عاملین شکار ۳ کبک و یک خرگوش پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست شهرستان دماوند حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع کوه سفید متوجه حضور سه شکارچی متخلف شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان دماوند در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند اما شکارچیان غیرمجاز با مشاهده مامورین اقدام به فرار نمودند.

عباس میرزاکریمی اظهار داشت: پس از حدود دو ساعت تعقیب و گریز محیط بانان موفق شدند شکارچیان را محاصره و هر سه نفر را بازداشت نمودند.

در بازرسی از شکارچیان متخلف لاشه یک خرگوش وحشی، لاشه سه عدد کبک و دو قبضه اسلحه شکاری  که یک قبضه آن متعلق به غیر بود کشف و ضبط گردید.

متهمین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

شکارچیان متخلف روز ۹۴/۱۲/۸ مبلغ ۹ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک خرگوش وحشی و سه کبک را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل دو قبضه سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+6
-122
  

8 دیدگاه

  1. مهراب از اراک می‌گوید:

    کبک و خرگوش دونه ای ۱۰ هزار تونه

    آخه ارزش داره واقعا؟؟؟

    ۱۰ هزار تومن کجا نهصد هزار تومن کجا

    داغ Thumb up 19 Thumb down 35

  2. سوادکوهی می‌گوید:

    بابا نامردا فصل بهار داره میاد نزدیک زاد آوریه اونوقت شما هنوز دارید میکشید لعنت بر شما

    داغ Thumb up 15 Thumb down 13

  3. خورشید می‌گوید:

    ننگ و نفرین بر عمل مشمئز کننده ی شکار!!!!!!

    سرنگون باد آیین خونریزی و ظلم و ستم بر مخلوقات بی گناه خداوند……

    بریده باد دستان خون آلود دزدان سرمایه های ملی کشور………

    داغ Thumb up 11 Thumb down 21

  4. مهران می‌گوید:

    بابا الان چه وقت شکاره یه کم انصاف ، یه جو معرفت

    درسته به نا حق و با برخورد شعاری و کیلویی پروانه شکار ۹۴ را ندادن و اسمشو نظر کارشناسانه نهادن (یه وجب اون طرف تر استان سمنان کبک فراوانه و پروانه صادر شد… اما در همان نزدیکی – سفید کوه دماوند قحطی کبک شده بود پروانه صادر نشد !) و این گوشه ای از نتیجه بی تدبیری است ولی شما نکنید ….

    عیبه خجالت داره اصلا زشته…

    داغ Thumb up 8 Thumb down 6

  5. irani می‌گوید:

    منابع طبیعی کشور داره به صورت عمده توسط یه سری افراد از بین میره و هیچ کس هیچ حرفی نمیزنه و جلو این دزدان سرزمین مادریمون رو نمیگیره,ولی اگر کسی دو تا کبک بزنه فورا دستگیر وجریمه نقدی و تحویل دادگاه داده میشه و قاضی هم خیلی زود رای رو طبق قانون صادر میکنه, البته بنده با شکار یه دونه گنجشک هم کاملا مخالفم چه برسه به کبک ولی انصافا منابع طبیعی رو کی داره از بین میبره?

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 4

  6. persian می‌گوید:

    چقدر بعضی ها با حیات وحش مهربان هستند !

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 5

  7. میر شکار می‌گوید:

    درود به اقای رمضان کریمی وبچه های زحمت کش کوه سفید

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  8. محسن رزاقی می‌گوید:

    ننگ بر شکار…

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>