عامل شکار کل وحشی در آمل به جزای نقدی و مصادره اسلحه شکاری محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اوایل بهمن ماه سال گذشته نیروهای یگان محیط زیست آمل در استان مازندران متوجه حضور یک شکارچی متخلف در ارتفاعات این شهرستان شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شده و یک شکارچی غیرمجاز را در مناطق آزاد و مرتفع این شهرستان دستگیر نمودند.

صادق نژاد اظهار داشت: در بازرسی از این متخلف لاشه یک کل وحشی و یک قبضه اسلحه شکاری تک لول که جواز آن متعلق به فرد دیگری بود کشف و ضبط گردید.

متهم پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیر مجاز جانوران وحشی و حمل سلاح متعلق به غیر به مراجع قضایی معرفی گردید.

شکارچی متخلف روز ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ مبلغ پنجاه میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک کل وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به همراه یک سند رسمی به مبلغ پنجاه میلیون ریال بابت الباقی مبلغ ضرر و زیان به دادگاه ارائه نمود.

در جریان رسیدگی به پرونده این شکارچی متخلف در دادگستری لاریجان، دادگاه با توجه به گزارش مامورین محیط زیست،  اعترافات متخلف، کشف لاشه شکار از وی و سایر محتویات پرونده، بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه متهم را از بابت شکار غیرمجاز به پرداخت بیست میلیون ریال جزای نقدی و از بابت حمل سلاح شکاری متعلق به دیگری به پرداخت ده میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمود.

همچنین با رای دادگاه اسلحه کشف شده با استناد به ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی به نفع دولت مصادره گردید.

بر اساس ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی، بازپرس یا دادستان در صورت صدور قرار منع تعقیب یا موقوفی تعقیب باید تکلیف اشیا و اموال کشف شده را که دلیل یا وسیله ارتکاب جرم بوده و یا از جرم تحصیل شده و یا حین ارتکاب، استعمال و یا برای استعمال اختصاص داده شده است را تعیین کند تا حسب مورد، مسترد، ضبط و یا معدوم شود.

این رای در تاریخ ۱۳۹۵/۱/۹ به متهم ابلاغ گردید.

+73
-226
  

10 دیدگاه

  1. گرگعلی می‌گوید:

    پس زندان چی

    داغ Thumb up 15 Thumb down 19

  2. کریمی افشار می‌گوید:

    دست مامورین محیط زیست درد نکند

    داغ Thumb up 15 Thumb down 18

  3. JOKER می‌گوید:

    عرض نکردم این کارها فایده ندارد یک روزی میرسد که نسل حیوانات مثل ببر مازندران منقرض مشود وکلان شکار .دادگاه.جریمه .تمام میشود وبعد نگاه می کنیم که کجا راه را اشتباه رفتیم

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 8

    • میش مرغ می‌گوید:

      در مورد اینکه کار زیر بنایی و أساسی از ریشه باید انجام شود شکی نیست اما افزایش نرخ جرایم تأثیراتی هم داشته و خیلیها دست به تفنگ نمیشوند و برای دفاع در مقابل سگ گله ،گرگ و مار هم دیگه تفنگ بیرون نمی برند!!

      داغ Thumb up 7 Thumb down 7

  4. محمد مهدی غلامی می‌گوید:

    قبظ جریمه مرال های مازندران رو هم بزارید ممنون

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 8

  5. خورشید می‌گوید:

    اونوقت این مفت خور زبون نفهم زندان قرار نیست بره؟؟

    داغ Thumb up 11 Thumb down 14

  6. مهسا می‌گوید:

    با اجازه دیده بان محترم ، لطفا به سایت جشنواره همشهری وارد شوید و به آقای فریبرز حیدری رای بدهید . ایشان عکاس حیات وحش با هزینه شخصی هستند و حاضر نشدند برای مجلات حامی شکار عکاسی کنند . http://Www.hmg.ir

    داغ Thumb up 8 Thumb down 18

  7. JOKER می‌گوید:

    ضمن عرض سلام خدمت میش مرغ
    منطقه فریدن همجوار ۳منطقه حفاظت شده مرکزی.لرستان و چهار محال میباشد راه فرار اکثر متخلف های بومی و غیر بومی میباشد چون کنترل نمی شود و در شب کلان تعطیل مباشد و اگر به صورت تصادفی با نیروی انتظامی نه مامور محیط زیست چون شبا گشتی وجود ندارد مواجه شوند فقط با داشتن جواز حمل {اکثر عکس است} و یک پروانه شکار حل است دیگر آیا این پروانه مال این منطقه هست یا نه تعداد حیواان یا پرنده شکار شده درست است یا نه دوم تاریخ و محل شکار و تعدادشکار دست کاری شده یا نه کاری ندارند
    پس دوست عزیز جریمه سنگین و زندان در آنجا معنا ندارد چون گزارشی از از منطقه فریدن نیست و اگر هست خیلی کم {شاید همه توبه کردن}

    داغ Thumb up 3 Thumb down 5

  8. JOKER می‌گوید:

    دیدبان سلام علت بعضی وقتها معلوم نیست دید گاه که میفرستیم تحت برسی است یا نیست وبعد هم پاک میشود

    داغ Thumb up 5 Thumb down 4

  9. محسن رزاقی می‌گوید:

    زندان هم خیلی لازم است.
    اینا از رو نمیرن.

    داغ Thumb up 4 Thumb down 10

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>