عامل شکار یک میش وحشی در دماوند پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز دوشنبه هفته جاری یکی از محیط بانان شهرستان دماوند حین گشت و کنترل در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کوه سفید متوجه صدای شلیک گلوله شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان دماوند در این باره گفت: محیط بان برای پیدا کردن منبع صدا مشغول دوربین کشی شده و یک کامیون را مشاهده نمود که لحظاتی پس از انتشار صدای شلیک گلوله دور زده و از منطقه خارج گردید.

عباس میرزاکریمی اظهار داشت: محیط بانان از ارتفاع به سمت پایین حرکت نمود و در محلی که کامیون دور زده بود با مقداری خون تازه بر روی زمین مواجه گردید. بنابراین از طریق بیسیم سایر نیروها را مطلع نموده و شماره پلاک کامیون را به مرکز اداره اعلام نمود.

………………………….خونی که پس از ترک منطقه توسط کامیون روی زمین ریخته شده بود

با استعلام پلاک کامیون از طریق نیروی انتظامی، آدرس مالک کامیون در شهرستان پاکدشت شناسایی گردید و محیط بانان پس از هماهنگی با مقام قضایی به همراه مامورین نیروی انتطامی عازم آدرس مربوطه شدند.

زمانیکه مامورین به محل آدرس مورد نظر رسیدند کامیون را در مقابل درب منزل مشاهده نموده و از حضور راننده درون خانه مطمئن شدند.

مامورین با حکم ورود به منزل و با رعایت شئونات قانونی و اسلامی وارد خانه مذکور شده و در جریان بازرسی از این مکان لاشه تازه شکار شده یک میش وحشی به همراه یک اسلحه شکاری، تعدادی فشنگ و یک چاقوی خون آلود کشف و ضبط گردید.

رییس اداره محیط زیست شهرستان دماوند گفت: در این رابطه یک نفر متهم بازداشت و پس از تنظیم صورتجلسه و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی گردید.

راننده کامیون در بازجویی ها اعتراف نمود هنگامیکه برای بردن بار به سمت یک معدن درون منطقه کوه سفید در حرکت بوده در کنار جاده میش وحشی را مشاهده کرده و از آنجاییکه اسلحه شکاری همراه خود داشته از پنجره ماشین به سمت میش وحشی شلیک و حیوان را شکار می کند.

راننده متخلف پس از شکار میش وحشی از ادامه مسیر به سمت معدن منصرف شده و لاشه میش را به منزل خود می برد.

متهم روز سه شنبه مبلغ یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک میش وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

+3
-39
  

10 دیدگاه

  1. دوست می‌گوید:

    آخه به این میگن شکار؟!
    شرم بر تو ..

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 9

  2. حسن می‌گوید:

    درغگو این کامیون کمین تو بوده
    خدا میدونه چند تا حیوون شکار کردی تا حالا

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 14

  3. کاسپین می‌گوید:

    با تشکر از محیطبانهای باهوش این منطقه
    خدا خیر دنیا و آخرت را نصیبتان کند
    یادم هست وقتی بچه بودم پدرم میگفت گوسفند و حیوان ماده را نباید ذبح کرد
    ولی بعضیها در هر فرصتی که بدست می آورند شلیک می کنند غافل از اینکه حیوان ماده مولد است و با تولد مثلش باعث بقای نسلش می شود .

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 7

  4. رشیدچه می‌گوید:

    چه بگویم که نگفتنش بهتراست …..پر پروانه شکستن نه نشان هنر است .تواگه پر شکنی شه پر شاهین شکن

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 5

  5. پارسه۱۲۱ می‌گوید:

    این مرتیکه جز دروغ چیزی نمیگه کامیونم برای رد گم کردن بوده و الا معلومه که کلن یه شکارچیه بی وجدانه

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 12

    • دوست دار طبیعت می‌گوید:

      با سلام خدمت دید بان عزیز و دوست داران طبیعت
      عزیزان این کار ایشان گناه بزرگی ولی اگه شما کمی با طبیعت سر کار داشته باشی
      میفهمی که هیچ ادم عاقلی با کامیون نمیره شکار و همین کامیون باعث گرفتاریش شده
      وباید نگذارن معدن کارها اسلحه مجاز یا غیر مجاز همراه خود داشته باشن

      پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  6. رشید می‌گوید:

    بنده با رانندگان کامیون سروکار دارم اکثر راننده های تریلی کفی سنگ کش دارند بسیاری از آنان برای بارگیری از معدن سنگها هر روز در مسیرهای رفت و برگشت انواع گونه های جانوران حیات وحش را میبینند الان هم که به لطف بعضیها اسلحه های غیرمجاز یا تازه جواز دارشده دست بسیاری از انسانهای نادان افتاده و راحت و بدون مزاحمت کشتار میکنند

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 2

  7. kooshan می‌گوید:

    مشکل همین جاست، راننده ای محترم که بایستی به معدن رفته و بکار خود بپردازد یک اسلحه هم در کامیون گذاشته تا زمانی که فرصت مناسب باشد بهره ای از خلوتی محل ببرد، این ذهنیتی ناصواب است که طی چند دهه شکل گرفته و تثبیت شده است و اصلاح آن تدریجی و نیازمند پیشرفت و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده و البته تلاش محیط بانان و اجرای قانون در این موارد هم جزء مؤثری از این مجموعه و روند است.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  8. عقاب تنهای کوهستان می‌گوید:

    شرم بر تو بی شرم.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 5

  9. شکارچی می‌گوید:

    معدن تو منطقه حفاظت شده؟معلومه مقصر اصلی سازمان محیط زیسته که مجوز معدن رو تو منطقه حفاظت شده صادر کرده

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>