یکی از اهالی الموت بر اثر حمله خرس به شدت مجروح شد

.

اخطار: این خبر حاوی تصاویر ناراحت کننده ای است

.

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): صبح روز گذشته (پنجشنبه ۹۴/۷/۲۳) یکی از اهالی روستای زواردشت الموت در استان قزوین مورد حمله یک خرس قهوه ای قرار گرفت.

این مرد روستایی پس از تماس اهالی روستا با مرکز فوریت های پزشکی (اورژانس) از طریق امداد هوایی با استفاده از هلی کوپتر به بیمارستان ولایت قزوین منتقل شد.

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور در این باره به باشگاه خبرنگاران گفت: ساعت ۱۱ پنجشنبه با اعلام حادثه حمله خرس به یک فرد روستایی در الموت قزوین، با توجه به اینکه حضور در محل حادثه به وسیله آمبولانس و از طریق زمینی امکان پذیر نبود، عوامل اورژانس به وسیله هلیکوپتر امدادی خود را به محل حادثه رساندند.

مهین علی پور گفت: نیروهای اورژانس مرد زخمی را به بیمارستان شهید رجایی قزوین انتقال داده و پس از تزریق آمپول کزاز، خانواده این شخص برای ادامه درمان وی را به بیمارستان بقیه الله تهران منتقل کردند.

سیاوش شمسی پور سرپرست اداره کل محیط زیست قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد این حادثه گفت: پس از بررسی حادثه و کارشناسی آن، آماده پرداخت خسارت و هزینه های درمانی به فرد مجروح شده هستیم.

+434
-10
  

41 دیدگاه

  1. ایرانگرد می‌گوید:

    اى کاش میشد حرف هاى خرس را هم شنید …

    پر طرفدار Thumb up 105 Thumb down 100

  2. مسعود شهرابی می‌گوید:

    فصل پاییز هست و احتمال برخورد با گونه هایی همچون خرس و گرگ بیش از هر زمانی هست، همیشه برخورد انسان و حیات وحش اتفاق افتاده هر چند که در اکثر مواقع انسان ها جان سالم به در میبرند اما باز هم مجروح شدن یه هموطن اون هم به این شکل ناراحت کننده هست، امیدوارم هر چه زودتر بهبودی حاصل بشه و امیدوارم اتفاق تلخی رو برای هیچ آفریده ای! شاهد نباشیم

    در چنین مواقعی اینچنین اتفاقات تلخی به سرعت در منطقه پخش شده و موجی از ترس و نگرانی همراه با حس انتقام به وجود میاره امیدوارم سازمان و طبیعت دوستان، مردم منطقه رو به خویشتنداری دعوت کرده و بر لزوم عدم تخطی از قانون تاکید کنند

    شاید اگه من الان توسط خرس تیکه پاره شده بودم این حرفها رو نمیزدم!! اما اتفاق هست و پیش میاد

    بسیاری از مستند سازان خارجی حیات وحش ایران را به خاطر ترس و واهمه زیادی که از انسان دارند حیات واقعا و زیاد وحشی میدانند! یعنی یه مستند ساز خارجی در ایران به خاطر ترس و وحشت زیاد حیات وحش از انسان دچار چالش میشه…..

    پر طرفدار Thumb up 57 Thumb down 9

  3. DORNA می‌گوید:

    خیلی خیلی متاسفم برای این هموطن عزیز ان شاء الله روند بهبودی و سلامتی را هر چه زودتر طی کنند و به زندگی عادی خود برگردند

    این جمله را شنیده ایم که حادثه هیچوقت خبر نمی کند، فردی روستایی که همه عمرش را در روستا زندگی کرده و یکباره با حمله حیوان روبرو می شه خیلی هولناک و دردناک است اما ایکاش کار کارشناسی بشود این چندمین خبر حمله خرس به انسان است و حتما یک ایرادی وجود دارد حتما نفوذ انسان به قلمرو حیات وحش بی تاثیر نیست…

    فکر می کنم سازمان محیط زیست باید آموزش به مردم بومی و محلی در رویارویی با حیوانات وحشی را جدی تر بگیرد…

    البته احتمالا حمله خرس کاملا غافلگیرانه بوده…

    پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 9

  4. kooshan می‌گوید:

