با رای دادگاه تجدیدنظر استان مازندران فعالیت یک معدن بزرگ در آمل متوقف گردید

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): فعالیت یک معدن بزرگ شن و ماسه که از مدتی قبل نسبت به استقرار تجهیزات در بستر رودخانه هراز و فعالیت های خارج از ضوابط محیط زیستی اقدام کرده بود با شکایت اداره محیط زیست شهرستان آمل و رای دادگاه متوقف گردید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل در این باره گفت: این واحد صنعتی که در حریم رودحانه هراز مستقر شده است پیش از این چندین نوبت بابت استقرار تجهیزات غیر مجاز و تجاوز به حریم رودخانه از اداره محیط زیست اخطاریه دریافت کرده بود.

صادق نژاد اظهار داشت: پس از بی توجهی مسئولان این معدن به اخطارها، با شکایت اداره محیط زیست، پرونده ای در این رابطه در دادگاه جزایی آمل تشکیل و دادگاه رای به توقف فعالیت معدن مذکور و بازگرداندن منطقه به وضع سابق را صادر نموده و مالک معدن را نیز به ده میلیون ریال جزای نقدی (بدل از حبس) محکوم نمود.

با اعتراض وکیل مدافع این واحد صنعتی به رای صادره، پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان مازندران ارجاع گردید.

در جریان بررسی مجدد پرونده، قضات دادگاه تجدیدنظر استان مازندران دلایل و مستندات وکیل مدافع از جمله قرار داد این معدن با شرکت آب منطقه ای را برای اعتراض به رای صادره را بلاوجه تشخیص دادند.

بنابراین قضات دادگاه تجدید نظر ضمن رد تجدیدنظر خواهی، رای دادگاه بدوی را قطعی و لازم الاجرا دانستند.

+34
-1
  

15 دیدگاه

  1. جمشید از خوی می‌گوید:

    …دریافت قبلی چندین نوبت اخطارکتبی،…!
    …پرداخت فقط و فقط یک میلیون تومان جریمه،!!
    و از همه جالبتر،
    باز گرداندن منطقه به وضع سابق،..!!!

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 1

    • دوست می‌گوید:

      میدونی تا حالا چقدددددر ماهی رو کشته این معدن؟!

      نمیدونی؟!

      اشکال نداره ، از ماهیگیرای مجوز دار با قلاب انتقامش رو میگیریم..!!!

      پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  2. ایرانى امارات می‌گوید:

    پرداخت جزاى نقدى ده میلیون ریال!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! فعالیت یک معدن بزرگ شن وماسه!!!!!!!!مالک معدن !!!!!!!!!!ده میلیون ریال!!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

  3. مهرداد می‌گوید:

    رویکرد آیت الله لاریجانی به موضوع محیط زیست تاکنون مثبت بوده است ، امیدواریم موثر هم باشد

    داغ Thumb up 7 Thumb down 8

  4. Ali timsar می‌گوید:

    خداوکیلی چه پارتی کلفتی داشته

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  5. مجید می‌گوید:

    ده میلیون ریال اونوقت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    معدن بزرررررررررررگ!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  6. شکارچی سینه سوخته می‌گوید:

    اونوقت جریمه های شکار رو مقایسه کنید تخریب بستر رودخانه از بین بردن احتمالی اینهمه ماهی و بچه ماهی قزل و کولی (ماهی های بومی منطقه)واحتمالا پوشش گیاهی که از دست رفته (درخت ها و درخت چه های اورس و زرشک)و گل الود کردن پائین دست رودخانه و از بین رفتن هر چه حیات بعد از اون بوده جریمه اش به اندازه ۵ تا کبکه !!!!!

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

    • محسن رزاقی می‌گوید:

      درسته اما چرا هر وقت که خبر از تخلف دیگر میشه میخواهید تخلف شکار رو کوچک جلوه بدهید؟؟!!!
      هرگز گناه را کوچک جلوه ندهید!!

