عاملین شکار یک قوچ وحشی در دماوند پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): حدود یک هفته قبل نیروهای یگان محیط زیست شهرستان دماوند حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دو شکارچی متخلف را مشاهده نمودند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان دماوند در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر دو نفر را پیش از اقدام به شکار به همراه یک اسلحه گلوله زنی ۲۷۰ بازداشت نمودند.

عباس میرزاکریمی اظهار داشت: پس از انتقال متهمین به اداره محیط زیست، محیط بانان با هماهنگی مقام قضایی گوشی تلفن همراه متخلفین را مورد بازرسی قرار داده و با تصویری از پاک کردن کله و پاچه یک قوچ وحشی مواجه شدند.

متهمین پس از تشکیل پرونده به جرم شروع به شکار جانوران وحشی (در روز دستگیری) و همچنین شکار غیرمجاز یک قوچ وحشی در ایام گذشته به مراجع قضایی معرفی شدند.

………………………………تصویر بدست آمده از گوشی تلفن همراه شکارچیان متخلف

شکارچیان متخلف در جریان بازپرسی در دادسرا به شکار غیرمجاز قوچ وحشی یک هفته پیش از دستگیری اخیر در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند اعتراف نمودند.

متهمین روز ۱۳۹۴/۱۱/۲۴ مبلغ ۳۴ میلیون ریال بابت بخشی از ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک قوچ وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متخلفین با ارائه یک برگ چک در دادسرا متعهد شدند باقیمانده ضرر و زیان مربوطه به مبلغ ۶۶ میلیون ریال را حداکثر تا یکماه آینده و پیش از صدور رای کیفری در دادگاه به حساب دولت واریز نمایند.

متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ۲۷۰ و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+2
-103
  

11 دیدگاه

  1. حمیدرضا احمدی می‌گوید:

    تعجبم بلافاصله هم جریمه را پرداخت میکنند

    با بیکاری و بطالت پول از کجا میاورند؟

    به غیر از کار خلاف و….؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 19

    • kooshan می‌گوید:

      ممکن است درآمد کافی از تخلفات قبلی و کشف نشده بدست آورده باشند و این احتمال هم هست که اینها صرفأ عامل تخلف و فروشنده گوشت بوده و جریمه ها از سوی مشتریان پرداخت شده باشد و بهرحال آنچه که احتمال آن زیاد بنظر میرسد ، انجام تخلف برای کسب درآمد و پول از ناحیه اینگونه کشتارگران غیرقانونی است.

      داغ Thumb up 11 Thumb down 16

    • امین منصوری می‌گوید:

      شما از کجا میدانید که بیکار و بی پول هستند؟؟؟!!!
      اکثر شکارچیان وضع مالیشون خیلی هم خوبه جناب
      شکار تفریح شاهانه هست دوست گرامی
      شکارچیان روح و منش بزرگی دارند استاد
      یه بار با شکارچی نشست و برخواست کن میبنی که تا حالا عمرت بر فنا بوده رییس

      داغ Thumb up 19 Thumb down 18

      • حمیدرضا احمدی می‌گوید:

        اگر دقت کنی من گفتم بیکارند اما نگفتم بی پولند.البته بیکاری هم به تنهایی عیب نیست اما اینها انگل هایی هستند که پولشون هم ایراد داره.داشتیم تو اقوام خودمون که سر پیری زد شکاربان بدبختو با چند تا بچه قدونیمقد کشت و با دوندگی و برو بیا پسراش به اصطلاح پول خون طرفو دادند و از زندان خلاص شد.خودش هم خدالیامرزش چند ساله که مرده و رفته پی کارش.

        داغ Thumb up 12 Thumb down 15

  2. رضا1394 می‌گوید:

    این جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال که مربوط به چند سال قبل است، خواهش می کنم افزایش دهید و به روز بکنید.

    داغ Thumb up 17 Thumb down 15

    • kooshan می‌گوید:

      هموطن گرامی، رضا۱۳۹۴،
      این مورد که مطرح کرده اید نیازمند اصلاح موادی از «قانون شکار و صید» فعلی در صحن مجلس است و «س. ح. م. ز.» خود نمی تواند آن را تغییر دهد، البته با افزایش چندی پیش بهای جریمه های ضرر و زیان توسط « شورایعالی حفاظت محیط زیست» این نقیصه تا حد زیادی جبران شده، فقط این نگرانی وجود دارد که در همه موارد «س. ح. م. ز.» یا بعلت قصور و اهمال یا در نتیجه فشارهای وارده و یا احتمالات دیگر، نتواند این جریمه ها را از متخلفین دستگیر شده دریافت کند که ضرورت شفاف سازی در این خصوص احساس می شود.

      پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 8

  3. آلیانان می‌گوید:

    دردسر تکنولوژی برای متخلفان کارساز شد

    داغ Thumb up 10 Thumb down 11

  4. DORNA می‌گوید:

    ممنونم از محیطبانان منطقه خدا نگهدارتان باشد که پناه و امنیت مخلوقات خداوند هستید.

    داغ Thumb up 14 Thumb down 12

  5. بهرام می‌گوید:

    مطمئن باشید این تنها تخلف آنان نیست ولی چون مدرکی در دست نیست نمی توان کاری کرد

    داغ Thumb up 11 Thumb down 12

  6. persian می‌گوید:

    اون شلوار گل و گشادشون رو بکشی سرشون و یه گره بزنی ساعت ۹ شب بزاری تو مخزن زباله.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  7. محسن رزاقی می‌گوید:

    شکار را پست و پایین میشمارم.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>