در گزارش تحقیق وتفحص از سازمان جنگلها کوتاهی در حفظ منابع طبیعی محرز است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در بررسی‌های صورت گرفته، سهل انگاری در حفظ عرصه‌های منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع کاملا محرز است لذا عدم درک عمیق نسبت به این ارزش ملی در گزارش تحقیق و تفحص کاملا روشن شده است.

محمد اسماعیل‌نیا در گفت وگو با خانه ملت با اشاره به مشکل سازمان جنگل‌ها و مراتع در زمینه اعتبارات و اخذ تصمیمات قاطع، گفت: در جنگل‌ها به دلایل مختلف تصرفاتی صورت گرفته که متاسفانه با قاطعیت پس گرفته نشده، همچنین به طور جامع به مدیریت فنی و اخذ نسخه فنی برای جنگل‌ها پرداخته نشده است.

نماینده مردم کاشمر، ‌بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم اجرای نقشه‌های کاداستر، گفت: در اجرای این طرح کوتاهی هایی مشاهده شده، این در حالی است که با اجرای هرچه سریع‌تر طرح کاداستر تمامی جنگل ها از نقشه مشخصی برخوردار خواهند شد و این اقدام از تصرفات جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در گزارش تحقیق و تفحص از سازمان جنگل‌ها و مراتع، تخریب بخشی از جنگل‌ها نیز ملاحظه و بررسی شده است، گفت: در خصوص بیابان‌زدایی، آبخیزداری و حفاظت قرق‌ها نیز مشکلاتی محرز است که باید اصلاح شود.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان جنگل‌ها و مراتع، تصریح کرد: بررسی گزارش در هفته گذشته به دلیل عدم حضور رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به تعویق افتاد لذا در حال حاضر با بازخوانی مجدد، این گزارش هفته آینده در کمیسیون مطرح خواهد شد.

+7
-2
  

4 دیدگاه

  1. اهورا می‌گوید:

    جنگل؟؟؟؟ کدام جنگلی؟؟؟ آیا ما چیزی در ایران به نام جنگل داریم؟؟!!!!

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 3

  2. اوسر می‌گوید:

    با سلام خدمت دیدهبان عزیز این مطلبی که میخوام بگم ربطی به موضوع بالا ندارد و فقط جهت اطلاع خدمتتان عرض مینمایم تا شاید پوشش خبری شود.روز پنجشنبه یکی از اهالی روستای موچان از توابع طالقان مورد حمله یک گرگ قرار میگیرد وشدیدا از ناحیه پهلو و دست دچار اسیب میشود که هم اکنون در بیمارستان بسر میبرد.دکتر با تشخیص هاری گرگ/ اهالی جهت کمک از محیط زیست به اداره مربوطه مراجع مینمایند.که در کمال ناباوری از محیط زیست تا کنون هیچ اقدامی نشده است.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  3. kooshan می‌گوید:

    یکی از ابزارهای نظارتی مؤثر و در اختیار مجلس محترم ، تحقیق و تفحص در مورد عملکرد دستگاهها و ارگانها و نهادهای مسئول است که با پرهیز از برخورد سلیقه ای و با اعلام واقعیات گذشته و حال و در جهت برطرف کردن نقائص و ضعفها و اصلاح امور ممکن و مقدور خواهد بود اینکه صرفأ مشکلاتی بصورت کلی و غیرمشخص مطرح شده و از پیشینه زمانی مشکلات و دولتها ومدیریتها و دستگاهها و نهادها و ارگانهای دخیل در آن ، صحبتی به میان نیاید طبعأ معقول و منطقی نیست امید است در گزارش نهایی ، این ایراد اساسی و غیرقابل قبول وجود نداشته و کمیسیون مربوط با اعلام حقایق بر اساس مستندات معتبر در دوره های زمانی متفاوت از این ابزار مهم بنحو احسن و مطلوب و در مسیر سازنده و مثبت در جهت حل مشکلات اصلی جنگلها بهره ببرد و روشن است که چنین امری مورد استقبال و حمایت دوستداران محیط زیست کشور قرار خواهد گرفت .

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  4. صدای باد می‌گوید:

    آره داریم ولی فقط ماکت یعنی ظاهرش جنگله ولی پشت اون ردیف جلویی درختها ویلاهای اونجوری جای درختها سبز شده!!!

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>