بزرگترین رفع تصرف اراضی ملی در خرم آباد به ارزش ۶۰ میلیارد تومان انجام شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از بزرگترین خلع ید و رفع تصرف اراضی ملی این استان خبر داد.

مهندس نجفی اظهار داشت: این اراضی به مساحت ۶۰ هکتار در حاشیه شهر خرم آباد در پلاک ۴۱ بخش ۲ منطقه پشته حسین آباد بوده و توسط چند زمینخوار بزرگ به تصرف درآمده بود است.

 

این موضوع در شورای حفظ حقوق بیت المال استان مطرح و مصوب گردید با متخلفین برخورد و اراضی مذکور از آنها خلع ید شود.

رفع تصرف این اراضی روز شنبه ۹۴/۱۱/۱۷ با دستور و حضور دادستان خرم آباد و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال، عوامل شهرداری نیروهای منابع طبیعی و با حمایت نیروهای انتظامی بوسیله ۷ دستگاه لودر و گریدر در محل صورت پذیرفت.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: بر اساس قیمت زمین در ارضی مذکور به ارزش هر مترمربع یکصد هزار تومان، ارزش ریالی ۶۰ هکتار اراضی تصرف شده به میزان ۶۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

بر اساس تصمیم اخذ شده مقرر گردید اراضی رفع تصرف شده جهت محرومیت زدایی از محله های حاشیه نشین و ایجاد فضای سبز مناسب، جهت توسعه فضای سبز شهری اختصاص یابد. بر همین اساس عملیات اجرایی احداث فضای سبز و خیابان کشی اراضی مذکور هم زمان با رفع تصرف آغاز شد.

 

با ۷ دستگاه لودر و گریدر رفع تصرف وخلع ید گردیدند و کار احداث فضای سبز و خیابان کشی آنها هم زمان با رفع تصرف شروع شد.

+24
-14
  

4 دیدگاه

  1. بام ایران می‌گوید:

    خوبه که از گلوی مفت خورها گرفته شد اما کمکی به محیط زیست نشد فقط شکل تخریب عوض شده خواهشا حالا که این تصمیم گرفته شده فقط فضای سبز ایجاد کنید نه خانه و مغازه و ….

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 2

  2. reza می‌گوید:

    پس حیات وحش چی یعنی وارد فضای سبز بشن

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

  3. حمیدرضا احمدی می‌گوید:

    سازمان محیط زیست در مورد ساخت و ساز ویلاهای دو سه هزار متری که توسط شرکت‌های مهندسین مشاور بصورت کاملا قانونی! در نقاط خوش آب وهوای خجیر و در کنار صدای گوشنواز رود و آوای خوش کبک ها ساخته میشود توضیح دهد.
    گویا برخی افراد سرشناس و بازیگرانی که همیشه تو فیلمهاشون فیلم بازی میکنند و ادای ویجی را در برابر جبارسینگ در میآورند و کاسه داغتر از آش برای محیط زیست میشوند نیز در اینجا اقامتگاه ییلاقی دارند.
    نگویید دروغه همه چی امن و امانه……..

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  4. محمد نعمتی (فرزند خاک) می‌گوید:

    باسلام و ادب
    ممنون که از دست زالو صفتان گرفته شد اما خواهش میکنم صرف حیات وحش مظلوم شود که روز به روز از زیستگاه این زبان بسته ها کاسته میشود.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>