هوای امروز تهران از نظر میزان غلظت ذرات معلق در شرایط ناسالم قرار گرفت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران، بر مبنای اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران به دلیل طوفان و گرد و خاک شب گذشته بر میزان غلظت آلاینده های ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده و از میزان غلظت آلاینده منواکسیدکربن کاسته شده است.

توفان شب گذشته در تهران با سرعتی معادل ۷۰ کیلومتر باعث تشدید پدیده گرد و خاک در استان‌های تهران و البرز شد به گونه‌ای که عمق دید مستقیم به شدت کاهش پیدا کرد و در ترافیک خیابان ها اختلال به وجود آمد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به گرد و غبار روز گذشته در تهران گفت: علت اصلی این گرد و غبار معادن شن و ماسه در غرب استان تهران است که جزو کانون‌های داخلی ورود گرد و خاک به تهران محسوب می‌شود.

دکتر سعید متصدی به ایسنا گفت: با اشاره به اینکه استفاده بی‌رویه از آب در کشاورزی، توسعه صنایع آب‌بر مانند فولاد و افزایش سطح تبخیر آب مانند احداث سدها موجب افزایش میزان تبخیر آب می‌شود، گفت: متاسفانه علی‌رغم اینکه در کشور آب کم داریم، سطح تبخیر آب را نیز افزایش دادیم که این امر موجب شده است کانون‌های گرد و غبار در اطراف شهرها تشکیل شود.

+3
-7
  

3 دیدگاه

  1. مسافر زمین می‌گوید:

    مسئولین و مسببین اصلی این اتفاقات کجا هستند؟
    چرا وقتی آلودگی شدید هوا رخ میدهد همه خود را پشت سر سازمان حفاظت محیط زیست مخفی میکنند؟
    کجا هستند آقایانی که دستور تخریب جنگلها را میدهند، خودرو بی کیفیت تولید میکنند و تمامی عرصه های طبیعی را به بهانه معدن کاری نابود کرده اند؟
    این مردم هستند که هزینه بی خردی بعضی مسئولین را با جان و مال و روحشان پرداخت میکنند.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

  2. کیش خواه می‌گوید:

    خدا بهمون رحم کنه

    داغ Thumb up 4 Thumb down 2

  3. سید حسین می‌گوید:

    سالهاست همه ارگانها برای منافع خود دست به دست مردم شدیدا داریم محیط زیست را آلوده میکنیم آیا دیگر وقت ان نشده که رویه زندگی را عوض کرده و در آب و هوایی پاک زندگی کنیم ؟
    ای کاش دیر نشود

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>