    امید است این هموطن گرامی که متحمل آسیب شدید جسمی شده، بدون ضایعه ای جدی سلامت و توان خود را بازیابد و از کمکها و حمایتهای  «س. ح. م. ز.» نیز بهره مند شود اما تابحال چند مورد تقابل خطرناک وحوش با هموطنان در دیده بان اطلاع رسانی شده که بعضأ مشابه این خبر یعنی برخورد بین خرس و ساکنان محلی بوده و روشن است که خرسهای قهوه ای بویژه نرها که وزن بیشتری دارند بسیار قوی و برای انسان خطرناک هستند لیکن باید توجه کرد که گرچه این رخداد و نیز مشابه آن در رابطه با وحوش دیگر، ممکن است از نظر عموم مردم حمله حیوان به انسان تلقی شود ولی تعداد قابل توجهی از این حملات احتمالأ بنابر دفاع غریزی حیوان وحشی از حیات ، قلمرو،  توله، غذا و… صورت میگیرد و نیز این نکته حائز اهمیت است که بنابر تجارب بدست آمده حیات وحش نیز متقابلأ از حضور غیرمنتظره انسان احساس ترس و ناامنی می کنند با این تفاوت که حیوانات وحشی در قبال ترس یا ناامنی احساس شده، فقط انتخابی غریزی دارند اما انسانها اگر مطلع و آگاه باشند عقل را هم  بکار میگیرند، قبل از ادامه نظر بد نیست به این مطلب مرتبط هم نگاهی بیاندازیم  :
    «………. اما تعدادی از خرس‌های قهوه‌ای شکارچیانی مطمئن هستند که شکار طعمه‌های بزرگ برایشان امری عادی است. این خرس‌ها معمولاً شیوهٔ شکار را در سنین کودکی از مادرشان آموخته‌اند. پستانداران بزرگی که ممکن است این خرس‌ها به شکار آنها بروند شامل انواع گوزن، انواع گوسفند وحشی و بز وحشی و گراز می‌شود. …….. در یک مطالعه با استفاده از رادیو تله‌متری در در خاور دور روسیه ۴۴ مورد رویارویی بین خرس قهوه‌ای و ببر سیبری مشاهده شد که از این تعداد در ۲۰ مورد کار به جدال دو حیوان کشید. در ۵۰ درصد نبردها خرس قهوه‌ای کشته شده، در ۲۷ درصد ببرها کشته شده و در ۲۳ درصد نیز هر دو حیوان زنده مانده و به نبرد پایان دادند.»
    ………………….
    آلاسکا دارای جمعیت حدود ۷۵۰۰ خرس قطبی، ۳۵۰۰۰ خرس قهوه‌ای و ۱۱۰۰۰۰ خرس سیاه می‌باشد با این حال خرس‌های قهوه‌ای عامل بیش از ۸۶٪ کل حملات در این نقطه می‌باشند. رویارویی با خرس قهوه‌ای ۱۳ برابر خطرناک تر از خرس‌های قطبی و ۲۲ برابر خطرناکتر از خرس‌های سیاه می‌باشد….. در مناطق با استفاده مشترک (مانند تمشک زارها، جویبارهای ماهی و مناطق شکار)، انسانها با خرس‌های قهوه‌ای بیشتر از سایر گونه‌های خرس در تعامل هستند. محل اشتباه، زمان اشتباه، آمار نشان می‌دهد که حملات خرس‌ها در طبیعت فصلی می‌باشد و تعداد حملات در پاییز در خلال فصل شکار بیشتر از بهار اتفاق می‌افتد. فصل تمشک تابستانه نیز زمان اوج برخورد دیگر بین انسان و خرس‌ها می‌باشد، ساعت روز نیز می‌تواند در اینکه حمله چگونه شکل می‌گیرد نقش بازی کند. احتمال برخورد شما با یک خرس در طی یک پیاده روی شبانه در مجاورت یک رودخانه پر ماهی نسبت به همان پیاده روی در طی روز در حالیکه سرو صدا می‌کنید بسیار بیشتر است.»
    https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%AE%D8%B1%D8%B3_%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C
    عبارات نقل شده تا حدود زیادی  مخاطرات ناشی از تقابل با خرس و نیز برخی علل رویارویی ها و همچنین اطلاعاتی در باره این حیوان را آشکار می کند، بهرجهت در کشورهای توسعه یافته تر سطح آگاهی های عمومی از محیط زیست و حیات وحش و نیز آموزشهای ضروری که در تقابل با حیات وحش و در موقعیتهای این چنینی بکار می آیند بالاتر بوده و ضمنأ بهره برداریهای اقتصادی از طبیعت نیز عموما قانونمند و منضبط و علمی و حتی المقدور ایمن  است و طبعأ به این مقوله بطور اصولی و منطقی هم در استاندارد رسمی و دولتی و هم در سطح عمومی توجه کافی صورت گرفته و به همین ترتیب مشکلات اینگونه کشورها از ما کمتر است اما می دانیم بعلل مختلف در کشور ما اینگونه نیست و بعلاوه در طی دوران رونق ایده خودکفایی کشاورزی و معدن وسد و جاده و … ، تا هرجا که مقدور بوده، بهره برداریهای اقتصادی و سکونتگاههای انسانی بطور غیراصولی و بی ضابطه و بدون مطالعه رسوخ پیدا کرده و  طبیعتأ امکان رخ دادن حوادثی از این دست زیادتر بوده و در صورت وقوع هم بعلل پیش گفته نتایج وخیم تری خواهد داشت، چرا که شهروندان آسیب پذیرتر نظیر بانوان و افراد مسن و سالخورده و حتی  کودکان در صورت تغییر شرایط و بهبود شاخصهای پیشرفت و توسعه و نیز شکل گیری فرهنگ متناسب بتوانند عکس العمل مقتضی جهت دور شدن از موقعیت خطرناک و به حداقل رسانیدن آسیبها را نشان دهند.
    قابل ذکر است که گفتنی ها در این باره بسیار و پرداختن به همه جوانب، نیازمند مراجعه به مطالعات و بررسیهای کارشناسی انجام شده توسط صاحب نظران و متخصصین و نیز رجوع به منابع معتبر علمی است که خلاصه و گزیده آنها می تواند در ارتقای سطح دانش علاقمندان و نیز اقشار مختلف مردم بویژه در مناطق محل وقوع اینگونه حوادث مفید واقع شود که متأسفانه در این زمینه نیز کاستیها و نقائص موجود کم نیستند  که امید میرود بتدریج وضعیت بهتر شود به هر رو عجالتأ لازم است  «س. ح. م. ز.» در حد و تراز واقعیات و امکانات موجود کشور به این امر مهم بپردازد و مواد آموزشی_ تبلیغی ضروری را با تعامل و همکاری مشترک دستگاهها و نهادهای مسئول امور فرهنگی کشور تهیه و ارائه کند.

    پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 9

  5. آ.ک می‌گوید:

    باید در این طور مناطق اسپری فلفل را آزاد کنند
    اسپری فلفل به راحتی خرس را دور میکند و نتیجه ی بسیار بهتری نسبت به تفنگ دارد چون اگر با تفنگ در فاصله نزدیک با یک تیر نتوان خرس را کشت خودتان کشته می شوید ولی با اسپری هم خودتان حفاظت می شوید هم خرس
    واقعا حمله ای به این وحشیانه ای از خرس در ایران ندیده بودم

    پر طرفدار Thumb up 45 Thumb down 7

  6. میثم می‌گوید:

    متاسفانه در ایران داشتن اسمری فلفل ۶ماه حبس داره
    وگرنه یک اسپری کوچیک جیبی به راحتی خرس گنده رو فراری میده
    جالب اینجاست بخش بسیار زیادی از جرایم جرحی در ایران بوسیله کارد آشپزخانه اتفاق میوفته
    بعد اسپری فلفل رو که بسیار کاربرد دفاعی و بدون آسیب جدی هست ممنوع و جرم هست!!

    همراه داشتن اسپری فلفل برای طبیعت گردان چوپانان باغدارها و حتی شکارچیان برای جلوگیری از زد خورد میان انسان و حیات وحش بسیار مفید و کارآمد هست و هیچ حیوان یا انسانی کشته نخواهد شد

    پر طرفدار Thumb up 42 Thumb down 9

    • پارسا می‌گوید:

      این حادثه که واقعا تلخ و ناراحت‌کننده است. این موضوع که افراد ساکن در مجاورت زیستگاه‌های حیوانات شکارچی و درنده باید به وسیله‌ی دفاعی مناسب مجهز باشند هم ایده‌ای قابل بحث است.

      اما نباید چنین حوادثی را دستاویزی برای مجاز دانستن ابزارهایی که بعضا می‌توانند از سلاح گرم هم خطرناک‌تر باشند قرار داد. اسپری فلفل، شوکر و……به این موضوع فکر کنید که اگر حمل و نگهداری چنین ابزارهایی مجاز اعلام شود میزان جرم و جنایت در کشور با چه سرعتی افزایش پیدا می‌کند.

      برای جرائمی مانند زورگیری، تجاوز به عنف، گروگانگیری، کودک‌ربایی، سرقت‌های سریع و لحظه‌ای و…..هیچ ابزاری موثرتر و کارآمدتر از شوکر و اسپری و امثال اینها نیست.

