سه هزار امتیاز فوق العاده سختی شرایط کار محیط بانان خراسان جنوبی پرداخت شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): فوق العاده سختی شرایط کار محیط بانان که در جلسه مورخ ۱۳۹۴/۳/۶ هیئت دولت جهت پرداخت به این گروه از کارمندان دولت تصویب شده است، در برخی از استان ها پرداخت شده و به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم هنوز در تعدادی از استان ها پرداخت نمیشود.

با پیگیری های پرویز آرامنش مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، این فوق العاده ویژه از ماه قبل به محیط بانان این استان پرداخت می گردد.

پیش از این امتیاز فوق العاده سختی شرایط کار محیط بانان ۹۰۰ امتیاز بود که با افزایش آن به ۳۰۰۰ امتیاز مابین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به دریافتی محیط بانان افزوده خواهد شد.

+38
-104
  

18 دیدگاه

  1. محیط بان می‌گوید:

    نگاه با افزودن دو هزار امتیاز باز حقوقش تازه به یک و نیم تو حکم رسیده اونم با ده سال سابقه کار

    حالا کسورات بیمه تامین اجتماعی ، مسئولیت ، ۱۲۰ تومان تکمیلی اش و …. را کسر کن فکر کنم براش یک تومان بمونه

    باز دست پیگیر کنندگان حقوق محیط بانان درد نکند

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 2

    • مهدی می‌گوید:

      عزیزم ایشون چون دیپلمه هستن حقوقشون اینقده پایینه

      پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

      • محیط بان می‌گوید:

        بنده که لیسانس هستم و دوازده سال سابقه کار دارم حکمم ۱۲۵۶۰۰۰۰ریال است که با احتساب ۲۰۰۰ امتیاز دیگر نهایتش میشه ۱۵۵۰۰۰۰ ریال حالا شما بگو چقدر ماوالتفاوت من لیسانس و ایشون هست سابقه کارم از ایشون بیشتره

        پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

  2. پرنده مهاجر می‌گوید:

    خوبه برای شروع کار اما در هفته ای که گذشت با دو تا محیطبانان خوب و زحمتکش گلستان صحبت میکردم گفتن هنوز از افزایش حقوق خبری نشده و حقوق ۲ تا ۳ میلیونی را مناسب کار خود میدانستند.

    داشتن خودرو خوب و به روز حداقل چیزیست که نیاز داریم با این خودرروهای فرسوده فقط بارها در کوهستان و دشت گرفتار شدیم و خطر مرگ از بیخ گوشمان گذشت.

    در شرایط فعلی امکانات خوب و نو کمک زیادی به ما در امر حفاظت خواهد کرد اما افسوس و صد افسوس.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

  3. دوست می‌گوید:

    خوبه
    امکاناتشونو بیشتر کنن که مجبور نباشن از جیب پول بنزین بدن

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

  4. رشید می‌گوید:

    سازمان باید حقوق و مزایای بیشتری برای این قشر زحمتکش و عاشق وطن پرداخت نماید

    خداییش هرقدر بیشتر بدهند حقشان است

    محیط بانان هستند که فقط دلسوز محیط زیست و حیات وحش هستند، در حقشان نباید کوتاهی شود

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 3

  5. کاسپین می‌گوید:

    با تشکر و سپاس فراوان از مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی جناب آقای پرویز آرامنش به خاطر پی گیری و جدیت ایشان

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

  6. امین منصوری می‌گوید:

    جمع کل حقوق این محیطبان زحمتکش شده۱۵۵۰۰۰۰ تومان. خانم ابتکار با مخارج امروزی آیا این حقوق زیر خط فقری نیست؟ مخصوصا اگر محیطبان مستاجر هم باشد. خانم ابتکار لطف کنید فیش حقوقی مدیران پشت میز نشین پردیسان را هم بگذارید. همان هایی که ۳۰۰۰ امتیاز و بدی آب و هوا را دریافت نمی کنند.

