محیطبان سبزکوه طی درگیری با شکارچیان هدف گلوله اسلحه شکاری قرار گرفت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): شب گذشته نیروهای یگان محیط زیست منطقه حفاظت شده سبزکوه در استان چهارمحال و بختیاری متوجه حضور پنج شکارچی متخلف در منطقه شده و جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل می شوند.

شکارچیان متخلف به سمت مامورین تیراندازی می کنند و در این بین محیط بان علی یار حسنی از ناحیه شکم و صورت هدف ساچمه های اسلحه شکاری قرار می گیرد.

…………………………محیط بان علی یار حسنی پس از انتقال به بیمارستان شهدای لردگان

در جریان این درگیری یک نفر از متخلفین توسط نیروهای یگان محیط زیست دستگیر شده و چهار نفر دیگر متواری می شوند.

پس از این حادثه محیط بان حسنی که پنج ساچمه وارد بدنش شده به بیمارستان شهدای لردگان منتقل شده و همچنان در این مرکز درمانی بستری است.

 

اخبار تکمیلی در این خصوص بزودی منتشر می شود.

+166
-301
  

21 دیدگاه

  1. علی غمگین می‌گوید:

    عجب موجوداتی هستید !

    هموطن های شکارچی یا شکار کش یا هر اسمی که دارید از خداوند بترسید ………..

    داغ Thumb up 65 Thumb down 69

    • یاشار از تبریز می‌گوید:

      دوست گرامی.

      همیشه گفته ام که با این اراذل باید به زبان خودشان حرف زد. چند نفر از آنها را که به سوی محیط بانان شریف اسلحه (جنگی) کشیده بودند را اعدام کرده بودند امروز شاهد اینهمه خبر تلخ نبودیم.

      داغ Thumb up 34 Thumb down 37

    • احسان می‌گوید:

      نه آقا، نفرمایید، نفرمایید که «شکارچیان» قانون‌مدار و دوست‌دار طبیعت ناراحت می‌شن، اینایی که از این کارها انجام می‌دن یه سری شکارکُش نامرد و بی‌رحم‌َن که خیلی خلافکار و رذل هستن، وگرنه کیه که ندونه شکارچی‌ها فقط بر اساس قانون حیوانات پیر و فرتوت که آخرین روزهای عمر رو به فلاکت و بدبختی می‌گذرونن، به آرامی نوازش می‌کنن تا جان به جان آفرین تسلیم کنن تا کمکی باشن به بقیه گله و کُلّن تمام محیط‌زیست… اینا رو اصلَن خدا فرستاده برای برقراری توازن در محیط‌زیست.

      داغ Thumb up 31 Thumb down 37

    • ردپا بر جا نگذار می‌گوید:

      ترس از قانون بالاترین ترس ها باید باشه!

      پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 17

  2. عاشق طبیعت می‌گوید:

    خدا هدایتشون کنه
    و محیط بان عزیز زود خوب شو و برگرد

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 10

  3. رشید می‌گوید:

    مقصر اصلی این درگیریها برمیگرددبه خود سازمان .هر روز هم بدتر میشود با سیاستهای غلط گردن دزدان وغارتگران را کلفت تر کرده وتوقغ دارد محیط بانان با دست خالی وبدون هیچ گونه اختیاری با اینان مقابله کنند بازم خدا رحم کرده به این محیط بان عزیز

    پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 13

  4. مسعود می‌گوید:

    استفاده از نام شکارچی در این جا اشتباه است برای چنین افرادی باید واژه نابودگران طبیعت یا شکارچیان متخلف بکار برد شکارچی خود احترام و جایگاهی دارد که به هرکس نتوان نام شکارچی نهاد

    پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 20

    • احسان می‌گوید:

      ببخشید «شکارچی» چه احترام و جایگاهی داره؟
      کجای فعل کشتن احترام ایجاد می‌کنه عزیزم؟
      والا القاعده و داعش هم فکر می‌کنن کارشون خیلی افتخارآمیز و محترمه !
      تازه اونا در راستای اعتقاداتشون می‌کشن ولی شکارچی‌ها برای تفریح و لذت بردن…

      داغ Thumb up 11 Thumb down 24

      • رشید می‌گوید:

        شکار مجاز قانون خودش را دارد وهمانطور که میشود از جانوران حلال گوشت اهلی استفاده کرد از جانوران حلال گوشت وحشی هم میشود وهیچ ایرادی ندارد حالا شما دوست داری از اهلی هاش میل بفرمایید وشکارچی قانونمند احترام دارد همانطور که به قانون احترام میگذارد و زیاده خواهی نمیکند ومنتظر دستور سازمان میماندوهزینه استفاده از جانورانی که در مجوز شکار مجاز به شکار میباشد پرداخت میکند همین مصیبتهای وارده به حیات وحش مان از کشتار بیرحمانه انواع جانوران تاقاچاق ونسل کشی مسبب همین بی احترامی به افرادی است که بدون اجازه دست به اسلحه نمیبرند شماها وعقاید بسباری از کسانی که به مانند شما فکر میکنند باعث این همه فاجعه محیط زیستی شده و باهمین روند وتفکر ادامه خواهد داشت

        پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 6

  5. میش مرغ می‌گوید:

    سوْال من از مسئولان قضائی کشور این هست که : مجازات شلیک مستقیم به سمت یک إنسان و اونهم نه مامور دولت ! چه می تواند باشد ؟
    ممنون میشوم اگر پاسخ دهید.

