عاملین شکار غیرمجاز ۴ آهو به همراه یک اسلحه قاچاق در زنجان بازداشت شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر شکار غیر مجاز آهو در منطقه شکار ممنوع فیله خاصه، نیروهای یگان محیط زیست زنجان به تحقیق در این زمینه پرداخته و دو مظنون را در این رابطه شناسایی نمودند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان در این باره گفت: محیط بانان طی هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی، با همراهی مامورین پلیس اطلاعات و امنیت زنجان بصورت غافلگیرانه وارد مخفیگاه مطنونین شدند.

ناصر جعفری اظهار داشت: در جریان بازرسی از این مکان لاشه چهار آهو (کله چهار آهو و ۱۰ کیلوگرم گوشت آهو) یک اسلحه پنج تیر قاچاق، یک اسلحه ته پر دولول، یک اسلحه تک لول، ۳ عدد دوربین چشمی، ۱۸۵ عدد فشنگ، یک کیلوگرم ساچمه چهارپاره، یک دستگاه ابزار پرس فشنگ، ۵۵ پوکه استفاده شده، ۴۵ عدد چاشنی، ۱۷ تیر فشنگ چهارپاره کارخانه ای، ۲۰۰ گرم مقوای قالب درب فشنگ، یک دستگاه پروژکتور، ۷ تیر فشنگ چهارپاره دست ساز، یک رشته قطار فشنگ، یک دستگاه ابزار فشنگ پرکنی، یک عدد سرنیزه، یک کیلو ساچمه ریز و ۸ تیر فشنگ برنو کشف و ضبط گردید.

 

در این رابطه دو نفر متهم بازداشت شده و پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی و همچنین نگهداری از سلاح غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.

متهمین می بایست مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز ۴ آهو را به حساب دولت واریز نمایند.

متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

همچنین ضمن مصادره سلاح قاچاق به نفع دولت، متهمین به دلیل نگهداری از سلاح غیرمجاز شکاری بر اساس قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، محاکمه شده و به حبس یا جزای نقدی محکوم خواهند شد.

ضمنا بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، سلاح های مجاز و ادوات شکار کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

+23
-171
  

8 دیدگاه

  1. میش مرغ می‌گوید:

    جنایات شما روز ما رو خراب کرد.
    امیدوارم قاضی محترم شما را به اشد مجازات برساند.
    این آب و خاک و حیات وحش آن متعلق به همه مردم ایران و نسلهای آینده است …. افسوس

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 23

  2. داریوش می‌گوید:

    اینا شکارچی نبودن که؟!؟!!!!! این اراذل یک مشت نامرد نسل منقرض کن بودن و هدفشون نابودی آهوان منطقه و حتمن از جایی حمایت میشن
    امیدوارم قاضی محترم حکم سنگین و همراه با حبس براشون در نظر بگیره

    داغ Thumb up 21 Thumb down 21

  3. دوست می‌گوید:

    یه آمار بگیرید, کشتار پیش از افزایش جرایم و پس از اون.
    به نظر تفاوت چندانی نمیکنه, چون اونی که باید مطلع بشه از افزایش جرایم اصلا چه میدونه اینترنت چیه, کجا باید بخونه که جریمه چیه, آخر جیه, عاقبت کدومه؟!

    دردی بدتر از جهل نیست..

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 17

  4. مهر می‌گوید:

    ماشاالله…
    چشممون روشن،انبار مهماتی برا خودشون راه اندازی کردن

    داغ Thumb up 20 Thumb down 18

  5. سید حسین می‌گوید:

    هر دم از این باغ بری میرسد چه خبره تو دنیای حیات وحش ایران . آهو را برای چی میزنین واقعا حیفه. تهیه مهمات و ادوات فشنگ پرکنی برای کالیبر ۱۲ خیلی ساده و قابل دسترسه حتی برای اونایی که اسلحه قاچاق دارن چون نظارت ضعیفی روشه. بعد از اون عفو سال ۹۰ سیل عظیمی از اسلحه دست هر کس و ناکسی افتاد و طبیعت ایران را نشانه گرفت. اگر واقعا برای دولت محیط زیست مهمه باید سازمان متولی ان را ارتقا داده وکلا انقلابی زیست محیطی در این زمبنه انجام دهد وگرنه هممون سر کاریم………………

    داغ Thumb up 15 Thumb down 16

  6. مجید می‌گوید:

    بنظر شما آیا این آقایان متخلف که به شکار غیر قانونی میروند از جرایم جدید خبر ندارند ؟ اینکه ممکن است دستگیر شوند و باید ۴۰ میلیون تومان پرداخت کنند ؟ حتما از این موضوع اطلاع دارند اما چرا باز این اتفاقات روی میدهد ؟
    الان همه میدانند که اگر به هر علتی بین فرد یا افرادی درگیری و زد و خورد منجر به جرح یا قتل اتفاق بیفتد ، حتما قانون آنها را به قصاص محکوم میکند و ممکن است ضارب حتی به اعدام محکوم شده و جان خود را از دست بدهد اما باز می بینیم در شهرها یی مثل تهران بیشترین آمار درگیری های فیزیکی و مراجعات به پزشک قانونی وجود دارد .
    بهتر است یکسال فرصت بدهیم و آمار شکار را با دوره قبل آن مقایسه کنیم تا مشخص شود جرایم جدید تا چه حدی توانسته در کاهش تخلفات موثر باشد.

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 6

  7. رشید می‌گوید:

    این افراد یک باند قاچاق گوشت هستند و به اندازه یک مغازه اسلجه و مهمات فروشی تجهیزات دارند

    خدا میداند تا الان چه مقدار کشتار کرده اند !

    باید با این نسل کشان با شدیدترین احکام برخورد شود

    اینان یک مشت دزد و غارتگرند

    داغ Thumb up 10 Thumb down 20

  8. سوسن اکبری می‌گوید:

    سریعتر محاکمشون کنید

    داغ Thumb up 8 Thumb down 16

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>