرا میزنی مخصوصا تو عکس اونجور که دیده میشه سه یا دوتاش ماده است هنوز جوجه هاشو نو جدا نکردن نهایت بی انصافیه

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 10

  5. مهراب از اراک می‌گوید:

    عجب…
    انشالله که جریمه های جدید شامل این مجرم میشود دیگه!!!!
    خواهشا دلیل اینکه چرا دراج رو شکار میکنن رو بگید لطفا…
    اینهمه پرنده داریم. فقط باید از پرندگان رو به انقراض نوش جان کنن؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 10

    • شکارچی نیمه پشیمان می‌گوید:

      شاید تو محل زندگی این شخص اصلان رو به انقراض نباشه
      من سالهاست شکار میرم
      زدن ۵تا دراج با تفنگ غیر مجاز اونقدام راحت نیست باید تعدادشون تو منطقه زیاد باشه
      یا سر ابشخور بزنی که در این مورد بحث نمیکنم

      داغ Thumb up 6 Thumb down 10

  6. رشید می‌گوید:

    نسل کشی حیات وحش در دست روستاییان و عشایر است حتما تمام مراتع اون منطقه بنام طرف بوده که در تمام فصول سال به کشتار پرندگان حفاطت شده میرود

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 9

  7. احسان می‌گوید:

    امیدوارم حکم بر اساس جرایم جدید اجرا شود

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 11

  8. مرتضی می‌گوید:

    سلام دیده بان
    به خاطر اطلاع رسانی شما واقعا سپاسگذارم
    کار شما بسیار ارزشمند است تا به حال سبب شده تا من و بسیاری از دوستان دید بهتری نسبت به وضعیت محیط زیست کشور عزیزمان داشته باشیم ضمن اینکه با بسیاری از گونه های در خطر هم در این مدت آشنا شده ایم.

    درخواستی داشتم که اگر ممکن است خبری نسبت به وضعیت پرندگان شکاری کشور و قاچاق و زنده گیری آنها در این فصول سال که زمان فعالیت قاچاقچیان این گونه های در خطر شامل بالابان، طرلان، پیغو، دلیجه، عقاب طلائی و……… ارائه کنید.

    سال قبل در بازار حیوانات اهلی گرگان متوجه افرادی شدم که تعداد زیادی کبوتر به قیمت ناچیزی خریداری کرده اند، کنجکاو شدم مشخص شد از این کبوتران در استان گلستان برای زنده گیری پرنده های شکاری استفاده می کنند.

    کاش یک منبع و اطلاعات درست در این زمینه منتشر می شد تا ضمن آشنائی با وضعیت این پرندگان در کشور با گونه های در خطر و پراکندگی آنها بیشتر آشنا می شدیم.

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 10

  9. طبیعت گرد می‌گوید:

    متاسفانه باز هم افراد بومی منطقه و همچنین سلاح غیرمجاز…
    امیدوارم مجازات سنگینی در انتظارش باشه…
    بومی های اونجا که لاعقل باید خودشون حافظ محیط اطرافشون باشن متاسفانه دشمن شماره یک محیط زیست منطقه هستن
    حالا این به کنار این افراد از شهرستانها و مناطق دیگر هم مهمان دعوت میکنن واسه شکار که اینم یه خیانت دیگه ای که این بومیان به محیط زیست میکنن….
    دست جناب آقای شیرمحمدی و همکاران عزیزشون هم درد نکنه با توجه به اینکه محیطبان به اندازه کافی ندارند ولی با تمام وجود از حوزه استحفاظی تحت مدیریت شهرستان رامهرمز به نحو احسن حفاظت میکنن

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 10

  10. تیزبین می‌گوید:

    با این روند و وضعیت دراج فکر کنم تا چند سال دیگه این پرنده منقرض شود.

    دراج نیازمند حمایت است.

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 7

  11. دوستدار محیط زیست می‌گوید:

    با سلام و خسته نباشید به دیدبان زحمت کش و عزیز

    خدا رو شکر که در درگیری با قاچاقچیان هیچگونه آسیبی به شما محیط بان ها وارد نشده و تقدیر و تشکر میکنم از جناب آقای شیرمحمدی و همکاران زحمت کششان که با جان و دل و عاشقانه به این میهن خدمت می کنند و در آخر از خداوند منان خواستارم که روز به روز به توفیقات این بزرگواران افزون کند.

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 9

  12. اشترانکوه - دریاچه گهر ازنا می‌گوید:

    کلا هر چی خبر از محیط زیست رامهرمز هست خبر شکار درّاج ….افسوس و صد افسوس از کشتار این پرنده ی زیبا

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 3

    • طبیعت گرد می‌گوید:

      چون اینجا زیستگاه اصلی دراج می باشد….سالهاست که به شدت تعدادشان کم شده اما از سالی که جناب شیرمحمدی اومدن خدا رو شکر وضع محیط زیست منطقه علی الخصوص دراج بهتر شده

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

  13. مرتضی باقری می‌گوید:

    با سلام
    این جریمه های سنگین شکارکش ها را ورشکست نکنه؟

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

  14. پلنگ پیر می‌گوید:

    امید وارم با سخت گیری سازمان آنقدر تعداد پرندگان و چرندگان زیاد شود که به راحتی بشود پروانه شکار گرفت وشکار کرد و طبیعت دوست ها هم راضی بشوند واینقدر فحش ندهند .با فحاشی نمیشود جلوی متخلف ها را گرفت بلکه بیشتر جری میشوند . به امید آنروز

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>