      در صورت نیاز به مجاز شمردن چنین ابزارهایی باید بسیار با دقت و احتیاط در مناطقی که واقعا نیاز به آن هست و برای کسانی که ناگزیر در مناطق پرخطر حضور و تردد دارند و با مجوزهایی که به نام شخص حمل‌کننده صادر می‌شود انجام پذیرد و در غیراینصورت باید شاهد رشد انواع جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی باشیم.

      اخبار و گزارش‌های مربوط به پرونده‌های آدم‌ربایی و تجاوز به عنف را پیگیری کنید تا بدانید چند درصد آنها با استفاده از این وسایل انجام شده است. برای ارتکاب بعضی از جرائم لازم است که قربانی به شکل سریع و غافلگیرانه فلج، منفعل و ناتوان از انجام هر گونه عکس‌العملی شود. اسپری و شوکر و…..چنین فرصتی را در اختیار مجرمان قرار می‌دهند و چیزهایی نیستند که به راحتی حکم مجاز بودن آنها را صادر کرد.

      برای این هموطن عزیز آرزوی سلامتی کامل و عاجل دارم.

      پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 8

      • میثم می‌گوید:

        جناب پارسا چاقو و قمه خطرناکتر هست یا اسپری؟؟؟ کدام منجر به قتل میشن؟؟
        مملکت ما مسولین چرا اینقدر به مردمشون بی اعتماد هستند؟؟
        بعدش اگه همه مردم امکان نگهاداری سلاح دفاع شخصی مثا اسپری داشته باشن . دیگه کسب جرات نمیکنه به سمت دیگری متجاوز بشه به اینخیال که طرف مقابل بی دفاع هست

        پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 4

        • پارسا می‌گوید:

          میثم خان! چاقو، قمه، اسپری و کلا هر نوع سلاح خطرناک هست. وقتی فرهنگ نگهداری صحیح از چیزی وجود ندارد و از آن در جهت منفی استفاده می‌شود چرا باید آن را در دسترس عموم قرار داد؟

          دفاعیات تمام متهمین به قتل در دادگاه‌ها را مطالعه کنید. بیش از ۹۰ درصد آنان ضمن اعلام پشیمانی از عمل خود، می‌گویند که اصولا قصدی برای کشتن طرف مقابل نداشته‌اند و در یک لحظه به دلیل عصبانیت دست به چاقو یا قمه برده‌اند و اگر در آن لحظه‌ی خاص چاقو به همراه نداشتند هرگز مرتکب قتل نمی‌شدند.

          اگر برای حمل سلاح سرد از قبیل چاقو و قمه و …..ممنوعیت شدید و مجازات‌های بازدارنده وضع شود و با قاطعیت اجرا گردد مطمئن باشید آمار قتل و جنایت تا حد قابل‌ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت. اصولا کسی که از قبل تصمیم به کشتن دیگری را داشته باشد او را در روز روشن و در وسط خیابان و جلوی چشم عابران با چاقو و قمه نمی‌کشد.

          حالا شما بفرمایید به جای ممنوع کردن حمل چاقو به دیگران هم توصیه کنیم آنها هم دشنه و خنجر با خود حمل کنند تا در صورت لزوم بتوانند از خود دفاع کنند!

          تفاوت دیدگاه من و شما در این است که من می‌گویم همه را خلع سلاح کنید تا ابزاری برای جرم در دست کسی نباشد ولی شما می‌گویید همه را مسلح کنید تا بتوانند از خود دفاع کنند! دوست عزیز! جامعه میدان جنگ و خونریزی نیست! در مدنیت امروز بازگشت به روشهای زندگی عصر حجری مذموم و محکوم است.

          ضمنا این موضوع چه ربطی به اعتماد مسئولین به مردم دارد؟ افراد مستعد جرم و جنایت در تمام جوامع وجود دارند. یعنی می‌فرمایید مسئولین مملکت برای اینکه ثابت کنند که به مردم اعتماد دارند باید راه ارتکاب جرم را برای تبهکاران هموار و ابزار لازم را در اختیارشان قرار دهند؟ اکثریت مردم دارند زندگی عادی خود را انجام می‌دهند و مزاحمتی برای کسی ندارند. صحبت ما در مورد خلافکاران و مجرمان است که باید تا سرحد ممکن راههای جرم را برایشان تنگ و صعب‌العبور کرد که یکی از روشهای موثر، قطع دسترسی آنان به هر گونه سلاح می‌باشد. از آنجا که مجرمین علامت مشخصه‌ای روی پیشانی خود ندارند که بتوان آنان را شناسایی کرد تنها راه ممکن، ممنوعیت عمومی حمل و نگهداری هر وسیله‌ای است که از آن بتوان برای ترساندن، تسلیم کردن و یا آسیب رساندن به دیگران استفاده نمود.

          پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 4

          • میثم می‌گوید:

            طالب صلح هستید اماده جنگ باشید
            جالبه خودتون جواب خودتون رو دادین. بنده عرض کردم به حای ازاد گذاشتن چاقو در دست مردم اسمری رو به عنوان سلاح دفاع شخصی ازاد کنند.
            خوبه خودتون گفتید تو هیچ کوم از قتل ها اسپری باعث مرگ کسی نشده. ولی بسیار از قتال با جاقو و سلاح گرم بوده.

            چاقو و سلاح گرم باید جمع بشه. ولی داشتنایپری فلفل برای دفاع شخصی اصلن چیز خطرناکی نییت که باعث قتل بشه.

            پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

      • kooshan می‌گوید:

        هموطن گرامی، پارسا،
        همانطور که خود شما نیز بدرستی گفته اید : «اخبار و گزارش‌های مربوط به پرونده‌های آدم‌ربایی و تجاوز به عنف را پیگیری کنید تا بدانید چند درصد آنها با استفاده از این وسایل انجام شده است.» یعنی مجرمین و جنایتکاران حرفه ای نه به حرف من و شما گوش می دهند و نه منع قانونی، مانع استفاده آنها از چنین وسائلی شده است، ضمن اینکه هر ابزاری هر چند مفید و حتی اشیاء طبیعی هم قابلیت استفاده در ارتکاب جرم و جنایت را دارند و حتمأ خود شما بارها شاهد انتشار اینگونه اخبار در رسانه ها بوده اید، پس هدف و منظور استفاده از این ابزار ها، اهمیت بیشتری دارد مثلأ ابزارهای مورد نظر شما و حتی سلاح از ملزومات نیروهای انتظامی است اما معمولأ نه باعث وحشت عموم شده و نه برای مردم خطرناک هستند چرا که هدف استفاده از آنها، تأمین امنیت و نظم عمومی است در حالیکه همین وسایل اگر در اختیار متخلفین و مجرمین باشند بسیار خطرناک و باعث وحَشت عمومی هم می شوند ضمنأ شوکر و اسپری و وسایل دفاعی دیگر از این قبیل بندرت باعث مرگ انسانی می شوند بنابراین در زمینه مورد بحث ما یعنی در مناطقی که درصد احتمال تقابل بین حیات وحش و مردم بالا ست دادن مجوز حمل و کاربرد این وسایل دفاعی بصورت منظم و قانونمند به ساکنان محلی و افراد واجد شرایط منطقی و قابل قبول است چرا که هم جان و سلامتی مردم را در موقعیتهای خطرناک حفظ می کند و هم موجب حفاظت از حیات وحش خواهد شد.

        پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

  7. میثم می‌گوید:

    از کفش و دستکش هاش مشخصه در حال کار بوده که خرس بهش حمله کرده.

    پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 12

  8. ردپا بر جا نگذار می‌گوید:

    تا اونجا که شنیدم خرس با ایجاد سر و صدای زیاد از محل فرار میکنه!
    باید دید چی بوده داستان که اینطوری گلاویز شدن!

    پر طرفدار Thumb up 42 Thumb down 35

  9. منا می‌گوید:

    باتوجه به نزدیک شدن فصل سرما و خواب زمستانی خرسها، انها سعی در تغذیه حداکثر دارند

    اگر به محیط زیست انسانها نزدیک شده اند به همین منظور است و اهالی آن مناطق را نسبت به این خطرات باید آگاهی داشته باشند.

    بهره برداری بی رویه از منابع طبیعی و خشکسالی بلا هایی هستند که عواقب آن بر سر اینگونه از حیوانات نازل شده است.

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 4

  10. حمیدرضا احمدی می‌گوید:

    مردم الموت بسیار خونگرم و شریفند مثل طبیعت آنجا پاک و زلال من به این منطقه سفر کرده میهمان خانه باصفای آنها بوده ام.
    اتفاقا بهترین برخورد را نسبت به حیات وحش دارند.
    امیدوارم این حادثه دردناک موجب نقص عضو این هموطن عزیز نشود و سازمان محیط زیست به وظیفه‌اش عمل کند.
    من اعتقاد دارم تمام بد آموزیهایی که توسط برخی طرفداران حیات وحش درمورد رفتار وحوش تبلیغ میشود که مثلا خرس یا پلنگ یا گرگ از انسان می‌ترسند و حمله نمیکنند غلط است.
    باید به روستاییان آموزش داده شود که رفتار حیوانات وحشی متفاوت و غیرقابل پیش بینی است و به هرحال خطرناکند.
    این ما انسانها هستیم که باید پیشگیری و مراقبت کرده و مهارت های زندگی در طبیعت را بدانیم.
    دو چیز در طبیعت لازم است احتیاط و احترام

