عاملین شکار میش وحشی در منطقه حفاظت شده پرور به یکسال حبس محکوم شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اواخر سال گذشته نیروهای یگان محیط زیست منطقه حفاظت شده پرور در استان سمنان حین گشت و کنترل متوجه صدای شلیک گلوله در ارتفاعات شده و پس از چند ساعت دوربین کشی دو شکارچی متخلف را مشاهده نمودند که یک میش وحشی را شکار کرده بودند. (لینک خبر در زمان انتشار)

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر گفت: شکارچیان متخلف پس از پایین آمدن از ارتفاعات سوار یک خودرو شده و به قصد خروج از منطقه به راه افتادند و نیروهای محیط زیست نیز با هماهنگی و همکاری پلیس اطلاعات و امنیت سمنان، خودروی متخلفین را در یکی از جاده های اصلی متوقف نمودند.

عباس زارع اظهار داشت: در بازرسی از خودروی متخلفین لاشه یک میش وحشی کشف و ضبط و سه متهم در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

…………لاشه میش وحشی کشف شده از درون خودروی شکارچیان متخلف در منطقه حفاظت شده پرور

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری شهرستان مهدیشهر، دادگاه با توجه به گزارش مامورین محیط زیست، کیفرخواست صادره از سوی دادسرای مهدیشهر، اعترافات متخلفین، کشف گوشت شکار از درون خودروی آنها و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهمین را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه هر کدام از متهمین ردیف اول و دوم را به تحمل شش ماه حبس تعزیری (زندان غیر قابل خرید) محکوم نمود.

همچنین دادگاه متهم ردیف سوم را که صرفا راننده خودرو بوده و جهت انتقال دو متهم اصلی وارد منطقه شده بود به پرداخت دو میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمود.

متهمین همچنین می بایست مبلغ یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک میش وحشی را به حساب دولت واریز نمایند.

+88
-1
  

9 دیدگاه

  1. داریوش می‌گوید:

    وقتی مناطق فقیر نشین هندو میبینی که شاید صدها برابر از فقیرترین ایرانی هم فقیر تر باشد اما با این وجود با حیوانات مهربانن و اندک غذای خود را با آنها شریک میشوند آدم قبطه میخوره به این همه شعور و درک

    داغ Thumb up 14 Thumb down 13

  2. سعید می‌گوید:

    احسنت

    داغ Thumb up 11 Thumb down 10

  3. همیار می‌گوید:

    اگر حبس تعزیری در تمام احکام و تخلفات شکار در نظر گرفته شود بسیار موثر تر از جریمه میباشد و درصورتیکه مانند این مورد با هم انجام شود بسیار عالی است.

    داغ Thumb up 11 Thumb down 11

  4. خورشید می‌گوید:

    واقعا نمی فهمم چرا این تبهکارها رو به زندان می فرستن؟؟
    مگه غیر از اینه که طی این مدت اونجا مفت می خورن و می خوابن و کلی هزینه میذارن روی دوش جامعه، بعدش هم با کوله باری از تجارب جدید در زمینه ی خلافکاری برمی گردن و باز هم می افتن به جون حیات وحش؟؟
    واقعا درست تر و منطقی تر نیست اگر این موجودات بی مصرف رو به پاسگاه های محیط بانی بفرستن تا مدت محکومیتشون رو با حمالی در خدمت حیات وحشی که بهشون ظلم کردن بگذرونن؟؟
    تا شاید سر سوزنی از جنایات و آسیب هایی که در حق جامعه و محیط زیست و حیات وحش کشور مرتکب شدن جبران بشه؟؟

    داغ Thumb up 5 Thumb down 13

  5. محمد مهدی غلامی می‌گوید:

    لطفا قبض جریمه شکارچیان مرال های مازندران رو که گرفتنشون رو هم بزارید ممنون

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 4

  6. پرنده مهاجر می‌گوید:

    قاتلان واقعی حیات وحش اونایی هستند که بعد از فصل جفتگیری و در بهار حیوان ماده را شکار میکنن باید جرایم این نوع تخلفات دو برابر باشه

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  7. JOKER می‌گوید:

    مجازاتها و جرایم بازدارنده نیست فکر اساسی باید کرد

    از کشورهای موفق در امر شکار و محیط زیست الگو ورداری کنید دیگر بیشتر از این نمی توانید

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 3

  8. محمد می‌گوید:

    توی این فصل شکارکردن یک حیوان ماده و بالغ مساوی با کشتن سه حیوان است در تصویر میش کاملا بالغ هست و یقینا دوتا بره داشته یا تو شکمش بوده . هوای شکارچی را داشتن محیط بانان محترم و وظیفه شناس …..

    داغ Thumb up 3 Thumb down 3

  9. فاطمه می‌گوید:

    باید بیشتر از این ها حبس و محکوم می شدن بیشعورها

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>