      داغ Thumb up 1 Thumb down 5

  7. حبیب سینائی می‌گوید:

    دوستان در روزهای اخیر در منطقه حفاظت شده کاغذکنان شهرستان میانه نیز خبر اعطای مجوز اکتشاف و استخراج معدن دوستداران طبیعت را بهت زده کرده است.
    بنده شخصا طی چندین فقره نامه به مسئولین محیط زیست شهرمیانه و استان آذربایجان شرقی خواستار پیگیری موضوع شده ام ولی تا این لحظه نتیجه ای حاصل نشده.
    از دوستان تقاضای راهنمایی و کمک و ارائه راهکار دارم.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  8. محسن رزاقی می‌گوید:

    خدا را شکر

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  9. بهنام میثاقی می‌گوید:

    محور اصلی امور کشور باید بر اساس حفظ محیط زیست برنامه ریزی گردد تا کشور و مردم شریفش متضرر نگردند و تصویب قوانین محکم در نهایت خود حافظ منافع سرمایه گذارانی خواهد بود که قصد ایجاد سیستمی اقتصادی را خواهند داشت و از بدایت از هدر رفت سرمایه ها با پیشگیری از عدم تعرض به حریم حقوق ملی و مردم و محیط زیست جلوگیری خواهد کرد.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  10. kooshan می‌گوید:

    ممکن است رأی صادره  که حتمأ بر اساس مواد قانونی فعلی و مورد عمل صادر شده بنظر خفیف بیاید که بهرحال افزایش آن در گرو یکی اصلاح یا تغییر قوانین است که روند خاص خود را دارد و مستلزم قانونگذاری مجدد است و دیگری وابسته به سطح پیشرفت و توسعه است ضمنأ باید توجه داشت که اصولأ قوانین در همه کشورها و نه فقط در ایران ، و با تفاوتهایی از نظر سطح پیشرفت و توسعه و قانونمندی و فرهنگی ، بر اساس اولویت و حق تقدم نیاز و خواست انسانها در بهره برداری از طبیعت  تدوین و تنظیم شده است ضمن اینکه تخریبهای صورت گرفته در طبیعت و دور از سکونتگاههای انسانی و در مواردی  نظیر هوا،  خاک و همچنین منابع آبی مثل رودخانه ها و دریاهها و اقیانوسها تا به میزان حاد و بحرانی نرسد حساسیتی را برنمی انگیزد و   باندازه تغییرات در خشکی جهت عموم مردم مشهود و ملموس نیست به همین دلیل است که اگر فاضلابی در سطح کوچه و خیابان جاری شود ممکن است اعتراض فوری صورت گیرد اما سالیان زیادی است در بسیاری از کشورها پسابهای آلوده به منابع آبی و رودخانه ها و دریا و دریاچه ها و اقیانوسها میریزد و یا برداشتهای بیرویه و تخریبهای فراوان صورت گرفته و می گیرد اما به همان میزان توجهات را جلب نمی کند ضمن اینکه بسیاری از بهره برداریهای صورت گرفته از منابع طبیعی نظیر کشاورزی و صنعتی، توجیه معیشت و کسَب و کار و اشتغال را با خود همراه دارند و مقابله قانونی با تخلفات صورت گرفته در این زمینه از دید عموم مردم نیز احتمال دارد منفی تلقی شود ولی در مورد شکار و ماهیگیری تفریحی و مثل اینها این استدلال حتی از نظر عموم مردم چندان پذیرفته شده نیست و آنچه برخی حامیان شکار از استناد به اینگونه اخبار جهت مقایسه مضرات کار خود با تخریبهای مختلف صورت گرفته در طبیعت انجام می دهند موجه نیست و این نیز نباید نادیده گرفته شود که یکی از علل اصلی افزایش تخریبها در طبیعت،  افزایش جمعیت و گسترش سکونتگاههای انسانی است که بمانند سایر اقشار مردم خود شکارچیان و حامیان شکار نیز در این مورد سهم و نقش دارند بعلاوه این نکته حائز اهمیت است که در کشور ما بخش عمده جریمه های تخریب منابع طبیعی و شکار و صید متعلق به محیط بانان و مأموران دست اندرکار کشف تخلفات است که با توجه به سختی کار و مخاطرات حرفه ای این مشاغل که شواهد معتبر آن تعداد جان باختگان و مجروحین و محبوسین در این زمینه است، کاری  درست و منطقی بوده  و درآمد دولت یا «س. ح. م. ز.» از این ناحیه اندک بوده و حتی ممکن است در قبال هزینه هایی چون معرفی وکیل جهت طرح دعاوی و دفاع از محیط بانان و پرداخت خسارتهای بهره برداران و مخارجی از این دست اصلأ بحساب نیایند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  11. شکارچی سبنه سوخته می‌گوید:

    توضیحات جناب کوشان بنده رو قانع کرد اما اخه تخریب بسسسسستررر رودخانههههه یک میلیون خوب خیلی تابلوئه که پارتی بازیه شما الان درخت نارنج جلوی حیات خونتو بزنی شهرداری یک میلیون جریمه ات میکنه !!!!

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  12. شاهین می‌گوید:

    آفرین

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>