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 4

  11. داریوش می‌گوید:

    امیدوارم هر چه زودتر سلامتیشونو به دست بیارن اما به احتمال زیاد همین شخصی که مصدوم شده و بقیه ی روستاییان چن ساله پیش زمانیکه شکارچیان روستای خودشون میخاستن برن شکار با این الفاظ از طرف روستاییان بدرقه میشدن به گوشه ای از شنیدن این الفاظ شمارو دعوت میکنم
    ۱-برو به سلامت
    ۲-انشالله هفت هشت تا کل و بز بزنی
    ۳-برو خدا پشت وپناهت برو یه پلنگی بزن افتخاری سی روستا کسب کن
    ۴-ببینم میتونی منطقه رو از خرس پاک کنید شکارچی دلاور
    وبسیاری دیگر خودشونم که از پاکسازی کل منطقه از هر چیز ی که قابل خوردن باشه کوتاهی نکردن حالا یه خرس بیچاره بدون قلمرو بدون چیزی برای شکار بدون میوه ای برای خوردن و حتی منطقه ای که فقط یکم اسایش داشته باشه کمی عصبی شده فقط کمی چونکه به راحتی میتونست این هموطنو بکشه نباید یکطرفه به قاضی رفت و همه گناه رو به گردن خرس انداخت وقتی از خدا برای شکارچی سلامتی ارزو میکردید باید به فکر حمله به دامهاتون و حتا خودتون در اینده هم فکر میکردید

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 17

    • ارش 1 می‌گوید:

      به یکی از همین هموطنان عزیز گفتم اقا این میوه ی جنگلی که میچینی دیگه درختشو نزن وجدانن
      میگه اخه اینطوری راحت یک دفعه همه ی میوهاشو جمع میکنم دیگه !
      گفتم یک مقدار هم واسه ی این خرس های بخت برگشته بذار تهش
      میگه نه بابا نامرد خرسه همه رو خورده واسه ی ما چیزی نذاشته !
      میگم اون به اندازه ی شکمش خورده خب
      میگه نه خرس پرخوره !
      شما بیا این روزا ببین توی شمال یه دونه میوه ی پاییزی روی درخت ها نیست
      همه رو کال کال ملت چیدن و بردن و میبرن و گور بابای حیوانات

      پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 3

  12. آ.ک می‌گوید:

    فعلا که دوستان عزیز شکارچی انواع سلاح جنگی با خود حمل میکنند و با اندکی پول آزاد می شوند
    این اسپری فلفل گناه کرده

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 11

  13. باربد اباذری می‌گوید:

    متاسفم که این موج طرفداری از حقوق حیوانات که بی دلیل به راه افتاده باعث شده تا جان آدمیزاد در نظر بعضی از هموطنان با ارزش تر از جان یک خرس است!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 14

    • ردپا بر جا نگذار می‌گوید:

      ۴٫۵ میلیارد سال حاصل حیات و تکامل در زمین را انسان مدرن در عرض یک قرن مالیده به هم!
      مسلم هست که باید از گوناگونی حیات در زمین دفاع کرد!

      پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 14

      • ارش 1 می‌گوید:

        جان خرس یا هر حیوان دیگری برتر از جان ادمیزاد نیست
        اما واقعا چه کسی عرصه زندگی این حیوانات رو اینقدر تنگ کرده ؟؟؟؟؟
        خود ما …
        ایا غیر از این هست ؟؟

        پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 6

        • ردپا بر جا نگذار می‌گوید:

          بیشترین کشتار از انسان به دست خود انسان انجام میشه!
          روزانه ده ها و چه بسا صدها هزار نفر در سراسر جهان به دست انسان به قتل میرسند یا در جنگ ها کشته می شوند!
          جنگ اول و دوم جهانی حدود ۱۰۰ میلیون کشته از انسان ها داد!
          در همین سوریه و عراق و افغانستان فقط در روز صدها و هزاران نفر را میفرستن اون دنیا!

          اگر تمام خرس ها و ببرها و شیرها و کوسه ها و گرگ ها با هم بسیج شوند هم نمی توانند به گرد انسان در کشتن انسان برسند!
          به نظر من اگر مثلا خرس ها مدیریت زمین را بر عهده داشتن صدمه کمتری به انسان ها می رسید نسبت به اینکه انسان ها خودشون به هم صدمه میزنند!

