برنامه مشارکت در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در هیات وزیران تصویب شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): برنامه مشارکت ملی در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در جلسه دیروز (چهارشنبه) هیات وزیران تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این برنامه، مشارکت در کاهش انتشار غیرمشروط و مشروط و موارد مربوط به سازگاری همگی منوط به رفع محدودیت های اقتصادی، تکنولوژیکی و مالی جاری و به ویژه تحریم های ناعادلانه ای که از چند دهه قبل علیه کشور شکل گرفته، است.

همچنین در این برنامه، جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر داوطلبانه بودن اقداماتش، برنامه مشارکت ملی خویش در بخش های کلان کاهش انتشار و آسیب پذیری و سازگاری را تدوین و به تصویب هیأت وزیران رساند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این باره گفت: بر اساس مصوبه روز گذشته هیات دولت مبنی بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، کاهش چهار درصدی میزان تولید گازهای گلخانه ای را تا سال ۲۰۳۰ در کشور خواهیم داشت.

معصومه ابتکار روز پنجشنبه در ششمین روز از برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در مصلی تهران در بازدید از غرفه ایرنا افزود: این مصوبه، از مصوبات مهم دولت است و دولت یازدهم یک سال بر روی کلیات آن کار کرده است.

ابتکار اظهار کرد: در این برنامه، مشارکت همه دستگاه های اجرایی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای دیده شده و برای اجرای موفق این مصوبه نیاز به همکاری هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی است.

وی یاد آورشد: بر اساس این برنامه تا سال ۲۰۳۰ کاهش چهار درصدی میزان تولید گازهای گلخانه ای را خواهیم داشت و هشت درصد اضافه بر آن نیز مشروط بر رفع کامل تحریم ها در کاهش تولید گازهای تولیدی دیده شده است.

ابتکار افزود: در این مصوبه برنامه های سازگاری، در بخش کشاورزی در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب، اصلاح الگوی کشت، کاهش مصرف سموم، کاهش آلودگی و حفاظت منابع آب و خاک نیز دیده شده است.

 

+52
-1
  

2 دیدگاه

  1. kooshan می‌گوید:

    بنابر اخبار منتشره و نیز اعلام برخی مقامات مسئول و مطلع ، ایران در رتبه ده کشور نخست تولید کننده گازهای گلخانه ای در جهان قرار داد که طبعأ با توجه به سطح پیشرفت و توسعه و فاصله نسبتأ زیاد کشور ما با نه کشور دیگر که قاعدتأ همه از کشورهای با سطح پیشرفت و توسعه بالا هستند تأسف آور و از طرفی نشان دهنده جایگاه حقیقی اهمیت حفاظت از محیط زیست در شیوه های اداره امور در دهه های گذشته و نیز در نزد افکار عمومی بوده و نیز پاسخی به آنانی است که دیدگاههای غیرواقع بینانه در باره حل مشکلات زیست محیطی کشور داشته و همواره با لحنی غیرمنصفانه و حق بجانب در باره مشکلات موجود و راه حلهای ممکن اظهار نظر کرده و می پندارند طی این چند دهه همه امور در مسیر درست بوده و همه مقدمات مهیاست و فقط نیاز به فرد یا افرادی داریم که سکان دولت و نیز نهاد بسیار توانمند و مجهز و دارای اختیارات فوق العاده «س.ح. م. ز.» را بدست گیرند تا همه مشکلات طبق تمایل و فرمایشات ما در کوتاهترین زمان ممکن و برای همیشه حل شوند بدیهی است این هموطنان گرامی لازم است دیدگاه،  توقعات و انتظارات خود را طبق واقعیات موجود اصلاح کنند. 
    خوشبختانه دولت در ارتباط با  « برنامه مشارکت در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای»  نیز رویکرد مثبت و سازنده خود را نشان داده و با تصویب آن در هیات وزیران آن را بمرحله عمل رسانده است روشن است که موفقیت در رسیدن به اهداف تعیین شده با تعامل و همکاری مجامع سیاستگزاری کلان و نیز همه مدیریتهای مسئول و قانونی کشور و همدلی و همراهی اقشار مختلف مردم بویژه صاحب نظران و تحصیل کردگان  مطلع و آگاه از واقعیات و مشکلات محیط زیست کشور مقدور است و در این رابطه تلاش و احساس مسئولیت علاقمندان و دوستداران محیط زیست اهمیت خاصی دارد.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  2. شاهین می‌گوید:

    امیدواریم این حرکت نمایشی نباشه و در عمل کارهای موثری صورت پذیره البته خوشبختانه دولت آقای روحانی زیست محیطی هست و حداقل همیشه صحبت مسایل محیط زیستی مطرح هست و نشان دادند که علاقه مند هستند برخلاف گذشته که اساساً محیط زیست به طور کامل تعطیل بود! در ایران مشکل ما در خصوص تولید گازهای گلخانه ای چند مساله هست که امیدواریم دولت براش راه حلی داشته باشد. بحث خودروهای سواری بی کیفیت و به شدت آلاینده که متاسفانه از هیچ استاندارد جهانی برخوردار نمی باشند، صنایع فرسوده با تکنولوژی قدیمی و آلاینده ، مصرف بیش از حد انرژی و سوختهای فسیلی در مصارف خانگی شهروندان ایرانی ، صنایع پالایشگاهی و نفت و گاز و…
    در سطح جهانی هم امیدواریم همه کشورها به تعهدات و پیمانهایی که امضاء می کنند پایبند باشند و واقعاً کاهش مصرف سوختهای فسیلی در دستور کار همه دولتها و کشورها قرار گیرد

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>