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 2

  7. پلنگ دشتستان می‌گوید:

    خدارا شکر

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

  8. مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

    اگر چه مبلغش با توجه به گرونی و تورم اونقدر زیاد نیست ولی امیدوارم محیطبانای عزیزمونو دلگرم کنه
    خدا برکت بهش بده

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 4

  9. گلستان می‌گوید:

    ناگفته نماند که در استان گلستان، محیط بانان از این ۳۰۰۰ امتیاز ، تنها ۱۰۰۰ امتیاز آن را دارند و در احکامشان درج شده

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  10. محیط بان می‌گوید:

    متاسفانه بسیاری از استانها هنوز اعمال نکرده اند و حتی برخی که اعمال کرده اند مابه التفاوت این افزایش را تا موعد اعمال این ۲۰۰۰ واریز نکرده اند.

    نمی دانم سرهنگ خیلدار چرا صداش در نمیاد ؟

    ایشان چطور فرمانده یگان حفاظت سازمانند و مدافع حقوق محیط بانان

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

  11. پلنگ ایرانی می‌گوید:

    خدا رو شکر

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

  12. دوستدار محیط زیست می‌گوید:

    سلام
    بازهم خوبه که بعضی از استانها دارن اینو پرداخت میکنن ولی باید یه نکته رو هم در نظر بگیریم با تمام احترامی که برای محیط بانان زحمتکش قائلم آیا کارکنان سازمان فقط محیط بان هستند؟؟؟!!!
    من فکر میکنم با این جور کارها یه تفرقه بین کارکنان سازمان ایجاد میشه و باعث عدم اتحاد اونا برای پیگیری بهبود وضعیت معیشتی اونا میشه و این همون چیزی هست که افراد مخالف با افزایش حقوق کارکنان سازمان میخوان!!امیدوارم مسئولین امر یه فکر اساسی بکنن آخه کسانی هم که در این سازمان کار میکنن مثل سایر دستگاهها کارمند دولت هستن چرا باید اینقدر اختلاف وجود داشته باشه
    ضمناً با این مبالغ دردی از محیط بانها هم دوا نمیشه که این همه دارن منت سرشون میذارن ، با اضافه شدن همین مبلغ هم اگه یک مقایسه با سایر دستگاهها انجام بدین متوجه میشین که وضعیت حقوق و مزایای کارکنان این سازمان واقعاً شرم آوره!!!

    داغ Thumb up 5 Thumb down 3

  13. علی می‌گوید:

    از ته قلب خوشحال شدم.امیدوارم همه محیط بانان عزیزمون همیشه اول سالم و بعد هم خوشحال و موفق باشند

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  14. محمدعلى الله قلى می‌گوید:

    سرعت مورچه
    ولى بازهم جاى امیدواریست

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  15. kooshan می‌گوید:

    آنچه که در این خبر دیده بان مبنی بر پرداخت اضافه حقوق محیط بانان در ارتباط با اختصاص ۳۰۰۰ امتیاز سختی کار در برخی استانهای کشور می خوانیم ، قبلأ نیز _البته بطور غیرمستند_ شنیده می شد که خوشبختانه حالا خبر مؤثق آن را در دست داریم و بهتر می توان درباره اقدامات دولت جدید و به تبع آن «س. ح. م. ز.» نظر داد.
    یکی از اقدامات انجام شده، همین پرداخت سختی کار به محیط
    بانان است که مستند قانونی آن بدین قرار است :
    «تصویب نامه در خصوص برقراری امتیاز فوق العاده سختی شرایط محیط کار متصدیان پست های سازمانی محیط بان در سازمان حفاظت محیط زیست
    شماره۲۹۴۳۰/ت۵۱۹۴۴هـ ۱۰/۳/۱۳۹۴
    هیأت وزیران در جلسه ۶/۳/۱۳۹۴ به پیشنهاد شماره ۲۶۱۵۲ مورخ ۲۹/۲/۱۳۹۴ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد بند (۳) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری ـ مصوب ۱۳۸۶ـ تصویب کرد:
    برقراری امتیاز فوق العاده سختی شرایط محیط کار متصدیان پست های سازمانی محیط بان در سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه های عملیاتی سازمان مذکور براساس عوامل و شاخص های مربوط، مشروط به تأمین بار مالی آن از محل اعتبارات مصوب مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست تا سقف (۳۰۰۰) امتیاز حسب مورد با تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مجاز است.»
    معاون اول رئیس جمهور ـ اسحاق جهانگیری
    http://rc.majlis.ir/fa/law/show/930303
    http://rooznamehrasmi.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=5038
    همانگونه که مشخص است از ابتدا نیز قرار بوده هر زمان اعتبار مورد نیاز تأمین شده باشد این مبالغ پرداخت شود، بهرحال امید است علیرغم مشکلاتی که دولت در سال جاری در ارتباط با منابع مالی در اختیار خود با آن مواجه است بتواند بتدریج و بزودی این مبالغ را در تمام استانهای کشور پرداخت کند.
    اقدام دیگر پرداخت حق الکشف معوق چند ساله محیط بانان بوده است :
    http://www.dolat.ir/NSite/FullStory/?Serv=9&Id=256406
    و نیز اقداماتی که از سوی یکی از مقامات مسئول «س. ح. م. ز.» اعلام شده است :
    « به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از محیط زیست ، سیدمحمد مجابی در حاشیه سفر یک‌روزه خود به همدان در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، درباره وضعیت محیط‎بانان محیط زیست اظهار داشت: محیط‌بانان به‌عنوان یکی از خدوم‌ترین فعالان حوزه محیط زیست محسوب می‏‌شوند که باید تلاش زیادی برای جبران اقدامات آنها صورت گیرد.
    وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم ابتدا تعداد زیادی از محیط‌بانان که قراردادی بودند تبدیل وضعیت شدند، افزود: در این راستا ۴۴۰ محیط‌بان از وضعیت قراردادی به پیمانی تغییر پیدا کردند.
    مجابی با اعلام اینکه پرداخت مطالبات حق‎الکشف محیط بانان به‌روز شده عنوان کرد: سختی کار محیط‌بانان براساس مصوبه هیئت وزیران از ۹۰۰ امتیاز به سقف ۳هزار امتیاز افزایش پیدا کرد.
    وی با بیان اینکه برخی از محیط‌بانان در درگیری با متخلفان حوزه محیط زیست محکوم به پرداخت دیه شده‌اند، تصریح کرد: سازمان محیط زیست دیه محیط‎بانان را پرداخت کرد تا مشکلات آنها برطرف شود.
    معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست کشور بیان کرد: هماهنگی لازم با ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفته تا دستورالعمل خدمتی یگان حفاظت محیط زیست از طریق این ستاد ابلاغ شود که برای محیط‌بانان شرایط مناسبی ایجاد می‏‌کند.
    مجابی در پاسخ به این سؤال که اقدام سازمان محیط زیست در برابر اعتراضات کارکنان نسبت به معیشت چه بوده است، نیز گفت: در قالب بندهای مختلف ماده ۶۸ اقداماتی اجرا شده که امیدواریم رضایت داشته و وضعیت معیشتی آنها بهبود یابد.
    http://www.dolat.ir/NSite/FullStory/?Serv=9&Id=265323
    بهرحال نمی توان گفت که دولت و «س. ح. م. ز.» به معیشت و مسائل رفاهی کارکنان این نهاد توجه نداشته اند ضمن آنکه باید این موضوع را هم درنظر گرفت که، جدا از تأثیر تحریمها بر درآمدهای ارزی کشور، همزمان با شروع بکار دولت جدید و در استمرار آن طی دوسال اخیر قیمت نفت صادراتی، که فعلأ منبع اصلی درآمد ارزی کشور است، از بیش از صد دلار در هر بشکه به زیر پنجاه دلار رسیده است.

    داغ Thumb up 4 Thumb down 5

  16. محمدباادب می‌گوید:

    سلام
    درودبرمدیرکل
    کاش دیگران هم یادبگیرند
    مدیرکل هاکه خودشون می گیرند ولی به فکرمابدبختهانیستند خداعذابشان رازیادفرمایدآمین یارب العالمین

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>