شکارچیان ۱ خرگوش و ۲ کبک در کامیاران ضمن واریز جریمه به دادگاه معرفی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست کامیاران در استان کردستان حین گشت و کنترل در مناطق آزاد این شهرستان متوجه حضور گروهی از شکارچیان متخلف در مناطق آزاد این شهرستان شدند.

رییس اداره محیط زیست کامیاران در این باره گفت: محیط بانان با همکاری مامورین نیروی انتظامی جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل و هر چهار نفر را بازداشت نمودند.

رستمی اظهار داشت: در بازرسی از متخلفین لاشه یک خرگوش وحشی، لاشه دو کبک، چهار فبضه اسلحه شکاری، چهار قطار فشنگ، کوله پشتی و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

متهمین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی به مراجع قضایی معرفی شدند.

شکارچیان متخلف روز یکشنبه ۹۴/۱۰/۱۳ مبلغ سه میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک خرگوش وحشی و مبلغ چهار میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز دو عدد کبک را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه ها و ادوات کشف شده از متخلفین تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح های کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+84
-6
  

5 دیدگاه

  1. DORNA می‌گوید:

    خدا نگذره ازشون که به هیچ موجودی رحم ندارند… ممنون از محیطبانان.

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 21

  2. شاهین می‌گوید:

    مصادره اسلحه و ابطال جواز حمل آن بایستی حتماً مد نظر قاضی محترم پرونده باشد.

    داغ Thumb up 15 Thumb down 15

  3. احمد از خرم آباد (حافظ سلطان صخره های زاگرس) می‌گوید:

    خرگوش رو هم میخورن؟ یعنی خوردنیه؟!
    ‏.

    یا خدا
    اینا دیگه کین. . .

    داغ Thumb up 14 Thumb down 12

  4. کاسپین می‌گوید:

    جرم بــــــــزرگ
    مجازات ضعیف

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 6

  5. محسن رزاقی، ((سلام بر حامیان جانداران)) می‌گوید:

    مصادره اسلحه و ابطال جواز را خواستاریم.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>