اطلاعیه سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص تجمع تعدادی از کارکنان این سازمان

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): کمیته رفاهی سازمان حفاظت محیط زیست طی اطلاعیه ای، در خصوص تجمع حدود ۴۰ نفر از کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، در این اطلاعیه آمده است: در پی انعکاس سیاسی تجمع صنفی کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در برخی رسانه ها لازم است مطالب زیر ارایه شود. با شروع دولت یازدهم، رویکرد جدیدی خلاف سنوات گذشته در سازمان حفاظت محیط زیست شکل گرفت مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت بدنه کارشناسی تحت کارگروه های مختلف و اتاق های خرد جمعی که با انتخاب و رای کارکنان فعال شدند. این گروهها در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های خرد و کلان محیط زیست کشور مشارکت داده شده و در بسیاری موارد نظر تخصصی و علمی کارشناسان به عنوان نتیجه نهایی مباحث مورد ارجاع قرار گرفت.

اما به رغم احترام به نقد و منتقدان، آنچه امروز شاهد آن بودیم نشان داد برخی با سوءاستفاده از فضای امن نقادی و آزادی بیان در دولت یازدهم که منجر به تکلم بدون لکنت همگان در فضایی آرام و به دور از شرایط امنیتی شده است، از بهره برداری های خاص سیاسی از اعتراضات صرفا صنفی کارکنان دولت نیز مضایقه نمی کنند.

حضور خبرگزاری صدا و سیما و رسانه های خاص مانند خبرگزاری فارس در تجمع صنفی امروز به رغم ممانعت نگهبانی موید آن است که اعتراضات مورد بحث سازماندهی جدید علیه دولت یازدهم و تلاشی نو برای ایجاد بحران در فضای رسانه ای کشور است. متاسفانه این رسانه ها به دعوت فردی وارد اجتماع امروز شدند که خود دارای پرونده تخلفات اداری هست.

همچنین این اقدامات در حالی به صورت وسیع از سوی رسانه های خاص داخلی و خارجی خاص پوشش داده می شود که هنوز یک سال از دیدار مقام معظم رهبری با مدیران و فعالان محیط زیست و تاکید ایشان بر نگاه فراجناحی به این حوزه و تلاش و عزم ملی برای رفع بحران های کنونی محیط زیست نگذشته و طی این مدت رسانه هایی با جهت گیری های سیاسی نه تنها از هیچ تلاشی در راستای تحقق بخشی به فرمایشات رهبری نداشته اند بلکه امروز با بهره برداری جناحی از حرکت صنفی عده ای قلیل کاملا نشان دادند که در پی خبرسازی بوده و برایشان تفاوتی میان طرفداری از بنزین های آلوده پتروشیمی و مشکلات معیشتی کارکنان سازمان وجود ندارد. در خبرهای منتشره از این تجمع نیز اطلاعات غلطی را مطرح کرده اند که البته بیش از آن از ایشان توقع نمی رود و مسبوق به سابقه است.

لازم به ذکر است سازمان حفاظت محیط زیست بارها از بررسی بی طرفانه و بدون غرض ورزی مدیریت محیط زیست طی بازه ده ساله ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۴ و مقایسه عملکرد محیط زیستی دو دولت گذشته و کنونی استقبال کرده است و از این رو بسیار خرسند خواهد شد که دوستان منتقد مقیاس ها و شاخص های خود برای ارزیابی مدیریت محیط زیست در دولت کنونی را به صورت شفاف بیان کنند.

متاسفانه سال ها کم توجهی به اعتبارات، ساختار و جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست مشکلات فراوانی را برای کارکنان و مدیریت این نهاد حاکمیتی بر جای گذاشته است. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز بارها ضمن تقدیر از همراهی و همکاری صمیمانه کارکنان و بدنه کارشناسی سازمان در ستاد و استان ها به رغم تنگناهای معیشتی و مالی بر نقش و جایگاه حساس سازمان در رسیدگی به مشکلات حاد محیط زیست کشور تاکید داشته است. ولی شرایط کنونی دولت یازدهم و کشور و محدودیت منابع اعتباری، همچنین آواری از مشکلات و بحران های متعدد در حوزه های مختلف که محیط زیست نیز از آن بی نصیب نمانده، مانع تغییر جدی در شرایط معیشتی و مالی کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست می شود.

