کشف یک پرنده شکاری تاکسیدرمی شده و پنج قبضه سلاح در بندرلنگه

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر فروش گوشت، اجزای بدن و تاکسیدرمی جانوران وحشی توسط یک شکارچی متخلف در بندرلنگه، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان موضوع را با دادستان درمیان گذاشتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرلنگه در این باره گفت: محیط بانان پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی به همراه مامورین نیروی انتظامی وارد منزل مظنون شده و به تفتیش این مکان پرداختند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرلنگه در این باره گفت: سامان قاسمی اظهار داشت: در جریان بازرسی از این مکان یک پرنده شکاری تاکسیدرمی شده (احتمالا سنقر تالابی)، پنج قبضه اسلحه شامل یک اسلحه شکاری تک لول، یک اسلحه خفیف، یک اسلحه بادی و دو اسلحه گلوله زنی برنو دوربین دار (همگی دارای جواز حمل) ، دو دستگاه دوربین چشمی، ۸۰ عدد فشنگ برنو خارجی، ۸۰ عدد فشنگ ساچمه زنی، کشف و ضبط و یک متخلف در این رابطه بازداشت گردید.

متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

بر اساس ماده ۱۰ قانون شکار و صید حمل، عرضه، صدور و فروش جانوران و حشی زنده یا کشته و یا اجزای آنها بدون کسب پروانه از سازمان محیط زیست جرم محسوب می شود و هرکس مرتکب اعمال فوق شود به حبس از یک ماه تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف یک میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

+121
-200
  

7 دیدگاه

  1. شکارچی می‌گوید:

    فشنگ برنو خارجی؟
    دیگه بهونه دیگه ای ندارن واسه متهم کردن؟
    فشنگ برنو ایرانی که اشغاله کیفیتش.

    پر طرفدار Thumb up 48 Thumb down 12

  2. DORNA می‌گوید:

    دست بردارید از کشتار… تا زمانی که میل به کشتار وجود داره این دنیا روی آرامش نمی بینه و همه اون کسانی که تمایل به کشتار دارند خودشون هم قربانی این دایره بسته خواهند بود…

    داغ Thumb up 18 Thumb down 24

  3. مهدی جعفری می‌گوید:

    از این ادوات به وضوح میشه تشخیص داد که منزل یک شکارچی حرفه ایی بوده اما مثل اینکه زمان ورود نیروهای محیط زیست بطور کلی از آثار جرم پاکسازی شده به احتمال فراوان مخفیگاه اصلی این متخلف جای دیگه باشه!!!

    داغ Thumb up 11 Thumb down 15

  4. علیرضا می‌گوید:

    باسلام
    نگه داری اسلحه با مجوز که جرم نیست تنها جرمش پرنده تاکسیدرمی شده است

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 3

    • kooshan می‌گوید:

      آقای علیرضا،
      حرف شما درست است اما اگر همانطور که در خبر آمده فرد متخلف با «اسلحه مجاز» ، «شکار غیرمجاز» انجام داده و بطور غیرقانونی گوشت فروخته، موضوع متفاوت است و بهرحال بایستی بررسی شود.

      داغ Thumb up 6 Thumb down 8

  5. مسافر زمین می‌گوید:

    در گزارش به مجاز و یا غیر مجاز بودن سلاحهای کشف شده اشاره نشده است . با اینحال با توجه به تعداد سلاحها، به نظر نمیرسد تمامی آنها مجاز باشند و یا حداقل مربوط به چند نفر میباشند. از طرفی متاسفانه علاوه بر سلاح غیر مجاز مقدار زیادی مهمات نیز به کشور قاچاق میشود و مورد استفاده شکارچیان قرار میگیرد بنابراین ضروری است که مامورین سازمان محیط زیست در خصوص نحوه تشخیص اینگونه مهمات آموزشهای لازم را ببینند و چنانچه در ماموریتهای خود با آن برخورد نمودند با استناد به “قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز ” در مراجع ذیصلاح طرح دعوی نمایند.

    داغ Thumb up 13 Thumb down 12

  6. شاهین می‌گوید:

    حتماً سلاحها به نام افراد مختلف بوده چون دو اسلحه گلوله زنی هزمان نمیشه به نام شخصی باشه
    امیدوارم قاضی محترم پرونده ابطال کلیه جوازهای این سلاحها را صادر کرده و همه تفنگها مصادره بشه

    داغ Thumb up 5 Thumb down 11

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>