عامل شکار یک کل وحشی در گچساران پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): چند روز قبل همزمان با بارش باران در استان کهگیلویه و بویراحمد نیروهای یکان محیط زیست گچساران حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده کوه دیل ساعت ۹ صبح متوجه صدای شلیک گلوله در کوه شدند.

رئیس اداره محیط زیست گچساران در این رابطه گفت: محیط بانان موضوع را به مرکز اداره اطلاع داده و سه اکیپ دیگر از مامورین از سایر مناطق شهرستان عازم کوه دیل شدند.

عبدال دیانتی نسب اظهار داشت: محیط بانان در کلیه مسیرهای خروجی منطقه را کنترل نموده و در ساعت ۱۷٫۳۰ عصر شکارچی متخلف را حین خروج از منطقه مشاهده نمودند.

دیانتی نسب گفت: مامورین جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شده و شکارچی مذکور را محاصره و بازداشت نمودند.

در بازرسی از این متخلف یک اسلحه گلوله زنی برنو، لاشه یک کل وحشی یک الی دو ساله و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

شکارچی متخلف پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی به مراجع قضایی معرفی گردید.

متهم روز دوشنبه ۹۴/۸/۱۱ مبلغ یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک کل وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان محیط زیست، در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در منطقه حفاظت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

+11
-129
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>