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 13

  6. سعید می‌گوید:

    درود
    جا داره از دیده بان به خاطر اطلاع رسانی خوبی که داره تشکر کنم و در مورد این قضیه باید گفت واقعا متاسفم و کسی که این کار رو کرده باید مجازات کنن و همچنین باید این اخبار درگیری ها و همچنین امار شکار غیر مجاز رو به گوش مسئولان مربوطه در سازمان محیط زیست رسوند ببینیم نظرشون چیه؟
    میدونم در مرود این موضوع حرف زیاد زده شده ولی باز هم میگییم (البته اون عزیزان که روح لطیف دارن و از پایه با شکار مشکل دارن این رو نخونن!) خیلی ها میگن نباید وضعیت شکار در کشورهای دیگه (خیلی دور نمیریم همین ترکیه و کشورهای دیگه رو که سالانه هزاران پروانه شکار صادر میکنن رو مثال نمیزنیم) رو با ایران مقایسه کرد ولی یه سوال کوچیک مطرح هست که اونها چیکار کردن که با این مساله مشکل ندارن؟
    اونا چه سیاستی رو دنبال کردن؟ یعنی ما نمیتونیم کارهایی رو که اونا انجام دادن رو انجام بدیم؟
    وقتی گفته میشه مدیریت نادرست سازمان باعث شده در طول سالیان گذشته این همه تخلف و درگیری و تخریب بوجود بیاد از یه گوش شنیده میشه و از گوش دیگه بیرون داده میشه بدون اینکه کسی باشه به مفهومش توجه کنه و بخواد عملی انجام یده.

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 11

    • احسان می‌گوید:

      اولن که قرار نیست هر کاری که تو دنیا توسط اکثر حکومت‌ها انجام می‌شه حتمن درست باشه، کشورهای پیشرفته (که احتمالن در ذهن شماها مدینه‌ی فاضله هستن) در ابعاد کلان بزرگترین نابودگران محیط‌زیست به حساب می‌آن.
      ضمنن شما نمی‌تونی تو یه رسانه‌ی عمومی نظر بدی و بگی فلان گروه که با نظر من مخالف هستن، این رو نخونن…

      داغ Thumb up 7 Thumb down 21

  7. علی احمدی می‌گوید:

    دسته گل انسان هایی که از زندگی فقط کشتن و پوست کندن و خوردن را میبینند.

    داغ Thumb up 21 Thumb down 21

  8. عقاب تنهای کوهستان می‌گوید:

    کسی که برا علاقش (شکار) حاضر آدم بکشه اون از انسانیت به دوره و باید خودشم محکوم به مرگ شه
    کسی که مفد و مجانی و با سوء استفاده از حیات وحش هم قصد کشتن غیر قانونی شکار داره و از شکار انسانم براش کاری نداره باید اعدامشه
    تا درس عبرتی شود برای این جماعت بی فرهنگ

    داغ Thumb up 17 Thumb down 21

  9. محمدعلى الله قلى می‌گوید:

    تمدن ٢۵٠٠ ساله کیلویى چند؟

    داغ Thumb up 12 Thumb down 16

  10. شاهین می‌گوید:

    ایشاا… هر چه زودتر بهبودی کامل برای این محیط بان عزیز بدست بیاد و عاملین این جنایت به اشد مجازات برسن

    داغ Thumb up 15 Thumb down 13

  11. یکی از جنس طبیعت می‌گوید:

    ای بابا این چه کاریه محیط بانی چه شغل خطر ناکیه تو کل خدمتت فقط کافیه گیر یه متخلف نامرد بیفتی اون وقت یا میمیری یا نقص عضوی یا تا اخر عمر باید ساچمه های سربی تو تنت باشه

    متخلفین احتمالا یا اسلحه قاچاق داشتن یا شکاری زده بودن و میخاستن دست مامورا نیفته این کارو کردن

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 2

  12. kooshan می‌گوید:

