رییس جمهور: به جز صهیونیست‌ و تروریست‌، ریزگرد و کم‌آبی نیز دشمنان ما هستند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): رییس جمهور روز گذشته در جمع فرماندهان سپاه پاسداران گفت: دشمن ما تنها صهیونیست‌ها، آمریکا و تروریست‌ها نیستند بلکه ما دشمنانی به نام ریزگردها، کم‌آبی، بیکاری، رکود، تورم و سست شدن اخلاق و ایمان در جامعه داریم که برای جامعه بسیار خطرناک هستند و باید بر آنها هم فائق شویم. دکتر روحانی گفت: نیروهای مسلح باید در شرایط صلح به دولت در سازندگی کشور کمک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی دیروز سه‌شنبه در بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور یافت.

دکتر روحانی در بدو ورود به محل برگزاری این گردهمایی به طور رسمی مورد استقبال قرار گرفته و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا از یگان پرچم و تشریفات حاضر سان دید.

رییس جمهور با بیان اینکه قدم به قدم باید پایه های استقلال، آزادی های مشروع و مبانی نظام جمهوری اسلامی را مستحکم کنیم، اظهار داشت: موفقیت در مذاکرات هسته‌ای، حاصل اقتدار دفاعی و دیپلماتیک بود.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای مسلح کشورمان در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در مقاطع مختلف، رسالت و مسوولیت  بسیار بزرگ و سنگینی را در حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن از جمله استقلال، نظام جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور داشته‌اند و قطعاً ایفای موفق این مسئولیت‌ها جز در سایه وحدت، اتحاد و یگانگی و پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و عمل به قانون اساسی مقدور نبود.

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان این که پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن به تنهایی بر عهده هیچ یک از نهادهای نظام جمهوری اسلامی قرار داده نشده است،  اظهار داشت: درست است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگاهبان انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن معرفی شده  اما عین این وظیفه برای نمایندگان مجلس، شورای عالی امنیت ملی، ارتش جمهوری اسلامی و سایر نهادها هم تعریف شده و مطابق قانون اساسی همه نهادهای نظام جمهوری اسلامی موظف به حراست و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.

دکتر روحانی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز و بعد از برجام و رفع تحریم‌ها کشور نیاز به یک حرکت بزرگ دارد، گفت: دشمن ما تنها صهیونیست‌ها، آمریکا و تروریست‌ها نیستند بلکه ما دشمنانی به نام ریزگردها، کم‌آبی، بیکاری، رکود، تورم و سست شدن اخلاق و ایمان در جامعه داریم که برای جامعه بسیار خطرناک هستند و باید بر آنها هم فائق شویم.

رییس جمهوری افزود: اعتیاد و طلاق دشمنان خطرناک استقلال کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند و دولت از همه و به ویژه نیروهای مسلح درخواست دارد تا طبق اصل ۱۴۷ قانون اساسی که تصریح دارد نیروهای مسلح باید در شرایط صلح به دولت در سازندگی کشور کمک کنند درخواست کمک داریم تا بر این مشکلات فائق آییم.

رییس جمهوری تصریح کرد: سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای انتظامی به عنوان فرزندان ملت باید به دولت و مردم در تولید و سازندگی و رشد اقتصادی کمک کنند و اساساً ستاد اقتصاد مقاومتی برای آن تشکیل شده است که بتواند کمک همه نهادها و نیروهای نظام را در مسیر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بکار بگیرد و دولت از همه نهادها و از جمله نیروهای مسلح و بویژه سپاه و بسیج می‌خواهد که به ما در ایجاد یک نشاط بزرگ اقتصادی در کشور کمک کنند.

 

+23
0
  

5 دیدگاه

  1. DORNA می‌گوید:

    واقعا و چون در کم آبی، ریزگرد، بیکاری، طلاق و سست شدن اخلاق و ایمان خودمون هم سهم داریم
    باید بگیم خودمون فی النفسه داریم علیه خودمون قدم برمی داریم…
    داریم تیشه به ریشه خودمون می زنیم…
    داریم شاخه ای رو قطع می کنیم که خودمون روی آن ایستاده ایم…

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 3

  2. رشید می‌گوید:

    رئیس جمهور محترم. به فریادمان برسید که محیط زیست (همه داشته هایمان) بر باد رفت

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 7

  3. ایرانی می‌گوید:

    هیچ چیزی به اندازه بی‌فرهنگی،ناآگاهی،زیاده‌خواهی،مسئولان نالایق و عدم احساس مسئولیت از جانب خودم مردم نسبت به سرمایه ها و منافع ملی خطرناکتر نیست.
    وقتش رسیده که از شعار کم کنیم و به شعور بیافزاییم.

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 1

  4. شاهین می‌گوید:

    امیدواریم سخنان خوب رئیس جمهور از سوی مقامات دیگر کشور شنیده شود ، قطعاً نابودی و تخریب محیط زیست بویژه منابع آبی بزرگترین تهدید کشور هستند. اگه چاره ای اندیشیده نشود و مساله جدی گرفته نشود آینده مبهمی در انتظار خواهد بود!

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  5. فرهاد کاکا می‌گوید:

    من نمیدونم اگر واژه دشمن رو نداشتیم چه میکردیم .پیکر بی جان، لاشه و جنازه ، همه یک معنی دارند .چرا از کلمات اضطراب آور و دل آزار استفاده کنیم؟ به مجموعه این مشکلات و موفقیتها زندگی میگویند.آنچه مسلم است با علم ، خودسازی ،دلسوزی و تلاش مشکلات ساده تر حل میشوند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>