متخلف شکار دو کبک وحشی پس از واریز ۴ میلیون ریال جریمه به دادگاه معرفی شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی حین گشت و کنترل در مناطق آزاد حاشیه پناهگاه حیات وحش میاندشت با یک شکارچی غیرمجاز روبرو شدند که بر سر یک چشمه کمین کرده بود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان جاجرم در این باره گفت: محیطبانان جهت برخورد قانونی با شکارچی متخلف وارد عمل شده و وی را بازداشت نمودند.

حسین هراتی اظهار داشت: در بازرسی از این متخلف لاشه ۲ عدد کبک وحشی، یک اسلحه تک لول غیرمجاز، یک پارچه مخصوص شکار کبک، دوربین چشمی و مهمات کشف و ضبط گردید.

..لاشه ۲ کبک، اسلحه تک لول غیرمجاز، پارچه مخصوص شکار کبک و دوربین کشف شده از شکارچی متخلف

حسین هراتی گفت: متهم پس از تنظیم صورتجلسه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی و همچنین حمل سلاح غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی گردید.

شکارچی متخلف روز پنجشنبه مبلغ ۴ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود.

+32
-137
  

5 دیدگاه

  1. شاهین می‌گوید:

    ممنون از محیط بانان عزیز
    حتماً بایستی سلاح توقیف و ضبط بشه که فکر می کنم قاضی محترم رای به چنین امری بدهند

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 19

  2. kooshan می‌گوید:

    کمین بر سر راه جاندار و حیوان تشنه و گرسنه ، عملی بسیار ناپسند و مشمئز کننده بوده و لازم است دستگاهها و نهادهای متولی و مسئول فرهنگ عمومی کشور نظیر صدا وسیما با توجه به آموزه های مذهبی و اخلاقی توجه ویژه ای بدان داشته باشند . در اینگونه موارد حتی اگر اسلحه مجاز باشد بهتر است با یادآوری مذموم بودن این شیوه عمل به متخلف ، ضبط و توقیف سلاح از دادگاه درخواست شود .

    داغ Thumb up 10 Thumb down 10

  3. دوست می‌گوید:

    عجب نامردی..

    داغ Thumb up 3 Thumb down 4

  4. پلنگ هرمزگان می‌گوید:

    کشتن این پرنده های زیبا چه سودی برای این شکارچیان دارد ؟
    آیا حذف این موجودات از دامن طبیعت لذت دارد ؟
    آیا فرزندان ما و یا نسل های بعدی از دیدن این پرندگان و حیوانات باید محروم باشند و شما شکارچیان را لعنت کنند

    داغ Thumb up 3 Thumb down 7

  5. پرنده مهاجر می‌گوید:

    کار بدیه کلا در قوانین استفاده از کومه برای شکار ممنوعه تازه بدون پروانه اسلحه قاچاق که بدتر. آیا واقعا نباید تفاوتی بین شکارچی قانونی که با پروانه به شکار کبک میرود واین متخلفان همیشگی قایل بود.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>