عاملین شکار یک خوک وحشی در تفرش پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز به مناطق آزاد تفرش در استان مرکزی نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم منطقه مربوطه شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، سرپرست اداره محیط زیست تفرش در این باره گفت: محیط بانان پس از ساعت ها پیاده روی و دوربین کشی دو شکارچی متخلف را مشاهده نمودند.

علی خسروان اظهار داشت: مامورین جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر دو نفر را بازداشت نمودند.

در بازرسی از شکارچیان متخلف لاشه یک خوک وحشی (گراز) به همراه یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط گردید.

متهمین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

شکارچیان متخلف روز … مبلغ هشت میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک خوک وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ۲۷۰ و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+72
-66
  

16 دیدگاه

  1. جواد می‌گوید:

    الان داخل تصویر سه تا موجود دیده میشه ، کدومش خوکه ؟

    داغ Thumb up 22 Thumb down 37

  2. همیار می‌گوید:

    کار این فرد بی شک خیانت به محیط زیست است، ولی سوال اینجاست که ما برای خارجی ها فرش قرمز پهن کردیم که تشریف بیاورند و گراز شکار کنند اما یک ایرانی باید با دستبند به دادگاه فرستاده شود؟!! انصافا که ما بیگانه پرستیم.

    پر طرفدار Thumb up 48 Thumb down 16

    • kooshan می‌گوید:

      همیار گرامی،
      بدرستی و بنابر گفته شما و همچنین بدلایل دیگر که قبلأ بیان شده صدور مجوز «شکار تروفی» برای اتباع غیر ایرانی درست نیست و بایستی متوقف شود.

      داغ Thumb up 6 Thumb down 15

  3. خورشید می‌گوید:

    پس در واقع یک چهارپای وحشی، باعث دستگیری و خفت دو چهارپای ظاهرا اهلی شد….!!!!

    داغ Thumb up 33 Thumb down 38

  4. مسعود شهرابی می‌گوید:

    یکی از عمده طعمه های گرگها در تفرش و نواحی اطراف دقیقا همین گرازها هستن به جرات میتونم بگم در این منطقه جمعیت گرازها ثبات داشته و گرازها در منطقه افزایس جمعیت ندارن که البته تعداد مناسب گرگها در منطقه به خودی خود باعث تعادل در جمعیت گرازها شده
    البته در گذشته محیط زیست در برخی مناطق باغی و زراعی اقدام به کشتن گرازها میکرد اما به عینه در این مناطق تعداد گرازها بسیار کم بوده و به ندرت میشد خسارات ناشی از گرازها به مزارع رو حتی مشاهده کرد! ورای اینها کشاورزی در این مناطق عمدتا جنبه درامدزایی نداشته و به نوعی جز اوقات فراغت ساکنین بوده و کشتن گرازها توسط سازمان به بهانه اندک خسارت گرازها اصلا کار درستی نبوده و نیست
    برای حفظ جمعیت نسبتا مناسب گرگها در منطقه باید به خوبی از جمعیت گرازها حمایت کرد، گرگهای منطقه تفرش واقعا گرگهای با ابهتی بوده و علاوه بر جمعیتهای پراکنده حداقل یک گله گرگ با جمعیت مناسب و پویا در منطقه حضور دارن
    پرسنل محیط زیست تفرش واقعا زحمتکش هستن و متخلفین در مناطق اطراف تفرش هراس زیادی از زحمتکشان محیط زیست تفرش دارن، خوشحال میشم مسیولین منطقه نسبت به صید گسترده سهره در منطقه و تکثیر هیبرید سهره و قناری در این مناطق اقدامات مفیدی انجام بدن

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 12

    • شاهین بحری می‌گوید:

      یعنی چکار کنن؟؟؟ درمورد سهره قناری؟ صید گسترده سهره یعنی سهر بصورت گسترده صید کنن و هیبرید تولید کنن یا جلوی صید و تولید هیبرید بگیرن؟؟؟

      پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  5. هیچکس می‌گوید:

