یک واحد صنعتی در خمینی شهر به جرم آلایندگی محیط زیست در دادگاه محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): با شکایت اداره محیط زیست خمینی شهر اصفهان یک واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان به جرم اقدام علیه بهداشت عمومی و آلایندگی محیط زیست در دادگاه به پرداخت جزای نقدی و رفع آلایندگی محکوم شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان خمینی شهر در این باره گفت: پیش از این یک اخطار اولیه و سپس اخطار نهایی از طرف اداره محیط زیست به این واحد صنعتی ابلاغ شده بود اما از سوی مدیران این واحد نسبت به رفع آلودگی و نصب فیلتر خشک  اقدامی صورت نگرفته بود.

حسین خادمی اظهار داشت: با شکایت اداره محیط زیست پرونده ای در این زمینه در دادگستری خمینی شهر تشکیل و مالک واحد صنعتی به جرم اقدام علیه بهداشت عمومی و آلایندگی محیط زیست به دادگاه معرفی شد.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری شهرستان خمینی متهم به پرداخت ۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم گردید.

همچنین این واحد صنعتی پس از محکومیت در دادگاه نسبت به رفع آلایندگی و نصب فیلتر خشک اقدام نمود.

بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، مرتکبین هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شود چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات دیگری نباشند، به جزای نقدی یا حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

بر طبق تبصره الف همین قانون، تشخیص اینکه اقدام مذکور تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می شود یا خیر بر عهده یکی از سازمان های حفاظت محیط زیست، دامپزشکی و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد.

+39
0
  

3 دیدگاه

  1. پرنده سر گردان می‌گوید:

    این یک دستگاه سنگ شکن است اگر فیلتر نداشته باشد گرد و غبار شن و ماسه تا چند کیلومتر پخش می شود و موجب امراض تنفسی در انسان و حیوانات می شود

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

  2. پرنده مهاجر می‌گوید:

    چقدر از این واحدهای صنعتی دارن رودخانه ها وزیستگاههای حیات وحش و الوده میکنن اما هیچ رسیدگی بهشون نمیشه لطفا. تا دیر نشده اقدام کنید

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  3. Hunter می‌گوید:

    سلام
    بزرگترین تحدید برای محیط زیست کارخونه های آلاینده هستن ولی متاسفانه از هر صد تا جلوی یکی گرفته میشه و جریمه میشه
    خدا ب دادمون برسه
    ممنون

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>