اگر چه تحت همین شرایط، تلاش برای بهبود وضعیت به صورت وسیع صورت گرفته و تخصیص ۳۰۰۰ امتیاز فوق العاده سختی کار به قشر زحمت کش محیط بان ناشی از جمله این تلاش ها بوده است.

در این حال مشکلات رفاهی و معیشتی کارکنان کماکان و از طرق مختلف از جمله تشکیل کمیته رفاهی با حضور نماینده کارکنان تا نهادینه سازی این امر پیگیری خواهد شد، چنانچه طی دوره اخیر این مشکلات مورد توجه و رسیدگی در حد توان و امکان دولت بوده است.

+171
-863
  

17 دیدگاه

  1. علی می‌گوید:

    با سلام واحترام
    اولاً کدوم ۳۰۰۰امتیاز فقط تبلیغات کردین.کجاتاحالا گرفته همیشه اگه اعتراضی بشه شما سیاسی میکنین چون راهی غیر این ندارین. اگر عاشق طبیعت وحفظ وحراست آن نبودم بخدا لحظه ای دراین سازمان نبودم

    پر طرفدار Thumb up 53 Thumb down 9

  2. میثم می‌گوید:

    بخش زیادی از مسکلات یازمان کمبود بودجه هست. جرا سازمان خود کفانمیشه چرا خودش اقدام به درامد زایی نمیکنه!!!
    در قانون صید و شکار هم با شفافیت تمام نوشته شده که سازمان میتونه بخشی از درامدش رو از فروش مجوزهای شکار وماهیگیری بدست بیاره.
    در بسیاری از نقاط ظرفیت صدورمجوز وجود داره.

    اگه درمنطقه شیر احمد سالی مجوز شکار ۲۰۰ اهو صادر میشد به راحتی بودجه نگهداری بیش از دو هزار اهو تامین میشد و حتی مبالغ بیشتری از نیاز.

    ولی الان چی!! خبری از تمام ۲۵۰۰ اهو نیست و همه از بین رفتن. در حالی که میشد به راحتی از این فاجعه جلو گیری کرد و مانع این انتقادات شدید به سازمانو شخص ابتکار بود.
    هر چند انتقاد باید وحود داشته باشه ودر بسیاری از نقاط سازمان کم کاری میکنه.
    ولی ….ولی ..بی انصاف نباشیم. در دولت قبل که کاملن ضد محیط زیستی بود این منتقدین دو اتشه تو کدوم سوراخ موشی تشریف داشتن؟!!!

    پر طرفدار Thumb up 55 Thumb down 10

  3. محیط بان می‌گوید:

    با سلام
    این ۳۰۰۰هزار امتیازی که گفتن همش وعده وعید بود بخدا الکی رسانه ای کردن که عملکرد خودشونو ببرن بالا
    ما محیط بانا همچنان با همون ۹۰۰تومن داریم به سختی زندگی میکنیم خواهشا دیدبان عزیز شما که مطرح کردین این موضوع رو کاش یه تحقیق و بررسی میکردین در رابطه با سه هزار امتیازی که روسا تو بوق و کرنا کردن
    منتی هم گذاشتن سر محیط بان

    پر طرفدار Thumb up 48 Thumb down 5

  4. وحید می‌گوید:

    والسلام دیدید چه راحت مشکل حل شد!همه اینهایی که مدتها دارن اعتراض میکنن همشون دارن اشتباه میکنن و اصلا از کارکنان سازمان نبودن!

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 6

  5. مجید(حیوانات نگین های آفرینشند) می‌گوید:

    امیدوارم محیطبانای عزیز به حق و حقوق خودشون برسن. واقعا کار ریسکی و پرزحمتی دارند.

