یک آهوی نر بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در دامغان از بین رفت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز گذشته یک آهوی نر بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در جاده آسفالته تویه دروار که از میان منطقه شکار ممنوع سفید کوه آرسک می گذرد از بین رفت.

رئیس اداره محیط زیست دامغان در این باره گفت: این سانحه شب گذشته رخ داده و محیط بانان صبح زود در حال گشت و پایش مناطق دشتی لاشه آهوی نر را در کنار جاده آسفالته مشاهده نمودند.

فرامرز اسفندیاری اظهار داشت: با توجه به تمهدیدات صورت گرفته در مناطق دشتی دامغان  ازجمله احداث واحد حفاظتی، کنترل و پایش مستمر منطقه توسط محیط بانان، تعامل و فرهنگ سازی و همکاری با جوامع محلی و استفاده از دانش بومی و پدافند غیر عامل، کاشت گیاهان مرتعی بمنظور احیاء زیستگاه و تأمین علوفه علفخواران، نصب سه دستگاه تلمبه بادی و احداث آبشخور جهت تأمین آب مورد نیاز وحوش و … خوشبختانه جمعیت آهوان نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری یافته است.

اسفندیاری گفت: از رانندگان تقاضامندیم در حین رانندگی با خودرو در جاده های روستایی و آسفالته منتهی به مناطق حساس و زیستگاه های حیات وحش با احتیاط بیشتری تردد نمایند و در صورت مشاهده جانوران توقف کامل نمایند تا حیوانات عبور کنند.

+2
-101
  

3 دیدگاه

  1. DORNA می‌گوید:

    کم کاری سازمان محیط زیست… در مورد وضعیت جاده ها سازمان راهداری و وزارت راه و ترابری باید وضعیت شکننده ایمنی حیات وحش را جزو الویت هایشان قراردهند و این درخواست و پیگیری باید از سوی سازمان محیط زیست طرح شود.

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 5

  2. کاسپین می‌گوید:

    خانم ابتکار به قولها و حرفهایتان در زمانی که نماینده شورای شهر تهران بودید جامه عمل بپوشانید .

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  3. kooshan می‌گوید:

    یکی از اقداماتی که «س. ح. م. ز.» می تواند انجام دهد این است که ضمن تعامل و گفتگوی دوستانه با دستگاهها و نهادها و ارگانهای دولتی و خارج از دولت و ذیربط و با بهره گیری از شیوه های اقناعی و استدلالی و تشویقی و از جمله با اشاره به کارهای صورت گرفته در کشورهای دیگر، توجه آنها را به موضوع جلب کرده و به همکاری ترغیب شان کند تا بتواند به نتایج مثبتی دست یابد و باید توجه داشت که دیدگاههای رسمی پیرامون حفاظت از محیط زیست و حیات وحش در برخی موارد با نگاه عموم مردم تفاوت چندانی ندارد. در مورد ایمن کردن نسبی جاده ها و معبرها و مسیرهای عبوری از میان زیستگاهها و یا از مجاورت و نزدیکی آنها ضروری است با صبر و حوصله و تبادل نظرات لازم تا حدامکان زمینه جلب مشارکت را مهیا کند تا علاوه بر اینکه از ممانعت دستگاهها در اجرای کارهای لازم جلوگیری شود بلکه بتوان از همکاری داوطلبانه آنها استفاده کرده و از امکانات شان جهت انجام امور مورد نیاز بهره برد بطور مثال در مورد همین خبر و اخبار مشابه علاوه بر اقدامات انجام شده که در خبر آمده است بهتر است با بکار بردن این روش و بتناسب نوع و اهمیت مشکل، ضمن تعامل و گفتگو با دفتر نمایندگی ولی فقیه، استاندار، شهردار، مسئولین دستگاه و نهاد مربوط دولتی یا غیر دولتی، مقامات نظامی انتظامی و امنیتی، پلیس راهور، نمایندگان مردم در مجلس و دیگر مقامات و مراجع تأثیرگذار منطقه، در جهت رفع و رجوع مسئله و حل مشکل تلاش کرد تا بتوان بطور مثال نظرات موافق قابل توجهی برای راه حلهای اساسی یا کوتاه مدت نظیر حذف احتمالی یا تغییر مسیر جاده، احداث زیرگذر یا روگذر جهت تردد وحوش ، ایجاد سرعت گیر، نصب چراغها و علائم و تابلوهای هشدار دهنده ترافیکی و… بدست آورد.
    بهرحال باید توجه داشت که در شرایط فعلی و بخصوص با توجه به مشکلات اقتصادی و کاهش قیمت نفت در بازار جهانی و محدودیتهای مالی ناشی از آن بر سطح درآمدهای کشور و دولت، روشهای پیش گفته مفیدتر بوده و باید از روشهای تقابلی که بیشتر باعث مقاومت منفی و عدم همراهی و همکاری خواهدشد خودداری کرد.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>