    عرضم به شما اینکه مدیریت و دستورالعمل دارای مشکل هست باید اصلاح شود اون نماینده که فرق بین کل و بز را نمی داند چطور لاحیه تصویب می کند جواب ؟

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 3

  6. شاهین می‌گوید:

    از قاضی محترم پرونده توقیف سلاح شکاری و ابطال جواز حمل سلاح این متخلفان را خوهانیم

    داغ Thumb up 14 Thumb down 26

  7. persian می‌گوید:

    پروردگارا شر این اشخاص رو از سر حیات وحش زخم خورده کشورمان کم کن

    داغ Thumb up 22 Thumb down 23

    • حمیدرضا احمدی می‌گوید:

      شما یه جا با طرفداران شکار همراهی میکنی جای دیگر اعتراض میکنی تکلیفت را با خودت روشن کن.

      داغ Thumb up 2 Thumb down 10

    • حمیدرضا احمدی می‌گوید:

      ببخشید در جایی نظر شما به صورت نقل قول از سوی دیگری بیان شده بود نسبت به مواضع شما اشتباه کردم .مجددا عذر میخواهم.طرفدار شکار و کوله کش و اشپز و چایی درست کن ووووواینقدر زیاد شده که معلوم نیست کی به کیه

      داغ Thumb up 3 Thumb down 8

  8. kooshan می‌گوید:

    بهرحال تخلفی روی داده و بایستی مطابق قانون رفتار شود اما جهت شفافیت و توجه «س. ح. م. ز.» بهتر است یادآوری کرد که «شکار تروفی یا تفریحی » عملی غیراخلاقی و خلاف انسانیت و در تضاد با آموزه های دینی و فرهنگی ایرانیان و مورد مخالفتهای وسیع جهانی و عملی مذموم و نکوهیده شده از نظر سایر ادیان و مذاهب نیز هست بنابراین لازم است صدور مجوز برای این نوع شکار غیرضروری و مخرب در هر مورد که باشد متوقف شود و اگر اقلیتهای غیرمسلمان ایرانی یا اتباع خارجی غیرمسلمان قصد استفاده از گوشت گراز داشته باشند راه حل درست صدور مجوز جهت تأمین گوشت مورد نیاز اقلیتهای تبعه کشور یا اتباع خارجی در طی اقامتشان در ایران است.
    اینکار باید با کسب مجوز و دریافت پروانه و تحت نظارت محیط بانان و در مناطقی باشد که جمعیت گراز مازاد بر ظرفیت زیستگاه مثل شمال کشور وجود دارد آئین نامه و مقررات اجرایی این سنخ شکار لازم است بنحوی تدوین و تنظیم شود که مانع «شکار تروفی و تفریحی» و تهیه عکس یا فیلم نمایشی به همراه کالبد بیجان حیوان باشد و در صورت عدم مراعات این نکات بدور از نظارت محیط بانان و کشف موضوع، فرد متخلف به جریمه ای حداقل معادل شکار غیرمجاز حیوان بتناسب تابعیت ایرانی یا غیر ایرانی محکوم شود.

    داغ Thumb up 7 Thumb down 5

  9. پرنده مهاجر می‌گوید:

    خوب این پروانه های خوک که خود سازمان گفت بعضی استانها تا ۵۰۰ راس تقاضا دادن بدید به ملت بیدرد سر برن بزنن دیگه بگیرو ببندو دادگاه پاسگاه نداره. اصلا معلوم نیست چیکار داره میکنه این س ح م ز

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  10. persian می‌گوید:

    خوک وحشی یا باغبان طبیعت

    داغ Thumb up 3 Thumb down 3

  11. کاسپین می‌گوید:

    واقعا در حق گراز در کشور ما داره ظلم میشه
    این حیون با اینکه فواید بسیاری برای طبیعت داره ولی به راحتی توسط شکارکشها از بین میره
    از اون طرف دادن پروانه به اتباع اسپانیا برای باقیمونده های این حیوان مظلوم
    چرا سازمان محیط زیست به خود نمیاد ؟

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>