    امید است مشکلی برای این محیط بان گرامی ایجاد نشده و بزودی سلامت خود را باز یابد و با پیگیریهای قانونی، متخلفین نیز دستگیر و به قانون سپرده شوند، اما در ارتباط با نظرات داده شده پیرامون این خبر می توان مواردی را مد نظر قرار داد :
    گرچه آمار معتبری در دست نیست که نشان دهد چه تعداد از متخلفین شکار گوشت فروش بوده و صرفأ جهت کسب درآمدی بادآورده دست به کشتار می زنند و چه تعداد از آنها علاقمند شکار هستند که بجهت عدم صدور مجوز دست به کشتار غیرقانونی میزنند اما با مرور اخبار چند سال اخیر دیده بان مشخص می شود که اولأ بیشتر آنها از جوامع محلی یا بهره برداران ساکن این مناطق نظیر دامداران، کشاورزان، باغداران و… بوده و ثانیأ از شیوه و روش کشتار آنان بعلاوه وضعیت ظاهر و نیز وسایل مورد استفاده در تخلف مثل اسلحه بکار رفته که در برخی موارد جنگی هستند و همچنین درگیری با محیط بانان و بعضأ بمانند این خبر تیر اندازی آنها بطرف محیط بانان و نیز با توجه به اطلاعاتی که «شکارچیان قانونمند» از خود ارائه میکنند می توان به احتمال قوی اکثر آنها را در زمره سودجویان و گوشت فروشان نامید و طبیعتأ برخلاف نظر حامیان شکار لغو طرح محدودیت صدور مجوز شکار که توسط «س. ح. م. ز.» اجرا می شود تأثیر چندانی در کار اینان ندارد و تصور نمی رود با صدور مجوز جهت شکارچیان قانونمند اینگونه تخلفات کاهش یابد و اگر غیر این است، دلیل یا دلایل آن چیست؟ ضمنأ حامیان شکار بهتر است توضیح دهند وقتی خود آنها متخلفین اینگونه اخبار را «شکارکش»، «شکاردزد» و… می نامند پس چرا در موقع بحث راجع به برنامه ها و عملکرد «س. ح. م. ز.» و اعلام مخالفت خود با مدیریت این نهاد، متخلفین مذکور را بمانند خود در شمار علاقمندان شکار محسوب می کنند؟
    از طرف دیگر بنظر میرسد علل اصلی آمار بالای تخلفات، نبود سطح مناسب پیشرفت و توسعه پایدار در کل کشور و بویژه در نقاط کمتر توسعه یافته نظیر جوامع محلی، نبود توجه لازم نسبت به حفاظت از منابع طبیعی کشور، تفاوتهای بعضأ فاحش در سطوح درآمدی اقشار مختلف مردم، وجود قابل توجه انگیزه سودجویی و نفع شخصی در میان قشرهای مختلف و در فرهنگ عمومی کشور و عدم توجه شایسته به منافع ملی ، وفور سلاحهای مجاز و غیرمجاز در دسترس جوامع محلی ، سطح نازل تر فرهنگ زیست محیطی در مناطقی که آمار تخلفات شکار در آنجا بالاست و….
    و اما اینکه طرحهای اجرا شده در کشورهای دیگر نظیر ترکیه را بررسی کنیم پیشنهاد خوبی است و طبعأ ذکر نام و اشارات کلی مطلبی را روشن نمی کند و ضروری است به اطلاعات دقیق تر اشاره شود تا بتوان در این باره گفتگو کرد، بهرحال هر استدلالی بایستی متکی بر مستندات معتبر و قابل ارائه باشد.
    و نهایتا اگر صدور مجوز شکار بتواند تأثیر مثبتی بر کاهش تخلفات داشته باشد ترجیحأ نگاه و تمرکز در این زمینه بیشتر باید بر جوامع محلی باشد که منشأ و مبدأ اصلی اکثر تخلفات صورت گرفته است و با استفاده درست از این ابزار می توان ضمن مشارکت جمعیت محلی در حفاظت از حیات وحش این مناطق زمینه بهره برداری و کسب سود معقول و منطقی اهالی را فراهم کرد که این خود باعث رشد فرهنگ حفاظتی در مناطق مذکور خواهد شد.

    داغ Thumb up 3 Thumb down 7

  13. پلنگ ایرانی می‌گوید:

    متاسفانه محیط بان باید منتظر شلیک شکارچی باشه بعد اگر زنده بود تازه اقدام کنه

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 3

  14. غفار می‌گوید:

    با سلام به نظر من باید اشد مجازات رابرای اینگونه افراد در نظر گرفت که درس عبرتی باشد برای دیگران که راحت نتوانند بخاطر یک کیلو گوشت خیلی بیرحمانه یک انسان جان بر کف وایثار گر رامانند سیبل تیراندازی مورد اماج گلوله قرار بدهند.این افراد کور دل وکودن خداییش چیزی ازداعش کمتر نیستند.یک شهروند لردگانی

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>