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 3

  6. فرزند طبیعت می‌گوید:

    وضعیت کنونی مدیریت سازمان مطلوب نیست – عدم تدبیر مسوولین در کنترل بیماری طاعون نشخوار کنندگان در سراسر ایران موید این موضوع میباشد-

    پر طرفدار Thumb up 35 Thumb down 4

  7. محیط بان می‌گوید:

    اعتراض زمانی جواب میده که کل پرسنل محیط زیست در کشور را درگیر کنند نه خودشون را تافته جدا بافته ببینند
    این عزیزان که تو سازمان برا خودشون اعتراض کردند به دنبال اهدافی خاص هستند .وقتی پرسنل سیستان . تبریز گیلان . کرمانشاه را به حساب نیارید و تکی به دنبال اهداف خودتون باشید. محکوم به سرکوب شدنید

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 4

  8. سعید می‌گوید:

    سلام
    عیبی نداره…همیشه در این نوع حرکتها بایستی منتظر صحنه سازیهای انتقاد شوندنگان باشیم. ولیکن این رو مطمئن باشین که ماه پشت ابر نمیمونه. ما کارمندای سازمان هم خدائی داریم که اگه اراده اش به چیزی قرار بگیره هیچ کس و هیچ چیز جلودارش نیست.

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 3

  9. کاسپین می‌گوید:

    خانم ابتکار
    شما در دولت قبل یکسره از محیط زیست انتقاد می کردید
    چرا و به چه علت حالا سکوت کرده اید ؟

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 2

  10. رشید می‌گوید:

    یک سءوال ۸۰۰نفر در محیط زیست تهران به چه کارهایی مشغولند؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 1

  11. ناشناس می‌گوید:

    با سلام خدمت دیده بان محترم
    تعداد ۴۰ نفر معترض؟؟؟؟ لطفا یه نگاهی به عکس ها در سایتهای دیگر نمایید با یه شمارش اجمالی متوجه تعداد نفرات خواهید شد . در ۵ الی ۶ عکس بیشتر از ۱۰۰ نفر خواهید دید .

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

  12. رضا می‌گوید:

    تا کی شعار
    من محیط بان خراسان رضوی هستم با حدود ۱۰ سال سابقه و لیسانس حکمم حدود ۱۲۰۰۰۰۰ است و دریافتی کمتر از ۱۰۰۰۰۰۰ سختی شرایط کار و ۳۰۰۰ امتیاز هم که اصلا خبری نیست

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  13. محسن می‌گوید:

    هر موقع در مورد معیشت کارکنان و لقدامات صورت گرفت صبحت کردید .تبدیل وضعیت محیطبانان،پرداخت حق الکشف و ۳۰۰۰ امتیاز را کوبیدید سر کارکنان .کدوم سه هزار امتیاز فقط وعده دادید در عمل هیچ اقدام انجام نشد.ماهی ۴۰ هزارتومان جیره برای یه محیطبان خیلی زیاده که ۱۸ شبانه روز در ماه خدمت میکنه.استحقاقیش بعد از گذشت هفت ماه ازسال دریافت نکرده.حق الکشفی که شامل حال محیطبان کاشف میشه کمتر ین و درحالی کارمند ستادی چندین برابر یه محیطبان میگیره

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  14. kooshan می‌گوید:

    یک نکته جالب در مورد ما ایرانیها این است که بمقتضای روز حرف زده و فراموش می کنیم دیروز چه میگفتیم، اگر اخبار گذشته دیده بان را مرور کنیم متوجه می شویم مخالفان «س. ح. م. ز» معمولا کارکنان این نهاد را کسانی عنوان میکردند که خوب کار نمی کنند و بعوض انجام وظایف به گذران وقت و دانلود برنامه و بازی و… می پردازند حالا و با رسانه ای شدن خبر این تجمع، برخی از آنان نظر دیگری پیدا کرده اند، نکته دیگر اینکه اگر در نظرات مرتبط با همین خبر دیده بان، دیدگاه چند هموطنی را که چنین پیداست از کارکنان و محیط بانان این نهاد هستند، مرور کنیم در هر سه مورد مطالبه این هموطنان صنفی و معیشتی است و صحبتی از وضعیت محیط زیست کشور یا برابری حقوق و مزایای مدیران و کارمندان نیست، البته همه کارکنان «س. ح. م. ز» بمانند دیگر اقشار مردم محق هستند که خواستار وضعیت رفاهی بهتری برای خود باشند ولی بهتر است این مطالبه را بشیوه منطقی و مدنی و معقول پیگیری کنند و از چسبانیدن موضوعات دیگری که مرتبط به این خواست آنها نیست و باید از مجرای مناسب خود دنبال شوند بپرهیزند مثلا اگر جمعی از کارکنان محترم «س. ح. م. ز.» مایلند مشارکت بیشتری در حفاظت از محیط زیست کشور داشته باشند می توانند همانند سایر علاقمندان در سازمانهای مردم نهاد و رسانه های مرتبط با محیط زیست به فعالیت و اظهار نظر بپردازند همان کاری که بسیاری از محیط بانان گرامی و همیاران محیط زیست انجام می دهند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 5

  15. کارشناس محیط زیست می‌گوید:

    خانم دکتر ابتکار خداوکیلی اگر ماهانه ۱۲۰۰۰۰۰تومان به شمابدهند ۷۰۰۰۰۰تومان کرایه خانه بدی ۲۰۰۰۰۰تومان ماهانه پول سرویس بچه هات باشه با۳۰۰۰۰۰تومان باقی مانده می توانی زندگی کنی

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  16. طبیعت مرد می‌گوید:

    کوشان عزیز
    دست به قلم خوبی دارید و یقینا از اعماق وجود از نابود شدن طبیعت این مرز و بوم شما هم در عذابید !
    دوستانه توصیه میکنم به آرای موافق و مخالف که به مطالب داده میشود نیز نگاهی داشته باشید ؛ احساس میکنم که گرایش سیاسی شما دارد غالب بر فطرت طبیعت دوستتان میشود!! پیکر زخمی این طبیعت عاشق نیاز دارد تا عاقل

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

    • kooshan می‌گوید:

      هموطن گرامی، طبیعت مرد،
      مشخص نیست از کجا به نتیجه گیری «……. احساس  میکنم که گرایش سیاسی شما دارد غالب بر فطرت طبیعت دوستتان میشود!! » رسیده اید؟ ضمن اینکه نظراتم با گذشته چندان تفاوتی نمی کند.
      شاید شما بیشتر نظرات دیگران را می خوانید و کمتر نظر می دهید و یا… ، اخیرأ دو سه نظر از شما دیده ام که شامل چند جمله کلی مبنی بر سیاسی و مقصر بودن مدیریت جدید «س. ح. م. ز» در همه رویدادهای نامطلوب زیست محیطی کشور از گذشته تابحال بوده ، که اگر پاسخی هم داده شده بر همان اساس بوده است و از دیدگاههای شما هم فقط تا آنجا اطلاع دارم که خود بطور مختصر بیان کرده اید  بنظر بهتر است ضمن توجه به مسائل مهم و اصلی طبیعت کشور از امکانات مثبت فضای مجازی برای بیان صحیح و منصفانه آنچه که در ارتباط با حفاظت از محیط زیست و حیات وحش کشور درست می دانیم بهره ببریم.
      و دیگر اینکه اگر در نظر برخی علاقمندان یا نظردهندگان محترم  آرای مثبت و منفی حائز اهمیت باشد، امری منفی نیست ولی بهرحال آنچه ضروری است گفتگو و مباحثه دوستانه و مستدل و مدنی با رعایت  عقل و منطق و انصاف است.
      و نکته آخر اینکه می توانید عاشق یا عاشقانی که بدون بودجه و امکانات و حمایتهای قانونی و رسمی لازم از سوی مراجع ذیربط مدیریتی کشور و جلب و جذب مشارکتهای مردمی و همکاریهای بین المللی، وضعیت محیط زیست کشور را سامان دهند معرفی کنید؟

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>