اسلحه شکارچی متخلف به جرم حمل سلاح متعلق به غیر به نفع دولت مصادره شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اواخر سال گذشته نیروهاى یگان محیط زیست شهرستان حین گشت و کنترل در حاشیه منطقه حفاظت شده کرکس یک فرد مسلح را مشاهده نمودند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونى وارد عمل شده و از جانب وى یک اسلحه شکارى تک لول کالیبر ١٢ و سه عدد فشنگ ساچمه زنى کشف و ضبط گردید.

مهدی صادقی اظهار داشت: مامورین در کنترل مدارک اسلحه متوجه شدند جواز اسلحه شکارى تک لولى که در اختیار متخلف است متعلق به شخص دیگرى مى باشد.

بنابراین اسلحه مذکور از متخلف ضبط و متهم به همراه پرونده مربوطه به مراجع قضایى معرفى گردید.

در جریان رسیدگى به این پرونده در دادگاه کیفرى (جزایى) نطنز دادگاه با عنایت به گزارش مامورین محیط زیست و سایر محتویات پرونده بزه انتسابى به وى را محرز و مسلم تشخیص داد.

بنابراین دادگاه با استناد به ماده ۶ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات متهم را به پرداخت ده میلیون ریال جزاى نقدى محکوم نمود.

همچنین دادگاه با استناد به ماده ١٨ قانون مذکور اسلحه شکارى کشف شده و سه فشنگ مربوطه را به نفع دولت مصادره نمود.

+284
-602
  

5 دیدگاه

  1. خورشید می‌گوید:

    خدا رو شکر!

    اموال و آلات شکار تمام این غارتگران یکجا فدای سر موجودات بی گناه و مظلوم طبیعت ایران !!

    داغ Thumb up 30 Thumb down 30

  2. JOKERRUDWOLF می‌گوید:

    خسته نباشی آقا مهدی

    داغ Thumb up 6 Thumb down 11

  3. میش مرغ می‌گوید:

    چرا مصادره ؟ احتمالا می خواسته در برابر حمله سگ گله ، گرگ ، روباه ، گربه وحشی ، پلنگ، یوزپلنگ ، عقرب، از خود و خانواده محترم محافظت کند !!

    داغ Thumb up 17 Thumb down 18

  4. پرنده مهاجر می‌گوید:

    بجای دادگاهی یک متهم ساده بروید انهایی که باعث انقراض نسل مبشمرغ و دیگر حیات وحش ایران شده اند را بازخواست کنید

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 11

  5. محمد می‌گوید:

    باسلام
    متاسفانه به هر دلیلی که شخصی را با اسلحه میگردند اسلحه شخص را مصادره میکنند به نفع دولت پس چه فرقی میکند که اسلحه قاچاق دسته کسی باشه یا با مجوز؟
    دوم اینکه اینجور کارا که حکم های سنگین صادره بکنند اینگار یه جور چشم و هم چشمی شده بین قاضی های محترم تا از طرف سازمان محیط زیست مورد تشویق قرار گیرنند و لوح تقدیر به آنها تقدیم کنند!
    سوم اینکه ما باید برای تمام تخلفاتی که در محیط زیست انجام میشود قاضی مخصوص همین کار را داشته باشیم که هر قاضی احساسی رفتار نکنه!

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 6

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>