عاملین شکار غیرمجاز دو کبک در بانه پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست بانه در استان کردستان حین گشت شبانه در مناطق آزاد این شهرستان متوجه حضور شکارچیان متخلف شدند.

رئیس اداره محیط زیست بانه در این باره گفت: محیطبانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند اما شکارچیان غیرمجاز با مشاهده مامورین اقدام به فرار نمودند.

محمد دلسوز میرزایی اظهار داشت: محیط بانان پس از تعقیب و گریز طولانی موفق شدند دو شکارچی متخلف را در تاریکی بازداشت کنند.

از متخلفین لاشه دو عدد کبک وحشی، دو قبضه اسلحه شکاری، ۳۰ عدد فشنگ و دو پروژکتور کشف و ضبط گردید.

متهمین پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی به مراجع قضایی معرفی شدند.

متهمین مبلغ چهار میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار دو کبک را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه ها و ادوات کشف شده از متخلفین تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح های کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+6
-16
  

8 دیدگاه

  1. سوسن اکبری می‌گوید:

    مجوز سلاحشان باید باطل و سلاح به نفع دولت مصادره بشود

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 19

  2. محسن رزاقی، ((سلام بر حامیان جانداران)) می‌گوید:

    ضمن عرض تسلیت در مورد در گذشت بزرگمرد طبیعت ایران آقای اینانلو…
    ممنوعیت کامل شکار را نیز از قانون گذاران محترم میخواهم.

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 18

  3. سبزوار می‌گوید:

    شکار کردن در شب کار ناپسندیه
    باید قاضی محترم ۳ سال جواز شکارچی رو ضبط کنه

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 7

  4. شاهین می‌گوید:

    مصادره اسلحه شکاری و ابطال جواز حمل مد نظر قاضی محترم پرونده باشد.

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 7

  5. پیمان می‌گوید:

    وای چه جنایتی ۲ تا کبک زدن دیگه پدر محیط زیست در اومد.!!!جای خجالت داره که دوستان کت رو ول کردن چسبیدن به دکمه!!!! حالا درد محیط زیست شده ۴ تا شکارچی!! خانوم سوسن اکبری،آقا شاهین،دوست سبزوار میدونین اون ماشینی که سوارش میشین در سال چقدر هوای شهر رو آلوده می کنه ، که انواع بیماریهای از همین جا بوجود می آد. آیا شماها اصلا” معاینه فنی میگیرین؟ یا دنبال کمتر آلوده کردن آب وهوای شهرتان هستین آیا میدونین در سال همین شما ها چقدر زباله تولید میکنین تا خواسته یا نا خواسته وارد چرخه محیط زیست میشه. خانوم سوسن اکبری میدونی همان لنت ترمز ماشینت حاوی موادسرطان زا آزبست است که با هر بار ترمز زدن مقداری از آن در هوای شهرت آزاد میشه؟ متاسفانه ما ایرانیها فقط بلدیم حرف بزنیم.بهتر نیست از خودمان شروع کننده باشیم؟بهتر بجای مصادره جواز وتفنگ شکارچیها ماشین و موتور اون کسی که آلودگی تولید میکنه مصادره بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 3

    • شاهین می‌گوید:

      دوست عزیز همه جرایم زیست محیطی مهم هست البته که حضور میلیونها وسیله نقلیه آلاینده و بی کیفیت هم بایستی رسیدگی بشه اونهارو هم ما در جایی که موضوعش بوده گفتیم. البته فقط آلودگی هوا هم نیست معضل زباله ها ، فاضلاب ، از بین رفتن فضای سبز شهری ، باغها ، جنگلها ، مرتع ، آلودگی منابع آبی و خشک شدن آنها و… ولی اینجا و در این سایت عمدتاً بررسی تخلفات شکار هست ، بر هیچکس پوشیده نیست که حیات وحش کشور در حال انقراضه حذف حتی یک گنجشک هم در حال حاضر ضربه بزرگی بر پیکر حیات وحش نیمه جان ایران هست بنابراین بایستی با همه توان جلو متخلفین این حوزه گرفته شود.

      پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

  6. شفایی می‌گوید:

    مجرمند. ولی مقایسه با جنایت های فریدونکنار
    خون متخلفین مازندران رنگین تر از بقیه ایرانه

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>