عاملین شکار غیرمجاز دو خرگوش وحشی در بیجار بازداشت شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز به مناطق آزاد بیجار در استان کردستان، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم منطقه مذکور شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان بیجار در این باره گفت: مامورین در جست و جوی منطقه دو شکارچی متخلف را مشاهده نموده و جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند.

فواد مصطفی نژاد اظهار داشت: محیط بانان شکارچیان مذکور را دستگیر نموده و در بازرسی از آنها لاشه دو خرگوش وحشی، یک اسلحه شکاری تک لول، دو عدد فشنگ ساچمه زنی و یک پروژکتور کشف و ضبط گردید.

لاشه دو خرگوش وحشی، اسلحه شکاری، دو فشنگ ساچمه زنی و یک پروژکتور کشف شده از شکارچیان متخلف

رییس اداره محیط زیست شهرستان بیجار گفت: متهمین پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

متخلفین مبلغ ۶ میلیون ریال بابت ضرر و زیان ناشی از شکار غیرمجاز دو خرگوش وحشی را در قالب دو فیش ۳ میلیون ریالی به حساب دولت واریز و فیش های مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه ها و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

+17
-168
  

4 دیدگاه

  1. شاهین می‌گوید:

    ۳۰۰ هزار تومن جریمه برای خرگوش بسیار کمه با توجه به تخریب و کاهش جمعیت گونه هایی مانند آهو و جبیر خرگوشها آخرین طعمه برای گوشتخوارانی مانند گرگ ، کاراکال ، سیاه گوش و حتی یوزپلنگ می باشند.

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 20

  2. محمد عاشق حیات وحش می‌گوید:

    معمولا از از حیات وحش مناطق کردنشین کمتر خبری اطلاع رسانی می شود ،امید است که دلیل آن عدم تخلف بوده باشد نه عدم گزارش مسئولان ….

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 13

  3. ایرانی می‌گوید:

    چقدر آدم باید نادون باشه…!!!

    ۶۰۰هزار تومان همین الان که گرونیه ۲۰کیلو گوشت درجه یک بره بهش میدادن میرفت میخورد

    نمیدونم این عقده شکار چیه…؟؟

    آخه بد بخت ها شکار مال انسانهای اولیه بوده الان دیگه قصاب ها هم خودشون تو کشتارگاه سر نمیبرن. ول کنید این حیات وحش بی گناه

    خشکسالی و بیماری و نمیدونم هزارتا مرض افتاده به جونشون……

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 18

  4. شفایی می‌گوید:

    خرگوش غذای اصلی عقاب طلایی است. با کاهش جمعیت خرگوش قطعاً جمعیت عقاب طلایی هم کاهش خواهد یافت. …
    همچنین بیجار، یکی از مهمترین زیستگاههای عقاب مارخور توی ایران هست!
    به کی بگیم اینارو

    داغ Thumb up 4 Thumb down 3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>