شکارچیان متخلف در جلفا لاشه یک کل وحشی را رها کرده و متواری شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): جمعه شب مورخ ۹۴/۷/۱۰ به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر انجام شکار غیرمجاز توسط گروهی از متخلفین در پناهگاه حیات وحش کیامکی، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان جلفا به جست و جوی و رد زنی در منطقه مشغول شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست جلفا در این باره گفت: محیط بانان در مکان های احتمالی تردد متخلفین به کمین شنسته و ساعت ۲۲ شب با گروهی از شکارچیان متخلف روبرو شدند.

بقچه های خون آلود حاوی گوشت شکار رها شده توسط شکارچیان متخلف در پناهگاه حیات وحش کیامکی

علی اسماعیلی اظهار داشت: متخلفین پس از مشاهده محیط بانان با استفاده از تاریکی هوا اقدام به فرار نموده و مامورین نیز به تعقیب آنها پرداختند.

محیط بانان به منظور متوقف کردن متخلفین اقدام به تیراندازی هوایی نموده و شکارچیان غیرمجاز نیز کوله پشتی، لاشه شکار و وسایل خود را در کوه رها نمودند تا راحت تر به فرار در صخره ها ادامه دهند.

……..کوله پشتی حاوی گوشت شکار رها شده توسط شکارچیان متخلف در پناهگاه حیات وحش کیامکی

رییس اداره حفاظت محیط زیست جلفا گفت: شکارچیان متخلف موفق شدند با استفاده از تاریکی هوا و آشنایی با منطقه متواری شوند اما محیط بانان یک نفر از متخلفین را که از بومیان بوده و به فعالیت زنبورداری در منطقه مشغول است شناسایی نموده اند.

……………….اجزای بدن یک کل وحشی کشف شده از درون کوله پشتی و بقچه های شکارچیان متخلف

مامورین تا صبح در منطقه به گشت زنی پرداخته و پس از روشن شدن هوا در جست و جوی مسیر فرار متخلفین تعدادی کوله پشتی و بقچه حاوی اجزای بدن یک کل وحشی جوان و یک لباس خون آلود که روی صخره ها رها شده بود کشف و ضبط  و موارد با حضور مامورین نیروی انتظامی صورتجلسه گردید.

در این رابطه با شکایت اداره محیط پرونده ای در مراجع قضایی تشکیل شده و متخلفین جهت رسیدگی به جرم به دادسرا احضار خواهند شد.

+2
-85
  

5 دیدگاه

  1. رشید می‌گوید:

    بعضی از این بومی ها زنبورداران محلیها و……….نابود کردند و دزدیدند و غارت کردند حیات وحش را و هیچ راهکاری به ذهن سازمان نیامد
    تا وقتیکه سازمان هزینه نکند و محیط بان به اندازه کافی نباشد و نخواهند از امکانات پیشرفته امروزی کمک نگیرند از این بهتر نمیشود

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 3

  2. سید حسین می‌گوید:

    بگیرید این قاتلان کل و بزها را تا بر سیطره صخره ها آثار پلیدشان پیدا نشود و سلاطین صخره ها آرام در شکوه کوهساران قدم جای قدم بعدی بگذارند

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 10

  3. عقاب تنهای کوهستان می‌گوید:

    ملخک یکبار جستی دوبار جستی آخر تو دستی.
    هزار بار متخلف و فقط یکبار محیط زیست.

    داغ Thumb up 15 Thumb down 17

  4. روباه آبی می‌گوید:

    احتمالا فرد زنبور دار تصور کرده که چون بومیه ، مالک زمین و درخت ها و جانوران اون منطقه ست و هر زمان خواست می تونه بهره ببره یا تفریح کنه.
    البته این یه دیدگاه شخصیه.

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 6

  5. ایمان می‌گوید:

    طرح تجمیع روستاها اگر انجام شود، افزون بر آنکه مزایای فراوانی را برای روستاییان به ارمغان می آورد با بیرون بردن روستاها از درون مناطق حفاظت شده؛ از تقابل و رویارویی انسان و حیات وحش نیز به طور چشمگیری می کاهد.با انجام طرح تجمع روستا و نیز افزایش شمار محیط بان، کار پاسداری از حیات وحش کشور؛ بسیار بهتر انجام خواهد گرفت.

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>