          بهتره یکم با دید بازتر و مهربانانه تری به جانداران دیگه نگاه کنیم و اینقدر فکر نکنیم ما انسان ها خیلی تحفه و خاص هستیم!

          اگر خیلی به فکر انسان ها هستی برو جلو تیکه پاره شدنشون به دست خودشونو بگیر!

          پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 5

        • سید می‌گوید:

          انسان ارزش جانش بیشتر است و از خودش می تواند در برابر حیوان وحشی دفاع مشروع کند…قانون هم با انسان کاری در این شرایط ندارد

          پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 3

          • حمید می‌گوید:

            خرسی که یک بار به انسان حمله کنه دو باره این کار را خواهد کرد
            در کانادا و امریکا خرسی که این جرم را انجام بده از پا در میاورند
            و یا به اسارت میکنند و در باغ وحش نگهداری میشه

            داغ Thumb up 4 Thumb down 15

    • داریوش می‌گوید:

      اگر به یک سگ تکه ای گوشت یا استخوان بدید دیگه هیچوقت گازتون نمیگیره اما اگر به یک انسان کمک کنید چنین تضمینی نداره و ممکنه یه روز دشمنتون هم بشه پس انقدر مانور ندید جان انسان از خرس با ارزشتره ممکنه از نظر انسانها جانشون از همه چی با ارزشتر باشه اما خرس و جانوران هم برای خودشون جانشون از جان انسان با ارزشتره خرس هزار خاصیت داره که بیشتر انسانها ندارن باورهاتو برای خودت نگه دار تنها دانش هست که حرف برای گفتن داره نه خرافات و موهوماتی که انسان رو برتر از همه چی میدونه دانش همه اینها رو رد کرده انسان هم جزیی از حیات وحشه نه عزیز در دونه

      پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

      • داریوش می‌گوید:

        آقای حمید در آمریکا جانور هاری که صدها هزار زن و کودک رو در عراق و افغانستان با بمباران تکه پاره کرده یا در هیروشیما بمب انداخته آزاد میذارن و جایره هم بهش میدن

        پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 4

  14. عقاب تنهای کوهستان می‌گوید:

    این همه پلنگ و خرس به دست آدمها کشته میشه .حالا یه خرس یه آدم زخمی کرد مگه چی شده؟؟؟؟؟
    همیشه حق با صاحبان طبیعته
    این پنجشنه ، جمعه در طبیعت بودم فصل وفور نعمته برای حیوانات هر حیونی رو دیدیم با کمال احترام سر تسلیم فرود آوردییم تا بزارن رد شیم
    طبیعت ماله اونهاست ما رهگذریم

    پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 18

  15. داریوش می‌گوید:

    توجه داشته باشید اگر یک انسان دو پا به این مرد یورش میبرد خطرش بسیار از خرس میتونست بیشتر باشه و امکان مرگش زیاد بود صحفه حوادث روزنامه ها رو بخونید انسان عجیب موجود درنده و خونخواریه این خرس اگه میخواست به آسانی و با یک ضربه به سر این مرد رو میکشت و هیچ ایرادی هم نمیشد از کارش گرفت چون رفتارش غریزیه و بهر حال جانور وحشی هست و گناهی نداره پس به جای نکوهش خرس ازش سپاسگذار باشید که تنها دست این مرد رو از بین برده هر چند که بسایر حادثه تلخ و ناگواریه

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 11

    • سید می‌گوید:

      خداوند عنایتی به شما کند!جان انسان بیگناه در برابر انسان شرور محترم است…در برابر حیوان متعرض هم محترم است…باید جان انسان حفظ شود…اگر من انجا بودن و می توانستم خرس را بزنم حتما این کار را می کردم..منتهی قدم به قدم…اگر قدم های اولیه و خفیف تاثیر نداشت ….در اخرین مرحله خرس را می کشتم.

      پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 5

  16. کاسپین می‌گوید:

    ظلم در طبیعت باعث انتقام طبیعت خواهد شد
    یکی از دوستان میگفت در فصل زمستان برفی سنگین باریده بود قوچ و میشها به اطراف روستایمان آمدند تا غذا پیدا کنند، مردم روستا تمام قوچ و میش ها را شکار کردند
    تابستان شد
    گله ای از گرگهای گرسنه به روستا حمله کردند
    تعداد زیادی گوسفند و بز را دریدند
    و تعدادی گوسفند و بز را خوردند
    این یعنی انتقام طبیعت

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 1

  17. ارش 1 می‌گوید:

    وقتی سرتاسر کوه ها پر از جاده های مختلف شده از دل جنگل ها تا راس قله ی کوه ها
    همین دیروز دیدیم در یکی از روستاهای جنگلی داشتن وانت وانت میوه های جنگلی رو از روستاییان میخریدن که ببرن ترشی و مربا باهاش درست کنن
    از طبیعت استفاده کنید ولی نه اینجوری آخه
    یکمی هم برای اون حیوانات بخت برگشته بذارید مخصوصا خرس ها که از این میوه ها تغذیه میکنن

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 0

    • میثم می‌گوید:

      هر زمانی که پای تجارت به طبیعت بازشد. چه میوه جنکلی. چه چوب و چه گوشت حیوانات.
      نابودی در می خوهاد داشت.. تاجر فقط به فکر سود هست. فقط به فکر پر کردن هر چه بیشتر جیبش هست

      پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 0

  18. ایرانى امارات می‌گوید:

    امیدوارم که هر چه زودتر این هموطن گرامى سلامتى خودشان را بدست بیاورندو بتوانند به زندگی روزمره در کنار خانواده شان برگردند..یه خواهش هم از دیده بان عزیز داشتم که کاش این عکس هاى دلخراش را توى خبرهاتون نمى گذاشتیدبهر حال این عکسها باعث جرى تر شدن و حق به جانب شدن بعضی افراد سود جو جهت شکار حیوانات میشود. در حالى که همه میدانند که اکثر حملات حیوانات به انسانها از سر ترس یا دفاع از خود و یا توله هایش میباشد.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  19. مجید شهریار می‌گوید:

    حیوانات وحشی از اصل غافلگیری استفاده می کنند.تصور کنید در یک لحظه یک خرس ۳۰۰ کیلویی در حد یک گاو با شما روبرو شود که طول چنگالهاش بیش از ۵ سانت باشد .آخه یک مقدار فکر کنید کی وقت می کنید اسپری بزنید .یک پنجه حیوان وقتی به انسان برخورد کند جراحات عمیق ایجاد خواهد کرد.تجهیزات صوتی فراری دهنده خرس در دنیا موجود هست و بهتر از سایر روشها کاربرد دارد به شرطی که فرد غافلگیر نشود

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  20. داریوش می‌گوید:

    به جز خرسهای شمال کشور که وزن زیادی دارن خرسهای قهوه ای خاکستری رنگ که در زاگرس و البرز زندگی میکنن معمولا وزنشون دو رو بر ۱۰۰ الی ۱۵۰ کیلو هست مگر اینکه موردی استثنایی در نرهای بالغ و پیر مشاهده بشه که به وزنهای زیاد حتی تا ۳۰۰ کیلو برسن اما وزن مهم نیست اینکه خرس قصد کشتن داشته باشه یا نداشته باشه مهمه و معمولا گوشتخواران بیشتر تمایلی به کشتن ندارن مگر در موارد استثنایی مانند تهدید شدن قلمرو یا توله هاشون اگه مستد نگاه کرده باشید دیدید که شیرها با وجود اینکه میتوانند اما کفتارها رو تنها وقتی میکشن که وارد قلمروشون شده باشن و حتی کفتاری که میخواد طعمشون رو بقاپه نمیکشن بلکه تهدید یا زخمی میکنن

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  21. باربد اباذری می‌گوید:

    دوستان من از کسی دفاع نمیکنم و از این اتفاقات از گذشته های دور که جای حیوانات هم تنگ نشده بود هم بسیار اتفاق میافتاد و اصولا وقتی میگیم حیوان وحشی یعنی همین وگرنه با اردک خانگی فرقی نداشت اما دیدگاه بعضی از دوستان که به پشتیبانی از خرس جبهه گرفتن هم واسم جالبه میخوام ببینم اگر خدای نکرده اگر این اتفاقات برای خودمون یا عزیزانمون بیفته هم باز از این نظرات سانتیمالیستی میدیم یا نه!!

    داغ Thumb up 2 Thumb down 4

  22. رضا می‌گوید:

    خوب حیوان از اسمش مشخصه نباید زیاد از اون انتظار داشته باشیم غریزه حیوانات به اونها حکم میکند در موقع خطر حمله کنند یا در بیشتر مواقع فرار کنند این خرس به احتمال زیاد تیر خورده زخمی بود از شکارچی دیگر چون در مواقع زیاد خرس بوی انسان را بگیرد فرار می کند…

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>