شکارچی متخلف به جرم تمرد از فرمان و تهدید محیط بانان روانه یک سال حبس شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): چندی قبل محیط بانان شهرستان آرادان در استان سمنان حین گشت و کنترل در عرصه های طبیعی این شهرستان متوجه حضور دو شکارچی متخلف شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و یک نفر از آنها را به همراه تعدادی فشنگ چهارپاره (فشنگ غیرمجاز مخصوص شکار پستانداران بزرگ جثه) دستگیر نمودند.

جواد شاه حسینی اظهار داشت: هنگامیکه مامورین قصد داشتند متخلف دوم را بازداشت کنند، وی اسلحه خود را مسلح کرده و به سمت محیط بانان نشانه می رود.

شکارچی متخلف مامورین را تهدید می کند که در صورت اقدام برای دستگیری وی به سمت آنها شلیک خواهد کرد و سپس به سمت ارتفاعات متواری می شود.

محیط بانان با احتمال بروز درگیری مسلحانه، از نیروی انتظامی تقاضای کمک نموده و با حضور مامورین انتظامی و مسدود نمودن کلیه خروجی های منطقه، متخلف را که به ارتفاعات پناه برده بود بازداشت نمودند.

هر دو متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

در جریان رسیدگی به پرونده این دو شکارچی متخلف در دارگاه عمومی آرادان، دادگاه با توجه به گزارش مامورین محیط زیست و مامورین نیروی انتظامی، اعترافات متخلفین و سایر محتویات پرونده، بزهکاری هر دو متهم را محرز و مسلم دانست.

بنابریان متهم ردیف اول به جرم تمرد از فرمان و تهدید مامورین دولت به تحمل یک سال حبس تعزیری (زندان غیر قابل خرید) محکوم شد.

همچنین متهم ردیف دوم نیز به جرم حمل مهمات غیرمجاز (فشنگ چهارپاره) به پرداخت ده میلیون ریال جزای نقدی و مصادره مهمات مربوطه به نفع دولت محکوم شد.


با اعتراض متهمین به رای صادره، پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان سمنان ارجاع گردید.

در جریان بررسی مجدد پرونده، قضات شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان سمنان دلایل متهمین برای اعتراض به رای صادره را غیرموجه دانسته و دفاعیات موجهی که موجبات فسخ رای بدوی را به همراه داشته باشد تشخیص ندادند.

بنابراین قضات دادگاه تجدید نظر ضمن رد تجدیدنظر خواهی متهمین، رای دادگاه صادر شده توسط دادگاه بدوی را قطعی و لازم الاجرا دانستند.

پس از تایید رای صادره در دادگاه تجدیدنظر، پرونده به واحد اجرای احکام ارجاع و متهم ردیف اول جهت گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان خواهد شد.

+374
-66
  

4 دیدگاه

  1. مجید می‌گوید:

    به این میگن یه کار تمیز و برنامه ریزی شده
    درایت محیطبان عزیز قابل تقدیره
    خدا قوت

    داغ Thumb up 19 Thumb down 20

  2. خورشید می‌گوید:

    آخیییی… چرا؟؟؟ طبیعت و تمام محتویاتش ارث آبا و اجدادی این افتخارات ملی ماست خب!!
    هوس کردن کباب مفت بخورن و پوست پلنگی گرگی یا روباهی رو واسه یادگاری ببرن خونه!!
    چرا محیط بان ها مزاحمشون شدن آخه؟؟؟؟

    داغ Thumb up 12 Thumb down 31

  3. mahram می‌گوید:

    با سلام
    به جان خودم این هایی که ۲۳ تا منفی دادن همه شکار چی ان

    داغ Thumb up 4 Thumb down 6

  4. شاهین می‌گوید:

    درود به قاضی محترم پرونده

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>