متخلفین شکار ۳ تیهو پس از واریز ۶ میلیون ریال جریمه به دادگاه معرفی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز جمعه ۹۴/۷/۳ نیروهای یگان محیط زیست شهرستان خنج در استان فارس حین گشت و کنترل در مناطق زاد این شهرستان با دو شکارچی متخلف مواجه شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خنج در این باره گفت: محیطبانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر دو شکارچی غیرمجاز را بازداشت نمودند.

پزمان نامجو اظهار داشت: از متخلفین یک قبضه اسلحه شکاری تک لول، یک قبضه اسلحه شکاری دولول (هر دو اسلحه دارای جواز حمل)، قطار فشنگ به همراه لاشه سه تیهو کشف و ضبط گردید.

لاشه ۳ تیهو بهمراه اسلحه و مهمات کشف شده از شکارچیان متخلف

با شکایت اداره محیط زیست پرونده این در این زمینه در دادسرای شهرستان خنج تشکیل و متهمین به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی به مراجع قضایی معرفی شدند.

شکارچیان متخلف مبلغ ۶ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

ضمنا بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید و دستور مقام قضایی سلاح های مجاز و مهمات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

+12
-150
  

7 دیدگاه

  1. سوسن اکبری می‌گوید:

    لعنت به شکارچی غیرمجاز

    پر طرفدار Thumb up 51 Thumb down 34

  2. زرد کوه بختیاری می‌گوید:

    خدا قوت.

    پر طرفدار Thumb up 49 Thumb down 29

  3. سید حسین می‌گوید:

    واقعا خنده داره که دو نفر شکارچی با اسلحه مجوز دار برن بیرون ۴ تا پرنده بزنن وبخاطرش جریمه بشن خوب یه پروانه شکار پرنده با اعمال کارشناسی و محدودیت یک روز در هفته به خدا هم به نفع محیط زیست هم کنترل جمعیت پرندگان راحت تره من نمیدونم سازمان دنبال چیه معطل چیه واقعا خیلی از مناطق ظرفیت بالایی برای شکار پرنده داره اگه همینجوری پیش بره سازمان شکارچیای قانونیشو کم کم از دست میده جون مردم میبینن تو مناطق شمالی هزاران پرنده به روش غیر انسانی صید میشن وکسی باهاشون کاری نداره این احساس تبعیض باعث شکار پرندگان در مناطق دیگه میشه.پس بهتره پروانه شکار بدن که اصطکاک و قانون گریزی به حداقل برسه.

    پر طرفدار Thumb up 35 Thumb down 13

  4. ناشناس می‌گوید:

    ولی خداییش بدجوری میسوزه این شکارچی الان

    برای نیم کیلو گوشت ششصدهزار تومان باید بدهد

    داغ Thumb up 22 Thumb down 24

    • حمید می‌گوید:

      این بنده خدا از این باید بسوزه که تو فریدونکنار به صورت علنی و مجاز شکار میکنند
      ولی بعضی ها به خاطر سه تا دونه باید برن دادگاه

      پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 5

  5. عقاب تنهای کوهستان می‌گوید:

    واقعا دیگه تیهو شکار کردن داره با اون جثه کوچیک و ظریفش !

    بابا دست از شکم پرستی بردارید وقتی تو فرهنگ ما به شکم پرستی انقد اهمیت میدن ضرب المثل داریم که میگه از پرنده تیهو از چهاز پاه آهو

    چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید

    بی گناهی پای چوبدار می خندید …ولی، او نمی دانست دیگر دوره ضرب المثلها به سر آمده. دیگر دوره شکار به سر آمده

    بیاید نسیم باشیم و نوازش کنیم نه طوفان باشیم و نابود کنیم.

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 6

  6. عقاب تنهای کوهستان می‌گوید:

    به دوستانی که از شکار طرفداری مکننن باید بگم محیط زیست ما دیگر ظرفیت هیچگونه شکاری نداره چه با پروانه چه بی پروانه.
    سالهاست که دو لول تک ماشه ای browning رو گذاشتم کنار.بعضی خیال میکنند اگر کسی از شکار نکردن طرفداری میکننه چیزی از شکار نمی دونه باید به همین دوستان بگم که بهترین محیط بانهای این مرزبوم خودشون یه زمانی بهترین شکارچیا بودن ولی الان دیگه فهمیدن شکار جای نداره تو این محیط زیست بیمار .کفتر کشته که کشتن نداره.
    شکار ممنوع چه برای شکارچی و چه برای شکار کش از خدا بی خبر .

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 7

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>