طبیعت و حیات وحش و مستندسازى درباره آن موضوع امشب برنامه هوای تازه

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): مجموعه تلویزیونی «هوای تازه» برنامه ای است با مضمون حفظ محیط زیست که از شبکه افق سیما پخش می شود.

این برنامه به کارگردانی بهرام سنجابی و با کارشناسی و اجرای محمدعلی اله قلی و افشین زارعی پنجشنبه ها ساعت ۲۰ (تکرار جمعه ها ساعت ۱ بامداد، ۵ بامداد، ۸٫۳۰ صبح و  ۱۱٫۳۰) به روی آنتن می رود.

طبیعت و حیات وحش و مستندسازى درباره آن موضوعى است که امشب در هوای تازه مورد کنکاش قرارمی گیرد.

به نظر میرسد حفاظت از محیط زیست منحصر میشود به فعالیت و حراست توسط مأمورین و محیط بانان محترم، اما در لایه اى از این واقعیت، روشنگرى و آگاهى مردم نسبت به مسائل حفاظت از محیط زیست و طبیعت قرار دارد. یعنى اگر مردم نسبت به حفاظت از طبیعت آگاه و حساس باشند این خود به معناى حفاظت کامل از محیط زیست است.

یکى از مؤثرترین راه هایى که میتوان به این هدف رسید فعالیت هاى رسانه اى و اطلاع رسانى به ویژه ساخت فیلم هاى مستند و مستند داستانى براى جلب توجه عمومى مردم است.

یکى از فعالترین و دلسوزترین فیلمسازان این عرصه مهدى چلانى ست. در بخش مستند این قسمت از برنامه هواى تازه به معرفى مهدى چلانى پرداخته میشود. او که دانش آموخته رشته محیط زیست نیز هست به مدت هفت سال است که در راه معرفى و ثبت وضعیت گونه هاى حیات وحش به ویژه معرفى گونه هاى مهمى مانند خرس سیاه آسیایى، پلنگ و کفتار ایرانى، گونه هاى ارزشمند پرندگان مهاجر و معضل صید و شکار هولناک انواع پرندگان در فریدونکنار و معرفى مناطق طبیعى و مهمى در کشور مانند منطقه دنا در رشته کوه البرز، زیستگاه هاى ناشناخته استان سیستان و بلوچستان و کرمان همچنین منطقه خجیر و سرخه حصار و جاجرود در کوهستان البرز تلاش قابل تحسینى داشته است.

علاوه بر بخش مستند، در این برنامه مطالب و اخبار گوناگونى در زمینه حفاظت از طبیعت ایران و جهان براى بینندگان ارائه خواهد شد.

همچنین قسمت های پخش شده برنامه هوای تازه را می توان بر روی کانال این برنامه در سایت آپارات مشاهده نمود.

+126
-9
  

1 دیدگاه

  1. دانیال می‌گوید:

    مهدی چلانی فوق العاده است کسی که بدون هیچ ادعایی داره تلاش میکنه برای حفظ حیات وحش

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>