عامل شکار یک خرگوش و دو کبک در بیجار پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست شهرستان بیجار در استان کردستان حین گشت و کنترل در عرصه های طبیعی این شهرستان یک شکارچی متخلف را مشاهده نمودند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان بیجار در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شده و وی را بازداشت نمودند.

فواد مصطفی نژاد اظهار داشت: در بازرسی از این شکارچی متخلف لاشه یک خرگوش وحشی، لاشه دو کبک، یک اسلحه شکاری و مهمات مربوطه کشف و ضبط گردید.

فواد مصطفی نژاد گفت: متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

شکارچی متخلف مبلغ ۷ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

+79
-26
  

5 دیدگاه

  1. محمد عاشق حیات وحش می‌گوید:

    مردم این مناطق با مرامی هستند ،در صورت آگاهی پیدا کردن وگفتگو با ایشان مطنئنا از شکار غیر قانونی دست برمیدارند،خیلی از این شکارهای غیر قانونی را میتوان با روشنگری وفرستادن کارشناسان و گفتگو با مردم محلی وریش سفیدان و بزرگان مناطق و تشویق مردم بومی برای پاسداری از حیات وحش خود این تخلفات را به حداقل رساند

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 6

  2. کاسپین می‌گوید:

    من خودم شکارچی نیستم
    اما می دانم که شکار آداب و رسومی دارد
    الآن فصل جفتگیری و آبستن شدن حیوانات است
    بنابراین شکارچی های اصیل و درستکار تفنگشان را کنار میگذارند و دست از شکار میکشند

    پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 6

    • kooshan می‌گوید:

      گفته های شما متین است اما ممکن است به این سؤال پاسخ دهید که علت حمایت شما از اصل مقوله «شکار» چیست و از نظر شما مزایای این فعالیت برای خود شکارچیان، جامعه و مردم و همچنین حیات وحش کدام است؟ ضمن اینکه ملاک شما برای تشخیص « شکارچی های اصیل و درستکار» چه بوده ؟ و از دید شما اگر کسی مجوز نداشته باشد اما «در فصل و محل مناسب و در مورد درست از نظر شما دست به شکار بزند» کار صحیحی انجام داده است؟

      داغ Thumb up 6 Thumb down 14

  3. DORNA می‌گوید:

    نفس طبیعت و حیات وحش به شماره افتاده و یک عده ناجوانمردانه هر روز به این پیکر بی رمق زخم می زنند، با این ادعا که شکار حقشان هست، این ناحقی ست که راه نفسشان را خواهد بست…

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 3

  4. شاهین می‌گوید:

    امیدوارم حکم سنگینی برای این متخلف صادر شود.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 4

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>