معاون رییس جمهور از قاضی رضی جرگونی سرپرست دادگاه بیارجمند تقدیر کرد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): در جریان همایش ملی حقوق محیط زیست که با حضور آیت الله لاریجانی رییس قوه قضایه و مقامات قضایی برگزار شد، جناب آقای رضی جرگونی قاضی دادگاه عمومی بیارجمند در استان سمنان از سوی معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مورد تقدیر قرار گرفت.

قاضی جرگونی با حساسیت بالا نسبت به تخلفات محیط زیستی، همواره نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی توران را در انجام وظایف قانونی یاری نموده است.

در احکام صادر شده توسط این قاضی قاطع و خوش فکر همواره نهایت بازدارندگی از تخلفات بواسطه قاطعیت در تعیین مجازات در کنار آگاه سازی متخلفین نسبت به ضرورت حفظ محیط زیست به چشم می خورد.

قاضی جرگونی اخیرا در جریان رسیدگی به پرونده شش شکارچی متخلف که دو قوچ وحشی را در منطقه حفاظت شده توران شکار کرده بودند حکمی بسیار قاطع و بازدارنده صادر نمود و علاوه بر محکوم نمودن متخلفان به مجازات حبس تعزیری و جزای نقدی، بخشی از مجازات حبس آنان را معلق و منوط به احداث آبشخور برای حیات وحش در پارک ملی توران نمود. (مشاهده حکم صادره توسط قاضی رضی جرگونی)

این حکم هوشمندانه علاوه بر آنکه متهمین جوان را مدت طولانی به زندان نمی فرستد باعث می شود که متخلفان به دلیل تعلیقی بودن حبس در نظر گرفته از انجام هرگونه جرم محیط زیستی و سایر جرائم عمدی نیز خودداری کنند نموده و با احداث آبشخور در پارک ملی توران بیشتر به اهمیت حفاظت از حیات وحش پی ببرند.

 


+45
-1
  

7 دیدگاه

  1. شوکا می‌گوید:

    آفرین به این حرکت معقولانه قاضی
    امیدوارم که شکارچیان و غارتگران و چپاولگران طبیعت راه درست رو هرچه سریعتر پیدا کنند

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 10

  2. زیست گاه ببر را حفظ کنید = ببراحیا خواهد شد می‌گوید:

    کشور ما و محیط زیست شکننده ما در حال حاضر به وجود چنین قضات با تدبیر و شجاعی نیاز مبرم دارد.

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 4

  3. پرنده مهاجر می‌گوید:

    تجربه نشان داده برخورد قهری زیاد تاثیر نداشته برخورد باید هوشمندانه باشه و در حفظ حیات وحش کمک کنه. احسنت به این قاضی

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 4

  4. قاسم می‌گوید:

    این ضرر قابل جبران است ضررهای که منابع طبیعی با همکاری بخش خصوصی به عرصه های جنگلی شمال برای تهیه چوپ برای کارخانه های نئوپان ایجاد کرده را ندیدین

    یک بررسی که انجام شده محیط زیست برای حفظ ذخایر بودجه سالانه این مزایدها را با همکاری سازمان منابع طبیعی شهرستانها که امتیاز طرح را با مزایده به دست پیمانکار می دهد این پیمانکار با کامیون و اره به جان درختان هیرکانی ۱۵۰ یا بیشتر سال قدمت دارند می افتند لذا چرا مسئول م ح ز کشور پاسخ قانع کننده ای نمی دهد ؟

    چرا ریس منابع طبیعی شهرستان حرفی برای گفتن ندارند ؟

    این ضررهای که اعمال کردند چرا به دولتهای قبلی متصل می کنند ؟

    این ضررهای که به جنگلهای شهرستان نکا زدند با بهره برداری یا حال دارند به جنگلهای گلستان می زنند برای سود بیشتر به قیمت ضربه به طبیعت کشور این مهندس و کارشناس چگونه بر درختی علامت یا در اصطلاح چکش بر تنه درخت می زند که این درخت هیچ مشکلی ندارد و جوان و در حال رشد است این ضررها هم باید رسیدگی شود و مسئول مربوطه باید برود زیر سوال؟

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 2

  5. محسن رزاقی می‌گوید:

    الحمدالله، بتازگی افقهای روشنی را در مسولین و مقامات قضایی حس میکنیم که بسیار امیدبخش میباشد.

    امیدوارم به نجات این حیات وحش رنجورمان منتهی شود و درک و بینش و فرهنگ بحدی بالا رود که شکار دیگر در جامعه ما معنایی نداشته باشد…

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 3

  6. خورشید می‌گوید:

    بدون تردید پیشگیری مقرون به صرفه تر و موثرتر از درمانه!
    مجازات در قالب بیگاری ثمربخش و در جهت احیای محیط زیست مثل احداث آبشخور، کاشت درخت، همکاری با محیط بانان و غیره تا جایی که هنوز فرصت تربیت و فرهنگ سازی مهیاست می تونه بسیار مفید و موثر باشه.
    اما از طرفی نباید فراموش کرد که رشد توده های سرطانی از یک حدی که بیشتر شد دیگه هیچ دارو و درمانی موثر نیست!
    برای نجات یک مکانیزم سالم، غده های چرکین غیرقابل درمان رو باید جراحی کرد و به سطل زباله انداخت!!!

    داغ Thumb up 3 Thumb down 3

  7. شاهین می‌گوید:

    درود به قاضی جرگونی دست مریزاد آفرید خدا خیرتان دهد

    امیدوارم همه قضات به این حساسیت برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست برسند

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>